Vilken mobiltelefon har ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Världens bästa telefon Samsung Galaxy S7 Edge

Nejnej, jag har världens bästa telefon. En LG G2.
Förutom att den inte är vattentät, och inte har SD-plats (MAO en Sony man skulle ha haft?)

Permalänk
Medlem

@CROE: I Chrome menade jag

Permalänk
Medlem

@lord_vasagos:

Håller med: har installerat Marshmallow, luren fungerar klockrent.
Tittade på mitt abonnemang betalar 50 kronor i månaden (24*50 = 1200) för luren
Comviq måste ha gjort fel.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Iphone 4 s :). Men behöver en ny för Pokémon GO! Samsung galaxy s6 verkar billig nu, den borde fungera rätt bra? Men batteriet verkar ta slut fort..

Permalänk
Medlem

Har Samsung Galaxy Alpha, mycket fin telefon.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Querth:

Iphone 4 s :). Men behöver en ny för Pokémon GO! Samsung galaxy s6 verkar billig nu, den borde fungera rätt bra? Men batteriet verkar ta slut fort..

Kan du ens köra Pokémon Go? Jag får inte min iPhone 4S o ha den uppe, utan den kraschar efter 2 sec av musik när den laddat in

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Htc One A9

Helt ok telefon, gillar den solida aluminium konstruktionen de har lyckats med. Det är en bra finishoch telefonen känns riktigt premium i handen. Den kom installerad med Android 6.0 och jag kör just nu 6.0.1 i den.
Det enda jag tycker är negativt är att den blir otroligt seg efter ca 30 min användnig, T.ex Youtube eller internet. Tror det är värmeproblem för telefonen blir riktigt varm efter en stunds användning.
Annars tycker jag det är en bra telefon, den har en bra kamera och är väldigt slimmad.

Ger den 7/10

Permalänk
Medlem

Har haft min Nokia Lumia 820 i cirka 2½ år och den fungerar felfritt. Batteritiden var helt fantastisk det första året, den höll 4-5 dagar! Nu är den nere på 1-2 dagar vid sparsamt användande.

Kameran är okej och jag kan spara alla mina gps kartor och låtar på SD kortet

Permalänk
Medlem

LG fanboy och kommer alltid vara. Har aldrig haft en som gått sönder. Bara bytt dem med 2-3 års mellanrum för att det kommer ny teknik.

MEN.. var för snål sist jag bytte mobil och köpte en Oneplus 2 för skojs skull. 3300kr med extra allt så som skärmskydd och Case från otterbox. Mobilen är fenomenal.. Fungerar till allt.. Snabb och pålitlig.. Vill nu ha 3:an men kan inte förmå mig själv att byta bara för bytandes skull.

Permalänk
Medlem

Microsoft Lumia 950XL

Bra - slippa larvet med appar så som Snapchat och Pokemon
Dåligt - Operativsystemet är fortfarande väldigt oputsat

Permalänk
Medlem

CAT S60. Kom i fredags.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk

Sitter just nu på en Samsung Galaxy S7 Edge efter att jag byte ut min gamla Note4. Hade jag kunnat få tag på en Note5 i Telenors butik hade jag valt den antagligen.

Men är riktigt nöjd med min S7 också så klart

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Avstängd

Har en gammal hederlig Iphone 4s svart haha!

Permalänk
Medlem

Nexus 4 med android 6.0.1
Fortfarande relativt snabb och felfri.

Det jag saknar är att jag vill ha mycket bättre batteritid samt kamera och något större skärm.

Visa signatur

FD Arc R2 |Asus Prime X370-PRO| AMD Ryzen 7 3700x -> NH-D15 | Palit GTX 1080TI Jetstream|G.skill Ripjaws 16GB 3400MHz| Evga G3 750W | Samsung 970 evo 500GB, Crucial MX100 256GB | Asus Xonar Essence STX| Fostex TH-x00 PH| Acer x34p |

Permalänk
Medlem

@jnsson: Nej min iphone 4s klarar inte av det alls, försökte några gånger men det är helt ospelbart. Därav behöver jag en ny!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Querth:

@jnsson: Nej min iphone 4s klarar inte av det alls, försökte några gånger men det är helt ospelbart. Därav behöver jag en ny!

hehe, jag kunde inte ens få den o ha appen öppen så....

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Sony Ericsson Elm, med riktiga knappar & färgskärm!

Permalänk
Medlem

Note 5 importerad från USA, gillar den mest pga att den har stor skärm och pennan 😄 och att jag fick den ganska billigt, ca 5000kr

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Samsung S4 mini GT-I9195 LTE (bästa modellen av S4 mini enligt mig). Rootad Stock KitKat 4.4.2 med Wanam Xposed (Knox 0x0 tack vare TowelRoot). 8GB lagring är på tok för lite, men går att komma runt hjälpligt med "Obb On SD" (har 32GB SD). IR-sändaren gör även telefonen perfekt för att styra TV:n, stereon, Nikon-kameran samt min iMac.

Kan nog aldrig köra en Android-telefon utan Xposed längre. Har blivit beroende av moduler som AppOpsXposed, AudioPrivacy, Greenify, Obb On SD, RootCloak samt Wanam Xposed (innan KitKat gick det att göra mer i telefonen out-of-the-box).

Har även en Samsung S3 GT-I9300 som just nu kör CM13 Marshmallow 6.0.1. Helt klart nytt liv i telefonen jfm KitKat 4.4.4 (SlimKat). Mobilen går just nu varm som reservlur till Pokemon Go

Hade tidigare iPhone 5 och kan sakna kvaliteten på apparna till iOS.

Permalänk

Nexus 6p 128gb

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

En Huawei Honor 4x. Köpte den för ett eller två år sedan tror jag för 1500kr. Väldigt mycket telefon för pengarna skulle jag säga även om jag bara surfar och ringer på den.
Lite stor skärm dock på 5,5".

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem

Jag har min alldeles älskade shitphone, en Lumia 550. Alla mina gamla värstingtelefoner (htc one, lg g3, iphone 4 på dens tid) blev alla kassa efter typ ett år, de segade ner sig och började bugga osv. Så nu tänkte jag att jag skulle köpa en som var dålig frånbörjan! Och denna är då fan dålig! MEN, den har en bra batteritid pga dålig skärm och dålig processor.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Överlevde 5 månader med Windows Phone innan jag gick över till en iPhone 6s Plus 64GB Silver.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Honor 7
Kostar mig 249:- månaden, 6gb surf, fria samtal/sms
bundet i minst 18 månader

Permalänk
Medlem

1+3

Positivt:
Billig.
Kvalitativ.
Bra prestanda.
Rent android med genomtänkta funktioner.
Känns överlag premium.
Finns en dedikerad knapp för notifieringar (tänk iphone).
Det är även nämnvärt att den har 2 sim-kort platser.

Negativt:
Inte IP-klassad.
För litet batteri (3000 mah) & icke bytbart.
Har haft lite problem med volymknappen som jag dock tror är mjukvarubaserat (kan inte sänka ibland).
Strömknappen i relation till volymknappen är inte helt genomtänkt då man kan råka låsa mobilen när man ska höja/sänka.
Knapparna är även det elementet som inte känns premium (man kan vicka på de osv, känns inte så värst gedigna).

Bonus-runda:
Volym/ström-knapparna sitter inte på baksidan, jag hade en LG G2 innan denna och det var förmodligen det bästa saken med den mobilen. Inte för att mobilen var dålig överlag, utan snarare för att det är 15,000 gånger bättre än att ha knapparna på sidan, tycker man annat har man fel!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Har inget äckligt skräp med frukt på utan en LG G3. Definitivt bästa telefonen jag någonsin ägt med bra batteritid och en väldigt smart design.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Bytte nygligen från en Samsung s5 till Iphone SE 64GB. Telefonen känns riktigt snabb och gillar att den är liten.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Snusfri

Bytte nyligen från min kära Lumia 1520 till en OP3.
Hade inte kört Android sedan min gamla SGS2 så det har ju hänt lite

Riktigt nöjd med telefonen so far.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MsSmith:

Microsoft Lumia 950XL

Bra - slippa larvet med appar så som Snapchat och Pokemon
Dåligt - Operativsystemet är fortfarande väldigt oputsat

Det var en jävligt dålig telefon om det enda som är bra är valbara appar

Permalänk
Entusiast

Ni som kör med Windows Phones... hur orkar ni med det?

Windows som OS på mobiler tycker jag faktiskt fungerar riktigt bra prestandamässigt med låga specs, använder till exempel en lastgammal enkärnig Lumia 800 just nu som resserv i väntan på min OnePlus 3 och den kan faktiskt "göra jobbet" när det kommer till webben etc vilket en Android i samma prisklass från samma era nog knappt hade hanterat.

Men när det kommer till appar... det är ju en öken på Windows Phone's "Marketplace".
Man har bara tillgång till det som är allra mest populärt, till exempel Youtube, Facebook och Twitter.

Vill du spela Pokémon Go? (eller valfritt nytt spel) - Tyvärr, du har Windows Phone.
Vill du använda Swish för betalningar - Tyvärr, du har Windows Phone.
Vill du utföra bankärenden på telefonen? - Tyvärr, du har Windows Phone (förutom Danske Bank tydligen).

And the list goes on.
Det känns lite som att köpa en halv smartphone när man köper en Windows Phone tyvärr
Eller så kanske det bara är att min Lumia 800 är för gammal för att ens se alla appar? Men Android/iOS har ju utan tvekan ett mycket större utbud.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈