Windows 10 Redstone, 2 Augusti ??

Permalänk
Medlem

För er som inte orkar att vänta på Windows update kan man uppdatera genom "update now" på denna länk.

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10/

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Får samma problem med extensions I edge som alla andra. På tal om det så tycker jag att det var ett riktigt dåligt sätt de implementerat det i store, man går vilse lätt, finns inte direkt någon knapp i edge (sås vitt jag kan se) där man enkelt kan hitta denna del i store. Och för övrigt bara "dåligt". Kommer hålla mig till FF tills det blir mer stabilt och saker som Stylish börjar finnas för Edge.

Angående att det inte finns någon knapp, det finns. Tyck på de tre prickarna under X knappen, välj tillägg så finns där en genväg till tillägg i Store

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Jag fick min igår.
Efter uppdateringen så försvann mitt Classic shell. Stöds tydligen inte efter nya uppdateringen. Synd.

Uppdatera till Classic Shell 4.3.0, så ska det fungera! Själv kommer jag dock gå tillbaka till Windows 8.1 Pro på samtliga datorer, där jag själv har kontroll över mina program.

Permalänk
Medlem

Allt såg ut att gå bra, men av nån anledning funkar inte Chrome för mig längre. Den startar upp men kan inte komma åt settings inställningar och inte nå några webbplatser. Står ngt liknande "trying to resolve" (även när jag försöker nå settings). Nån som stött på liknande? Edge och Firefox rullar på. Säkert ingen stor grej skulle tippa på att en ominstallation av Chrome löser det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv

Adblock Plus verkar fungera som det ska nu. Avinstallerade appen via inställningar och installerade på nytt via Store. Kanske helt enkelt berodde på överbelastning av servrarna.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade ännu en burk nu en Surface Pro 3 , nu funkar inte nätet. Undersöker

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Någon som vet hur jag ändrar tillbaka färgen på webbläsaren?

Ska se ut som detta.

Permalänk
Medlem

Bara att man kan sortera länkarna i favoriter i Edge med ett knapptryck. Fantastiskt!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Någon som vet hur jag ändrar tillbaka färgen på webbläsaren?
http://i.imgur.com/CoMtPbz.jpg

Ska se ut som detta.
http://i.imgur.com/fDctMuR.jpg

Inställningar > Anpassning > Färger > Visa färg i namnlisten, sätt den på av.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Inställningar > Anpassning > Färger > Visa färg i namnlisten, sätt den på av.

Ah, tackar.

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Ja det är skumt, jag har uppdaterat 5 burkar nu hemma alla har gått klockrent, men som sagt svårt att testa för alla scenarion såklart.

Väldigt skumt att det funkar så bra för vissa, men för andra så misslyckas det hela tiden. Det verkar vara en del som har detta problem med BSOD också.

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-u...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R5 | Moderkort: Asus Z170-A | CPU: Intel i7 6700k | CPU-kylare: Noctua NH-D15 | RAM: 16 GB Corsair Vengeance 2133 MHz | GPU: Asus GTX 1070 Strix 8 GB OC | PSU: Corsair CX500M | Lagring: Sandisk Extreme SSD 120 GB, Samsung 840 SSD 250 GB, Western Digital 4 TB HDD | Skärm: Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av donpipino:

Väldigt skumt att det funkar så bra för vissa, men för andra så misslyckas det hela tiden. Det verkar vara en del som har detta problem med BSOD också.

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-u...

Ja jag har "tur" för det har fungerat klockrent på 2 datorer här hemma

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Jag fick min igår.
Efter uppdateringen så försvann mitt Classic shell. Stöds tydligen inte efter nya uppdateringen. Synd.

Finns en ny version som fungerar, 4.3.0.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Uppdatera till Classic Shell 4.3.0, så ska det fungera! Själv kommer jag dock gå tillbaka till Windows 8.1 Pro på samtliga datorer, där jag själv har kontroll över mina program.

Funkade utmärkt. Tack.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Har någon problem med att spel inte utnyttjar grafikkortet? Efter uppdateringen får jag problem med vissa spel där grafikkortet inte klockar upp(lämnar inte strömspararläget), lyckades dock lösa det genom att skapa en profil för spelet och tvinga grafikkortet att använda prestandaläget men problemet kvarstår, i afterburner ser man att spelet inte utnyttjar grafikkortet, hovrar runt 1-3 procent.

GTX 780 med 368.81

Ett annat problem är med Saints Row 4, kan inte starta den genom Steam längre, får en dialogruta som säger "förbereder start av Saints Row 4" och den rutan loopar bara. Har inte testat installera om den ännu.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Låsskärm går inte att stänga av

Det enda problem jag märkt efter uppdateringen är att låsskärmen åter är synlig vid uppstart eller då jag låst datorn. Jag vill att inloggningssidan ska visas direkt, tycker att låsskärmen är totalt onödig. Det stod ju att inga inställningar skulle ändras och mycket riktigt är inställningen i gpedit.msc samma som före uppdateringen men trots det så fungerar det alltså inte. Någon som sitter inne med en lösning på problemet?

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lexus430:

Det enda problem jag märkt efter uppdateringen är att låsskärmen åter är synlig vid uppstart eller då jag låst datorn. Jag vill att inloggningssidan ska visas direkt, tycker att låsskärmen är totalt onödig. Det stod ju att inga inställningar skulle ändras och mycket riktigt är inställningen i gpedit.msc samma som före uppdateringen men trots det så fungerar det alltså inte. Någon som sitter inne med en lösning på problemet?

Det är ju en av de saker som det informerats om och som de fått kritik för innan uppdateringen, MS har inte tagit bort inställningarna men de har förhindrat att de har nån påverkan om du har home eller pro. De vill helt enkelt kunna visa reklam där.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ska bli trevligt o använda Edge mer, då den får stöd för tillägg

På något sätt lyckades jag faktisk får Adbock Pro att fungera med Edge på en av mina datorer! Nödvändigt om man ska besöka Aftonbladet. Baksidan blev att det inte gick att logga in på Sweklockers och några andra skumma fel på andra sidor... ska bli intressant å se om det blir ordning på torpet igen efter uppdateringen.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

På något sätt lyckades jag faktisk får Adbock Pro att fungera med Edge på en av mina datorer! Nödvändigt om man ska besöka Aftonbladet. Baksidan blev att det inte gick att logga in på Sweklockers och några andra skumma fel på andra sidor... ska bli intressant å se om det blir ordning på torpet igen efter uppdateringen.

Jag lyckades få in båda Lastpass o adblock i morse så hos mig rullar det på bra

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@jnsson: Jo, men jag syftar på den gamla versionen utan stöd för tillägg, före jubileumsuppdateringen alltså.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

På något sätt lyckades jag faktisk får Adbock Pro att fungera med Edge på en av mina datorer! Nödvändigt om man ska besöka Aftonbladet. Baksidan blev att det inte gick att logga in på Sweklockers och några andra skumma fel på andra sidor... ska bli intressant å se om det blir ordning på torpet igen efter uppdateringen.

Hur exakt ter sig problemet? Att sidorna inte laddas ordentligt eller är det bara inloggningen som inte funkar?
Nyfiken då jag inte själv har nåt problem, och med ad block installerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

@jnsson: Jo, men jag syftar på den gamla versionen utan stöd för tillägg, före jubileumsuppdateringen alltså.

Oj. läste inte det sista, det var fanimej lyckat. Hur lyckas man med det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Nu får jag inte ens en BSOD när jag försöker uppdatera, utan den kommer till en viss procent, sen blir det bara svart. Sen står det "Återgår till tidigare Windows-version."
Har läst att blåskärmen berodde på Avast för många, men jag har avinstallerat det via Avasts egna Cleanup, så det ska inte längre vara ett problem.

Har någon hittat en lösning på detta problem?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R5 | Moderkort: Asus Z170-A | CPU: Intel i7 6700k | CPU-kylare: Noctua NH-D15 | RAM: 16 GB Corsair Vengeance 2133 MHz | GPU: Asus GTX 1070 Strix 8 GB OC | PSU: Corsair CX500M | Lagring: Sandisk Extreme SSD 120 GB, Samsung 840 SSD 250 GB, Western Digital 4 TB HDD | Skärm: Dell U2515H

Permalänk
Medlem

@jnsson: Vet itne riktigt, inget planerat från min sida. Försökte installera från ABPs hemsida men installationen hängde sig eller nåt. Hoppade till IE11 i stället och installerade ABP. Efter det så fungerar den i båda Men ABP går inte att stänga av i Edge samt inloggningsproblemen som jag nämnde tidigare finns på båda. Så jag kör Chrome i stället.

Har nu uppdaterat "huvuddatorn" med Anniversary och tänkte lägga till ABP från Store. För att ladda ner ABP från Store så måste jag logga in med mitt Microsoft-konto. Sagt och gjort. Nu startar min dator med Microsoft-kontot och jag kan inte ändra tillbaka till lokalt konto för att det redan finns ett lokalt konto med samma namn...suck.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

@jnsson: Vet itne riktigt, inget planerat från min sida. Försökte installera från ABPs hemsida men installationen hängde sig eller nåt. Hoppade till IE11 i stället och installerade ABP. Efter det så fungerar den i båda Men ABP går inte att stänga av i Edge samt inloggningsproblemen som jag nämnde tidigare finns på båda. Så jag kör Chrome i stället.

Har nu uppdaterat "huvuddatorn" med Anniversary och tänkte lägga till ABP från Store. För att ladda ner ABP från Store så måste jag logga in med mitt Microsoft-konto. Sagt och gjort. Nu startar min dator med Microsoft-kontot och jag kan inte ändra tillbaka till lokalt konto för att det redan finns ett lokalt konto med samma namn...suck.

Förstår inte hur du lyckades få den installerad i edge genom att installera ABP till IE11, för det har jag gjort, o fick inte in det i edge, aja. Duktigt jobbat!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är ju en av de saker som det informerats om och som de fått kritik för innan uppdateringen, MS har inte tagit bort inställningarna men de har förhindrat att de har nån påverkan om du har home eller pro. De vill helt enkelt kunna visa reklam där.

Har jag inte sett tidigare men tack för infon Hittade nu info här om detta. Kan tyckas en aning märkligt att man låter en inställning vara kvar i systemet men att man inte låter den fungera. Dessutom utan att det syns någonstans, annat än att det som inställningen är tänkt att utföra inte utförs. Man tror ju då för bövelen att det är något fel i någon systemfil och kanske blåser datorn helt i onödan. Jäkla Microsoft!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

@jnsson: Vet itne riktigt, inget planerat från min sida. Försökte installera från ABPs hemsida men installationen hängde sig eller nåt. Hoppade till IE11 i stället och installerade ABP. Efter det så fungerar den i båda Men ABP går inte att stänga av i Edge samt inloggningsproblemen som jag nämnde tidigare finns på båda. Så jag kör Chrome i stället.

Har nu uppdaterat "huvuddatorn" med Anniversary och tänkte lägga till ABP från Store. För att ladda ner ABP från Store så måste jag logga in med mitt Microsoft-konto. Sagt och gjort. Nu startar min dator med Microsoft-kontot och jag kan inte ändra tillbaka till lokalt konto för att det redan finns ett lokalt konto med samma namn...suck.

Behöver ju bara välja och logga in i store, inte logga ut ifrån lokalkontot (om man inte vill).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: Ser att jag var otydlig. Det var i Store som jag ombads logga in för att kunna ladda ner ABP. Irriterande med alla "övergrepp" på sista tiden...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

@Broken-arrow: Ser att jag var otydlig. Det var i Store som jag ombads logga in för att kunna ladda ner ABP. Irriterande med alla "övergrepp" på sista tiden...

Det är ju likadant om du ska använda Google Play eller Apples App Store, så ser inge fel där

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av lexus430:

Har jag inte sett tidigare men tack för infon Hittade nu info här om detta. Kan tyckas en aning märkligt att man låter en inställning vara kvar i systemet men att man inte låter den fungera. Dessutom utan att det syns någonstans, annat än att det som inställningen är tänkt att utföra inte utförs. Man tror ju då för bövelen att det är något fel i någon systemfil och kanske blåser datorn helt i onödan. Jäkla Microsoft!

Fast inställningen fungerar... om man har Enterprise versionen. Först lurar MS alla att uppgradera (honungsfällan), sen drämmer man till dessa företag med att vill Ni kunna administrera full ut så måste Ni uppgradera till Enterprise. Det var alltså inte gratis från början trots allt

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net