PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Elgiganten la upp på sin Instagram att det kommer info om nästa PS5-släpp på torsdag på deras stream kl 18:00.

Permalänk
Skrivet av k808:

är det någon som väntar på DE från amazon som fått sina pengar faktiskt dragna från kontot? eller är det "reserverat belopp" för alla fortfarande?

Japp det drogs direkt efter att jag bekräftat med bank id via appen och nu och står det ska komma imorgon senast 20:00.

Update: om det bara var reserverat eller dragits igår kollade jag inte så noga. Men är registrerat hos ups nu iaf.

Förtydligande
Permalänk
Skrivet av Dijonsenap:

Då var det i hamn för min del med. Första intrycket är att handkontrollen är grymt skön. Ska ge mih på Demon's souls, så får se hur den håller när man kastar i golvet 😂

Lycka till allihopa! Hoppas ni får era konsoler med.

Gött! Fick själv mitt igår. Demons Soul är så jäääääkla svårt dock. Men snyggt! 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eurowreudscher:

Japp det drogs direkt efter att jag bekräftat med bank id via appen och nu och står det ska komma imorgon senast 20:00.

Update: om det bara var reserverat eller dragits igår kollade jag inte så noga. Men är registrerat hos ups nu iaf.

Klockslag på orderbekräftelse?

Permalänk
Skrivet av pallish:

Klockslag på orderbekräftelse?

Rätt tidigt, typ 20:06 eller nått sånt. Inom 20 min från första jag läst om iaf.

Permalänk
Skrivet av Jaggenite:

Nej det sa jag inte, men jag sa däremot att JAG känner så och alla som tkr annorlunda får mer än gärna göra det. Vill du betala lite mer än många andra så inte mig emot. Det är dina pengar

så är de väl i allt? matinköå, resor , nöjen osv osv.. likaså med ens inkomst.. man väljer ju själv..

bara o se på grafikkorten, där diffar de bra i pris mellan återförsäljarna men int klagar du där int

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av Ghostbusters80:

Gött! Fick själv mitt igår. Demons Soul är så jäääääkla svårt dock. Men snyggt! 🙂

Eller hur! Valde knight som starting class, men där får man ju equip load på 80+ med starting gear. Allt över 30 går ju inte efter man kört bloodborne. Håller med dig för övrigt 😂

Permalänk
Medlem

Inget nytt från komplett?

Permalänk
Medlem

Ni som beställde från Retrospelbutiken, har ni fått någon status på leveransen förutom "förhandsinformation mottagen"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliOS96:

Ni som beställde från Retrospelbutiken, har ni fått någon status på leveransen förutom "förhandsinformation mottagen"?

Samma status här.

Permalänk

Retrospelbutiken

Skrivet av eliOS96:

Ni som beställde från Retrospelbutiken, har ni fått någon status på leveransen förutom "förhandsinformation mottagen"?

Detta är klippt från deras hemsida.

"Vi skickar våra saker på måndagar och torsdagar, så beställningar som görs efter kl 9 ungefär de dagarna skickas då vid nästa leveranstillfälle."

Det är samma för mig för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drumhenke:

Detta är klippt från deras hemsida.

"Vi skickar våra saker på måndagar och torsdagar, så beställningar som görs efter kl 9 ungefär de dagarna skickas då vid nästa leveranstillfälle."

Det är samma för mig för övrigt.

Yes, vid chatten korrigerade dem mig när jag sa samma sak och meddelade att de skickar tisdagar och torsdagar istället - därav tror jag det faktiskt är skickat under gårdagen, men att det inte riktigt kommit iväg än.

Permalänk
Skrivet av eliOS96:

Yes, vid chatten korrigerade dem mig när jag sa samma sak och meddelade att de skickar tisdagar och torsdagar istället - därav tror jag det faktiskt är skickat under gårdagen, men att det inte riktigt kommit iväg än.

Samma för mig, står att den är skickad men DHL har inte uppdaterat någon information. Jag jobbar på ett företag som använder DHL som speditör och vi skickar hundratals paket om dagen med dom. När DHL har fått förhandsinfomrationen betyder det bara att frakten är bokad och att fraktsedel skrivits ut. Hade dom hämtat våra ps5or igår så skulle status ha ändrats på DHLS sida så fort paketen scannats in på deras terminal där det hanteras först. Så tyvärr så tror jag inte att paketen skickats för det borde ha uppdaterat sändningsstatus vid det här laget.

Hoppas ju förstås att jag har fel men jag räknar med att det kommer på måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m.opdeweegh:

Samma för mig, står att den är skickad men DHL har inte uppdaterat någon information. Jag jobbar på ett företag som använder DHL som speditör och vi skickar hundratals paket om dagen med dom. När DHL har fått förhandsinfomrationen betyder det bara att frakten är bokad och att fraktsedel skrivits ut. Hade dom hämtat våra ps5or igår så skulle status ha ändrats på DHLS sida så fort paketen scannats in på deras terminal där det hanteras först. Så tyvärr så tror jag inte att paketen skickats för det borde ha uppdaterat sändningsstatus vid det här laget.

Hoppas ju förstås att jag har fel men jag räknar med att det kommer på måndag.

Taggad som jag är tog jag mig till deras livechat igen.

De svarade att alla PS5:or skickas ut på torsdag, därmed bör vi ha dem antingen på fredag eller måndag!

Permalänk

Blir det några mer släpp denna veckan tro ni

Permalänk
Medlem

Hade NetOnNet ett släpp på 2 minuter förut? Eller var det inte på riktigt.
Missade Distill när, men enligt den så var det möjligt mellan typ 11:00-11:04 max?

Permalänk
Medlem

Jahapp, nytt amazon mail om leverans tyvärr försenad, ingen beräknad leverans tid.

Permalänk

Mediamarkt jobbar på!

Mediamarkt skickat min SE, beställd 19/10-20
Tack för en härlig jakt tillsammans med er, ses vi här på nästa ps6 release kanske?
Lycka till!

Permalänk

Order: 1/1
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 18/09/2020
Modell: DE
Status: Blev nu uppmanad att välja betalsätt, så känns nära nu!

Permalänk
Skrivet av nnevynn:

Hade NetOnNet ett släpp på 2 minuter förut? Eller var det inte på riktigt.
Missade Distill när, men enligt den så var det möjligt mellan typ 11:00-11:04 max?

Jag sitter med netonnetsidorna på autorefresh var 20e sekund och jag har inte sett att det skulle gått att lägga i kundvagnen.

Permalänk

Maxgaming droppade precis. Går inte att köpa. Tror det var en konsol typ haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av callefreddan:

Maxgaming droppade precis. Går inte att köpa. Tror det var en konsol typ haha.

Panikklickade som en tok och skrek vad fan. Tur att man inte var den enda

Permalänk
Medlem
Skrivet av callefreddan:

Maxgaming droppade precis. Går inte att köpa. Tror det var en konsol typ haha.

Skrivet av pallish:

Panikklickade som en tok och skrek vad fan. Tur att man inte var den enda

Samma här, fick den i kundkorg och poff borta. står fortfarande en i lager dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nnevynn:

Samma här, fick den i kundkorg och poff borta. står fortfarande en i lager dock.

Det är lite skumt med dom för i distill stod det lagerstatus: -3, 0 kvar i lager, sedan stod det

lagerstatus: 3, 0 kvar i lager
lagerstatus: 2, 0 kvar i lager
lagerstatus: 1, 0 kvar i lager

och nu lagerstatus: 0, 0 kvar i lager

Kanske var till tidigare beställningar.

Jag läser det som detta, men kanske över tänker det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin1986:

Det är lite skumt med dom för i distill stod det lagerstatus: -3 0 kvar i lager, sedan stod det

lagerstatus: 3 0 kvar i lager
lagerstatus: 2 0 kvar i lager
lagerstatus: 1 0 kvar i lager

och nu lagerstatus: 0 0 kvar i lager

Kanske var till tidigare beställningar.

Det fanns 10st i lager enligt distill för mig!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segafreakone:

Det fanns 10st i lager enligt distill för mig!

Jag läser det som detta, men kanske över tänker det

lagerstatus: 3, 0 kvar i lager
lagerstatus: 2, 0 kvar i lager
lagerstatus: 1, 0 kvar i lager

och nu lagerstatus: 0, 0 kvar i lager.

Det var inte många sekunder efter jag fick notisen som jag klickade på lägg i korgen. Max 7sek.

Samma sak förra gången.

Men bättre lycka nästa gång.

Permalänk

Netonnet NUUU Digital Edition

Permalänk

NetOnNet har släpp på DE.

Permalänk
Medlem

Netonnet Digital i Lager

Permalänk
Medlem