Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Skrivet av SAnDis:

Vem äger wish?

Jag köper nästan allt på ebay.
Same shit, different name

Dom är självägda, mer info finns här:

https://en.wikipedia.org/wiki/Wish_(website)

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk
Inaktiv

Suck två dagar efter rabatthypen så köpte jag ett 1080ti :(...ja alltså på en svensk websida!

Permalänk
Medlem

Nu blev min kompis bannad automatiskt av systemet och Wish vägrar låsa upp det.

Citat:

"Hej xx,

Tack för att du följde upp. Det verkar som om ditt konto blockerades av vårt system I detta läge, kommer vi inte att kunna ta bort blockeringen på grund av företagets policy (https://www.wish.com/terms). Se vår tidigare e-post om du har några problem med dina senaste beställningar."

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Suck två dagar efter rabatthypen så köpte jag ett 1080ti :(...ja alltså på en svensk websida!

Wish gick in i kod röd och stängde av alla konton med beställningar på kort. Du missade inget billigt kort alltså!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av falconr:

Wish gick in i kod röd och stängde av alla konton med beställningar på kort. Du missade inget billigt kort alltså!

Skickades från m.sweclockers.com

Haha försöker dock intala mig det! Fick smaka på bannen jag med!

Permalänk
Medlem

Skönt man va ute i god tid men det blev inte många dagars marginal innan sweclockers sänkte Wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

Skönt man va ute i god tid men det blev inte många dagars marginal innan sweclockers sänkte Wish

Problemet är väl precis detta.

Det gick säkert bra även för andra att fippla med bokstäver för att få bra koder. Men när 500 "scriptkiddies" från Sweclockers börjar göra samma sak så är det inte längre ett harmlöst problem som ändå ger uppmärksamhet till plattformen. Då börjar det bli stora pengar som försvinner.
Speciellt de puckon som köpte fler än ett kort lär ju ha utlöst alla varningsklockor i "fraudkampfhsystemet"

Så lärpenningen är... Håll sånt här för dig själv eller i mindre giriga forum. På Sweclockers kommer inte folk agera med vett och förnuft.

Permalänk
Medlem

Fine att de stängde ner ordrarna med korten, det kan man förstå.
Men att man får exakt identiska standardsvar på alla meddelande inger inget större förtroende.
Finns nog ingen levande människa på kundtjänst.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

Wish gick in i kod röd och stängde av alla konton med beställningar på kort. Du missade inget billigt kort alltså!

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, tror de snarare avbeställde alla ordrar med där man använt den gamla formen av Rabattkod.
Ser idag att de har retunerat min order på udda artiklar för ca 8000 kr i orginalpris, 4300 kr efter rabatt.

  • DJI Spark

  • Chuwi Hi12

  • UV Light 3*CREE LED

  • Lockpick set + Transparent Lock padlock

  • 8x 8330 Qucik Release Propeller DJI Mavic Pro

  • WaterProof Foldable Carry Landingpad

  • Mavic Pro Monitor Mount

Mitt konto är INTE bannat men däremot så är alla ordrar gråa samt att jag fått mail ifrån klarna där man retunerar dem pengarna som skulle ha dragits.

Sedan att folk har påstått att rabatt koderna fungerar, men verkar nu ha ett maxtak för vad de kan ge stödjer ju teorin att de attakerar rabattkoderna och ordrar gjorda med de felaktiga rabattkoderna.

Skrivet av SirMacke:

Fine att de stängde ner ordrarna med korten, det kan man förstå.
Men att man får exakt identiska standardsvar på alla meddelande inger inget större förtroende.
Finns nog ingen levande människa på kundtjänst.

Med tanke på att det är ett litet kinesiskt företag gjord på en idé av den kinesiska marknaden så tror jag de inte har råd eller vill betala för Customer Service, vilket är förståerligt med tanke på kavlitén av hela tjänsten.
Varför ska dem betala för en kundtjänst som bara skall hantera dåliga ärenden, när man ändå kan göra allt automatiskt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alle090:

Med tanke på att det är ett litet kinesiskt företag gjord på en idé av den kinesiska marknaden så tror jag de inte har råd eller vill betala för Customer Service, vilket är förståerligt med tanke på kavlitén av hela tjänsten.
Varför ska dem betala för en kundtjänst som bara skall hantera dåliga ärenden, när man ändå kan göra allt automatiskt.

Amerikanskt.. Tidigare google och yahoo anställda som dragit igång det. Använder sig av "AI". Vet inte i vilken utsträckning, då jag inte arbetar där.. Kanske automatiserar supporten helt, eller i viss mån, eller har ett väldigt opolerat "AI" för även detta. Hur som så skulle nog de flesta företag bara säga åt sin support att skicka standardsvar i ett sånt här läge. Det är ett gigantea företag sett till omsättning. Tror inte de har tid med oss.

Permalänk
Medlem

@Alle090: Jag vet inte om Wish kan räknas som ett litet företag då de har över 300 miljoner användare och värderades år 2015 till motsvarande 26 miljarder kronor. Jag har svårt att se att den värderingen skulle ha minskat de senaste två åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stumpan12:

Hände mig också.. dock 4000 kr ~

Har du fått något svar?

Jag skrev till Wish. Pengarna skulle komma åter inom ett par veckor.
Sen pratade jag med Klarna som sa att så fort Wish släppt betalningen så betalar de ut till mig.
Vi får helt enkelt ser hur lång tid det tar men man behöver nog inte vara nervös över att man inte får tillbaka pengarna i alla fall.

Permalänk
Skrivet av Calma:

Har du fått något svar?

Jag skrev till Wish. Pengarna skulle komma åter inom ett par veckor.
Sen pratade jag med Klarna som sa att så fort Wish släppt betalningen så betalar de ut till mig.
Vi får helt enkelt ser hur lång tid det tar men man behöver nog inte vara nervös över att man inte får tillbaka pengarna i alla fall.

det brukar gå fort när Klarna återbetalar, inget att oroa sig för

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Skrivet av falconr:

Wish gick in i kod röd och stängde av alla konton med beställningar på kort. Du missade inget billigt kort alltså!

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt är i Tyskland och ska komma på måndag 😊

Köpte ett 1070 och nöjde mig med 50% rabatt. De flesta höll på med fler koder för 60%. Dumsnålt såhär i efterhand.

Permalänk
Medlem

Handlade för ~2000:- innan rabbatten.

Alla saker har skickats iväg förutom 1. Så verkar som mina grejer flög under radarn. troligtvis då priset var lägre samt inte vad alla andra köpte

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk

Någon som lyckats få tag på någon på supporten som inte bara copy&paste?

Permalänk
Medlem

@Barilla08: Du har typ sagt det 4 gånger i denna tråd nu.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommty:

Handlade för ~2000:- innan rabbatten.

Alla saker har skickats iväg förutom 1. Så verkar som mina grejer flög under radarn. troligtvis då priset var lägre samt inte vad alla andra köpte

Hur mycket kostade din dyraste grej?

Jag handlade också för nästan 2000:- innan rabatt men jag har bara fått bekräftelse på att små prylarna har skickats medans det inte har hänt något med 3D skrivaren som jag beställde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Mitt är i Tyskland och ska komma på måndag 😊

Köpte ett 1070 och nöjde mig med 50% rabatt. De flesta höll på med fler koder för 60%. Dumsnålt såhär i efterhand.

Vadå dumsnålt? Varför ska man inte ta emot rabatt som erbjuds av appen menar du? Om något hade du väl ändå bara tur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Mitt är i Tyskland och ska komma på måndag 😊

Köpte ett 1070 och nöjde mig med 50% rabatt. De flesta höll på med fler koder för 60%. Dumsnålt såhär i efterhand.

Det var inte det faktum att du "bara" använde 50% som betyder att du får ditt 1070. Du hade flyt. Hur jag vet? Jag använde också "bara" en kod för 50% och fick min order makulerad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Barilla08:

Mitt är i Tyskland och ska komma på måndag 😊

Köpte ett 1070 och nöjde mig med 50% rabatt. De flesta höll på med fler koder för 60%. Dumsnålt såhär i efterhand.

Mytomaner är alltid roliga att beskåda

Permalänk
Skrivet av anon259415:

Mytomaner är alltid roliga att beskåda

Nog är du en tomte allt...

https://ibb.co/mhOXT6

Permalänk
Skrivet av DozeN:

Vadå dumsnålt? Varför ska man inte ta emot rabatt som erbjuds av appen menar du? Om något hade du väl ändå bara tur...

Ok vart är dina grejer då? Vi var ett gäng som beställde samtidigt med 50% koden, alla har fått sina grejer skickade.
Sen ser man alla snikna här som ska hålla på några extra koder för att få några få procent till och de får ingenting.

Permalänk
Skrivet av Eldarion:

Det var inte det faktum att du "bara" använde 50% som betyder att du får ditt 1070. Du hade flyt. Hur jag vet? Jag använde också "bara" en kod för 50% och fick min order makulerad.

Du var kanske sen till festen? När beställde du? Sen gissar jag på ett 1080ti från tomtop eller vad den butiken heter?

Vi valde också en något dyrare men mindre säljare.

Permalänk
Medlem

@Barilla08: ok du e fett häftig du har köpt ett grafikkort, nu när alla vet så kan du sluta berätta om det mer och istället vänta på att få ditt beställda grafikkort och återkomma när du fått det och lägga upp en bild på den för o visa va häftig och smart och cool individ du är men tills dess så kan du avvakta från att skriva mer om du inte har så mycket mer att tillföra till tråden

Permalänk
Medlem

Jag har följt Wish-gate på minst en armlängds avstånd, hela tiden med en olustig känsla. Rabatter och prylar är verkligen vår tids opium. Ett sånt jävla riv alltså, där allt förutom några tusenlappars "besparing" saknar betydelse.

Permalänk
Skrivet av ATRmayo:

@Barilla08: ok du e fett häftig du har köpt ett grafikkort, nu när alla vet så kan du sluta berätta om det mer och istället vänta på att få ditt beställda grafikkort och återkomma när du fått det och lägga upp en bild på den för o visa va häftig och smart och cool individ du är men tills dess så kan du avvakta från att skriva mer om du inte har så mycket mer att tillföra till tråden

Jag är jävligt häftig och cool. Dock inte pga ett sketet grafikkort.
Sluta lipa nu för att din order gick åt helvete.

Jag kommenterade endast pga att det finns folk som verkar tro att ingen fått något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Amerikanskt.. Tidigare google och yahoo anställda som dragit igång det. Använder sig av "AI". Vet inte i vilken utsträckning, då jag inte arbetar där.. Kanske automatiserar supporten helt, eller i viss mån, eller har ett väldigt opolerat "AI" för även detta. Hur som så skulle nog de flesta företag bara säga åt sin support att skicka standardsvar i ett sånt här läge. Det är ett gigantea företag sett till omsättning. Tror inte de har tid med oss.

Skrivet av Oggs:

@Alle090: Jag vet inte om Wish kan räknas som ett litet företag då de har över 300 miljoner användare och värderades år 2015 till motsvarande 26 miljarder kronor. Jag har svårt att se att den värderingen skulle ha minskat de senaste två åren.

ok, kan nog ha blandat ihop det med ett annat företag då. Hade helt för mig att Wish var Kinesiskt och hade en väldigt liten grupp som managerade skiten. Räknade inte alls med pengarna som tvättades igenom företaget.

Permalänk
Skrivet av Barilla08:

Jag är jävligt häftig och cool. Dock inte pga ett sketet grafikkort.
Sluta lipa nu för att din order gick åt helvete.

Jag kommenterade endast pga att det finns folk som verkar tro att ingen fått något.

Skickades från m.sweclockers.com

Kul om du får ditt grafikkort, men jag undrar om du inte tycker det är märkligt att det står att det ska anlända till dig i slutet av December? I synnerhet om det redan är i Tyskland?

Önskar dig lycka till

Permalänk
Skrivet av sharadkingboy:

Kul om du får ditt grafikkort, men jag undrar om du inte tycker det är märkligt att det står att det ska anlända till dig i slutet av December? I synnerhet om det redan är i Tyskland?

Önskar dig lycka till

Nej då, det har stått så hela tiden på Wish sida, sen har jag fått andra datum från DHL Express som sköter frakten. Skulle tro att det är deras "absolut senaste levdatum" som de skriver ut för att gardera sig. Även fakturan kom med en sista betalningsdag väldigt lång fram i tiden (slutet av November).

Det kom till Stockholm idag och jag ska ha det ikväll.

https://imgur.com/a/RyOoe