Permalänk
Medlem

Fast router med accespunkt

Dålig rubrik, men det jag vill ha tips på en router som är liten som tex i en 4ports switch, dvs ej trådlös.
Håller på bygga hus och ska dra in inkommande fiber i ett mediaskåp i tvättstugan. Skulle vilja ha en router i mediaskåpet och en accespunkt (gärna PoE) i taket mitt i huset, och ev en utomhus.

Någon som har tips på lösning?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Kung, var typ något sådant jag letade, tänkte inte på att Kjell har mycket "specialgrejer"

Permalänk
Medlem

Tänkte liknande som ovan fast deras USG. Dock lite dyrare än förslaget ovan.
Sedan kanske komplettera med några sånna hära switchar eller likannde
Och även som @Haptic säger så kanske Ubiquiti AP:or så att de passar bra ihop med brandväggen.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av magic84:

Kung, var typ något sådant jag letade, tänkte inte på att Kjell har mycket "specialgrejer"

Nu är iofs inte Ubiquiti några "specialgrejer", det hittar du i alla datoraffärer, men dom är lite mer avancerade så det är bra att ha lite koll innan man installerar.
Också att tänka på är att ERX kör med passiv 24V POE vilket inte räcker för att driva alla AP.