Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Ser ut som ingen ens vill ha Bitcoin just nu då alla säjer att detta är en bubbla, de kommer rasa och allt vad som står. Var inga analytiker som kunde förespå denna ökning som nu skett och säkert många som blivit rika på att köpa när de började komma ut.

Antingen är världens ledare rädda för detta med kryptovalutor då det är något de inte kan styra över som med deras egna pengar eller så är det något annat. Den enda risken med dessa just nu är att vissa länder inte kommer godkänna valutorna och givetvis hackare som tycks kunna komma över dessa. Lite samma sak som med Trump och SD, man hittar allt negativt man kan om det och så fort det kommer något positivt så är det fake news.

Jag har själv inga Bitcoin eller några andra kryptovalutor och har heller inga planer på att skaffa, men det är inte för att jag tror de ska rasa. Lycka till ni andra.

Saken är ju fortfarande den att det inte finns någon reell ökning av bakomliggande värden i bitcoins (det finns inget?), anledningen till den enorma prisökningen är att folk hört att det ökar snabbt i värde och och hoppar på tåget. Det är mycket troligt att tillräckligt många förr eller senare börjar realisera sina vinster och säljer av, vilket gör att kursen dyker rakt ner i botten. Mönstret i sig känns igen från mängder av tidigare bubblor så det är inget nytt koncept. Inte heller argumenten från de redan frälsta är nya, det handlar alltid om att det är något helt nytt denna gången och/eller att skeptikerna inte förstår sig på eller är rädda för det nya.I närtid finns fingerprint med som ett bra exempel, de som är intresserade kan ju alltid titta på vilka argument som framfördes av båda sidor där.

Att då hävda att enda risken här är att vissa länder inte kommer att godkänna kryptovalutor och/eller att någon hackar ens konto är mycket naivt.

Viss är det många som tjänat rejält med pengar på detta (i alla fall de köpte tidigt och sedan sålt av) och det är säkert en hel del fler som kommer att tjäna ännu mer. Men det mesta tyder på att detta är en bubbla som förr eller senare kommer att brista, något man bör vara medveten om när man börjar spekulera i fortsatt uppgång. De extremt kraftiga värdefluktuationerna i sig är en fingervisning om osäkerheten i denna typ av spekulation. Som alltid (och speciellt i detta fall): satsa aldrig mer än du är har råd att/är villig att förlora...

"Kill your darlings" är ett koncept som är applicerbart även här, om man är seriöst övertygad om bitcoins förträfflighet så bör man söka information om varför skeptikerna har den uppfattning de har och inte leta information om varför bitcoin är fantastiskt och/eller skeptikerna har fel. Ifrågasätt din världsbild istället för att enbart bekräfta den så är du bättre rustad för alla eventualiteter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Tråkiga är att folk verkar kräva id där också, många vill att swishnummret ska vara reggat på eniro etc.

Edit: Ha ha ha. Bingo. Lotto. Loggade in i min wallet, hade lite gamla BTC som låg å skräpat i nått år, trodde det var minimala mängder men det motsvarade typ $1500 nu

De flesta vill ha id men med vissa kan man handla utan, kolla bara runt ordentligt så hittar du någon utan. tror "dawa84" kör utan.

haha det var ju inte illa xD

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Avstängd

Riktigt dålig omsättnig på Bitcoin XBT änsålänge idag. Bättre är det för Etherum XBT!Billigt att köpa också.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frispel:

Saken är ju fortfarande den att det inte finns någon reell ökning av bakomliggande värden i bitcoins (det finns inget?), anledningen till den enorma prisökningen är att folk hört att det ökar snabbt i värde och och hoppar på tåget. Det är mycket troligt att tillräckligt många förr eller senare börjar realisera sina vinster och säljer av, vilket gör att kursen dyker rakt ner i botten. Mönstret i sig känns igen från mängder av tidigare bubblor så det är inget nytt koncept. Inte heller argumenten från de redan frälsta är nya, det handlar alltid om att det är något helt nytt denna gången och/eller att skeptikerna inte förstår sig på eller är rädda för det nya.I närtid finns fingerprint med som ett bra exempel, de som är intresserade kan ju alltid titta på vilka argument som framfördes av båda sidor där.

Att då hävda att enda risken här är att vissa länder inte kommer att godkänna kryptovalutor och/eller att någon hackar ens konto är mycket naivt.

Viss är det många som tjänat rejält med pengar på detta (i alla fall de köpte tidigt och sedan sålt av) och det är säkert en hel del fler som kommer att tjäna ännu mer. Men det mesta tyder på att detta är en bubbla som förr eller senare kommer att brista, något man bör vara medveten om när man börjar spekulera i fortsatt uppgång. De extremt kraftiga värdefluktuationerna i sig är en fingervisning om osäkerheten i denna typ av spekulation. Som alltid (och speciellt i detta fall): satsa aldrig mer än du är har råd att/är villig att förlora...

"Kill your darlings" är ett koncept som är applicerbart även här, om man är seriöst övertygad om bitcoins förträfflighet så bör man söka information om varför skeptikerna har den uppfattning de har och inte leta information om varför bitcoin är fantastiskt och/eller skeptikerna har fel. Ifrågasätt din världsbild istället för att enbart bekräfta den så är du bättre rustad för alla eventualiteter.

Då det egentligen inte finns något värde alls i dessa kryptovalutor så kan ingen svara på om de kommer gå upp eller ner. Som du säger så är det många som hoppat på hypen nu på i mina ögon sett höga nivåer så kan det mycket väl gå ner när fler och fler väljer att sälja. I en aktie har du iallafall ett företag och dess värdering i bakgrunden, här finns egentligen inget alls då värdet endast bestäms efter tillgång.

Fördelen med aktier, kryptovalutor och annat är att de kan stiga flera 1000% men aldrig gå ner mer än 100%. 😜

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Då det egentligen inte finns något värde alls i dessa kryptovalutor så kan ingen svara på om de kommer gå upp eller ner. Som du säger så är det många som hoppat på hypen nu på i mina ögon sett höga nivåer så kan det mycket väl gå ner när fler och fler väljer att sälja. I en aktie har du iallafall ett företag och dess värdering i bakgrunden, här finns egentligen inget alls då värdet endast bestäms efter tillgång.

Fördelen med aktier, kryptovalutor och annat är att de kan stiga flera 1000% men aldrig gå ner mer än 100%. 😜

Ska man vara lite kinkig så finns det faktiskt diverse finansiella verktyg som kan gå ner en bra bit mer än 100%, men dessa lär vara lite av ett specialfall där man får hoppas att de som investerar där är medvetna om riskerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Ska man vara lite kinkig så finns det faktiskt diverse finansiella verktyg som kan gå ner en bra bit mer än 100%, men dessa lär vara lite av ett specialfall där man får hoppas att de som investerar där är medvetna om riskerna

Blankning där det hela är omvänt. Max vinst är 100% och max förlust är oändlig. Skulle faktiskt aldrig våga mig på att blanka utan att ha inside info, vilket skulle göra det hela olagligt

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem

Vad tror folk om värdet inför den 18:e när blankningen börjar?
Bör man sälja av nu imorgon på stängningen av avanza Bitcoin XBT?

Idag har det ju redan varit ett kraftigt drop, men det återhämtar sig säkert under dagen/morgondagen..

Men lite osäkert känns det ju

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Har köpt bland annat Bitcoin och lite andra kryptovalutor. Om vi tar t.ex. Coinbase som exempel så gör jag en överföring och köper valutan där. Sen ser jag hur värdet ökar eller minskar såklart osv.
Men det jag inte förstår är att alla snackar om en "wallet" och liknande som man ska ladda ner och föra över? sin valuta till?
Kan den inte bara ligga där på Coinbase? Eller vad innebär de att ladda ner den?

Permalänk
Medlem

@thexps: Det är alltid riskfyllt att låta någon annan ha kontroll över ens tillgångar. Tradingsidor har blivit hackade förr, och kommer bli hackade igen. Det bästa är att förvara sina värden i en plånbok som man själv har full kontroll över.

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

18:e December är ett datum att hålla på kalendern. En kort summering som förklarar bra:

https://blogg.avanza.se/hemberg/2017/12/01/odesdag-i-bitcoin-...

Jag har själv inte bestämt mig om jag tror kursen kommer gå upp eller ner efter den 18:e. Det är ett magiskt datum då kritiker till bitcoin för första gången kan låta plånboken föra deras talan. Jag tror de inbitna BTC-skaran är relativt sett liten, och jag tror de vokala kritikerna är färre, men jag tror även att det är de som sitter på mest pengar. Frågan är om de kommer backa upp sina ord genom åren med plånboken eller ej. Det är ju ganska mycket risk involverat då detta är historiskt nytt slagfält som öppnas, och bankirer osv verkar ju göra allt för att minimera risk.

Så upp eller ner, jag vet inte. Jag har dock en observation. Om jag får lov att spekulera friskt, senaste veckornas kraftiga uppgång kan bero på banker och institutioner som köpt in sig i BTC inför den 18:e (alt alternativ #2), för de har väl klurat ut hur de kan tjäna pengar vare sig den går upp eller inte. Så risk för ras den 18:e. Alt rasar den inte resten av December, vilket gör att de möjligtvis har bestämt sig att om så sker kommer sälja av de BTC de köpte senaste veckorna under Januari. Så jag tror att oavsett hur vi vänder och vrider på det kommer BTC tappa i värde mellan 18:e dec och 1:a Feb. Edit: Jag pratar om 40-80% tapp i värde.

Jag styrker ovanstående lite med att BTC stått relativt stilla nu i väntan på den 18:e, marknaden håller andan lite. Som om de som köpt in sig i förberedelse är klara med sitt förarbete.

Mao, sitter du på BTC och undrar när det är läge att sälja av, jag tror att nu är tiden kommen att sälja av, eller parkera pengarna i fiat till åtminstone slutet av Januari. NOTERA, detta är INTE finansiellt råd utan helt vilda spekulationer, så vitt jag vet kan BTC gå upp till $50k närmaste månaderna. Jag vet ingenting, ingen vet, jag spekulerar enbart. Gör din egen efterforskning/analys! Jag tänker göra min under helgen och kan radikalt ändra perspektiv, jag delar bara med mig var jag står idag.

@thexps
Poängen med krypto är att INTE lita på tredje part. Mt Gox och nu senast Nicehash är stora skandaler som TYDLIGT visar på vad som kommer ske (läs: när, inte om) om man inte tar hand om sin egen plånbok. Problemet har aldrig varit valutan utan den mänskliga faktorn. Det gäller f ö inte enbart krypto, när du registrerar dig på en ny hemsida vet du inte om de sparar lösenord i klartext eller ej, gör det smarta och använd unika lösenord. Eller något så banalt som att avvakta med att gå över gatan trots grön gubbe för bilen som kommer i hög hastighet kanske inte respekterar att vederbörande har rött.

Grammatik försvinner vid sömnbrist
Permalänk
Medlem
Skrivet av Raphaei:

18:e December är ett datum att hålla på kalendern. En kort summering som förklarar bra:

https://blogg.avanza.se/hemberg/2017/12/01/odesdag-i-bitcoin-...

Jag har själv inte bestämt mig om jag tror kursen kommer gå upp eller ner efter den 18:e. Det är ett magiskt datum då kritiker till bitcoin för första gången kan låta plånboken föra deras talan. Jag tror de inbitna BTC-skaran är relativt sett liten, och jag tror de vokala kritikerna är färre, men jag tror även att det är de som sitter på mest pengar. Frågan är om de kommer backa upp sina ord genom åren med plånboken eller ej. Det är ju ganska mycket risk involverat då detta är historiskt nytt slagfält som öppnas, och bankirer osv verkar ju göra allt för att minimera risk.

Så upp eller ner, jag vet inte. Jag har dock en observation. Om jag får lov att spekulera friskt, senaste veckornas kraftiga uppgång kan bero på banker och institutioner som köpt in sig i BTC inför den 18:e (alt alternativ #2), för de har väl klurat ut hur de kan tjäna pengar vare sig den går upp eller inte. Så risk för ras den 18:e. Alt rasar den inte resten av December, vilket gör att de möjligtvis har bestämt sig att om så sker kommer sälja av de BTC de köpte senaste veckorna under Januari. Så jag tror att oavsett hur vi vänder och vrider på det kommer BTC tappa i värde mellan 18:e dec och 1:a Feb. Edit: Jag pratar om 40-80% tapp i värde.

Jag styrker ovanstående lite med att BTC stått relativt stilla nu i väntan på den 18:e, marknaden håller andan lite. Som om de som köpt in sig i förberedelse är klara med sitt förarbete.

Mao, sitter du på BTC och undrar när det är läge att sälja av, jag tror att nu är tiden kommen att sälja av, eller parkera pengarna i fiat till åtminstone slutet av Januari. NOTERA, detta är INTE finansiellt råd utan helt vilda spekulationer, så vitt jag vet kan BTC gå upp till $50k närmaste månaderna. Jag vet ingenting, ingen vet, jag spekulerar enbart. Gör din egen efterforskning/analys! Jag tänker göra min under helgen och kan radikalt ändra perspektiv, jag delar bara med mig var jag står idag.

@thexps
Poängen med krypto är att INTE lita på tredje part. Mt Gox och nu senast Nicehash är stora skandaler som TYDLIGT visar på vad som kommer ske (läs: när, inte om) om man inte tar hand om sin egen plånbok. Problemet har aldrig varit valutan utan den mänskliga faktorn. Det gäller f ö inte enbart krypto, när du registrerar dig på en ny hemsida vet du inte om de sparar lösenord i klartext eller ej, gör det smarta och använd unika lösenord. Eller något så banalt som att avvakta med att gå över gatan trots grön gubbe för bilen som kommer i hög hastighet kanske inte respekterar att vederbörande har rött.

Bara som en liten motvikt så kan jag konstatera att åtminstone jag har mycket svårt att tro att banker eller andra större finansiella aktörer gått in men några större pengar i bitcoin, möjligen kan några hedgefonder ha satsat en del där men det rör sig knappast om några större summor. Troligare då att de kommer att blanka om den möjligheten nu kommer att öppnas på amerikanska börsen.

Vad man måste förstå är att seriösa investerare satsar pengar på ställen där de kan skapa sig en bild av vad något borde vara värt och vad det kostar i nuläget. Tycker man att det borde vara värt mer än det kostar så investerar man, är förhållandet det motsatta så säljer man av. Med bitcoin så finns det ingen som men någon som helst säkerhet kan säga vad det egentliga värdet borde vara då det inte finns något att räkna på. Det finns inget bakomliggande värde, ingen stat som står bakom valutan med någon form av (eller brist på) trovärdig garanti för värdet. De som satsar pengar i bitcoin är de som spekulerar i fortsatt uppgång, då baserat på att den gått upp extremt mycket senaste åren. Sedan letar man mer eller mindre trovärdiga argument för att de ska fortsätta gå upp och blundar för argumenten som tyder på att det är en bubbla. Kort sagt, man investerar inte i bitcoin, man spekulerar...spekulation just beroende på att det inte finns några faktorer som man faktiskt kan värdera på ett trovärdigt sätt.

Permalänk
Inaktiv

@Frispel
Banker har Ripple/XRP. Den ersätter "behovet" av Bitcoin. Varför inte spekulera att folk kommer fortsätta hoppa på Bitcoin ett tag, och sedan blanka och sälja av när ens egna mognat? Än bättre då det avskräcker från vidare användning av kryptovalutor för privatpersoner, vilket stärker ens egna. Tror att du är lite naiv här, när det kommer till hur luriga folk kan vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

@Frispel
Banker har Ripple/XRP. Den ersätter "behovet" av Bitcoin. Varför inte spekulera att folk kommer fortsätta hoppa på Bitcoin ett tag, och sedan blanka och sälja av när ens egna mognat? Än bättre då det avskräcker från vidare användning av kryptovalutor för privatpersoner, vilket stärker ens egna. Tror att du är lite naiv här, när det kommer till hur luriga folk kan vara

Visst kan folk vara luriga, därför som jag formulerade mig med "seriösa investerare" i andra stycket

De som kan tänkas göra som du säger är då hedgefonder eller liknande, men även då rör det sig knappast om några större summor. Det är helt enkelt för oförutsägbart för att man ska våga satsa ordentliga pengar.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte finansvärlden fungerar riktigt som knegarvärlden. Jag säger banker men menar egentligen att pengarna kommer därifrån, kan lika gärna vara en mindre grupp av Bill Gates'. Jag tror inte stora investerare investerar i BTC för att de tror att BTC är för lite värd och således kommer gå upp, jag tror de investerar i BTC med samma regler som i poker, man spelar inte korten utan motståndarna.

Hypotetiskt, spenderar du en mindre summa dagligen för att korrigera eller ge BTC (eller annan krypto) en svag, stabil, daglig uppgång (eller bara i regel +-0) tvingar du in en stabilitet i valutan. Större investerare dras till stabilitet som flugan till ljuskällan, vilket hjälper att ge BTC en större uppgång, som leder till andra investerare, vilket leder till folk som är rädda att missa stora uppgången osv. Likt dominobrickor faller vi för vårat eget förutsägbara beteende (har du aldrig undrat hur en psykolog som aldrig träffat dig bara... vet hur du fungerar?), investerarna var bara där och kickade igång snöbollseffekten när valutan var låg och säljer av när de vet att de sista FOMO's är investerade.

Liten investering - maximal utdelning.

Kollar man bara BTC logaritmiskt borde market capen ligga runt 15% av vad den är idag. Det kan bara vara något så banalt som att 2017 var startskottet för BTC iomed större mediatäckning och hittills varje år av existens har varit ett motbevis till att det var en fluga, vilket jag tror är ett betydligt skäligare argument till uppgången, men paranoian kickar in lite och säger att bankindustrin ligger bakom det. Måste nog sluta kolla på "såna där" youtube vids, flatearth teorier är ruggigt intressanta (pga personerna och hur de [inte] resonerar dvs, inte själva teorierna).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Frispel:

Visst kan folk vara luriga, därför som jag formulerade mig med "seriösa investerare" i andra stycket

De som kan tänkas göra som du säger är då hedgefonder eller liknande, men även då rör det sig knappast om några större summor. Det är helt enkelt för oförutsägbart för att man ska våga satsa ordentliga pengar.

Nja.. De gör gissningsvis som @Raphaei påpekar i så fall. Alltså kommer in tidigt och försöker få det att se ut som en vettig investering för andra.
En med finansiell styrka vet att människor är lite dumma, och har koll på ganska grundläggande psykologi, alternativt anlitar folk för att klura på saken.. Själv vill jag vara lite naiv och hoppas att människor vet bättre, samt inte göda dessa flugor med uppenbara brister, men ja.. Då är jag inte rik heller..

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Tänkte handla lite olika coins genom att först handla tbc eller etherium på coinbase sen converta genom binance.
Jag har fixat konto på coinbase och gjort alla steg så allt är godkänt och så.
Dock när jag försöker köpa btc så går inte köpet igenom. Får mail att banken declined. Har pengar på kortet.
Mitt kort är MasterCard och är öppen för Internetköp. Banken är Swedbank.
Någon annan som har haft liknande problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

hehe, man skulle inte sålt av sina BTC XBT i fredags såhär i efterhand. Förlorat 100kr/certifikat på att jag sålde

Men men, köpte ETH istället och det går också ganska framåt så känns ganska bra det också...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

@SunQ: kör du via Avanza ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

hehe, man skulle inte sålt av sina BTC XBT i fredags såhär i efterhand. Förlorat 100kr/certifikat på att jag sålde

Men men, köpte ETH istället och det går också ganska framåt så känns ganska bra det också...

Läste på mest nu om allt med blankning och känns rätt gött att den gått upp 7.72% idag och inte ner som många trodde

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av BABOON_ASS:

@SunQ: kör du via Avanza ?

Yes, hade ett konto där sen tidigare med lite pengar som jag kände att jag inte behövde så testade att köpa lite.

Köpte för 400kr/st och sålde för 730kr/st i fredags.
Lite surt när den var uppe på 816kr/st idag

Skrivet av Pelegrino:

Läste på mest nu om allt med blankning och känns rätt gött att den gått upp 7.72% idag och inte ner som många trodde

mm, som sagt, lite surt att man sålde men man ska inte klaga. Gjorde en bra affär ändå och har gått in med vinsten av min gamla affär i Ethereum nu istället

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Yes, hade ett konto där sen tidigare med lite pengar som jag kände att jag inte behövde så testade att köpa lite.

Köpte för 400kr/st och sålde för 730kr/st i fredags.
Lite surt när den var uppe på 816kr/st idag

mm, som sagt, lite surt att man sålde men man ska inte klaga. Gjorde en bra affär ändå och har gått in med vinsten av min gamla affär i Ethereum nu istället

Ja det är inte helt dumt! Jag köpte 10 stycken för 434,52 på test, när de sen ökat med 30% köpte jag ytterligare 14 stycken för 685. De kraschade med 20% dagen efter (förra veckan) men gick snabbt upp igen. Gäller att ha tur antar jag Köper du Etereum XBT nu då?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Yes, hade ett konto där sen tidigare med lite pengar som jag kände att jag inte behövde så testade att köpa lite.

Köpte för 400kr/st och sålde för 730kr/st i fredags.
Lite surt när den var uppe på 816kr/st idag

Det var riktigt bra dock, det är omöjligt att pricka toppar (dvs förutse dem).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Ja det är inte helt dumt! Jag köpte 10 stycken för 434,52 på test, när de sen ökat med 30% köpte jag ytterligare 14 stycken för 685. De kraschade med 20% dagen efter (förra veckan) men gick snabbt upp igen. Gäller att ha tur antar jag Köper du Etereum XBT nu då?

Yes, köpte ett gäng såna bara för att ha något. Lyckades köpa när de hade gått ner ganska mycket så köpte för typ 49 eller nått sånt.

Inga stora pengar som sagt, bara lite kul att hålla på . Men har gått några tusen plus iallafall

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd

Du är ute väldigt sent. Får jag säga mitt så avråder jag dig köpa. Som en annan sade, lägg pengarna ntingen på dollar lr pund. Bitcoin börjar rasa efter nyår.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av vetintevad:

Du är ute väldigt sent. Får jag säga mitt så avråder jag dig köpa. Som en annan sade, lägg pengarna ntingen på dollar lr pund. Bitcoin börjar rasa efter nyår.

Skickades från m.sweclockers.com

Kryotvalutor har alltid varit en mycket riskypfylld investering

Varför rasar det efter nyår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vetintevad:

Du är ute väldigt sent. Får jag säga mitt så avråder jag dig köpa. Som en annan sade, lägg pengarna ntingen på dollar lr pund. Bitcoin börjar rasa efter nyår.

Skickades från m.sweclockers.com

Menar du mig?

Isåfall vet jag mycket väl att jag ska vara försiktig. Satsar bara pengar jag är redo att förlora i cryptovalutor.

Annat långsiktigt sparande har jag fonder och andra stabilare aktier för.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vetintevad:

Du är ute väldigt sent. Får jag säga mitt så avråder jag dig köpa. Som en annan sade, lägg pengarna ntingen på dollar lr pund. Bitcoin börjar rasa efter nyår.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, sent?

Återkom om ett år med samma ord.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vetintevad:

Du är ute väldigt sent. Får jag säga mitt så avråder jag dig köpa. Som en annan sade, lägg pengarna ntingen på dollar lr pund. Bitcoin börjar rasa efter nyår.

Skickades från m.sweclockers.com

Är du från 2018 ?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Det tycket jag också när Btc kostade 2500 uds

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PlogarN97:

Kryotvalutor har alltid varit en mycket riskypfylld investering

Varför rasar det efter nyår?

Det är så jag ser på det. Räntan höjdes i USA. Många faktorer som spelar in.