Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tror att värdecheckarna går ut om 6 månader, så jag behöver handla för typ 620 tills dess på PSN.

Det är värdecheckarna som går ut 6 månader efter leverans, när du löst in dom ligger pengarna i hos Sony i PS-Store:n och de har inget bäst-före-datum där vad jag vet.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Om man köper en PS5a från England, kan man då bara byte strömsladden till en svensk? Dvs en standard C7 apparat-kabel som säljs i svenska butiker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Nä, provade tyvärr aldrig dem.
Men verkade vara väldigt plastiga och micken har fått sisådär omdöme.

Så ska packa upp mina steelseries för 899 och testa dem när jag får arsle ur vagn.

Steelseries PRO för 1790 testade jag igår till PCn. Klent ljud direkt ur förpackningen. Men efter lite pillande på EQn så kändes de betydligt mycket bättre. Kvalitet känslan på lurarna kändes också bra. Så håller tummarna för att 7:serien är likvärdiga.

Skriv gärna dina intryck i tråden. Jag har också beställt arctis 7 (men har inte fått min ps5 än).

Permalänk
Medlem
Skrivet av EstoTalangen:

Hur är supporten för DualSense på PC? Går det att köra trådlöst på nåt sätt? Har spel native support, alltså syns PS knapparna i spel?

Steam påstår att kontrollen har support i deras launcher nu. Om det funkar som på Dualshock 4 så ska man få vibration och PS knapparna i spel som stödjer det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Om man köper en PS5a från England, kan man då bara byte strömsladden till en svensk? Dvs en standard C7 apparat-kabel som säljs i svenska butiker?

Ja, 220V i England också, numer har det mesta 100-240V powersupply.

https://www.worldstandards.eu/electricity/plug-voltage-by-cou...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk

Har precis fått en ps5 med skiva att hämta på inet ringön men är inte så sugen längre. Retur eller sälja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sperglord:

Har precis fått en ps5 med skiva att hämta på inet ringön men är inte så sugen längre. Retur eller sälja?

Don't be a douche, avboka så får du karma!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av sperglord:

Har precis fått en ps5 med skiva att hämta på inet ringön men är inte så sugen längre. Retur eller sälja?

Låt mig köpa den till RRP 🙄

Permalänk
Skrivet av _Czar:

Låt mig köpa den till RRP 🙄

Avbokade den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Första buggen. Sackboy plötsligt avinstallerat...?

Kör du på skiva?
De löste ett liknande problem i senaste PS5 uppdateringen den 25:e:

"An issue where installed disc versions of games were sometimes deleted was resolved."

Här ifall du klickar på PS5 system software features i länken

Skrivet av Mindfighter:

Det är värdecheckarna som går ut 6 månader efter leverans, när du löst in dom ligger pengarna i hos Sony i PS-Store:n och de har inget bäst-före-datum där vad jag vet.

Tack för svar, men du borde nog ha läst lite noggrannare.
Gränsen för plånboken i PSN ligger på 1500Kr, så även fast att jag gjorde en del inköp och skaffade PS plus i 2 år till så ligger jag fortfarande ca 620KR över det, så jag kan inte lösa in 2 av korten på 500Kr vardera än.

Så mitt saldo på PSN är just nu alltså 1120Kr.

Permalänk
Medlem

Vet ni att man kan snabb starta ett spel och ta upp det från senaste save?

Man går in under spelet från dashbord och skrollar ner till ”återuppta”, då startar spelet direkt och man slipper klicka sig förbi start menyer osv

Permalänk

Hur ska jag placera min ps5?

Hej! Är ny här men tänkte ställa en fråga till er framförallt som har PS5. Får min maskin om någon vecka och planen har varit att låta den ligga i detta utrymme på tv bänken. Men har samtidigt läst om att konsolen har en värmeproblematik som gör mig lite orolig. Är det någon som har sin konsol på ett liknande sätt? Funkar det? Har köpt den digitala editionen och med mina beräkningar så har jag ca 5 millimeter i höjd tillgodo...

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Hej! Är ny här men tänkte ställa en fråga till er framförallt som har PS5. Får min maskin om någon vecka och planen har varit att låta den ligga i detta utrymme på tv bänken. Men har samtidigt läst om att konsolen har en värmeproblematik som gör mig lite orolig. Är det någon som har sin konsol på ett liknande sätt? Funkar det? Har köpt den digitala editionen och med mina beräkningar så har jag ca 5 millimeter i höjd tillgodo...

Tacksam för svar!

http://www.bilddump.se/bilder/20201128125300-2a02:aa1:101c:75a5:cd3f:90cf:ba4d:ad45.jpeg

Jag hade inte tryckt in den där.
Med det sagt, är baksida öppen?

Den drar in luft från typ alla sidor och trycker ut baktill, så öppnar du upp där så varmluften kan försvinna ur det trånga utrymmet kanske det kan fungera.

Permalänk
Skrivet av Zeroastic:

Jag hade inte tryckt in den där.
Med det sagt, är baksida öppen?

Den drar in luft från typ alla sidor och trycker ut baktill, så öppnar du upp där så varmluften kan försvinna ur det trånga utrymmet kanske det kan fungera.

Tack för snabbt svar!
Det finns en öppning 3-4 cm upptill. (tar bort plastmojängen som håller sladdarna på plats.) Ursäkta för stora bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Hej! Är ny här men tänkte ställa en fråga till er framförallt som har PS5. Får min maskin om någon vecka och planen har varit att låta den ligga i detta utrymme på tv bänken. Men har samtidigt läst om att konsolen har en värmeproblematik som gör mig lite orolig. Är det någon som har sin konsol på ett liknande sätt? Funkar det? Har köpt den digitala editionen och med mina beräkningar så har jag ca 5 millimeter i höjd tillgodo...

Tacksam för svar!

http://www.bilddump.se/bilder/20201128125300-2a02:aa1:101c:75a5:cd3f:90cf:ba4d:ad45.jpeg

Risken är väl att den matchar bilden på tvn tillslut Hade själv inte vågat ha den där med endast 5mm tillgodo. Har inte ens vågat testat min i tv-bänken än och då har jag 10cm på höjden och 6 cm på vardera sida tillgodo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Hej! Är ny här men tänkte ställa en fråga till er framförallt som har PS5. Får min maskin om någon vecka och planen har varit att låta den ligga i detta utrymme på tv bänken. Men har samtidigt läst om att konsolen har en värmeproblematik som gör mig lite orolig. Är det någon som har sin konsol på ett liknande sätt? Funkar det? Har köpt den digitala editionen och med mina beräkningar så har jag ca 5 millimeter i höjd tillgodo...

Tacksam för svar!

http://www.bilddump.se/bilder/20201128125300-2a02:aa1:101c:75a5:cd3f:90cf:ba4d:ad45.jpeg

Undvik det där. Jag har precis samma uppsättning med min PS4, blir ruggigt varm. Jag har ställt min PS4 ovanpå nu och fungerar betydligt bättre.

Permalänk
Skrivet av Wescan:

Risken är väl att den matchar bilden på tvn tillslut Hade själv inte vågat ha den där med endast 5mm tillgodo. Har inte ens vågat testat min i tv-bänken än och då har jag 10cm på höjden och 6 cm på vardera sida tillgodo.

Jag hör dig haha!
PS4 har ju stått där utan problem (ej pro). Antar att 5an är värre i form av värmealstring?

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Undvik det där. Jag har precis samma uppsättning med min PS4, blir ruggigt varm. Jag har ställt min PS4 ovanpå nu och fungerar betydligt bättre.

Känns som alla rekommenderar samma sak. Då blir frugan glad så hon får en dörr där istället. Tack allihopa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Kör du på skiva?
De löste ett liknande problem i senaste PS5 uppdateringen den 25:e:

"An issue where installed disc versions of games were sometimes deleted was resolved."

Här ifall du klickar på PS5 system software features i länken

Tack för svar, men du borde nog ha läst lite noggrannare.
Gränsen för plånboken i PSN ligger på 1500Kr, så även fast att jag gjorde en del inköp och skaffade PS plus i 2 år till så ligger jag fortfarande ca 620KR över det, så jag kan inte lösa in 2 av korten på 500Kr vardera än.

Så mitt saldo på PSN är just nu alltså 1120Kr.

Nej det var tankat från psn store. Men det var grabben som var först upp och såg att det var borta så ska inte svära på att han inte kommit åt något, även om han alltid brukar trycka på rätt ställen.

Verkar knasigt det där med 1500 i gräns, löste ju in 4 st 400kr i samband med att jag fick hem ps5.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cyberpunk2077:

Känns som alla rekommenderar samma sak. Då blir frugan glad så hon får en dörr där istället. Tack allihopa!

Efter att ha haft min ps5 ett tag så kan jag säga att den inte alls alstrar mycket värme. Däremot har jag min där den har fri tillgång till luft ståendes på en jysk dokkedals bänk så den är väldigt öppen runtomkring. Precis som andra har sagt skulle jag tycka att det där är en tvivelaktig position och sony hade nog inte rekommenderat det. Jag tror personligen dock inte att din ps5 hade dött den närmsta tiden men det är möjligt att livslängden hade förkortats i onödan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Tack för snabbt svar!
Det finns en öppning 3-4 cm upptill. (tar bort plastmojängen som håller sladdarna på plats.) Ursäkta för stora bilder. https://www.ikea.com/se/sv/images/products/besta-tv-baenk-med-doerrar-vit-lappviken-vit__0720087_PE732402_S5.JPG?f=sg

Är det digital? Ps5 med skiva passar ej. Har samma tv bänk:)

Permalänk
Skrivet av anon259487:

Efter att ha haft min ps5 ett tag så kan jag säga att den inte alls alstrar mycket värme. Däremot har jag min där den har fri tillgång till luft ståendes på en jysk dokkedals bänk så den är väldigt öppen runtomkring. Precis som andra har sagt skulle jag tycka att det där är en tvivelaktig position och sony hade nog inte rekommenderat det. Jag tror personligen dock inte att din ps5 hade dött den närmsta tiden men det är möjligt att livslängden hade förkortats i onödan.

Tack för input!

Permalänk
Skrivet av Ascpek:

Är det digital? Ps5 med skiva passar ej. Har samma tv bänk:)

Digital ja! Bänkbroder <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Hej! Är ny här men tänkte ställa en fråga till er framförallt som har PS5. Får min maskin om någon vecka och planen har varit att låta den ligga i detta utrymme på tv bänken. Men har samtidigt läst om att konsolen har en värmeproblematik som gör mig lite orolig. Är det någon som har sin konsol på ett liknande sätt? Funkar det? Har köpt den digitala editionen och med mina beräkningar så har jag ca 5 millimeter i höjd tillgodo...

Tacksam för svar!

http://www.bilddump.se/bilder/20201128125300-2a02:aa1:101c:75a5:cd3f:90cf:ba4d:ad45.jpeg

Jag tror det borde gå bra ändå om den får plats, speciellt om du har någon öppning bakåt. Absolut inte optimalt säkert men Sony gjorde väl den så jäkla stor så att även om någon trycker in den på ett dumt ställe så ska den fungera ändå så länge det finns någon öppning någonstans för luft.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Vet ni att man kan snabb starta ett spel och ta upp det från senaste save?

Man går in under spelet från dashbord och skrollar ner till ”återuppta”, då startar spelet direkt och man slipper klicka sig förbi start menyer osv

tack! de visste ja inte

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk

Hejsan! Är det någon som beställt ps5 från Ginza som fått sin konsol eller besked om leveransdatum? Och vilket datum lade ni er beställning isåfall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av koSmiQ:

Skriv gärna dina intryck i tråden. Jag har också beställt arctis 7 (men har inte fått min ps5 än).

+1 på detta. Var hur många Arctis Pro Wireless som helst igår på Elgiganten i bokad-hyllan.

Permalänk
Medlem

Något som jag fortfarande inte förstår är, har inte fått min externa SSD än så jag kan inte testa själv, är om jag laddar ner Borderlands 3 och har valt att alla PS4 spel skall installeras på den externa HDDn hur blir det då med ett spel som innehåller båda versionerna (Borderlands 3, Destiny 2 osv.)?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sperglord:

Har precis fått en ps5 med skiva att hämta på inet ringön men är inte så sugen längre. Retur eller sälja?

Vilket datum beställde du? Beställde en 3/6 så skulle vilja veta hur långt fram i kön jag är 😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av schrööödinger:

Hejsan! Är det någon som beställt ps5 från Ginza som fått sin konsol eller besked om leveransdatum? Och vilket datum lade ni er beställning isåfall?

Det är väl inget förrän 2021 från ginza väl? Det enda stället jag förbokat på själv.

Samtidigt så hörde jag att någon lyckats beställa en ps5 därifrån redan?hur går det ihop med 2021? 🤔