Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lyktgubben:

"Shaders: 192 Unified"

Då handlar det alltså om ett 550 ti?

Ja, då är det ett GTX 550 ti som de flashat om.
Testa att köra en runda i valfritt benchprogram som är strikt GPU-bundet. Borde ge samma poäng som 550ti då. Även frekvenserna på Fermi (400- & 500-serien) är rätt låga vid belastning.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av warlacozte:

ladda ner bluestacks(virtuell android) på datorn, gör ett nytt gmail konto. ladda ner wish på bluestacks och skapa nytt konto på wish och testa fram koden som ger 50%. Valde bara faktura 14 dagar på mina beställningar.
Om du vill få extra rabatt så
*fyll dina preferenser när du loggar in första gången (du får då 100 poäng som du kan använda), ger 5% extra
*backa ur när du är på betalningssätt så får du 5% mer
*WISHGIFT17 använd denna kod för 5% till

Om du vill beställa flera gånger så installera bara om bluestacks och gör ett nytt gmail konto

Skrivet av Zapa:

Eller så kan man bara använda Nox och använda flera instanser.

Finns det något smidigt sätt att få en bot att gå igenom koderna för en? Satt säkert 20 min nu utan att få bättre än 45%.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk

Hoppas du suttit flera timmar. Du kan inte få mer än 20$ rabatt längre.

Jag har postat en som ger 25% för återkommande kunder i andra tråden.
Läs alla sidor nästa gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullen:

Finns det något smidigt sätt att få en bot att gå igenom koderna för en? Satt säkert 20 min nu utan att få bättre än 45%.

ja. ladda ner autoit och ha en fungerande kod i din clipboard och nox(eller bluestack) fönstret öppet i mitten av skärmen (du kanske måste byta kordinaterna i scriptet)

Citat:

#klicka på kodskrivrutan med koden i clipboard
HotKeySet("{F1}", "myExit")
sleep(3000)
$x = 1
while(1)
send("^v")
sleep(100)
Send( "{BACKSPACE}" )
sleep(10)
Send( "{BACKSPACE}" )
sleep(10)

Send(Chr(Random(Asc("a"), Asc("z"), 1)))
sleep(10)
Send(Chr(Random(Asc("a"), Asc("z"), 1)))
sleep(100)
MouseClick("left",1052, 510) #skicka knappen kordinater
sleep(2000)

Send( "{BACKSPACE}" )
sleep(10)
Send( "{BACKSPACE}" )
sleep(10)
Send( "{BACKSPACE}" )
sleep(10)
Send( "{BACKSPACE}" )
sleep(10)
Send( "{BACKSPACE}" )
sleep(10)
Send( "{BACKSPACE}" )
sleep(10)
Send( "{BACKSPACE}" )
sleep(10)
Send( "{BACKSPACE}" )
sleep(10)
Send( "{BACKSPACE}" )
sleep(10)

MouseClick("left",833, 513) #kodskrivrutan kordinater
sleep(10)
WEnd
Func myExit()
exit
EndFunc

Permalänk
Medlem

Är alla billigare grafikkort omflashade crap-kort tror ni? Typ GTX 1050 ti för ca 600kr?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrock:

Jag hittar följande härliga meddelande när jag loggar in på Wish:
"Tack för att du handlar hos oss. Vi har återbetalat en vara från din order enligt ditt önskemål.

Återbetalningar behandlas inom 24 timmar men kan ta upp till 14 dagar innan de syns i din betalningshistorik. "

Hehe... För det första så har jag ju inte önskat någon återbetalning och för det andra så valde jag ju att betala via faktura. Inte många rätt där inte. Å lixom alla andra så är mitt användarkonto låst.

Mest för sportens skull, det var någon som antydde att man kanske skulle begära hjälp av Klarna för att driva detta framåt och "kräva" igenom sin beställning. Är det någon som orkat börja nysta på den tråden eller är det helt dödfött?

Följ gärna upp om du gräver i detta, den här tråden är mer underhållande än tv-serier

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Är alla billigare grafikkort omflashade crap-kort tror ni? Typ GTX 1050 ti för ca 600kr?

Undrar samma, eftersom allt går genom klarna borde det väl gå reklamera om det är fel vara? Står att man har 30 dagar att begära återköp. Antar post osv kostar, så begärde återköp. Inte hela världen om återköpet inte går igenom Men vi får se ^^ Impulsköp blir aldrig bra :€

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Är det inte lite för mycket "för bra för att vara sant" över detta? Jag har fingrarna på köp-knappen med 50%.. 4144kr.

Men det låter lurt.

Jag har hört att en hel del kort som säljs på wish fått bioset utbytt mot custom bios som gör att delar som inte används av grafikkortet används för bitcoin mining åt dem som säljer korten billigt. Exvis när man inte spelar utan bara är i windows och kör enkla program. De slipper då betala för ström och låter andra enheter göra jobbet i stora nätverk.

Permalänk
Medlem

Jag har hållit på och hoppat runt bland sidorna här för att se om någon har haft en dålig erfarenhet av korten, men ännu inget som tyder på att det är skräp. Eller? Någon som råkat ut för att det inte funkar eller dylikt?

Permalänk
Medlem

Jag chansade på ett gtx960 för 446kr.. men det e ju rena djungeln att försöka hitta vad som egentligen står. Lagom irriterande när de visar ett 1080 och man kan bara köpa ett 750

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Jag chansade på ett gtx960 för 446kr.. men det e ju rena djungeln att försöka hitta vad som egentligen står. Lagom irriterande när de visar ett 1080 och man kan bara köpa ett 750

Du får gärna berätta sen hur det blev? Ligger ju en massa 1080Ti på Wish nu för 300-500 spänn. Låter galet!

Permalänk
Inaktiv

De 1080Ti folk köpte, är det flashade 750 kort?

Permalänk
Medlem

"50%" för nya kunder: kcszhwr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whyzcek:

Du får gärna berätta sen hur det blev? Ligger ju en massa 1080Ti på Wish nu för 300-500 spänn. Låter galet!

"1080ti" är egentligen någon sorts paraplytitel på produkter där man kan välja mellan typ 750ti - 1080ti, men i nuläget är det bara 1050ti och nedåt som kostar kring 400. Har beställt ett, men har inte fått kortet än (ska anlända i januari)

Eller ja, har inte kikat på någon vecka, så om det finns 1080ti för 400 så missade jag det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet inte om det varit uppe innan men www.ehandel.se har skrivit om denna tråd
http://www.ehandel.se/Rabattkod-pa-Wish-gav-kunderna-gratis-p...
Stod att några fått dyra grafikkort gratis och undrar, utan att behöva scanna hela tråden, om det stämmer?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whyzcek:

Du får gärna berätta sen hur det blev? Ligger ju en massa 1080Ti på Wish nu för 300-500 spänn. Låter galet!

Kortet e skickat.. specifikationen verkar stämma överrens med ett "riktigt" 960 men det skall bli intressant att se vad som faktiskt dyker upp. Jag har fått hemskickat bröstförstoring när jag beställt elektronik så allt kan hända när man beställer från kina

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Kortet e skickat.. specifikationen verkar stämma överrens med ett "riktigt" 960 men det skall bli intressant att se vad som faktiskt dyker upp. Jag har fått hemskickat bröstförstoring när jag beställt elektronik så allt kan hända när man beställer från kina

så vilken kupa har du nu? XD

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

så vilken kupa har du nu? XD

gtx size

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

De 1080Ti folk köpte, är det flashade 750 kort?

Skrivet av yrfhar:

Vet inte om det varit uppe innan men www.ehandel.se har skrivit om denna tråd
http://www.ehandel.se/Rabattkod-pa-Wish-gav-kunderna-gratis-p...
Stod att några fått dyra grafikkort gratis och undrar, utan att behöva scanna hela tråden, om det stämmer?

Fattar att man kanske inte vill läsa alla 80+ sidor, men era frågor besvaras av första posten i tråden.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Första order kod?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Tony32:

Här har ni en kod (upp till 50%): kghshpf
Som tidigare sagt verkar de ha "fixat" 50% koderna. Hittade en 45% off, men gav bara -160~~kr. Har ni något förslag på något trevligt man kan impulsköpa med koden?

Belysning har varit bra från wish.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Barilla08:

Nog är du en tomte allt...

https://ibb.co/mhOXT6

Hahaha kingen har talat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whyzcek:

Du får gärna berätta sen hur det blev? Ligger ju en massa 1080Ti på Wish nu för 300-500 spänn. Låter galet!

Enligt texten i beskrivningen ska det vara 1050 Ti 4GB.

Permalänk

Hur ofta kommer det nya kort på wish?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde ett Colorful IGame GTX1050TI 4GB på impuls från https://www.wish.com/c/5a32010ef0746b6fd08eb037 (583:- med frakt och fakturaavgift) Efter att ha läst en del om fenomenet billiga grafikort på wish hade egenligen tänkt ångra ordern men se nu att kortet är postat.

Det ska bli intressant att se vad som dyker upp med posten i slutet av januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Vet inte om det varit uppe innan men www.ehandel.se har skrivit om denna tråd
http://www.ehandel.se/Rabattkod-pa-Wish-gav-kunderna-gratis-p...
Stod att några fått dyra grafikkort gratis och undrar, utan att behöva scanna hela tråden, om det stämmer?

haha, jag blir citerad i texten #almostfamous

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Vet inte om det varit uppe innan men www.ehandel.se har skrivit om denna tråd
http://www.ehandel.se/Rabattkod-pa-Wish-gav-kunderna-gratis-p...
Stod att några fått dyra grafikkort gratis och undrar, utan att behöva scanna hela tråden, om det stämmer?

Vad jag läst har man fått sämre kort än det man beställt som t.ex äldre 400/500 serien. Inte värt 4000kr ens

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Beställde ett Colorful IGame GTX1050TI 4GB på impuls från https://www.wish.com/c/5a32010ef0746b6fd08eb037 (583:- med frakt och fakturaavgift) Efter att ha läst en del om fenomenet billiga grafikort på wish hade egenligen tänkt ångra ordern men se nu att kortet är postat.

Det ska bli intressant att se vad som dyker upp med posten i slutet av januari.

Ska bli intressant vad du får.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk

Jädra krångel med Wish-appen som fattar att man har beställt från telefonen tidigare trots ominstallation och nytt konto (jag har stängt av återställning av app-data vid ominstallation från google). Slog till på ett 1050Ti 4GB för ca 500:- ändå, ett 'vanligt' 1050 kostar ju trots allt det dubbla trots mellandagsrea. Det lär väl matcha min i7 960 bättre än ett 1060 hoppas jag.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Role_Model:

Jädra krångel med Wish-appen som fattar att man har beställt från telefonen tidigare trots ominstallation och nytt konto (jag har stängt av återställning av app-data vid ominstallation från google). Slog till på ett 1050Ti 4GB för ca 500:- ändå, ett 'vanligt' 1050 kostar ju trots allt det dubbla trots mellandagsrea. Det lär väl matcha min i7 960 bättre än ett 1060 hoppas jag.

Va ju på tal om att de grafikkorten va omflashade GTX 750 eller va det nu va.