Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Rätt klena rabatter i år. Köpte en 750GB SSD från Netonnet.se för ett år sedan för 1199:-

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Rätt klena rabatter i år. Köpte en 750GB SSD från Netonnet.se för ett år sedan för 1199:-

Här sitter man med köpknappen redo för en 480GB SSD för 1350:-

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem

Hittade ett billigt GTX 1070 TI på massdrop om man känner någon som bor i USA, 429 USD: http://dro.ps/b/AHFKK3m/l

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

För den som behöver extra-kablar till sina iOS-enheter, titta hit:

5-pack lightning-kablar för 79kr, ordinarie 349kr.

Osäker på märke och kvalité, men med tanke på att Apples original-kablar inte är så jäkla bra själva så kan man väl knappast gå fel här

Tyvärr det som kan hända.. Att det går fel. För typ 1-2 år sedan var det en jäkla massa såna kablar som orsakade bränder.
https://www.macworld.co.uk/news/apple/are-cheap-iphone-charge...

Men det kanske enbart gäller om man även har AC-adaptern. Men jag vet itne, jag skulle inte köpa icke apple kablar till min telefon/ipad.

I övrigt, sjukt billiga kablar. Om du bara ska ha den till att typ koppla in telefonen till datorn lite nu och då är det nog ingen fara. Men skulle inte vilja ha den inkopplad i väggen hela tiden.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

@Swe.Stars: Nä, i den prisklassen skulle jag föredra 850 EVO. Enbart för att det presterar lite bättre enligt benchmarks, men man hade troligtvis inte märkt av skillnaderna på dessa två. HyperX Savage för 1350kr är inte dåligt om man är i behov av en SSD just nu. Har man tur kanske 850 EVO går ner i pris igen under mellandagsrean.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (§1.3/§9)*

Citat:

§1.3 Personliga ärenden, privata diskussioner och liknande får inte förekomma i forumet. Använd i stället forumets funktion för privata meddelanden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Vive la liberté!
Skrivet av SunQ:

Tyvärr det som kan hända.. Att det går fel. För typ 1-2 år sedan var det en jäkla massa såna kablar som orsakade bränder.
https://www.macworld.co.uk/news/apple/are-cheap-iphone-charge...

Men det kanske enbart gäller om man även har AC-adaptern. Men jag vet itne, jag skulle inte köpa icke apple kablar till min telefon/ipad.

I övrigt, sjukt billiga kablar. Om du bara ska ha den till att typ koppla in telefonen till datorn lite nu och då är det nog ingen fara. Men skulle inte vilja ha den inkopplad i väggen hela tiden.

Är väl i första hand själva laddarna där problemet ligger då de billigare har sämre val av billigare komponenter och dålig separation mellan högspännings- och lågspänningssidan.
http://lygte-info.dk/info/ChargerIndex%20UK.html

För själva kablarna är väl mer problemet hållbarheten av själva kabeln.

Permalänk
Skrivet av vompen:

För den som behöver extra-kablar till sina iOS-enheter, titta hit:

5-pack lightning-kablar för 79kr, ordinarie 349kr.

Osäker på märke och kvalité, men med tanke på att Apples original-kablar inte är så jäkla bra själva så kan man väl knappast gå fel här

Även att ta hänsyn till att CDON endast är mellanhand här vilket av egen erfarenhet och vad jag läst av andra kommentarer är minst sagt besvärligt vid reklamation!
Ingen aning om detta företag ifråga, alltså SaluGrossist Sandviken

Visa signatur

6700K @ 4,8GHz | 32GB | 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

För den som behöver extra-kablar till sina iOS-enheter, titta hit:

5-pack lightning-kablar för 79kr, ordinarie 349kr.

Osäker på märke och kvalité, men med tanke på att Apples original-kablar inte är så jäkla bra själva så kan man väl knappast gå fel här

Köpte dessa för ett halvår sedan för 79kr. Funkade till min 6S men laddar inte min iPhone X av någon anledning..
Köpte också en strömadapter som fick telefonen att frysa när man pluggade in den.. Den kastade jag.

Rekommenderar inte denna butik på cdon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

För den som behöver extra-kablar till sina iOS-enheter, titta hit:

5-pack lightning-kablar för 79kr, ordinarie 349kr.

Osäker på märke och kvalité, men med tanke på att Apples original-kablar inte är så jäkla bra själva så kan man väl knappast gå fel här

Köpte ovanstående för ca ett år sedan och de var verkligen inte bra. Kopiöst dålig passform i lightningänden.
Kan i stället tipsa om denna som jag faktiskt tror är original. Den kom i en liten påse som det stod Foxconn på och har de kännetecken som en originalkabel ska ha.
APPLE ORIGINAL LIGHTNING KABEL 1M MD818ZM/A för 79 kr inklusive frakt.
https://skalhuset.se/original-lightning-kabel-1m-md818zm-a

Permalänk
Medlem

https://www.trademax.se/möbler/stolar/kontorsstol-skrivbordss... något att ha? Hittar inte så mkt info. Skulle behöva en ny stol då min håller på att gå sönder haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

Någon som vet om en julkalender-tråd finns uppe på sweclockers, och någon som vet vilka nätbutiker som kör julkalender iår?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Någon som vet om en julkalender-tråd finns uppe på sweclockers, och någon som vet vilka nätbutiker som kör julkalender iår?

Om du går till startsidan så finns det en flik för julkalender precis som det fanns tidigare för black friday

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som har ett bra tips på en surfplatta för max 1700? Ska användas mest till youtube, casta osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Visste inte vart jag skulle lägga detta, då det inte riktigt passar med Steam, GoG, etc-erbjudanden heller tycker jag.
För dem som behöver lite körkortsteori:

Bonniers Trafikskola, kod för 90 dagar.
9 kr + frakt på Discshop
"Boxen innehåller en värdehandling som ger dig tillgång till 90 dagars teoriutbildning på www.bonnierstrafikskola.se. Du kan enkelt förlänga din tid vid behov genom att köpa en ny box eller köpa mer tid online."

99kr/månad i vanliga fall.

Notis: Koden jag fick fungerar, men kan inte lova att alla kommer att fungera då supporten hos Bonniers inte var säkra själva.

Kommer programmet att börja gälla från och med dagen man startar upp och loggar in eller kommer det att börja gälla från och med dagen men köper det online?

Kan jag köpa det nu och påbörja studierna om låt säga några månader?

Permalänk
Medlem

@Asterion: I mitt fall använde vi koden till att förlänga ett befintligt konto, så jag vet inte säkert. Men eftersom det är en kod du får fysiskt på papper och måste fylla i, så utgår jag från att det räknas från att du skriver in koden.

DiscShop har ju suttit på koderna sedan 2012-2013.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Skrivet av Asterion:

Kommer programmet att börja gälla från och med dagen man startar upp och loggar in eller kommer det att börja gälla från och med dagen men köper det online?

Kan jag köpa det nu och påbörja studierna om låt säga några månader?

Jag tolkar det som att du kan aktivera det senare, men kan ju eventuellt vilja ringa Bonniers trafikskola och kontrollera, dels för att det är trafikskolan 2013 - är de schyssta så funkar ju denna för årets upplaga. Har svårt att tro att de fortfarande rullar en gammal version på deras hemsida. (Eller så chansar du för 34kr )

Skickades från m.sweclockers.com

tog bort ett av de två överflödiga citaten
Permalänk
Skrivet av Json_81:

Är det någon som har den här och kan säga några ord om hur den är som kokbok?
För dess primära säljfaktor verkar vara "kolla jag är en gamer".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelSide:

Är det någon som har den här och kan säga några ord om hur den är som kokbok?
För dess primära säljfaktor verkar vara "kolla jag är en gamer".

Skickades från m.sweclockers.com

Om detta finns med i beskrivningen av ett objekt, undvik om du är äldre än 12:
"Här är boken som ger dig gear irl. lrn2 vad kroppen behöver. lrn2 impa. Skills to levla irl. tbh, PIBKAC, u need this. FTW."

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Skrivet av Vinolik:

Om detta finns med i beskrivningen av ett objekt, undvik om du är äldre än 12:
"Här är boken som ger dig gear irl. lrn2 vad kroppen behöver. lrn2 impa. Skills to levla irl. tbh, PIBKAC, u need this. FTW."

Jag ser det som ett rätt dåligt försök att tilltala sin kundgrupp, för det där kommer väl inte ens sälja till de som är <12?
Blev dock besviken när jag zoomade in på ett av recepten och såg att de mejmejade vidare. Sjukt onödigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@SteelSide: Om du inte redan sett den så har @MatgeekJohan en spellista med "Mat för Gamers" på tuben: https://www.youtube.com/playlist?list=PLNP4gW25urzxpPkfWH7KIx...

Kanske kan vara ett lite mognare alternativ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

@netr0pa: I mitt fall använde vi koden till att förlänga ett befintligt konto, så jag vet inte säkert. Men eftersom det är en kod du får fysiskt på papper och måste fylla i, så utgår jag från att det räknas från att du skriver in koden.

DiscShop har ju suttit på koderna sedan 2012-2013.

Tack för tipset! Beställde några st så får vi hoppas att dom funkar. Antar förövrigt att sidan är relativt uppdaterad osv? Verkar ju inte ha hänt så mycket där sen 2014.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelSide:

det där kommer väl inte ens sälja till de som är <12?

Om snurrande stimulering i plast säljer i miljontal så kan nog en bok med krystade memes också sälja

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

Tack för tipset! Beställde några st så får vi hoppas att dom funkar. Antar förövrigt att sidan är relativt uppdaterad osv? Verkar ju inte ha hänt så mycket där sen 2014.

Ärligt: Inte en aning.

Gav bort en "riktig" 3 månaders-prenumeration + denna box till en som skulle börja plugga körkort. Får se vad han säger om någon vecka eller tre.

Hoppas dock på att Bonniers ska vara bra på utbildning och sådant.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

"Gäller så långt lagret räcker och längst t om söndag 26/11."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av breakman:

"Gäller så långt lagret räcker och längst t om söndag 26/11."

Skickades från m.sweclockers.com

Allt läggs i varukorgen ändå

Permalänk

Vilka butiker kör julkalendrar? Jag har sett på Cdon och Discshop. Vet att Webhallen brukar ha, men såg ingen där.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

"Gäller så långt lagret räcker och längst t om söndag 26/11."

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av trollhattan:

Allt läggs i varukorgen ändå

Är den telefonen, och lurarna med smartklocka något att ha? såg ruggigt prisvärt ut men betygen såg sådär ut?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Är den telefonen, och lurarna med smartklocka något att ha? såg ruggigt prisvärt ut men betygen såg sådär ut?

Syrran köpte ett liknade paket i somras fast med G6an. Hon är jättenöjd med klockan och det är bra ljud i lurarna. Dock är microfonen inte mycket att hänga i granen, den hörs extrent lågt. Speciellt nör det blåser lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG