Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av sir rektum:

GPU msi geforce gtx 1080 gaming för 499 USD +16USD frakt till Sverige(ca 4264SEK)

https://www.massdrop.com/buy/msi-geforce-gtx-1080-gaming-x-8g...
billigast på prisjakt 5635kr
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3711430

Skrivet av Lucaas10:

moms? tull?

Ca 5.500kr inkl. 25% moms och den obligatoriska tulldeklarationsavgiften á 120kr, PC-komponenter är i regel tullfria. Det är klart att man i vissa fall kan slippa undan tull och moms vid import från länder utanför EU men det är rätt sällsynt och eftersom man inte får uppmana till brott tänkte jag påpeka att man i dessa fall är skyldig att betala in det på eget bevåg...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Ifrån massdrop får man typ räkna med moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Philips Fidelio X2 för 444kr på Elgiganten I Valbo/Gävle I helgen.

Skickades från m.sweclockers.com

Någon som vet om det finns några kvar i Valbo? Är riktigt sugen på ett par för det priset, men har ca 50-60min att åka för att ta mig dit. Så inte direkt en värd resa om det är slutsålda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av obbeluff:

Någon som vet om det finns några kvar i Valbo? Är riktigt sugen på ett par för det priset, men har ca 50-60min att åka för att ta mig dit. Så inte direkt en värd resa om det är slutsålda.

Det går att boka på nätet i alla fall: https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/FIDELIOX...
Bokningen hålls i 24h om jag inte minns fel så om du bokar nu kan du hämta hörlurarna under dagen.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@ågren: Står ju fortfarande 1111 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marko123:

@ågren: Står ju fortfarande 1111 kr?

Ja? Det finns butiksspecifika erbjudanden som inte listas på hemsidan. Jag bor inte i Gävle så jag kan varken bekräfta eller dementera prisuppgiften men enligt tipset ska hörlurarna kosta otroliga 444kr i butik.

Vill man vara säker så kan man alltid boka en vara på nätet och sedan ringa butiken när de öppnat för att höra vad priset ligger på. När man bokar varor på nätet föreligger inget köptvång och bokningen släpps automatiskt om du inte hämtar ut beställningen inom 24h.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elvis_z89:

Hej! Fick mitt inlägg raderat på "Dagens Fynd"-tråden av okänd anledning.
Hur som haver, Wish har ett GTX1070 för ca. 3600 kr.
Namnet på GPU:n ifråga:
"Pro GTX iGame 1070 GPU"

Väljer ni alternativet "Buy with other shoppers" så blir det ca. 3200 kr.
Därefter kan ni använda "aroundnfl" som kupongkod och dra av ytterligare en femhundring. Om ni handlar på Wish första gången är det 5% rabatt (under rewards), om ni dessutom använder appen genom telefonen kan ni lämna varukorgen, och på så sätt få ytterligare 5% rabatt.

Jag köpte ett annat grafikkort än ovanstående (mitt är ett iGame GTX 1070) och fick det för 2200 kr. Ordern ifråga har behandlats, och kortet har redan skickats iväg (se nedanstående bild):
https://imgur.com/LqjYzpC

GPU:n som finns för 3.200 kr ifråga:
https://imgur.com/khqIlbZ

Det grafikkortet som finns upplagt nu kan med alla rabattkoder fås för ungefär samma summa.

Hoppas det fungerar för er!

är detta verkligen orginal ?

Permalänk
Medlem

Blir det något märkbart på cyber monday? Inte sett någon förvarvarning eller annonsering i år

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av falconr:

Blir det något märkbart på cyber monday? Inte sett någon förvarvarning eller annonsering i år

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan väl hoppas för det har ju inte varit nån särskilt rolig rea på datordelar, dåliga erbjudanden överlag.
Mest förvånad är jag nog ändå över Inet som idag faktiskt har höjt priset till ordinarie nivå på Corsairnätdelarna de hade reapris på från början men ändå har de kvar den som "rea"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av falconr:

Blir det något märkbart på cyber monday? Inte sett någon förvarvarning eller annonsering i år

Skickades från m.sweclockers.com

De enda jag har sett haft nedräkning är Proshop. Men gissar på att alla kommer ha det i någon skala. Blir väll mest en förlängning på BF med saker som inte sålts som måste bort.

Permalänk
Medlem

@Ugga Tack som fan för tipset, jag chansade att åka dit för att kolla, fick tag i det sista exemplaret! 444kr <3

Försökte ringa och checka status innan, men Elgiganten hade telefonstängt på söndagar i Valbo/Gävle (Kanske överallt i Sverige?)

Blev lite orolig med exemplaret jag köpte, då kartongen var lite trasig och den har varit öppnad, EJ DEMO/VISNINGSOBJEKT. Checkade med STAFF om det fanns några på lager, men tyvärr (I deras register stod det att det fanns ett par i lager)
Men allt fanns kvar i kartongen, och det såg ut att vara i toppskick.
Jag testar dem nu och allt fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Helvete också! Vill också ha ett par fidelio. Någon som vet om något på elgiganten i kristianstad?

§9
Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Helvete också! Vill också ha ett par fidelio. Någon som vet om något på elgiganten i kristianstad?

Jag bor i närheten. Gäller priset 444 där också?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem

Tycker där är för mycket bjäfs från amazon i fyndtråden nu.

En hundralapp mindre än det svenska priset är väl inget fynd?.
Man får väl inte ens garanti på grejorna? Är väl ren goodwill från företaget isåfall?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@MinscS2: Varför skulle man inte få garanti p.g.a att det är från amazon?

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Verkar dock inte finnas i lager i Kristianstad? Tänkte boka via collect store.
Edit; hittar inte rätt produkt ens om någon vill länka...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Tycker där är för mycket bjäfs från amazon i fyndtråden nu.

En hundralapp mindre än det svenska priset är väl inget fynd?.
Man får väl inte ens garanti på grejorna? Är väl ren goodwill från företaget isåfall?

Finns det någon anledning till att man inte får garanti från Amazon menar du?

Dom har reklamationsregler och liknande precis som här. Amazons kundtjänst har i mina fall varit överlägset mycket bättre än Svenska butiker. Däremot gäller det att man kollar så det är Amazon (eller "fulfilled by amazon") man köper av.

Citat:

You can make a complaint about incorrect, damaged or defective items within 2 years of receipt. See Complaints for more information.

https://www.amazon.de/gp/help/customer/display.html/ref=help_...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

@MinscS2: Varför skulle man inte få garanti p.g.a att det är från amazon?

Skrivet av SeF.Typh00n:

Finns det någon anledning till att man inte får garanti från Amazon menar du?

Det var en fråga, därav frågetecknet.
Har för mig att jag läst om folk som inte fått garanti på saker dom köpt via Amazon fast det kanske va via Amazon.com och inte .de eller .uk

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Det var en fråga, därav frågetecknet.

Lät snarare som du utgick från det.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Lät snarare som du utgick från det.

Oavsett vilket så tror jag du håller med om att 39 kronors rabatt knappast kan räknas som ett fynd.

Citat:

Crucial MX300 525 GB SSD
https://www.amazon.de/dp/B01IAGSD68
Slutpris: ca 1 260 kr

Kostar 1299 från Netonnet. Vet ju vem jag helst hade köpt den av.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Det var en fråga, därav frågetecknet.
Har för mig att jag läst om folk som inte fått garanti på saker dom köpt via Amazon fast det kanske va via Amazon.com och inte .de eller .uk

Tror att folk missuppfattat att var från själva 3rd parts säljare och inte Amazon dom köpt. Om man köpt från 3rd party säljare, så är det dom som står för garanti ärende och dom man kontaktar. Om det är fulfilled by Amazon säljare, då kan man kontakta Amazon senare om säljaren inte bryr sig och då hoppar Amazon in och försöker lösa problemet. Det är typ samma som Ebay.
Man får se vem som sålt produkten och ser till kontakta rätt säljare. Allt annat har folk redan tagit upp och vill inte upprepa.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Oavsett vilket så tror jag du håller med om att 39 kronors rabatt knappast kan räknas som ett fynd.

Kostar 1299 från Netonnet. Vet ju vem jag helst hade köpt den av.

Går ju inte att beställa från Netonnet nu, dock. Men visst, jämfört med butikspris så.

Amazon-priset har höjts en aning nu iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Oavsett vilket så tror jag du håller med om att 39 kronors rabatt knappast kan räknas som ett fynd.

Självklart.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack. Får se om jag åker in imorgon, verkar inte finnas på lager.

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem

Så 444 kr gäller på alla elgigantar menar ni?

Permalänk
Medlem

@MinscS2: Går inte köpa den på NetonNet i nuläget bara "bevaka".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stickysoda:

SSD Kingston Hyper X Savage 480GB på ClasOhlsson: https://www.clasohlson.com/se/SSD-h%C3%A5rddisk-Kingston-Hype...

Kostar 1349 efter studentrabatt: SK7-FH67-CTM4-DDFP och Cyberclas som Cybermåndag kod.

Hur ska man motstå? Och Hur fick du studentrabatt? Loggade in på mecenat men Clas Ohlson verkar inte finnas med där.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk

@TheBodyLotion: Finns på Studentkortet och inte mecenat =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Hur ska man motstå? Och Hur fick du studentrabatt? Loggade in på mecenat men Clas Ohlson verkar inte finnas med där.

Är den här bättre än den Samsung EVO 850 som såldes för 1 349:- på Black Friday av både Komplett och Dustin?
Tänker att den var större för samma pris.