Permalänk
Avstängd
Skrivet av SunQ:

Menar du mig?

Isåfall vet jag mycket väl att jag ska vara försiktig. Satsar bara pengar jag är redo att förlora i cryptovalutor.

Annat långsiktigt sparande har jag fonder och andra stabilare aktier för.

Menar TS, om det är du har jag inte koll på nu.

Men vill du vara på den säkra sidan skulle jag helst investera i Pund. Tro mig bro.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Haha, sent?

Du läste vad jag skrev, varför frågar du?

Återkom om ett år med samma ord.

För lång tid.

Skrivet av Lagerlöf:

Är du från 2018 ?

Från 90- talet, och du?

Skrivet av RexIce:

Det tycket jag också när Btc kostade 2500 uds

Permalänk
Avstängd

Men jag ska ge er ett råd, lyssna och ta till det eller såhoppa över mitt inlägg. Vill bara ert bästa, det är inte jag som kommer förlora pengar eller bli rik utan det är ert val.

Kryptovaluta kommer aldrig slå igenom. Det finns för många dollarmiljardärer, tänk utanför banorna. Skulle Bankerna i USA låta sig bli utkonkande eller konkureras av krypto? Det räcker bara med att en rik typen av Soros börjar spekulera i krypto så har halva värdet försvunnit i dimman.

Skulle kunna skriva en uppsats i 10 A4 men orkar inte. Som jag sagt, cash is king och kommer vara det så länge människan existerar. Bara för att vi i Sverige nästan idag inte använder längre kontanter betyder det inte att resten av världen har också samma syn på dt.

Men ni som tror på krypti kan ta med er kryptovaluta till thailand eller Kina om tio år

Justdet, Kina som sitter bara på typ 700 miljarder dollar kommer ju ta dina kryptos.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vetintevad:

Skulle Bankerna i USA låta sig bli utkonkande eller konkureras av krypto?

Nope, därför grejade de ripple/XRP, som gör andra crypto"valutor" ganska poänglösa. Det är väl Monero som kan bli kvar. Detta då den fyller funktionen att göra så att myndigheter blir tvungna att lägga stora resurser på att spåra transaktionerna. Eller skattepengar går åt i onödan, om vi föredrar den förklaringen. (anonymitet och internet kommer aldrig existera fullt ut, det fungerar inte så)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon186252:

Nope, därför grejade de ripple/XRP, som gör andra crypto"valutor" ganska poänglösa. Det är väl Monero som kan bli kvar. Detta då den fyller funktionen att göra så att myndigheter blir tvungna att lägga stora resurser på att spåra transaktionerna. Eller skattepengar går åt i onödan, om vi föredrar den förklaringen. (anonymitet och internet kommer aldrig existera fullt ut, det fungerar inte så)

Precis. Den som tror att krypto skulle bli möjlig valuta har fått vatten över huvudet. Du tog upp bra saker. Något att tänka för den som har höga förväntningar om krypto.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vetintevad:

Precis. Den som tror att krypto skulle bli möjlig valuta har fått vatten över huvudet. Du tog upp bra saker. Något att tänka för den som har höga förväntningar om krypto.

Mhm.. Dock så är det inte många som faktiskt tror på detta. Folk ser bara att det finns chans att tjäna pengar. Detta är vad som är farligt, då folk som inte begriper produkten ger sig in som blindstyren på motorvägen.
Du är inte ensam om att kunna skriva oändligt många sidor kring ämnet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon186252:

Mhm.. Dock så är det inte många som faktiskt tror på detta. Folk ser bara att det finns chans att tjäna pengar. Detta är vad som är farligt, då folk som inte begriper produkten ger sig in som blindstyren på motorvägen.
Du är inte ensam om att kunna skriva oändligt många sidor kring ämnet

Nu handlar det inte om många utan vad ts frågar därefter har jag svarat så mkt jag vet. Finns ingen som kan skriva en bok om det här förutom mig 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon186252:

Nope, därför grejade de ripple/XRP, som gör andra crypto"valutor" ganska poänglösa. Det är väl Monero som kan bli kvar. Detta då den fyller funktionen att göra så att myndigheter blir tvungna att lägga stora resurser på att spåra transaktionerna. Eller skattepengar går åt i onödan, om vi föredrar den förklaringen. (anonymitet och internet kommer aldrig existera fullt ut, det fungerar inte så)

Haha värsta skiten jag hört. Alla i Asien och Usa hatar Ripple för att det är centralized, dvs det är fortfarande staten som har koll.

Varför ska en person välja Ripple när det fionns kryptovalutor som är bättre? Där har du svaret. Folk hatar att staten har ögon och nallar folks pengar, därför kommer fiat och Ripple sjunka.

Monero kommer inte funka lika bra, det finns Nav som fungerar via Staking istället. Mycket bättre.

Neo kommer ta över allt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vetintevad:

Nu handlar det inte om många utan vad ts frågar därefter har jag svarat så mkt jag vet. Finns ingen som kan skriva en bok om det här förutom mig 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Vi sitter många och skrattar åt er som tror att ni är översittare över alla nya "DJ från 2015" 21 år på stureplan som tror att dom är investerare.

Ni är lika "dumma" ni som tror att krypto bara går ut på pengar. I Sverige idag så går ryktet om "bitcoin", samma rykte som nådde övriga världen för 3-4-5 år sedan.

Kina tjänar snormycket på alla dumma svenskar och övriga europeer som går in i Bitcoin specifikt nu.

Bitcoins värde är, och har alltid varit att det var först, fått mest news i nyheterna och köps idag endast för att värde kommer stiga.

Typiskt pyramid-lir.

MEN, sen där så slår det slint.

Det finns ett värde, cirka 3-5% i bitcoin och 40-60% i övriga ALT-coins och Neo/Eth som faktiskt består av coinens funktion i sig. Den coinen som har detta blir den som i längden slår bort bitcoin när det crashat.

Vet inte hur många gånger man ska förklara, men ni som jämför det med Tulpan/silver-pyramidliret förut tänker alldeles för kort. Folket vill ha detta, och då har politikerna för en gångs skull inget att säga till om.

Folket bestämmer, och Ripple och Fiat ryker tyvärr för mångas skull. Krypto kommer ta över, hoppa på Neo nu och var glada.

Se utanför er Svenska bubbla.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oouhdawg:

Haha värsta skiten jag hört. Alla i Asien och Usa hatar Ripple för att det är centralized, dvs det är fortfarande staten som har koll.

Varför ska en person välja Ripple när det fionns kryptovalutor som är bättre? Där har du svaret. Folk hatar att staten har ögon och nallar folks pengar, därför kommer fiat och Ripple sjunka.

Monero kommer inte funka lika bra, det finns Nav som fungerar via Staking istället. Mycket bättre.

Neo kommer ta över allt.

Alla, vilka alla? De som faktiskt vill ha sådan krypto är en liten del i jämförelse med hur mycket pengar som investeras. Decentralisering är inget som existerar, om det inte är byggt så att varje person har 1 röst. Annars är det fortfarande de med mest som bestämmer. En valuta som inte regleras korrekt, ja.. Det är inte vackert. Det är därför jag gärna har centralisering, då majoriteten inte vet hur det ska skötas.

Enkelt, det är simpelt att använda. Majoriteten kommer känna sig rätt nöjd när alla avgifter försvinner och betalning går igenom på en sekund. Det "är" en av de största "fördelarna" med krypto. (vi ser ju att det inte riktigt blir så billigt och snabbt alla gånger)
Går att lösa på annat sätt. På bättre sätt. Jag gillar också att drömma, men jag är också realist.

Förvisso är det ett intressant argument, men Monero kan ju gå över till det när som, liksom flera andra gjort. Så där tror jag inte vi ska lägga allt för mycket krut. Allt är under utveckling.

Mjo, det är ju visionen. Men det förutsättar att det tillåts ske. Det betyder att väldigt många ska vilja ha det, och att ingen sätter för stora käppar i hjulet.

Skrivet av oouhdawg:

Det finns ett värde, cirka 3-5% i bitcoin och 40-60% i övriga ALT-coins och Neo/Eth som faktiskt består av coinens funktion i sig. Den coinen som har detta blir den som i längden slår bort bitcoin när det crashat.

Vet inte hur många gånger man ska förklara, men ni som jämför det med Tulpan/silver-pyramidliret förut tänker alldeles för kort. Folket vill ha detta, och då har politikerna för en gångs skull inget att säga till om.
Folket bestämmer, och Ripple och Fiat ryker tyvärr för mångas skull. Krypto kommer ta över, hoppa på Neo nu och var glada.
Se utanför er Svenska bubbla.

Det är fortfarande spekulation om det inte implementeras i vardagen. Alltså inget värde bortom tro. Mycket pengar ligger även där av spekulativa skäl där de personerna än en gång inte direkt tror att det faktiskt kommer bli verklighet, men vet att det finns pengar att tjäna.
Jag håller med att det finns något värde, då det är intressant, men långt från nuvarande. Precis som Amazon/Alibaba, mfl.

Mja.. Politiker kan hitta på mycket.. Men för att ta det argumentet lite seriöst så, tja.. Jag förstår att många i framför allt Kina vill bli av med sin ledning. Men är samma sorts kupp nödvändig i väst? Tveksamt. Men jag börjar också skrämmas lite utav vissa påhitt. Jag tycker dock inte att det här är rätt väg att gå. Det påminner lite väl mycket om stalins kupp, att ge makten till folket, där alla är lika..
Men ja, jag ser också att vi nog ska strunta i Sveriges behov om vi ska spekulera i dessa saker. Det ger då en helt annan bild. Men det är fortfarande inte en god väg att gå för dessa personer heller, om du frågar mig.
Men men, det blir vad det blir..

Jag har inte sagt att folk inte får investera. Jag har sagt att man inte bör låta sig luras in i något man inte förstår. Är det verkligen ett så dåligt tips enligt dig? Skillnaden på detta och fiat är att det sistnämnda är något vi vuxit upp och levt med. Så även om vi inte förstår det så vet vi vad vi kan vänta oss ungefär. Att lita på det är betydligt bättre än att gå in blint i något som ersattes av nuvarande. Krypto kanske är bättre enligt vissa, men långt från alla kan enkelt se de potentiella effekterna.

Tänkte inte besvara det där om översittare o så.. Men vad är inte du om du nu påstår att alla andra är dumma som inte tar dina råd?

Permalänk
Medlem

Det är alltid lika komiskt att läsa inlägg från folk som säger "det är bara en bubbla", det är bara "tulipmania", det är bara "spekulation", det finns inget "värde", håll dig till kontanter etc.

Man behöver inte tycka om bitcoin eller investera i det, men blockchain är en ny och fantastisk teknik som kommer förändra världen precis så som internet eller bilen gjorde. Märkligt att folk på sweclockers av alla ställen inte kan se möjligheterna med denna nya teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Enkelt, det är simpelt att använda. Majoriteten kommer känna sig rätt nöjd när alla avgifter försvinner och betalning går igenom på en sekund. Det "är" en av de största "fördelarna" med krypto. (vi ser ju att det inte riktigt blir så billigt och snabbt alla gånger)
Går att lösa på annat sätt. På bättre sätt. Jag gillar också att drömma, men jag är också realist.

Vet inte vad du syftar att jämföra med avseende hastighet. Men i fallet bitcoin verkar väldigt många inte känna till hur långsamt det är, med en kapacitet på bara en bråkdel av bankernas. Jämför t.ex. VISA med dagliga toppar på ca 4000 transaktioner per sekund, och en maxgräns på drygt 50 000 transaktioner/s med Bitcoins maxgräns 7 t/s.

https://en.bitcoin.it/wiki/Scalability#Scalability_targets
https://en.wikipedia.org/wiki/Bitcoin_scalability_problem

Så utan en förändring gör det iaf BTC oanvändbart för en vettigare infrastruktur, men alternativen är många.

Skrivet av CFSsss:

Det är alltid lika komiskt att läsa inlägg från folk som säger "det är bara en bubbla", det är bara "tulipmania", det är bara "spekulation", det finns inget "värde", håll dig till kontanter etc.

Man behöver inte tycka om bitcoin eller investera i det, men blockchain är en ny och fantastisk teknik som kommer förändra världen precis så som internet eller bilen gjorde. Märkligt att folk på sweclockers av alla ställen inte kan se möjligheterna med denna nya teknik.

Vad bra då att folks analys av värdet på specifika kryptovalutor inte på något sätt relaterar till teknikens användbarhet.

Permalänk
Inaktiv

@pre-dator: Skrev om Ripple/XRP, bankernas krypto, som är blixtsnabb. I alla fall som jag förstått det. Bitcoin var snarare vad jag hade inom parantes, alltså att det inte alltid är så bra som tänkt.

Edit: Skulle säga att Ripple/XRP är den som är närmast en blockchain jag kan stå bakom, men jag har kritik för även den såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

@pre-dator: Skrev om Ripple/XRP, bankernas krypto, som är blixtsnabb. I alla fall som jag förstått det. Bitcoin var snarare vad jag hade inom parantes, alltså att det inte alltid är så bra som tänkt.

Någon som är intresserad av att samköpa S9 miners från bitmain? Eller har en begagnad S9 att sälja?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

tomt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pandrone:

Någon som är intresserad av att samköpa S9 miners från bitmain? Eller har en begagnad S9 att sälja?

Vet inte om det var någon tanke bakom att citera just mig, men jag får väl svara då Nej, har aldrig haft och har inte heller i framtiden avsikt att investera i blockkedjor specifikt. Företagen bakom dessa kan jag dock fundra över, om de faktiskt gör något vettigt.

Permalänk
Avstängd

Skrev igår kväll om vad jag tror om krypto idag föll den ”bara” med 13% 😁 Onsdag morgon föll dock kursen tillbaka rejält. På kort tid gick kursen ned ungefär 13 procent till 16.626 dollar, rapporterar Bloomberg.

Investera NUUUU!!!! Skämtar bara

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Ja det går inte bra för Bitcoin XBT och Ethereum idag

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

@Lagerlöf:

Helt vanlig dag i kryptosfären ju

Permalänk
Medlem

Det var klart köpläge inatt, nu är det ok, i morgon kommer det sniffa på 18 igen.
20k och några dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av vetintevad:

Men vill du vara på den säkra sidan skulle jag helst investera i Pund. Tro mig bro.

Ungefär vilken potential uppsida ser du i pund?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vetintevad:

Skrev igår kväll om vad jag tror om krypto idag föll den ”bara” med 13% 😁 Onsdag morgon föll dock kursen tillbaka rejält. På kort tid gick kursen ned ungefär 13 procent till 16.626 dollar, rapporterar Bloomberg.

Investera NUUUU!!!! Skämtar bara

Skickades från m.sweclockers.com

Ja ser du bara till den procentuella prisfallet och inte tittar på uppgången så ser det ju såklart inte så bra ut..titta ca tre veckor tillbaka. Jag köpte för 8500euro och idagarna sniffar den på 17000euro.. kurvan pekar uppåt..

Permalänk
Medlem

Bitcoin har sin problematik med blocksize, transaktioner/sec och inte minst AVGIFTERNA. Nu när BTC även är öppen för marknaden och investerare kan blanka är det inte konstigt att kursen får sig en rejäl törn. Bitcoin Cash lider inte av samma problematik samt att BitPay kommer börja erbjuda BCH vid transaktioner i Januari, ser en stor potential där!

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joakim99:

Ungefär vilken potential uppsida ser du i pund?

Jag ser en potential. Det räcker för mig. Men du får ha förtroende för krypto.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eatme@live:

Ja ser du bara till den procentuella prisfallet och inte tittar på uppgången så ser det ju såklart inte så bra ut..titta ca tre veckor tillbaka. Jag köpte för 8500euro och idagarna sniffar den på 17000euro.. kurvan pekar uppåt..

Självklart ser jag på helheten. Tog det att visa vad som had hänt ifall personen köpt igår.

Du vet inte hur det blir imorn, eller vet du det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av vetintevad:

Jag ser en potential. Det räcker för mig. Men du får ha förtroende för krypto.

Jag har inget förtroende för kryptovalutor just nu. Däremot var jag uppriktigt nyfiken i vilken uppsida du såg i att investera i pund.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joakim99:

Jag har inget förtroende för kryptovalutor just nu. Däremot var jag uppriktigt nyfiken i vilken uppsida du såg i att investera i pund.

Brexit! Allt som går ha fysiskt är bra för helvete! Guld!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av vetintevad:

Brexit! Allt som går ha fysiskt är bra för helvete! Guld!

Skickades från m.sweclockers.com

Ok. Jag förstår dock inte hur guldets utveckling ihop med varför du menar att det är bra att investera i pund?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joakim99:

Ok. Jag förstår dock inte hur guldets utveckling ihop med varför du menar att det är bra att investera i pund?

Orkar inte med dig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av vetintevad:

Orkar inte med dig

Skickades från m.sweclockers.com

Det är lugnt. Förmodligen var det bara jag som inte förstod vad du menade med dina inlägg.

Permalänk
Medlem

Har en polare som har 150-200 BTC och lika många Bitcoin Cash. Själv har man blitt rik som ett troll för att man startade 2012 med 1-2 Grafikkort och sparat alla coins. Den som spar han har.