Permalänk
Avstängd

@SunQ: Sakta men säkert vetu! Får testa vingarna lite innan man satsar en "smärre" förmögenhet... =P tanken är väl att kanske investera i 3-5 andelar till innan nyår, och sen bygga på med 3-5 anderar varje månad. =P Flippade lite efter att nicehash blev hackat och kollade alternativa vägar till "miljonen".

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Är riktigt sugen på att köpa fler cert, har på känn att vi når 20k i samband med att CME lanserar sina futures.

Permalänk
Medlem

drog in sammanlagt 7760 euro den 30 nov. 7200 på bitcoin och 560 på litecoin..är i skrivande stund upp i totalt 11672 euro. Priserna verka ha stabiliserat sig lite nu..

Permalänk
Medlem

Jag har också tänkt att investera i cryptocurrency men jag är lite tveksam mot bitcoin. Som Warren Buffet säger "Be Fearful When Others Are Greedy and Greedy When Others Are Fearful".
Men har hittat en annan currency som jag har läst lite om och kommer satsa på den några tusenlappar då jag tror att avkastningen kan bli rätt hög.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Jag har också tänkt att investera i cryptocurrency men jag är lite tveksam mot bitcoin. Som Warren Buffet säger "Be Fearful When Others Are Greedy and Greedy When Others Are Fearful".
Men har hittat en annan currency som jag har läst lite om och kommer satsa på den några tusenlappar då jag tror att avkastningen kan bli rätt hög.

Satte in 10k i LTC när det låg på 50usd för 1 månad sen typ, nyligen uppe i 198usd per coin Denna marknaden är helt absurd just nu

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Jag har också tänkt att investera i cryptocurrency men jag är lite tveksam mot bitcoin. Som Warren Buffet säger "Be Fearful When Others Are Greedy and Greedy When Others Are Fearful".
Men har hittat en annan currency som jag har läst lite om och kommer satsa på den några tusenlappar då jag tror att avkastningen kan bli rätt hög.

Vilken?

Permalänk
Medlem

sen när behöver en nörd som hänger på swec bitcoin, jag förstår inte? det är väl mestadels folk som köper droger, vapen o skit på darknet som behöver det eller? ingen vanlig människa behöver bitcoins idag det är bullshit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

sen när behöver en nörd som hänger på swec bitcoin, jag förstår inte? det är väl mestadels folk som köper droger, vapen o skit på darknet som behöver det eller? ingen vanlig människa behöver bitcoins idag det är bullshit.

Inga nördar behöver några pengar, riktiga swecare kör på byteshandel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

sen när behöver en nörd som hänger på swec bitcoin, jag förstår inte? det är väl mestadels folk som köper droger, vapen o skit på darknet som behöver det eller? ingen vanlig människa behöver bitcoins idag det är bullshit.

95% av alla här som köper bitcoin gör det troligtvis för att tjäna pengar. Precis som om man spekulerar med andra valutor såsom dollarn osv.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

@DozeN: IOTA bland annat men kollar på den kinesiska Neo med. Men kommer att köpa IOTA för några tusenlappar denna vecka och sen kanske ytterligare några tusenlappar i slutet av månaden. Julklapp till mig själv.

Iota är lite omständlig att köpa men de kommer att introducera den i början av 2018 och med en bättre wallet. Flera stora företag verkar stå bakom iota som tex microsoft och samsung.

Kan inte så mycket men har försökt att sätta in mig i just iota den senaste veckan.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

@DozeN: IOTA bland annat men kollar på den kinesiska Neo med. Men kommer att köpa IOTA för några tusenlappar denna vecka och sen kanske ytterligare några tusenlappar i slutet av månaden. Julklapp till mig själv.

Iota är lite omständlig att köpa men de kommer att introducera den i början av 2018 och med en bättre wallet. Flera stora företag verkar stå bakom iota som tex microsoft och samsung.

Kan inte så mycket men har försökt att sätta in mig i just iota den senaste veckan.

IOTA är lovande NEO är jag inte så insatt i längre. Var påväg att köpa NEO (då AntShares) när den låg på 4$, men blev aldrig av

Permalänk
Medlem

Tycker det är kul att flera öppnar upp ögonen för börsen, certifikat och investeringar. Dock tror jag det är många som lägger för mycket pengar i samma korg och bara ser på tidigare avkastning.

Ett tips är att lyssna på P3 Dokumentär IT-Bubblan och Ett år med finanskrisen för att få ett litet perspektiv över när det inte går som man förväntar sig. Ett mer modernt exempel kan även vara Fingerprint Cards AB

Själv kör jag med BITCOIN XBT, lyckades plocka på mig lite extra vid fredagsdippen. Just nu utgör bitcoin 8% av min portfölj men kommer att sats på ett eller två köp till för att få det run 15%. Aningen högt för min del men får erkänna att jag har hakat på bitcoin hypen också

Permalänk
Avstängd

Vad lägger ni era bitcoins i för plånbok? Har kollat lite på Electrum och Exodus. Är totalt okunnig på Bitcoins.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tino:

Tycker det är kul att flera öppnar upp ögonen för börsen, certifikat och investeringar. Dock tror jag det är många som lägger för mycket pengar i samma korg och bara ser på tidigare avkastning.

Ett tips är att lyssna på P3 Dokumentär IT-Bubblan och Ett år med finanskrisen för att få ett litet perspektiv över när det inte går som man förväntar sig. Ett mer modernt exempel kan även vara Fingerprint Cards AB

Själv kör jag med BITCOIN XBT, lyckades plocka på mig lite extra vid fredagsdippen. Just nu utgör bitcoin 8% av min portfölj men kommer att sats på ett eller två köp till för att få det run 15%. Aningen högt för min del men får erkänna att jag har hakat på bitcoin hypen också

haha, köpte du vid 525 eller?

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

haha, köpte du vid 525 eller?

Synd att XBT bara har öppet vardagar. Eller det kanske är bra...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rekl3M:

Synd att XBT bara har öppet vardagar. Eller det kanske är bra...

Förmodligen bara för att måndagar ska bli lite roliga också. =P

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

haha, köpte du vid 525 eller?

Gick in med merparten av mitt kapital så fort jag insåg att nordnet hade Bitcoin XBT, på 221,99. aningen sent men tänkte inte på att det fanns certificat på bitcon och ville inte hålla riktiga. Flydde på lite mer när den var på 336,00 och sist köpet var dippen vid 550 då jag la ett köp 17:23

Sen har det jag nämnde absolut inget med vilket pris man köpte vid utan att sprida risken. Under IT Bubblan så förlorade många företag över 90 procent av sitt marknadsvärde.

Permalänk
Avstängd

@Tino: ligger kursen olika beroende på vart man köper? annars måste det ju vara typ 1-2 månadersen du köte på nordnet?

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

@Tino: ligger kursen olika beroende på vart man köper? annars måste det ju vara typ 1-2 månadersen du köte på nordnet?

Den skall ligga samma dock kan diffa ~5%. Köpt i oktober, sen november och sist i fredags. Normalt går jag in med nytt kapital den 25e varje månad. Men under månaden säljer jag och köper något annat, som i fredags då jag sålde av mitt innehav av ethereum och gick in i bitcoin istället.

Permalänk
Avstängd

@Tino: I see! Etherum går ju inte så snabbt uppåt, men har potential att bli något bra framöver. Har bara 5 Etherum änsålänge., mne också tänkt att fyllla på vid lön varje månad. Som dom säger, många bäckar små.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Novis på kryptovalutor, sett Banking on Bitcoin och läst någon artikel. I dag tog jag mitt första steg att investera, köpte några andelar Ethereum XBT via Avanza. Nu har man definitivt ett egetintresse till att lära sig ännu mer. Kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Kan ha fel men säljer inte Avanza BitCoin nuförtiden?

Det där hade varit jävligt soft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag ska inte köpa några mängder.
Finns det -någonstans- där man idag kan handla bitcoins utan en jävla massa strul?

Signade precis upp på www.uphold.com, verkade lovande, men efter reggning vill dom att man ska skicka fullständigt namn, adress och foto på ens ID.
Inte en chans att jag vill lämna ifrån mig all den infon.

Så: Finns det någonstans där man enkelt (helst via kreditkort, alt swish) kan handla lite bitcoins utan att behöva ge ifrån sig halva sitt ID?

Localbitcoins.com, du handlar med privatpersoner. Vissa vill ha id och för andra räcker det med telefonnummer och namn. Tar oftast bara några minuter. Dock smidigare att sälja än att köpa bitcoins. Du kan köpa med swish, banköverföring eller mötas upp med någon och köpa för cash. (oftast till ett högre pris)

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av s1lvertunga:

Det där hade varit jävligt soft!

Går ju tyvärr inte, bara certifikat för att spekulera på Bitcoins värde.
Bitcoin XBT heter det certifikatet.

Men ja, det hade varit smutt att kunna köpa bitcoins därifrån också

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Går ju tyvärr inte, bara certifikat för att spekulera på Bitcoins värde.
Bitcoin XBT heter det certifikatet.

Men ja, det hade varit smutt att kunna köpa bitcoins därifrån också

Spelar det någon roll? Då certifikaten motsvarar värdet av bitcoins. Enda skillnaden är att du inte kan handla med dem.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Spelar det någon roll? Då certifikaten motsvarar värdet av bitcoins. Enda skillnaden är att du inte kan handla med dem.

Det beror ju helt på vad du är ute efter.

Lätthet och allmänt bara spekulera värdet på en valuta = XBT.

Vara med om hela värdeökningens svängar och troligtvis tjäna mer pengar + möjligheten att kunna handla för bitcoins = köp riktiga bitcoins.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Spelar det någon roll? Då certifikaten motsvarar värdet av bitcoins. Enda skillnaden är att du inte kan handla med dem.

Skrivet av SunQ:

Det beror ju helt på vad du är ute efter.

Lätthet och allmänt bara spekulera värdet på en valuta = XBT.

Vara med om hela värdeökningens svängar och troligtvis tjäna mer pengar + möjligheten att kunna handla för bitcoins = köp riktiga bitcoins.

Faktum är att det är mer förmånligt skattemässigt med certen då du kan ha pengarna på ISK. I allafall just nu när värdeökningen är så pass stor och snabb som den är. Så att tjäna mer pengar på att ha riktiga bitcoins stämmer verkligen inte idag. Sålänge du inte daytradar och gör det riktigt ritkigt bra, även på helger och kvällar
Däremot ligger risken på att företaget som utfärdar certen blir hackade/konkar, då blir dina cert värde 0.

Därför har jag en hårdvaruplånbok för att minimera den risken. Dock blir det dyrt att skatta sen (ifall inte reglerna ändras någon gång framöver)

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Avstängd

Ser ut som ingen ens vill ha Bitcoin just nu då alla säjer att detta är en bubbla, de kommer rasa och allt vad som står. Var inga analytiker som kunde förespå denna ökning som nu skett och säkert många som blivit rika på att köpa när de började komma ut.

Antingen är världens ledare rädda för detta med kryptovalutor då det är något de inte kan styra över som med deras egna pengar eller så är det något annat. Den enda risken med dessa just nu är att vissa länder inte kommer godkänna valutorna och givetvis hackare som tycks kunna komma över dessa. Lite samma sak som med Trump och SD, man hittar allt negativt man kan om det och så fort det kommer något positivt så är det fake news.

Jag har själv inga Bitcoin eller några andra kryptovalutor och har heller inga planer på att skaffa, men det är inte för att jag tror de ska rasa. Lycka till ni andra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Localbitcoins.com, du handlar med privatpersoner. Vissa vill ha id och för andra räcker det med telefonnummer och namn. Tar oftast bara några minuter. Dock smidigare att sälja än att köpa bitcoins. Du kan köpa med swish, banköverföring eller mötas upp med någon och köpa för cash. (oftast till ett högre pris)

Tråkiga är att folk verkar kräva id där också, många vill att swishnummret ska vara reggat på eniro etc.

Edit: Ha ha ha. Bingo. Lotto. Loggade in i min wallet, hade lite gamla BTC som låg å skräpat i nått år, trodde det var minimala mängder men det motsvarade typ $1500 nu