3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bombs:

Så himla frustrerande haha. Jag gjorde ju det enormt dumma misstaget att avboka mina bokningar på inet & webhallen när det stod på Elgiganten att de hade 100+ kort i lager och att det var leverans upp till 2 månader.

Aja man har väl lärt sig av sitt misstag😒

Jag vet hur det känns, bokade också på elgig innan deras "januari 2021" banner dök upp. Riktigt fulspel kör de med

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag vet hur det känns, bokade också på elgig innan deras "januari 2021" banner dök upp. Riktigt fulspel kör de med

Verkligen. Vi får hålla tummarna på att mirakel sker😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffis:

Hur länge låg annonsen uppe på Dustin? Kan ju vara så att massor med folk hann beställa ett.

Folk brukar vara ganska snabba med att utannonsera deras köp/bokningar. Vad gäller Dustin leadet så har det varit ganska tyst, jag och två andra medlemmar som bekräftade bokning igår. Så hoppet lever

Edit: Nu uppdaterades min orderstatus på Dustin (Aorus Master) till beräknad i lager 2020-10-14!

Its happening

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

Väntar på Palit GeForce RTX 3080 Gaming Pro 10GB från Webhallen

Är nästan säker på att det igår stod "Nästa bekräftade leverans - 12-14e okt" nu står det bara "12e okt". Tolkar det som att dom fick leveransen igår och att jag är inte en av de lyckliga. Men det står samtidigt "<10 st på väg" så, vem vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Folk brukar vara ganska snabba med att utannonsera deras köp/bokningar. Vad gäller Dustin leadet så har det varit ganska tyst, jag och två andra medlemmar som bekräftade bokning igår. Så hoppet lever

Edit: Nu uppdaterades min orderstatus på Dustin (Aorus Master) till beräknad i lager 2020-10-14!

Its happening

Jag beställde också i går - hos mig står det fortfarande bara "Bekräftad" :´( Det stod dock "beräknad leverans den 14" på själva produkten länge efter att min order fått "bekräftad".

Går man in på detaljerna för ordern står det också "Beställt: 1, Tilldelat: 0, Restnoterat: 1", jag gissar att om man får ett kort i denna leveransen så kommer det stå "Tilldelat: 1". Hur ser det ut på din order?

Jag tänker hålla på hoppet om en tilldelning åtminstone tills den 15, men antar att jag var tjugofemte på bollen som vanligt. Hade inte planerat ett Master innan det dök upp och tvekade typ en halvtimme innan jag accepterade att spräcka min planerade 3080-budget med 2000:-+. Nästa gång får man tänka mindre och köpa mer helt enkelt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av arabfis:

Väntar på Palit GeForce RTX 3080 Gaming Pro 10GB från Webhallen

Är nästan säker på att det igår stod "Nästa bekräftade leverans - 12-14e okt" nu står det bara "12e okt". Tolkar det som att dom fick leveransen igår och att jag är inte en av de lyckliga. Men det står samtidigt "<10 st på väg" så, vem vet

Vad står det på din orderstatus? Har du en grön bock framför ditt grafikkort? Eller står det ej i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arabfis:

Väntar på Palit GeForce RTX 3080 Gaming Pro 10GB från Webhallen

Är nästan säker på att det igår stod "Nästa bekräftade leverans - 12-14e okt" nu står det bara "12e okt". Tolkar det som att dom fick leveransen igår och att jag är inte en av de lyckliga. Men det står samtidigt "<10 st på väg" så, vem vet

Samma här, dock ändrades bara bokningen från 39 till 33. De borde få in mer kort.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Inaktiv

vet inte vart jag fått det ifrån men ngn på forumet skrev att :

hello@giganten.se

ska fungera , det är ett riktigt skitföretag rakt igenom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golany:

Vad står det på din orderstatus? Har du en grön bock framför ditt grafikkort? Eller står det ej i lager?

Skrivet av topfuel:

Samma här, dock ändrades bara bokningen från 39 till 33. De borde få in mer kort.

Jag har en gul ruta och beskrivningen "Inte i lager"

Då skeppades alltså sex kort igår. Och jag kommer att anta att (<10 st på väg) inte längre stämmer. Surt

Permalänk
Medlem

Är det någon ensam själ som fått sitt TUF kort ännu? Asus säger väl att dem ska trappa upp denna vecka men hade varit intressant att veta om någon fått hem sitt kort ännu? Och från vart isåfall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0cool:

Jag beställde också i går - hos mig står det fortfarande bara "Bekräftad" :´( Det stod dock "beräknad leverans den 14" på själva produkten länge efter att min order fått "bekräftad".

Går man in på detaljerna för ordern står det också "Beställt: 1, Tilldelat: 0, Restnoterat: 1", jag gissar att om man får ett kort i denna leveransen så kommer det stå "Tilldelat: 1". Hur ser det ut på din order?

Jag tänker hålla på hoppet om en tilldelning åtminstone tills den 15, men antar att jag var tjugofemte på bollen som vanligt. Hade inte planerat ett Master innan det dök upp och tvekade typ en halvtimme innan jag accepterade att spräcka min planerade 3080-budget med 2000:-+. Nästa gång får man tänka mindre och köpa mer helt enkelt...

Igår kväll stod det enbart "bekräftad" på min order men under morgonen ändrades status genom att "beräknad i lager 2020-10-14" lades till. Dock har jag fortfarande samma som du: "Beställt: 1, Tilldelat: 0, Restnoterat: 1". Hoppas på att det har mer att göra med att produkten ännu inte är i lager hos Dustin.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av arabfis:

Jag har en gul ruta och beskrivningen "Inte i lager"

Då skeppades alltså sex kort igår. Och jag kommer att anta att (<10 st på väg) inte längre stämmer. Surt

Det låter ju fantastiskt bra för min del för jag har en grön lager bock framför mitt kort 👍 jag var dock snabb efter tipset kom upp här

Permalänk
Medlem

Borde det inte gå att slippa allt det här krånglet med kraschande sidor och F5-spam, genom att man kan anmäla intresse första timman, varpå lottning sker?
Sjukt fånigt att vi lever med dessa problem 2020.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiffiboy:

Är det någon ensam själ som fått sitt TUF kort ännu? Asus säger väl att dem ska trappa upp denna vecka men hade varit intressant att veta om någon fått hem sitt kort ännu? Och från vart isåfall?

Tyvärr inte, väntar på mitt från Webbis, men jag är nog rätt långt bak i kön med en beställning 18:42 :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Skrivet av Golany:

Det låter ju fantastiskt bra för min del för jag har en grön lager bock framför mitt kort 👍 jag var dock snabb efter tipset kom upp här

WTF? När beställde du?! Beställde den 8:e klockan 08:50 och den är gul för mig.....

För det är denna vi talar om va? https://www.webhallen.com/se/product/324208-Palit-GeForce-RTX-3090-Gaming-Pro-24GB

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Jag vet hur det känns, bokade också på elgig innan deras "januari 2021" banner dök upp. Riktigt fulspel kör de med

Anmälde dem till konsumentverket på grund av det, efteresom de uppgett felaktiga uppgifter vid försäljning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

WTF? När beställde du?! Beställde den 8:e klockan 08:50 och den är gul för mig.....

För det är denna vi talar om va? https://www.webhallen.com/se/product/324208-Palit-GeForce-RTX-3090-Gaming-Pro-24GB

Jag hoppas jag har svarat på rätt tråd men i mitt fall gäller det palit 3080

Permalänk
Skrivet av Golany:

Jag hoppas jag har svarat på rätt tråd men i mitt fall gäller det palit 3080

Ingen aning. Men känner mig något lättad. Haha

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

WTF? När beställde du?! Beställde den 8:e klockan 08:50 och den är gul för mig.....

För det är denna vi talar om va? https://www.webhallen.com/se/product/324208-Palit-GeForce-RTX-3090-Gaming-Pro-24GB

Beställde samma den 2020-10-07 09:41 och den är gul.

Permalänk
Skrivet av mouldi145:

Beställde samma den 2020-10-07 09:41 och den är gul.

Tror inte ens de fick in 3 kort lmao

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Samma här, dock ändrades bara bokningen från 39 till 33. De borde få in mer kort.

Dåliga nyheter. De har nu tagit bort (<10 st på väg)

https://www.webhallen.com/se/product/324204-Palit-GeForce-RTX...

Jösses vad rörigt det blir med alla dessa olika kort och återförsäljare

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om eller fått Asus 3090 Strix OC bekräftat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golany:

Jag hoppas jag har svarat på rätt tråd men i mitt fall gäller det palit 3080

Vilken tid beställde du? Jag beställde 7/10 vid 01.00 efter jag såg tipset här

Permalänk
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Tror inte ens de fick in 3 kort lmao

Helt sjukt, tänk om Palit skickar bara 10 kort med flyg. Kan ju lika bra vänta tills man ha typ 50st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goeez:

Vilken tid beställde du? Jag beställde 7/10 vid 01.00 efter jag såg tipset här

Inser nu att jag var väldigt sen på bollen. Beställde 7 okt. 01:43

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fac31:

Någon som hört något om eller fått Asus 3090 Strix OC bekräftat?

Webhallen fick in 4 (?) stycken igår som gick till de första i kön, några swecare som fått grön bock

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goeez:

Vilken tid beställde du? Jag beställde 7/10 vid 01.00 efter jag såg tipset här

00.20 har jag för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av mouldi145:

Helt sjukt, tänk om Palit skickar bara 10 kort med flyg. Kan ju lika bra vänta tills man ha typ 50st.

De skickar nog till ett center i Europa, som skickar vidare till andra center etc med några steg innan det kommer till butik. Vilket slutade med just 10 i denna butik. De kastade mig inte pil på en karta "okej, 10 kort till Sverige!".

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

De skickar nog till ett center i Europa, som skickar vidare till andra center etc med några steg innan det kommer till butik. Vilket slutade med just 10 i denna butik. De kastade mig inte pil på en karta "okej, 10 kort till Sverige!".

Dessutom var det mindre än 10! Stod ju <10 , så kan varit 3 eller 6 eller 9 vem vet

Permalänk
Skrivet av Boko234:

Dessutom var det mindre än 10! Stod ju <10 , så kan varit 3 eller 6 eller 9 vem vet

0 är också mindre än 10.

Visa signatur