Vilken mobiltelefon har ni?

Permalänk

Oneplus 3. Snabb telefon, och väldigt prisvärd. Körde benchmark med AnTuTu och fick högst poäng av de som var i listan. Skärmen är klart bättre än Oneplus 1 jag hade innan, men det är väl det som folk annars gnällt på att det är amoled på 1080p, men för mig räcker det gott och väl. Det är en telefon inte en super-tv i miniformat.

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson 810i (Walkman)
+ Lång batteritid, laddar 1 gång i veckan, max.
+ Extremt tålig
+ Väldigt behaglig & litet format
- Specialkontakt för att koppla in i datorn /boo

9 år på nacken och har varit med om en hel del äventyr

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Lumia 950. Bästa telefonen jag jag haft.

Nöjd med batteritiden.
Ok ljud.
Skitbra kamera.
Win 10m.
Inte stött på några hängningar eller krascher.
Laddas extremt snabbt.
Priset.
Har inte provat Continuum men det kan bli användbart i framtiden.

För att gnälla lite så kunde den ha varit snyggare på utsidan, Nokia var inne på rätt spår med 920 men sen blev Lumia mer och mer lik alla andra rektanglar med rundade hörn. Lite tråkigt kanske.

Har haft telefonen i snart en månad.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Huawei P9, fruktansvärt nöjd. Förvånad? Ja!

Skaffade den mest för att testa Huawei, byter telefon ganska ofta.
Precis som många andra hade jag förutfattade meningar om Huawei, men snacka om jag blev förvånad. Fantastik telefon.

Permalänk
Medlem

Nexus 4 privat och en Samsung S6 i tjänsten. Väldigt nöjd med bägge två, mest med Nexus:en eftersom S6:ans fysiska yttre design lämnar en del i övrigt att önska.. Det trattmongo som tyckte att borstat stål + glas var en bra idé borde få en rejälpungspark då vederbörandes skapelse varken kan ligga kvar i en ficka när man sätter sig ner eller ligga still på någon annan yta än gummi som lutar mer än aldrig så lite.

Permalänk
Medlem

Iphone 6s 128gb. För ios simpelheten och ägt ios enheter i 6-7 år
Iphone 4, 5,5s och nu 6s
Ipad 1gen, ipad 3, ipad mini 2 retina 4g

Testa Android innan jag köpte min första ios enhet :ipad 1gen som fungerade bättre än galaxy s som enligt spec typ skulle vara dubbelt så snabb typ (om jag inte minns fel)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Privat en Samsung Galaxy S4, mycket bra telefon som håller än.
Har bytt skärm en gång p.g.a. astfaltskänning annars hur bra som helst.
har Android 5.0.1 så den hänger med mjukvarumässigt än.
Batteri är OK, 2 dagar ungefär.
Snygg som fasen är den också då jag har den lila varianten med Samsungs original Flipcover Purple

Jobbtelefon har jag en Lumia 640
Bra telefon, bra batteritid, minst tre dagar men klarar fyra till fem om man använder den lite mindre, (typ över helg) då alltid på Wi-Fi samt Bluetooth på arbetstid.
Windows 10, OK kamera och billig, mycket billig.
Denna är också snygg med Microsofts original Flip Cover Cyan.

\\Rhames

stavfel :-P
Permalänk

Oneplus 3! Känns lite väl stor för mig men kvalitén och flytet på den är sjukt bra. Hade en Lumia 920 innan den gick sönder.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Jag kör iPhone 6s och är har väl några klagomål då jag använder den som både dator, tidning och telefon i dagsläget då vi inte har annat än mobilt internet hemma.

- runda kanter/bezel, sjukt hal och i dagsläget är jag glad att jag har drulle på hemförsäkringen då den kommer glida ur handen inom en snar framtid.

- mute/unmute knappen är på tok för lätt att komma åt. Det enda på någon sida som inte är rundat.

- surfa på forum som sweclockers. Nästintill omöjligt att kopiera text och klistra in, när jag väl lyckats och ska börja skriva efter det inklistrade så är det nästintill omöjligt att klicka för att välja vart man ska skriva.

- kameran sticker ut från baksidan, vilket fler tillverkare också har - vafan?

- litet lagringsutrymme som inte går att utöka till skillnad från de flesta moderna lurar. (Jag vet, dumsnålt att köpa en mobil med lågt basutrymme)

- Touch id funkar inte alltid trots omkalibrering.

Positivt då..
Lätt och smidig pryl med helt okej batteritid, kamera och annat lull-lull.
Skönt med "säkerheten" iCloud med automatisk backup om man skulle bli av med luren.
Simpelt UI utan att behöva anstränga sig allt för mycket med inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

S6 Edge, Haft sen December, Och är väl över lag nöjd med den, Dock inte lika nöjd som med iPhone 6an ja hade innan..
Nästa lur blir åter till iPhone igen..
Man ska inte behöva starta om telefonen 1 - 2 gånger i veckan, samt ladda den 4 gånger per dygn. :S

Om du måste starta om den 1-2 gånger i veckan och ladda 4 gånger per dygn så är det ju något fel på den, alternativt extremt dåligt handhavande. Själv hade jag en S6 Edge i ett år. De gånger jag var tvungen att starta om den under den tiden kan jag räkna på mina fingrar. Batteritiden var inte särskilt bra, men den höll sig utan vidare en hel dag, men laddning varje natt var ett måste. Men laddning 4 gånger per dygn ska den aldrig kräva så länge du inte konstant kollar på någon super-stream...

Permalänk
Skrivet av Maxipaxo:

Just som rubriken lyder undrar jag vilken mobiltelefon ni har. Skulle även vara roligt om ni skrev vad som är bra med den och vad som är dåligt med den. En rolig grej bara!

Själv har jag en iPhone 4s som har några år på nacken, men som ändå presterar bra och jag har aldrig haft några problem med den.

Har en Samsung Galaxy S4 Mini, lagom stor, bra batteritid, uppfyller alla mina behov.

Dåligt är att jag tappat den en gång och spräckt glaset över skärmen men inte orkat laga.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rallyreavan91:

Oneplus 3! Känns lite väl stor för mig men kvalitén och flytet på den är sjukt bra. Hade en Lumia 920 innan den gick sönder.

Jag har med en Lumia 920 sedan lanseringen (Nov 2012?) och kollat på Oneplus 3 eftersom det går knappt att surfa på den längre eftersom det är segt och kraschar. Är det en bra surf mobil? Hur är kameran i jämförelse?

/Rickard

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Avstängd

Sitter med en Lg G5 idag. Verkar dock vara något galet med den då den laddar ur batteriet så jävla snabbt. Detta skedde efter min första TimeLapse jag tog med den. Antar att d har ngt med någon inställning att göra varpå jag ska blåsa telefonen och se om d är likadant.

Plus-sidan på luren är väl wideangle-kameran som har 135° vidvinkel. Motsvarar 8mm på en kamera. Snuskigt Nice då du även kan filma med kameran. Riktigt sköna manuella inställningar för kameran, liksom många smarta lösningar för diverse saker.

Söker ni på SoundExpander på Insta hittar ni några vidvinkel-TimeLapse samt vanliga vidvinkel-bilder.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

iPhone SE 64G, gick ner i storlek från Nexus 6P, grymt nöjd med storleken och iOS. Min första iPhone btw.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

- surfa på forum som sweclockers. Nästintill omöjligt att kopiera text och klistra in, när jag väl lyckats och ska börja skriva efter det inklistrade så är det nästintill omöjligt att klicka för att välja vart man ska skriva.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan hålla med om en del du skriver om faktiskt. Just detta har jag dock själv inga problem med. Ibland kan jag ha lite problem med vad som faktisk ska kopieras så där kan jag känna igen mig.

Men vad jag tänkte komma till är: Håller du ner fingret så att du kan välja exakt var i texten du vill ha markören när du ska börja skriva?

För på det sättet så hamnar iaf jag 999/1000 gånger rätt på någon sekund bara.

Om du inte visste - så gör det livet enklare för dig! Om du visste - då kan jag inte hjälpa dig mer!

Permalänk
Medlem

Har numera en OnePlus 3 (64GB), bytte från en trött Lumia 920. Jag är väldigt nöjd, det enda som inte känns 100% är väl kanske kameran. Har nästan lite svårt att avgöra om OnePlus 3 kameran är en uppgradering över Lumia 920s kamera.

Men i alla fall, för 3700kr är OnePlus 3 nästintill oslagbar!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Samsung Note 3 som jag är väldigt nöjd med och som jag förmodligen kommer använda tills den dör. Ser ingen anledning att uppgradera när den har allt jag behöver och mer därtill som många nya lurar saknar, t. ex. kunna byta batteri eller sätta in ett SD-kort.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - Noctua NH-D15S / PNY RTX 4070 Ti SUPER / Tomahawk Max B450 / 16GB 3600Mhz CL14 / ASUS Rog Strix 750W 80+ Gold / Samsung 970 EVO 1TB / Corsair iCUE 220T White

Logitech GPX Superlight / Endgame MPC450 / Keychron Q1 / Sennheiser HD 58X / Alienware 25 AW2521H 360Hz / Samsung Odyssey G7 240Hz

Permalänk
Medlem

Lumia 650, väldigt underskattad telefon till sjukt bra pris.

Permalänk
Medlem

Har en Lumia 950XL

+snabb
+Stor (- för vissa)
+bra skärm
+Superkamera
+syncar med datorn
+Batteritiden, håller tre dygn med minimalt användning, typ utomlands, Annars 1-2 dygn
+ Minneskort upp till 2TB O.O

- Har en bugg där den startar om sig om man änvänder 5Ghz wifi, 2,4 fungerar utan problem
- Har hängt sig ett par gånger när jag är för snabb och inte rensat taskmanager på flera veckor. Slut på RAM?
- få tillbehör

+/- Apputbudet, har det jag behöver, men fattas ett par som jag önskar fanns. Men som fungerar lika bra att ha på plattan, Tex steam

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Oneplus 3. Haft den sen i måndags, mycket nöjd hittills. Bytte från en sony xperia z1c.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Avstängd

Lumia 830

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sonim XP 3.20 Quest Pro

+
Laddar den en gång i MÅNADEN.
Kan användas med handskar på.
Rejäl och tung så man vet att den är med.
Tvättas under kranen när den är äcklig.
Finns ingen surf möjlighet.

-
Kan inte skicka mms.
Kameran kräver att saker står still för att det ska gå att tyda vad det är på bilden.
T9 går inte att lära nya ord.

6år gammal och jag hoppas att den håller minst 6år till.

Visa signatur

Även jag har en dator, mobiltelefon och stereo.
Dock har jag inget behov av att skryta om vad det är eller vad den innehåller.

Permalänk
Medlem

Iphone 5s idag, får se om de blir 6SE eller 6s i framtiden.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag kan hålla med om en del du skriver om faktiskt. Just detta har jag dock själv inga problem med. Ibland kan jag ha lite problem med vad som faktisk ska kopieras så där kan jag känna igen mig.

Men vad jag tänkte komma till är: Håller du ner fingret så att du kan välja exakt var i texten du vill ha markören när du ska börja skriva?

För på det sättet så hamnar iaf jag 999/1000 gånger rätt på någon sekund bara.

Om du inte visste - så gör det livet enklare för dig! Om du visste - då kan jag inte hjälpa dig mer!

Haha, tack för tipset men hade faktiskt koll på det. Det är dock två scenarion som upprepas när jag ska göra detta. Antingen markeras några rader med rosa (för att raderas) eller om jag håller in för att "välja plats i texten" så scrollar den uppåt i textrutan istället för att flytta markören nedåt..

Sen om jag ska beskylla min fingerfärdighet, forumformatet här eller Apple för detta vet jag faktiskt inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Jag kör iPhone 6s och är har väl några klagomål då jag använder den som både dator, tidning och telefon i dagsläget då vi inte har annat än mobilt internet hemma.

- runda kanter/bezel, sjukt hal och i dagsläget är jag glad att jag har drulle på hemförsäkringen då den kommer glida ur handen inom en snar framtid.

- mute/unmute knappen är på tok för lätt att komma åt. Det enda på någon sida som inte är rundat.

- surfa på forum som sweclockers. Nästintill omöjligt att kopiera text och klistra in, när jag väl lyckats och ska börja skriva efter det inklistrade så är det nästintill omöjligt att klicka för att välja vart man ska skriva.

- kameran sticker ut från baksidan, vilket fler tillverkare också har - vafan?

- litet lagringsutrymme som inte går att utöka till skillnad från de flesta moderna lurar. (Jag vet, dumsnålt att köpa en mobil med lågt basutrymme)

- Touch id funkar inte alltid trots omkalibrering.

Positivt då..
Lätt och smidig pryl med helt okej batteritid, kamera och annat lull-lull.
Skönt med "säkerheten" iCloud med automatisk backup om man skulle bli av med luren.
Simpelt UI utan att behöva anstränga sig allt för mycket med inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Kör du helt utan skal/väska/case? rekommendera starkt det då det hjälper mycket med just dem 3 punkterna.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk

HTC 10

Plus
+ riktigt bra batteri (får ca 1 dag +/- några timmar vid måttlig användning)
+ bra skärm , färgerna vattnas ut lite när man kör max ljusstyrka men de använder man nästan aldrig endå
+ bra ljud ur både hörlurarna med egen personlig profil och även de nya högtalarna kan hänga på lite trotts de inte är riktigt stereo ljud längre
+ bra kamera
+ underbar kvalité tack vare aluminium body
+ Qualcomm® Quick Charge™ 3.0 technology , en helt underbar sak

+/-
usb C , kan väl vara båda för vissa . jag är riktigt nöjd med de trott man fick köpa nya kablar

Minus
- otroligt lite tillbehör inom Sveriges gränser , fick införskaffa skal och skärmskydd via Amazon
- märket finns knappt kvar i Sverige känns de som
- ingen riktigt support från tillverkare, tillverkas inte mycket eftermarknads tillbehör

Är super nöjd med mobilen och har haft den sen april och inte märkt av några problem.
Har kört HTC sen Htc Hero släpptes i sverige och kan hålla med att HTC har haft några dåliga år men 10 är en riktigt bra mobil.

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

HTC One (2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

S6 Edge, Haft sen December, Och är väl över lag nöjd med den, Dock inte lika nöjd som med iPhone 6an ja hade innan..
Nästa lur blir åter till iPhone igen..
Man ska inte behöva starta om telefonen 1 - 2 gånger i veckan, samt ladda den 4 gånger per dygn. :S

Självklart är det fel på din telefon, lämna in den.
Laddar min på natten och har runt hälften kvar på kvällen sen.
Haft den sedan 1 år cirka och är nöjd med allt.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

iPhone SE. + och - jämfört med min 6 Plus:

+ "Kantig" form och liten så den är lätt och skön att hålla
+ Bra kamera, samma som 6S
+ Snabb och 2 GB RAM, som 6S
+ Älskar denna design. Snyggaste iPhone design som gjorts.
+ Relativt billig var den för att vara en ny iPhone. Det jag sålde min 6 Plus för täckte majoriteten av utgiften.

- Skärmen är mindre, vilket jag tycker om för det mesta, men ibland, t.ex. om man vill visa en bild eller film känns det väldigt litet
- Batteriet kommer nog att bli mycket sämre med tiden. Just nu känns det minst lika bra som det jag hade i min 1.5 år gamla 6 Plus. Undra då hur dåligt detta kommer vara om 1.5 år. (Har ca 60% när jag lägger mig)

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Om du måste starta om den 1-2 gånger i veckan och ladda 4 gånger per dygn så är det ju något fel på den, alternativt extremt dåligt handhavande. Själv hade jag en S6 Edge i ett år. De gånger jag var tvungen att starta om den under den tiden kan jag räkna på mina fingrar. Batteritiden var inte särskilt bra, men den höll sig utan vidare en hel dag, men laddning varje natt var ett måste. Men laddning 4 gånger per dygn ska den aldrig kräva så länge du inte konstant kollar på någon super-stream...

Innan ja köpte klockan så höll de väl iaf en halv dag, slösurf o spela ca 3 - 4 timmar om dagen..
Efter 6.0.1 och Moto360, slösurf konstant om dagarna o spel kanske 2 - 3 timmar, så måste ja ladda den såpass ofta..

Skrivet av xpanterx:

Självklart är det fel på din telefon, lämna in den.
Laddar min på natten och har runt hälften kvar på kvällen sen.
Haft den sedan 1 år cirka och är nöjd med allt.

Ingen idé o lämna in, Byter om 5 månader i vilket fall som helst..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |