Permalänk

Ta kort och skapa PDF dokument

Hej!

Jag skulle behöva ta ett par kort, 10-20 stycken och därefter ordna dessa i sidoordning i pdf format 10-20 sidor. Finns det ett program, app eller dylikt så detta kan göras på ett enkelt och smidigt sätt? Får gärna gå fort också...

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Google Drive har en inbyggd scanner som sparar från foto till PDF, en bild per sida i dokumentet.
Kan dock inte sortera om sidorna, vad jag vet, så man får fota i rätt ordning.

Permalänk
Skrivet av keyser:

Google Drive har en inbyggd scanner som sparar från foto till PDF, en bild per sida i dokumentet.
Kan dock inte sortera om sidorna, vad jag vet, så man får fota i rätt ordning.

Ok! Men om man tar tex 20 foton i rätt ordning så blir det ett PDF dokument på 20 sidor? Kan du ge mig en detaljerad beskrivning på exakt hur man gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Ok! Men om man tar tex 20 foton i rätt ordning så blir det ett PDF dokument på 20 sidor? Kan du ge mig en detaljerad beskrivning på exakt hur man gör?

https://support.google.com/drive/answer/3145835?co=GENIE.Plat...

Permalänk
Medlem

Windows har en färdig funktion för detta. Markera bilderna, välj "print", men istället för en skrivare kan du välja alternativet "Microsoft Print to PDF".

Permalänk
Skrivet av Sableye:

Windows har en färdig funktion för detta. Markera bilderna, välj "print", men istället för en skrivare kan du välja alternativet "Microsoft Print to PDF".

Finna det något sätt man kan göra så lätt på om man inte använder PC utan bara vill använda iPad eller iPhone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Finna det något sätt man kan göra så lätt på om man inte använder PC utan bara vill använda iPad eller iPhone?

Ingen aning, tyvärr.