Permalänk

Tips på HDMI-kabel

Tjenare,
Köpte en deltaco kabel för några veckor sedan, gick sönder på nån vecka. Helt tvärkass enligt mig.
Letar alltså efter en HDMI 2.0 minst 3m och ingen såndär jättebillig skit.

Här har ni kabeln
https://www.inet.se/produkt/8906019/deltaco-hdmi-kabel-2-0-ha...
Så ni behöver ju inte rekommendera den för den kommer inte i närheten av min dator igen😂

Permalänk
Medlem

Hur har du sönder en HDMI-kabel du har till datorn?

Permalänk
Sötast

Haft en deltaco 10m hdmi kabel i typ 10 år snart, den används för media som kopplas till tvn som laptops etc.

Funkar lika bra idag som när den var ny.

Kanske du har fått ett måndagsexemplar, alternativt varit vårdslös?

Permalänk
Skrivet av friskybob:

Hur har du sönder en HDMI-kabel du har till datorn?

Jag har inte gjort något som skulle kunna förstört den. Den har suttit i TVn hela tiden och jag har dragit ut den ur datorn när jag har spelat på skärmen

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Haft en deltaco 10m hdmi kabel i typ 10 år snart, den används för media som kopplas till tvn som laptops etc.

Funkar lika bra idag som när den var ny.

Kanske du har fått ett måndagsexemplar, alternativt varit vårdslös?

Skulle gissa på att det är fallet. Har absolut inte varit vårdslös med den. Förmodligen fel på kabeln:)

Permalänk

Testa att reklamera till att börja med.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob_To_Computers:

Jag har inte gjort något som skulle kunna förstört den. Den har suttit i TVn hela tiden och jag har dragit ut den ur datorn när jag har spelat på skärmen

Det ska de absolut hålla för. Du har nog fått ett måndagsex

Permalänk
Bildexpert 📺

@Noob_To_Computers: Kablar är inte oförstörbara och de slits av att dras ut och in många gånger. Ifall det är något du gör kanske dagligen skulle jag starkt rekommendera en annan lösning. För eller senare tar kontakterna i TV:n och/eller grafikkort också stryk och det är lite dyrare än att köpa ny kabel.