Vilken mobiltelefon har ni?

Permalänk
Medlem

Vilken mobiltelefon har ni?

Just som rubriken lyder undrar jag vilken mobiltelefon ni har. Skulle även vara roligt om ni skrev vad som är bra med den och vad som är dåligt med den. En rolig grej bara!

Själv har jag en iPhone 4s som har några år på nacken, men som ändå presterar bra och jag har aldrig haft några problem med den.

Permalänk
Medlem

Hade som dig fram tills två veckor sen då den gick i backen och fick seriösa hårdvaurpoblem.

har nu oneplus 2 pga priset, är ingen direkt mobilentusiast så det enda jag var det misnta intresserad var kamera vilket oneplus 2 är rätt ok till.

Permalänk

Jag kör iphone 6s plus, otroligt nöjd.

Visa signatur

Vi jämför och listar Billiga Mobilabonnemang - > www.billigamobilabonnemang.se

Permalänk
Medlem

Jag har en iPhone 6S och är väldigt nöjd. Har alltid haft iPhone, mest av bekvämlighet egentligen. Slippa köpa om alla appar man redan har och enkelt att bara flytta över till nästa modell. Är övertygad om att Android-sidan är lika bra och om jag hade börjat där hade jag säkert också fortsatt på det spåret.

För att dra en liknelse som alla förstår, jag är inte speciellt märkesbrydd. När jag köper grafikkort köper jag alltid det som ger best bang for the buck, oavsett om det är Nvidia eller AMD för stunden.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk

Oneplus One, köptes första veckan det rullade ut invites för den, så var rätt tidig med luren.
Kan inte säga något annat än att jag är sjukt nöjd över telefonen, bra kamera för mina ändamål (fyllebilder och utomhusbilder).
Extremt prisvärd telefon, blir bättre med en ny ROM (kör på Sultan's 13.0/6.0.1 rom) som förbättrade batteritiden avsevärt och prestandan.

10/10 would buy from Oneplus again.

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem

Har en LG G4 nu, men har även snart en Sony Z5 Compact, vill testa ha en lite telefon ett tag nu.

Permalänk
Medlem

iPhone 4s haha.

Permalänk
Medlem

En regza t-02d, kompakt o bra, OLED, dock låst android version som ligger hundra år bak i tiden nu.

Permalänk
Medlem

Samsung S7. Jag är supernöjd med i stort sett allt. Batteritiden, kameran, skärmen och allt flyter på väldigt fint. Det enda dåliga är väl att baksidan är av glas, men det fixades lätt med ett skin från Dbrand.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nokia C2

Bra: Batteritiden, behöver laddas ungefär varannan vecka. Plus även för hållbarheten (haft den snart 5 år). Färgskärm, megapixelkamera, polyfona ringsignaler... you name it!

Dåligt: i och med att den behöver laddas så sällan har jag oftast slarvat bort laddaren när det är dags igen...

Edit: priset var inte helt fel heller, plus att det är väldigt lite virus och joller rent allmänt med att hålla den uppdaterad.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

S6 Edge, Haft sen December, Och är väl över lag nöjd med den, Dock inte lika nöjd som med iPhone 6an ja hade innan..
Nästa lur blir åter till iPhone igen..
Man ska inte behöva starta om telefonen 1 - 2 gånger i veckan, samt ladda den 4 gånger per dygn. :S

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Nokia N8

Bra: Hållbar - Tappat den i marken många gånger men den har alltid hållt. Till slut tyckte den att det räckte o skärmen gick sönder när jag tappade den i gymmets hårda golv
Multipla skrivbord - Tog väck två för jag använder bara två.
Kustomiserbar - Kan skapa genvägar o lägga appar var jag vill. Skapade gruppkontakter som man kan skrolla i.
Musikspelare - Bra.

Dåligt: Symbian....Kan inte använda Android o iOS appar....
Otroligt slött internet - Använde Wifi på nåt företag o det tog evigheter att gå in på skånetrafiken....
Updatering tog väck svenska språket - JA! Du läste rätt! Efter senaste uppdateringen (för ett år sen) så fanns inte svenska att välja i språk längre! Så jag får ha tyska så jag får ä och ö. Å får jag skriva med A istället....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Kör på Moto X Style, använder mest mobilen till surf, sms, samtal, FB och wifi analyser.
Så ville ha bra nätverk. wifi och 4g. Ville egentligen ha oled och en mindre telefon. Men föredrog att inte betala 4k+ för mobilen.
I efterhand så är den förbanant stor, gick från en Xperia Z3 Compact till denna, Z3an trivdes jag bra med förutom saknaden av 802.11ac wave och att skärmen sprck i fickan när jobbtelefonen var där med
I efterhand så gillar jag även "cat 6" 4g, snabbare förföringshastighet från NASen hemma!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Samsung S4 Mini.

Den är perfekt i storlek för att kunna hanteras av en hand. Den har varit ganska snabb trots dual core, p.g.a. hög frekvens (1,7GHz). SD-plats, utbytbart batteri, snygg.

Det som är mindre bra i dagsläget är Internminnets storlek (8GB, varav 6 användbart eller nåt) samt frontkamerans kvalitet, samt att den inte fått Android 5.0.

Hoppas att det finns en S7 Mini eller motsvarande modell, på runt 4-4,5" skärm max, när det blir dags att byta. Jag har provat kompisars S7 Edge och den är ju både för stor och halkig XD. Sambon har en vanlig S4 som också är lite för stor, även om den står sig bättre med sin quad core, dubbla minnet och nyare Android.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

En samsung galaxy s4 som jag fick ärva av min fru.
Riktig skittelefon, det blir varm, klarar inte av kyla och suger ur batteriet snabbt.
Då kom jag från en iphone 4 som dottern fick ärva, där var det kvalitet gämfört med denna skit s4a. Men iphone 4an blev seg den också, hängde inte med längre. S4 segar iaf inte då den fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

En samsung galaxy s4 som jag fick ärva av min fru.
Riktig skittelefon, det blir varm, klarar inte av kyla och suger ur batteriet snabbt.
Då kom jag från en iphone 4 som dottern fick ärva, där var det kvalitet gämfört med denna skit s4a. Men iphone 4an blev seg den också, hängde inte med längre. S4 segar iaf inte då den fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Sambon hade samma problem med sin S4, den blev varm, klarade inte kylan första vintern och laddade ur batteriet snabbt, ibland på en kvart. Batteriet började svälla lite till slut, så hon åkte tillbaka till affären med den.

Det visade sig vara ett inte alltför ovanligt fel på många av de tidiga batcherna av S4, så hon fick laddkretsen utbytt samt ett nytt batteri på garanti och sen dess har den fungerat klockrent i 1,5 år hittills, i både kyla och småregn.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Har en Nexus 6P för tillfället. Har haft iPhone 4 innan, sedan Samsung Galaxy S4. Har aldrig varit mer nöjd än vad jag är nu.

Permalänk
Medlem

Nexus 6P

+ Ren Android (inkl snabba uppdateringar)
+ Stort community för custom roms etc
+ Stor skärm
+ Framåtriktade högtalare
+ Grym kamera
+ Ganska snabb. Lite för ofta man upplever stutters dock.

- För stora bezels. Dom lyckades mycket bättre med Nexus 6 som hade 6 inch skärm och var lika hög, dock bredare.
- Inte supersnygg. Det svarta glaset längst upp drar ner utseendet tyvärr.
- Skärmen. Visst så är den 1440p och AMOLED, men färgerna är inte jämna utöver skärmen. Många som inte märker det, men är man känslig för sånt så ser man det direkt. (T.e.x grön är lite ljusare på nedre halvan). Skiftar även färgton så fort du vinklar mobilen det minsta.

Ganska mycket billigare än t.e.x S7 så jag är ändå väldigt nöjd allt som allt.

Permalänk
Medlem

Moto G4 plus som jag köpte direkt den släpptes för nån vecka sen! Grymmt nöjd än så länge, rent android osv! 😃

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

Moto X Play, helt okej telefon.

+ Stor skärm (1080p), dock LCD
+ Clean design
+ Bra kamera, för kostnaden
+ Dubbla högtalare, väldigt högt ljud

- Väldigt hög diskant
- Dålig driver för musik
- Dålig batteritid trots stort batteri, trots minimal användning
- Dålig färgåtergivning oavsett läge

Stort plus är stock android, det följde inga extra bloatware eller onödiga grejer. Lättmoddad, finns relativt mycket att göra för att ändra på telefonens beteende. Skulle dock inte köpt denna telefon om jag fick chansen att ändra mig, den är väldigt "tråkig".

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Xiaomi Redmi 3 Pro! Underbar telefon med 4100 mAh batteri, vilket är den största fördelen, förutom priset: 1600 inkl frakt, moms och tull. Nackdelen är att man måste installera Google Apps själv, att den inte har band 20 ("glesbygds-4G"), har dock alltid 4G mellan Stockholm och Södertälje, och hemma i Värmland. Dock inte i urskogen. Sen är väl kommande uppdateringar rätt oklara. Men för priset och batteritiden är jag otroligt imponerad, skärmen är skarp och har väldigt bra färger. Kommer aldrig köpa flaggskepp igen.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Sambon hade samma problem med sin S4, den blev varm, klarade inte kylan första vintern och laddade ur batteriet snabbt, ibland på en kvart. Batteriet började svälla lite till slut, så hon åkte tillbaka till affären med den.

Det visade sig vara ett inte alltför ovanligt fel på många av de tidiga batcherna av S4, så hon fick laddkretsen utbytt samt ett nytt batteri på garanti och sen dess har den fungerat klockrent i 1,5 år hittills, i både kyla och småregn.

Ah kanske värt att testa köpa nytt batteri och laddkrets på ebay då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

oneplus two

var glad över den det första året jag hade den, sen när jag skulle uppgradera i telefonen till android 6 så döda den allt, försatte telefonen i en bootloop och förstörde allt på den.
så länge man inte uppgraderar eller uppgraderar till en custom rom direkt så är oneplus two en bra telefon dock. jag kör nu cyanogenmod på den

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Samsung C3300K Champ.
Okej musikåtergivning och, jämfört med nya smartphones, lång batteritid.
Är nog ändå dags att skaffa en ny telefon då batteriet börjar bli dåligt, behöver ladda ~3-4ggr/månad. Samt internet har slutat fungera.

Permalänk
Medlem

Just nu har jag en Motorola Moto G 3. Har hyfsat nöjd. Lite seg o kameran är väl OK. Funderar på o köpa en OnePlus Three. Vi får se

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv

Ericsson 750i, trevlig liten lur som klarar sig ca 6 dagar på en laddning.

Permalänk
Livsnjutare 😎

iPhone 6, 64gb

Kalasnöjd.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Sony X Performance, fick den igår

Permalänk
Medlem

Iphone 6 Plus. har tidigare haft 5 och 3GS. har fortsatt och köpt det för jag är delvis redan inne i deras "Eco System"och delvis för att själva OS:n helt enkelt bara behöver funka och jag har inte krav på att det ska kunna anpassas så mycket som android har möjligheten att göra.
om jag titta på mitt "mönster" så blir det nog blir en 7 eller "7s" när min nuvarande börja ge sig.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Huawei P9, hade innan Moto X play och innan det LG G2, riktigt nöjd med min P9!