Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

Vad söta ni är som fortfarande postar 50%-koder.

Permalänk
Medlem

Vi dansade en sommar gubbar, knäckte nästan wish på egen hand men föll på målsnöret. Låt oss nu insupa förlustens bittra eftersmak och tillsammans finna nästa "too good to be true".

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Vi dansade en sommar gubbar, knäckte nästan wish på egen hand men föll på målsnöret. Låt oss nu insupa förlustens bittra eftersmak och tillsammans finna nästa "too good to be true".

Finns väl några som har grafikkorten på väg till sig? Själv plockade jag på mig en DJI, Xbox One konsoll, robotdammsugare och massa mindre krimskrams. Drönaren är på väg, de andra större prylarna väntar redan på posten. Några av oss dansar vidare!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av htbtoma:

Vi dansade en sommar gubbar, knäckte nästan wish på egen hand men föll på målsnöret. Låt oss nu insupa förlustens bittra eftersmak och tillsammans finna nästa "too good to be true".

Brukar vara ett par år mellan varje, och det slutar alltid på samma sätt................

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Brukar vara ett par år mellan varje, och det slutar alltid på samma sätt................

Jag dansar aldrig nykter

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Skrivet av trampek:

Finns väl några som har grafikkorten på väg till sig? Själv plockade jag på mig en DJI, Xbox One konsoll, robotdammsugare och massa mindre krimskrams. Drönaren är på väg, de andra större prylarna väntar redan på posten. Några av oss dansar vidare!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick mitt kort i måndags. Vi var några få som var bra nog. 😃

Permalänk
Inaktiv

@Barilla08: Stämmer bra det, både 1070/1080 korten har börjat dykt upp på tradera såg jag förra veckan.

Permalänk
Skrivet av anon277728:

@Barilla08: Stämmer bra det, både 1070/1080 korten har börjat dykt upp på tradera såg jag förra veckan.

Jaha, vad trist... Folk är så snikna. Hur mycket påslag vill de ha?

Mitt 1070 får 4 av 5 i betyg, det enda jag stör mig på är att jag inte kan sänka fläkthastigheten vid idle... Testat MSI afterburner osv. Det är låst vid 47% som lägst. Låter förvisso inte så mkt, men mer än "inget".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Jaha, vad trist... Folk är så snikna. Hur mycket påslag vill de ha?

Varför är det att vara sniken?

Det har ju inte varit bristvara eller dylikt på korten (1070 eller 1080ti), utan man har helt enkelt lyckas få till ett riktigt bra kap och säljer med vinst.

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Skrivet av grimboso:

Varför är det att vara sniken?

Det har ju inte varit bristvara eller dylikt på korten (1070 eller 1080ti), utan man har helt enkelt lyckas få till ett riktigt bra kap och säljer med vinst.

Förvisso, går kanske inte att jämföra med personer som t ex beställer 10 st Nes Classic och säljer till ockerpriser. Sådant ogillar jag.

Permalänk
Inaktiv

@Barilla08: 1080 verkar vara borta, har för mig att det låg på 5000kr startbud. 1070 ligger ute än utan bud, 3000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Förvisso, går kanske inte att jämföra med personer som t ex beställer 10 st Nes Classic och säljer till ockerpriser. Sådant ogillar jag.

Det håller jag med om att det är ruttet beteende, för den var det ju brutal bristvara på. Att köpa 10 av de få som Sverige för egen vinst.
Jämförelsen är ju inte fel heller egentligen, men grafikkorten påverkade inte någon annan negativt så att säga.

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem

Någon som lyckas använda förstagångskoden fler gånger? 164 kr rabatt är helt ok på saker som kostar 300-500kr.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Skrivet av anon277728:

@Barilla08: 1080 verkar vara borta, har för mig att det låg på 5000kr startbud. 1070 ligger ute än utan bud, 3000kr.

Ah ok, jag gav 2200 för mitt och det var inte billigast. Så 50% påslag.

Permalänk

någon som lyckats komma fram till en som inte bara copy&paste på supporten tho?

Permalänk

Jag tänker mig att det borde vell vara falsk marknadsföring att skicka ut rabatter men sen göra så att man max kan få avdraget x antal kronor?

Permalänk
Medlem

Wish kundotjänst slutar aldrig att förvåna en...

Skrivet av Wish:

Wish (Wish)
Oct 21, 02:28 IST

Hej ,

Tack för att du kontaktar Wish.

Vi har kontrollerat dina kontouppgifter och vidarebefordrat det till vårt specialteam som har hand om åtkomsten till ditt konto.

Vänligen låt oss behandla din begäran. Inom 48 timmar kommer du ha tillgång till kontot igen.

Om något hinder inträffar efteråt, vänligen kontakta oss igen så att vi kan hjälpa dig.

Tack på förhand och tack för att du handlar på Wish,

Karl-Johan

Skrivet av mig 2017-10-25 19:42:

Hej, jag är fortfarande avstängd. Vad sysslar ni med egentligen!?

Skrivet av Wish:

Oct 26, 00:38 IST

Hello x,

Thanks for following up. It looks like your account was blocked by our system. At this time, we won't be able to remove the block due to company policy (https://www.wish.com/terms
). Please refer to our previous email if you have any issues with your most recent orders.

Wish Customer Support Team
www.wish.com/help

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Förvisso, går kanske inte att jämföra med personer som t ex beställer 10 st Nes Classic och säljer till ockerpriser. Sådant ogillar jag.

Välkommen till kapitalismens underbara (?) värld.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Välkommen till kapitalismens underbara (?) värld.

Har funnits snikna och giriga människor sen urminnes tider och är knappast något som kom hand i hand med kapitalismen.
Försök igen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag har fått mitt kort nu trots att wish stängde mitt konto, installerat och fungerar hur bra som helst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullen:

Någon som lyckas använda förstagångskoden fler gånger? 164 kr rabatt är helt ok på saker som kostar 300-500kr.

Ja flera gånger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zilloc:

Kan tillägga att jag har fått mitt kort nu trots att wish stängde mitt konto, installerat och fungerar hur bra som helst!

Roligt att någon fick ett kort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zilloc:

Kan tillägga att jag har fått mitt kort nu trots att wish stängde mitt konto, installerat och fungerar hur bra som helst!

Fick du din order annullerad och pengarna tillbaka också?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zilloc:

Kan tillägga att jag har fått mitt kort nu trots att wish stängde mitt konto, installerat och fungerar hur bra som helst!

Fick du någon form av leveransbekräftelse, eller kom kortet som en överraskning? Som jag förstod det så fraktas det med DHL och då får man väl ett SMS när det är påväg. Som ovan nämnde också, fick du ordern annullerad och återbetald?

Visa signatur

Jag har en dator, den duger väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warlacozte:

Ja flera gånger

Med nytt konto varje gång antar jag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trampek:

Med nytt konto varje gång antar jag?

Skickades från m.sweclockers.com

ja, nya konton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warlacozte:

ja, nya konton.

Hur gick du tillväga för att göra nya konton och hur valde du att betala?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullen:

Hur gick du tillväga för att göra nya konton och hur valde du att betala?

Skickades från m.sweclockers.com

ladda ner bluestacks(virtuell android) på datorn, gör ett nytt gmail konto. ladda ner wish på bluestacks och skapa nytt konto på wish och testa fram koden som ger 50%. Valde bara faktura 14 dagar på mina beställningar.
Om du vill få extra rabatt så
*fyll dina preferenser när du loggar in första gången (du får då 100 poäng som du kan använda), ger 5% extra
*backa ur när du är på betalningssätt så får du 5% mer
*WISHGIFT17 använd denna kod för 5% till

Om du vill beställa flera gånger så installera bara om bluestacks och gör ett nytt gmail konto

Permalänk
Medlem
Skrivet av warlacozte:

ladda ner bluestacks(virtuell android) på datorn, gör ett nytt gmail konto. ladda ner wish på bluestacks och skapa nytt konto på wish och testa fram koden som ger 50%. Valde bara faktura 14 dagar på mina beställningar.
Om du vill få extra rabatt så
*fyll dina preferenser när du loggar in första gången (du får då 100 poäng som du kan använda), ger 5% extra
*backa ur när du är på betalningssätt så får du 5% mer
*WISHGIFT17 använd denna kod för 5% till

Om du vill beställa flera gånger så installera bara om bluestacks och gör ett nytt gmail konto

Eller så kan man bara använda Nox och använda flera instanser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Eller så kan man bara använda Nox och använda flera instanser.

jo kör nox med device id changer men bara lättare att förklara med bluestacks