Permalänk
Skrivet av hk-tray:

Vilket datum beställde du? Beställde en 3/6 så skulle vilja veta hur långt fram i kön jag är 😬

1a juni 2020!

Permalänk
Skrivet av Finkle:

Det är väl inget förrän 2021 från ginza väl? Det enda stället jag förbokat på själv.

Samtidigt så hörde jag att någon lyckats beställa en ps5 därifrån redan?hur går det ihop med 2021? 🤔

Ja 1:a kvartalet 2021 står det på deras hemsida. Jag beställde min nu i november så är kanske lite sent ute, men har fått en orderbekräftelse iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sperglord:

1a juni 2020!

Woho! Då är jag nära kanske! 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neshi:

+1 på detta. Var hur många Arctis Pro Wireless som helst igår på Elgiganten i bokad-hyllan.

Beställde förut. Vita var fortfarande ord pris

Leverans i slutet på januari.

Permalänk
Medlem

Jag sitter och funderar vilken headset ska best med ps5. Arctis 7, turtle beach 700 stealth eller Astro A50. Vet inte om de ense fungerar bra med ps5an?

Permalänk

Det gick snabbt att få sin första platinum trophy på PS5:an. För att vara en gratis tech-demo är Astros playroom vansinnigt underhållande. Snyggt, roliga tillbakablickar om man minns allt från alla tidigare PlayStation och fantastisk musik. Kunde dock inte ta alla referenser men säkert fler än hälften.

Min konsol har varit helt tyst utom när den läser skivan. Däremot så kraschade den helt en gång när jag spelade Miles Morales. Det var som någon slog av strömmen. Gick inte att slå på igen med kontrollen utan var tvungen att starta med knappen på konsolen. Inga problem sen.

Jag hade inget dialogljud först och var tvungen att ändra från Linear PCM till digital bitstream. Kan vara bra att veta om någon annan får samma problem.

Permalänk
Skrivet av Aligiggs:

Jag sitter och funderar vilken headset ska best med ps5. Arctis 7, turtle beach 700 stealth eller Astro A50. Vet inte om de ense fungerar bra med ps5an?

Astro a50 ska funka med ps5 men en adapter som de säljer för 400 spänn plus frakt tror jag... Jag hade de men sålde de och köpte Arctis PRO wireless igår på EG. Jättenöjd är jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av schrööödinger:

Hejsan! Är det någon som beställt ps5 från Ginza som fått sin konsol eller besked om leveransdatum? Och vilket datum lade ni er beställning isåfall?

Hämtade ut min igår. Beställde 22/9.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasroos:

Det gick snabbt att få sin första platinum trophy på PS5:an. För att vara en gratis tech-demo är Astros playroom vansinnigt underhållande. Snyggt, roliga tillbakablickar om man minns allt från alla tidigare PlayStation och fantastisk musik. Kunde dock inte ta alla referenser men säkert fler än hälften.

Min konsol har varit helt tyst utom när den läser skivan. Däremot så kraschade den helt en gång när jag spelade Miles Morales. Det var som någon slog av strömmen. Gick inte att slå på igen med kontrollen utan var tvungen att starta med knappen på konsolen. Inga problem sen.

Jag hade inget dialogljud först och var tvungen att ändra från Linear PCM till digital bitstream. Kan vara bra att veta om någon annan får samma problem.

Ja jag fick ändra till bitstream jag med i samband med att ljudet var delvis borta I sackboy 👍

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Astro a50 ska funka med ps5 men en adapter som de säljer för 400 spänn plus frakt tror jag... Jag hade de men sålde de och köpte Arctis PRO wireless igår på EG. Jättenöjd är jag...

Arctis pro it is. 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Vet ni att man kan snabb starta ett spel och ta upp det från senaste save?

Man går in under spelet från dashbord och skrollar ner till ”återuppta”, då startar spelet direkt och man slipper klicka sig förbi start menyer osv

Tack för detta! Testade i spider-man remastered, tog typ 10 sekunder från återuppta till att jag var inne. Synd att det endast verkar funka i PS5 spel men det kräver väl att utvecklarna lägger in så förstårbart. Komma videon nedan.

https://youtu.be/E5zFWJO_f1g

Om utvecklare börjar utnyttja detta kan det stå sig bra mot Xboxs Quick resume.

Permalänk
Hedersmedlem

Vet ej om denna redan postats: https://www.blocket.se/vi/94136259.htm

Samma individ gjorde exakt likadant med Series X.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av schrööödinger:

Ja 1:a kvartalet 2021 står det på deras hemsida. Jag beställde min nu i november så är kanske lite sent ute, men har fått en orderbekräftelse iallafall.

Tjena.
Fick automatiskt mail igår om försening. "Vi har tyvärr ingen ytterligare leveransinformation att delge dig angående din beställning, vi inväntar besked från våra leverantörer gällandes varans status.
Vi skickar din order så snart den blir leveransklar."

Skickades ut per automatik, inget jag frågat. Beställde sent, 19/11.

Permalänk
Medlem

Soffa som matchar enheten till salu 😂

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Skrivet av Najk:

Vet ej om denna redan postats: https://www.blocket.se/vi/94136259.htm

Samma individ gjorde exakt likadant med Series X.

FY FAN så vidrigt.
Önskar att folk står emot och väntar på sina beställda konsoler & inte köper av sådana där svin som utnyttjar situationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessfat_81:

FY FAN så vidrigt.
Önskar att folk står emot och väntar på sina beställda konsoler & inte köper av sådana där svin som utnyttjar situationen.

Anmäl! Det ska jag göra, vet inte om d gör någon skillnad dock...

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem

Jaha nu när man har en PS5 behöver man en ny TV.

Vad tror ni om denna?
https://www.lg.com/se/tv/lg-oled65cx6la

Eller finns det bättre?

Visa signatur

En gång i tiden hade jag värstingrigg

Permalänk
Skrivet av Bonevier:

Jaha nu när man har en PS5 behöver man en ny TV.

Vad tror ni om denna?
https://www.lg.com/se/tv/lg-oled65cx6la

Eller finns det bättre?

Jag valde mellan den och Samsung Q80T. Blev samsungen pga ekonomin. Men båda stödjer hdmi 2.1 och 120hz i 4k

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AddeC:

Anmäl! Det ska jag göra, vet inte om d gör någon skillnad dock...

Finns inget att anmäla. Det är inget lagbrott eller brott mot Blockets regler.
Däremot är den moraliska aspekten av denne troglodyts handlande djuphavslåg.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonevier:

Jaha nu när man har en PS5 behöver man en ny TV.

Vad tror ni om denna?
https://www.lg.com/se/tv/lg-oled65cx6la

Eller finns det bättre?

Kör samsung q90t och är supernöjd. Ligger runt 13 för en 55” nu på BF (knep min när hifi-klubben hade 40% plus skärm)

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonevier:

Jaha nu när man har en PS5 behöver man en ny TV.

Vad tror ni om denna?
https://www.lg.com/se/tv/lg-oled65cx6la

Eller finns det bättre?

Alla har olika preferenser och förutsättningar. Jag köpte precis en LG CX 65” och tycker den är helt grym.

Permalänk
Skrivet av AddeC:

Anmäl! Det ska jag göra, vet inte om d gör någon skillnad dock...

Tack för tipset. Har gjort det på en del tradera-annonser men hade missat att man kan göra det på blocket också.

Permalänk
Medlem

Webhallen fick tydligen in en ps5 leverans torsdag kväll 26/11 och tänkte kolla om det är någon som har fått sin konsol ? Och om du fått din, vilket datum la du din förbeställning?

Tack i förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dzlife:

Webhallen fick tydligen in en ps5 leverans torsdag kväll 26/11 och tänkte kolla om det är någon som har fått sin konsol ? Och om du fått din, vilket datum la du din förbeställning?

Tack i förhand

Ja det verkar vara flera, kolla i rätt tråd

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1613737-ps5-ordrar-och...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonevier:

Jaha nu när man har en PS5 behöver man en ny TV.

Vad tror ni om denna?
https://www.lg.com/se/tv/lg-oled65cx6la

Eller finns det bättre?

Du får en top of the line TV om du väljer denna. Dock så är den 5000 kronor dyrare nu än vad den var under black Friday. Hade personligen väntat för o se om den går ner till 20000 igen då många återförsäljare fortfarande har den i lager eller är på väg att få den i lager igen.

Permalänk
Medlem

Demon souls och Miles Morsles avklarat👌

Ser att man kan köpa till ”deluxe edition” till Miles för 200kr+ kommer inte ihåg exakt på Ps-store! Och då ingår Spider-Man remastered står det! Klarade ut det på ps4 PRO, men blir riktigt sugen och köpa det 🤤 Riktigt jäkla bra spel!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Finns inget att anmäla. Det är inget lagbrott eller brott mot Blockets regler.
Däremot är den moraliska aspekten av denne troglodyts handlande djuphavslåg.

Möjligtvis syftades det till att anmäla tips till Skatteverket, eftersom blocketsäljaren sannolikt inte deklarerar för denna sidoinkomst. Det var i varje fall så jag tolkade inlägget.

Permalänk
Skrivet av Finkle:

Tjena.
Fick automatiskt mail igår om försening. "Vi har tyvärr ingen ytterligare leveransinformation att delge dig angående din beställning, vi inväntar besked från våra leverantörer gällandes varans status.
Vi skickar din order så snart den blir leveransklar."

Skickades ut per automatik, inget jag frågat. Beställde sent, 19/11.

Jag fick ett likadant mail inatt. Beställde 19/11.

Permalänk
Medlem

Är det nån som har använt trådade lurar utan mic till kontrollen och vet om mikrofonen som sitter i kontrollen fungerar som den ska då? Behöver fixa nytt ljud och det känns som att vanliga trådade ger allra bäst ljud.

Och till er som köpt ps plus på black friday/week - kan man köpa ett par års prenumeration och fylla på med mer än ett år åt gången, eller får man ha det liggandes på mailen tills det är dags igen?

Permalänk
Medlem

Det är bara att fylla på. Vet inte om det finns någon gräns men har sett någon som fyllt på med i alla fall 4 år.