PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av theBoosing:

Ni som lyckades knipa ifrån restrospelsbutiken, har ni sett att ni betalade överpris för konsollen? Den ligger på 5990 i normala fall Bara en fundering jag såg nu.

Knappast ett överpris. Borde snarare ha sålts för över 7000 om inte mer.

Permalänk
Skrivet av MarkusX:

Vet att de har lyckats leverera beställningar gjorda fram till Juni 2020 - och är INTE förbi 15 Juni är den info jag har fått till mig.

ah okej tack då vet jag

Permalänk
Skrivet av theBoosing:

Ni som lyckades knipa ifrån restrospelsbutiken, har ni sett att ni betalade överpris för konsollen? Den ligger på 5990 i normala fall Bara en fundering jag såg nu.

Verkar vara okej att betala mer än 5990 om det kommer från en butik. Alla gör ju som de vill förstås men känns inte som man borde klaga på de som säljer över rekommenderat pris privat isåfall

Permalänk

Nu har örnen landat! Kom precis hem med min nya ps5 beställd från CDON förra veckan. Nu kommer jag avboka min hos komplett (bokad 2020-06-08) och hos Ginza (bokad 2020-12-05). Ska nog för första gången i mitt liv även testa Demon's souls.

Permalänk
Medlem

Nu plingade det till för mig i Postnord-appen från CDON!

Permalänk
Medlem

Kan ha koll på den här tråden i 23 timmar av 24 möjliga, den timmen jag slutar kolla sker släpp. Känns som om allt går emot mig just nu hahahaha

Permalänk
Skrivet av SFC1977:

Kan ha koll på den här tråden i 23 timmar av 24 möjliga, den timmen jag slutar kolla sker släpp. Känns som om allt går emot mig just nu hahahaha

Släpper nog mer och mer nu verkar det som, så snart får man nog tag på en

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaggenite:

Släpper nog mer och mer nu verkar det som, så snart får man nog tag på en

Jodå, tänker också så. Men är fortfarande jävligt sur över att jag basically hade rott hem en i land, men så rycks den ur mina händer. Skulle kanske ha haft en vid det här laget om min beställning hade gått igenom

Permalänk
Skrivet av SFC1977:

Jodå, tänker också så. Men är fortfarande jävligt sur över att jag basically hade rott hem en i land, men så rycks den ur mina händer. Skulle kanske ha haft en vid det här laget om min beställning hade gått igenom

Segt. Min order makulerades nyss från retrospelbutiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av callefreddan:

Segt. Min order makulerades nyss från retrospelbutiken.

Varför?

Permalänk
Medlem

Fick orderbekräftelse från retrospel kl 14:41. Faktura från Klarna kom kl 15:58, men har inte fått något paket registrerat hos PostNord som er andra. Är det kört då?

Permalänk
Skrivet av SFC1977:

Fick detta via mail "Efter att erbjudit Playstation 5 på retrospelbutiken.se så kom det som väntat in många beställningar, väldigt snabbt. Därmed blir det några som vi tyvärr inte kan tillgodose.
Vi måste därför makulera ditt köp idag. Det är idag oklart när fler basenheter inkommer igen och vi tar inte emot bokningar på produkten idag."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Fick orderbekräftelse från retrospel kl 14:41. Faktura från Klarna kom kl 15:58, men har inte fått något paket registrerat hos PostNord som er andra. Är det kört då?

Dem skickar via DHL, så ladda ner "Mina paket"-appen istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av callefreddan:

Fick detta via mail "Efter att erbjudit Playstation 5 på retrospelbutiken.se så kom det som väntat in många beställningar, väldigt snabbt. Därmed blir det några som vi tyvärr inte kan tillgodose.
Vi måste därför makulera ditt köp idag. Det är idag oklart när fler basenheter inkommer igen och vi tar inte emot bokningar på produkten idag."

Du fick inte leveransbekräftelse eller så?

Permalänk
Skrivet av eliOS96:

Du fick inte leveransbekräftelse eller så?

Jag fick en orderbekräftelse. Det vanliga "Tack för din beställning osv osv. Ditt ordernr är XXX".
Sedan fick jag ett mail om att ordern har makulerats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av callefreddan:

Jag fick en orderbekräftelse. Det vanliga "Tack för din beställning osv osv. Ditt ordernr är XXX".
Sedan fick jag ett mail om att ordern har makulerats.

Wow... det där var hjärtlöst. I really feel with you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av callefreddan:

Jag fick en orderbekräftelse. Det vanliga "Tack för din beställning osv osv. Ditt ordernr är XXX".
Sedan fick jag ett mail om att ordern har makulerats.

Hann du få något från PostNord som indikerade på att ett inkommande paket är på väg eller fick du enbart orderbekräftelse?

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Hann du få något från PostNord som indikerade på att ett inkommande paket är på väg eller fick du enbart orderbekräftelse?

Jag fick bara en orderbekräftelse med mitt ordernr. Ingenting från PostNord.

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Knappast ett överpris. Borde snarare ha sålts för över 7000 om inte mer.

Håller med dig. Hade också betalat mer med tanke på hur många timmar jag hunnit lägga på ps5 än så länge.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Skrivet av m.opdeweegh:

Ja , so what för mig som inte bokat eller jagat efter den mer än 2veckor var de värt dom 500:- extra. Vad gör det om ett par månader när man njutit av konsollen? Det är 500:- jag antagligen lagt på skräpmat och öl istället så .

Håller med dig. Betalade ordinarie för min men hade oxo kunnat lägga 500 extra. Grattis !

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem

är det någon som väntar på DE från amazon som fått sina pengar faktiskt dragna från kontot? eller är det "reserverat belopp" för alla fortfarande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av k808:

är det någon som väntar på DE från amazon som fått sina pengar faktiskt dragna från kontot? eller är det "reserverat belopp" för alla fortfarande?

Har ingen uppdaterad status alls på min. Så inga pengar dragna eller reserverade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rackabajsaren:

Såg nu att man får 330kr rabatt på nästa köp på retrospelbutiken om man köpte ett ps5. Då kan man ju köpa ett spel billigt med

Jag hann beställa men jag klickade så fort. Hur utnyttja man 330 kr rabatten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av karlpop:

Jag hann beställa men jag klickade så fort. Hur utnyttja man 330 kr rabatten?

Den kommer inom några dagar via mail.

Permalänk
Skrivet av Jaggenite:

Verkar vara okej att betala mer än 5990 om det kommer från en butik. Alla gör ju som de vill förstås men känns inte som man borde klaga på de som säljer över rekommenderat pris privat isåfall

Nja. Är inte själva priset som är problemet när vissa säljer privat förstår du väl? Det är ju för att personer köper in PS5:or BARA för att sälja till överpris medans det finns familjer som inte har en chans att skaffa en själv. Jävligt grisigt helt enkelt.
Är ju en helt annan femma ifall du tröttnat på konsolen och sen säljer den. Men att titta på Tradera när en och samma säljare säljer flera stycken när det råder brist till äckliga priser får ju en att spy. Som tur är kommer mars vara den månaden som leder till att många fler får konsolen till ord. pris.

Permalänk
Skrivet av Ghostbusters80:

Nja. Är inte själva priset som är problemet när vissa säljer privat förstår du väl? Det är ju för att personer köper in PS5:or BARA för att sälja till överpris medans det finns familjer som inte har en chans att skaffa en själv. Jävligt grisigt helt enkelt.
Är ju en helt annan femma ifall du tröttnat på konsolen och sen säljer den. Men att titta på Tradera när en och samma säljare säljer flera stycken när det råder brist till äckliga priser får ju en att spy. Som tur är kommer mars vara den månaden som leder till att många fler får konsolen till ord. pris.

Nej förstår inte det riktigt. För mig känns det som lite same same när en butik "tjänar pengar" på det. Vad vinner de annars på att sälja dyrare än andra butiker? För att vara tydlig här nu så försöker jag inte försvara scalpers på något sätt, tkr bara att det blir samma sak när en butik gör det. Men vi tkr olika och det är inget mer med det. Kan däremot hålla med om att i mars verkar det bli lättare att få tag på en. Väntar själv på att kunna köpa från specifikt Netonnet eller Elgiganten

Permalänk
Skrivet av SFC1977:

Kan ha koll på den här tråden i 23 timmar av 24 möjliga, den timmen jag slutar kolla sker släpp. Känns som om allt går emot mig just nu hahahaha

samma här... 5 min på toa då jävla sker det

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av Jaggenite:

Nej förstår inte det riktigt. För mig känns det som lite same same när en butik "tjänar pengar" på det. Vad vinner de annars på att sälja dyrare än andra butiker? För att vara tydlig här nu så försöker jag inte försvara scalpers på något sätt, tkr bara att det blir samma sak när en butik gör det. Men vi tkr olika och det är inget mer med det. Kan däremot hålla med om att i mars verkar det bli lättare att få tag på en. Väntar själv på att kunna köpa från specifikt Netonnet eller Elgiganten

me med ditt resonemang ska ju allting alltid kosta samma...

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av westrandy:

me med ditt resonemang ska ju allting alltid kosta samma...

Nej det sa jag inte, men jag sa däremot att JAG känner så och alla som tkr annorlunda får mer än gärna göra det. Vill du betala lite mer än många andra så inte mig emot. Det är dina pengar

Permalänk

Då var det i hamn för min del med. Första intrycket är att handkontrollen är grymt skön. Ska ge mih på Demon's souls, så får se hur den håller när man kastar i golvet 😂

Lycka till allihopa! Hoppas ni får era konsoler med.