Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Va ju på tal om att de grafikkorten va omflashade GTX 750 eller va det nu va.

Jag såg att några har frågat det, samtidigt är det flera som bestämt påstår att allt är legit. Men nu blev jag lite osäker igen. Får fundera på det ett tag och se om jag eventuellt ska ångra ordern.

edit: Avbeställde. I LTT's forum pratas det också om fejkade specs och flashade kort. Kineserna fick väl nys och vill luras tillbaka antar jag.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vad jag läst har man fått sämre kort än det man beställt som t.ex äldre 400/500 serien. Inte värt 4000kr ens

Jag fick långt tillbaka ett 1080ti för cirka 3300 kr.

Däremot tror jag bestämt att de som beställt 1050ti för några hundringar inte kommer få äkta varan.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Beställde ett 1060 för ca 60€. Får väl se vad som kommer

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | MSI 4090 Suprim X | Asus x570 prime pro | 32 GB G-Skill 3600mhz | EVGA G2 1000W | LG CX48 | Custom loop vattenkylning, 3 x 420 radiatorer, 2 x D5

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Va ju på tal om att de grafikkorten va omflashade GTX 750 eller va det nu va.

får man inte hem rätt vara måste man ju kunna göra en claim hos klarna om att häva köpet eller?
jag har också funderat på ett GTX 1060 3gb för runt 600kr vilket är galet billigt, men får man istället hem nåt gammalt skräp är det ju å andra sidan galet dyrt. Men som sagt, betalar man med klarna och får hem fel kort måste man väl kunna få degen tillbaka?

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av htbtoma:

får man inte hem rätt vara måste man ju kunna göra en claim hos klarna om att häva köpet eller?
jag har också funderat på ett GTX 1060 3gb för runt 600kr vilket är galet billigt, men får man istället hem nåt gammalt skräp är det ju å andra sidan galet dyrt. Men som sagt, betalar man med klarna och får hem fel kort måste man väl kunna få degen tillbaka?

Då kanske man måste skicka tillbaka och betala dyr returfrakt mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Enligt texten i beskrivningen ska det vara 1050 Ti 4GB.

Såg att det inte går att veta exakt vilket kort det handlar om. Står en rad olika listade i de flesta annonserna.

Permalänk
Skrivet av Exxovion:

Såg att det inte går att veta exakt vilket kort det handlar om. Står en rad olika listade i de flesta annonserna.

På vissa (alla?) grafikkort får man välja "storlek" (läs: modell) när man lägger det i varukorgen, därav de extremt otydliga produktbeskrivningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk

Beställde colorful igame gtx 1060 3gb nyss för runt 500kr genom klarna. Får se vad det blir för något, har inte höga förväntningar . Den ska komma in ca 7 feb så jag skriver i tråden när jag fått den så får vi se om det är bra eller dåligt skit

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlosxbox82:

Beställde colorful igame gtx 1060 3gb nyss för runt 500kr genom klarna. Får se vad det blir för något, har inte höga förväntningar . Den ska komma in ca 7 feb så jag skriver i tråden när jag fått den så får vi se om det är bra eller dåligt skit

Jag beställde samma
Så vi kan ju jämföra lite när vi får våra. Betala mitt med Paypal.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | MSI 4090 Suprim X | Asus x570 prime pro | 32 GB G-Skill 3600mhz | EVGA G2 1000W | LG CX48 | Custom loop vattenkylning, 3 x 420 radiatorer, 2 x D5

Permalänk
Medlem

Japp, då ger vi detta en chans till. 1060 3GB köpt för 453 kr.

EDIT: Avbröt ordern efter @Bakgrund inlägg om att det eventuellt är en omflashad 550Ti.

#17196657

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem

Länk?

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Skrivet av Robins:

Jag beställde samma
Så vi kan ju jämföra lite när vi får våra. Betala mitt med Paypal.

Kanon har även mailat dem med lite frågor så vi får se vad dom svarar.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Skrivet av SAnDis:

Du får välja storlek efter du tryckt på köp.
https://www.wish.com/m/c/5a32010ef0746b6fd08eb037

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem

Finns det inga rabattkoder som fungerar om man beställer via datorn? står bara att dom måste användas i appen?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlosxbox82:

Du får välja storlek efter du tryckt på köp.
https://www.wish.com/m/c/5a32010ef0746b6fd08eb037

Finns flera som säljer samma erbjudande.

Udda att de säljs så billigt

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

Ni som beställer GTX 1060 för ~500 kr, hoppas inte ni förväntar er mer än att få ett 550TI 3GB, för det är det enda kortet som matchar specifikationerna listade i beskrivningen

T.ex. följande annons: https://www.wish.com/search/gtx%201060#cid=5a3a16e6734cae0867...

Specifikationer på "GTX 1060" enligt säljaren:
Klockfrekvens GPU: 900MHz
Minne: 4104MHz, 192bit
Högsta upplösning: 2560x1600.

GTX 550ti 3GB har exakt samma specs som kortet ovan som säljaren hävdar är ett GTX 1060...

Ett äkta GTX 1060 har följande specs:
Klockfrekvens GPU: 1506MHz
Minne: 8000MHz, 192bit
Högsta upplösning: 7680x4320

Och ni som beställde "1050 ti" för några hundralappar kommer få hem ett GTS 450 istället, så nu vet ni det.

Vad anser ni mest sannolikt, att säljarna är fulla av skit, eller att tillverkaren av en ren tillfällighet har börjat modifiera gtx 1060-kort för att ha exakt samma specs som ett 550ti 3GB för att sälja dessa till en fjärdedel av ordinarie priset? Retorisk fråga givetvis, det förstnämnda är det enda sannolika.

Kommer bli jättekul att läsa alla trådar i konsumenträtt om tre månader när folk har fått hem sina "gtx 1060" som presterar exakt som ett 550ti och Wish vägrar riva fakturan eftersom ni fick det ni beställde enligt säljarens beskrivning

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

@Bakgrund: det har du rätt i, hittade ingen som skrev specifikationen på kortet. Tack så mycket. Kommer avboka beställningen då det med all sannolikhet är ett 550 ti.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Skrivet av Robins:

Jag beställde samma
Så vi kan ju jämföra lite när vi får våra. Betala mitt med Paypal.

Skrivet av chrisrolex:

Japp, då ger vi detta en chans till. 1060 3GB köpt för 453 kr.

EDIT: Avbröt ordern efter @Bakgrund inlägg om att det eventuellt är en omflashad 550Ti.

#17196657

Avbröt också min men fick mail att dom redan skickat den så jag skulle fota varan och skicka fotot till dom så ordnar det sig. Så då kan jag ändå lägga till mer info i tråden när jag fått skräpet

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Avstängd

Vad var de för knickedick som började posta om wish, lurendrejare från början till slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haha. Jag blir lurad alltså.. Nåja. Finns det något säkert sätt att flasha om bios så att kortet visas som ett GTS450 (som det troligtvis är) och inte ett GTX1050TI ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Vad var de för knickedick som började posta om wish, lurendrejare från början till slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte Wish i sig som är lurendrejare, jag lyckades tex få en fräs för halva priset som fungerar exakt som jag vill & en av mina kompisar fick tag på ett billigt och bra 1080Ti. Just de säljarna som säljer dessa 1050Ti och 1060 som är lurendrejare. Fungerar ju på samma sätt som Cdon, Amazon och AliExpress. De kan inte ha stenkoll på alla säljare (även om sidor som Amazon har mycket mer koll på sina säljare)

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem

En av återförsäljarna hos Wish måste ha skickat ordern innan Wish hann avbryta den, för jag fick nyss hem en del av min order gratis! 😁Tack Mansion!

https://imgur.com/a/X93Ip

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

En av återförsäljarna hos Wish måste ha skickat ordern innan Wish hann avbryta den, för jag fick nyss hem en del av min order gratis! 😁Tack Mansion!

https://imgur.com/a/X93Ip

Jag fick också min idag. Saknades skruvar till plastbitarna på sidan men jag är inte direkt i position att klaga.

Stolen känns lite för låg för min del och armstöden rör sig lite för lätt men blir säkert bättre än Ikeas Markus.

Köpte tidigare en telefon som var DOA och så sent som igår så nekade de reklamationen eftersom det gått över 30 dagar, så fint att de bjuder på stolen som kompensation.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

@Shakermaker: Sjuk att de kan neka reklamationen, bör ju vara 30 dagar från att du fått produkten. Aja, stolen kompenserar väl upp för det lite iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

@Shakermaker: Sjuk att de kan neka reklamationen, bör ju vara 30 dagar från att du fått produkten. Aja, stolen kompenserar väl upp för det lite iaf!

Jo, men det har gått mer än 30 dagar då den legat i en låda i väntan på julafton.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

@Shakermaker: Ahh, förstår!

Permalänk
Medlem

Finns det några vettiga grafikkort som är vad de utsäger sig för att vara?

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem - jag beställde en telefon när detta begav sig. Betalade, via Klarna, och de satte leveranstiden som senast 2:a januari. Telefonen märktes som skickad, men inget trackingnummer fanns. Kom ingen telefon, och nu vill jag såklart ha pengarna tillbaka. Klarna säger kontakta Wish då fakturan är betald, medans när jag kontaktade Wish så fick jag samma autosvar som i många fick efter beställning, att kontot är "blockerat".

Svarade att jag inte accepterade det som lösning på problemet, så får se vad de säger. Men kan man göra en "chargeback" då man betalat med Master Card, eller liknande?

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Medlem

en kille i en crypto facebookgrupp jag är med i köpte ett 1050, kortet till vänster är ett 970 och kortet till höger är wish-1050.

1050 brukar ge 130-140sols/s vad jag förstått. inte 15. Han sa även att han inte lyckades boota in i linux över huvud taget med kortet.

Permalänk
Medlem

Jag väntar fortfarande på mitt "gtx960".. enligt wish är det i tullen.. enligt postnord är det "ööööööh vaddå paket?"

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------