Google Youtube Red är reklamfritt Youtube mot månadsavgift

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Bra för de som vill ha det antar jag men inget för mig. Använder YouTube minimalt så det ger mig inget. Deras musik tjänst intresserar mig heller inte.
Sedan undrar även jag hur man tänkt med namnet. Vad syftas "Red" på för något viktigt som gör att man bara måste ha namnet? Googles sökmotor måste vara ganska dålig om de missat en viss vuxensida med liknande namn.
YouTube Premium/Plus/Gold eller liknande hade varit betydligt bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Röd tror jag anspelas på röda loggan och att YouTube har vitt och rött som tema. Sen olämpligheten är ju annan femma

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Precis.
Nu får man bara hoppas på att Google inte sticker käppar i hjulen på dessa...

Tror ändå knappast att dom skulle känna sig hotade då det är en så minimal användarbas som ens vet hur man kirrar xposed.
En hel del av detn mindre teknikkunniga majoriteten av smartphone/tablet folket är nog helt ok med att betala Google för att "slippa all krångel".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Tror detta kan bli riktigt bra faktiskt. Men 10 dollar i månaden är lite högt.

Notera att man får tillgång till Google Music. Så går att ersätta tex spotify med Google Music / enbart youtube (spellistor med musik, ingen reklam, spelas i bakgrunden, spara videor offline).

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gimberg:

Kan bli bra men jag skiter i "exclusivt" material från pewdiepie skulle mycket hellre vilja ha serier eller filmer.

Då är det inte Youtube du ska ha, då får du kika Netflix, Viaplay, HBO etc

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det beror såklart på vad man anser är fördelar och inte, men Palemoon finns i 64-bitarsversion, är kompilerad för moderna processorer, har skalat bort mycket i koden som väldigt få användare har nytta av (och minskar därmed attackytan), samt har inte den DRM-modul som Mozilla bara sa ja tack och ammen till trots att många anser att stängd kod inte har i ett öppet program att göra.

Med det sagt så var det inte ovanstående som fick mig att byta, utan det handlar om att jag de senaste året blivit mer och mer missnöjd med Firefox prestanda och utseende. Visst, det går att komma runt med tillägg och about:config-edits, men Palemoon har det jag vill ha inbyggt, utan behov av plugins, vilket gör att det blir mindre kluddigt. Tabs on bottom och statusbar samt klassisk download manager är tre exempel som alla kräver tillägg om man vill ha det i Firefox, och tillägg slöar ju ner som vi vet.

Se'n känns det också som att Moon Child Produktions tagit över den rebellroll som Mozilla hade innan. Mozilla drar ner byxorna och böjer sig frammåt för minsta lilla, och Firefox främsta mål numera verkar vara att bli så identisk med Crome som möjligt, vilket jag tycker är helt fel väg att gå då Crome är en undermålig webläsare enligt mig.

Hoppas det var svar på din fråga

Äntligen någon annan än jag som inte tycker om Chrome
Använder visserligen FF och inte PM, men är ändå mycket snabbare än Chrome på min i5-4210U. Dessutom är det ju en hel del skillnad på minnesanvändningen.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Inaktiv

Nu när jag är hemma vid min egna dator kan jag kolla vad jag använder för offline-uppspelning. Inte använt den så mycket sedan flash dumpades då jag främst använde den för att slippa göra webbläsaren instabil med flash: https://github.com/gantt/downloadyoutube

Skrivet av Boozfob:

Kollar på Youtube flera timmar om dagen. Om majoriteten av mina pengar går till skaparna av det jag kollar på så kan jag tänka mig att betala.

Du som tittar så mycket, vad exakt är det egentligen du (och ni andra) egentligen ser på? För de av oss som använder tjänsten lite så kan det vara intressant att se vad de som använder den mycket faktiskt fastnar för.

Skrivet av Broken-arrow:

Röd tror jag anspelas på röda loggan och att YouTube har vitt och rött som tema. Sen olämpligheten är ju annan femma

Hm, samtidigt är den ju både vit och svart med. Nej, jag undrar nog fortfarande vad som åsyftas hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Du som tittar så mycket, vad exakt är det egentligen du (och ni andra) egentligen ser på? För de av oss som använder tjänsten lite så kan det vara intressant att se vad de som använder den mycket faktiskt fastnar för.

Jag kollar på mycket gaming relaterat, men jag kollar även på tex på 99% av alla LinusTechTips videos (Alla 3 kanalerna) , Finebros/React, ERB, Vsauce, Veritasium, Top5s. Sen blir det en hel del random klipp från tex Existenz eller klipp som folk länkar i skype, och en hel del random klipp som jag får som förslag av Youtube.

Bild på mina prenumerationer

Dold text
Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nu när jag är hemma vid min egna dator kan jag kolla vad jag använder för offline-uppspelning. Inte använt den så mycket sedan flash dumpades då jag främst använde den för att slippa göra webbläsaren instabil med flash: https://github.com/gantt/downloadyoutube

Du som tittar så mycket, vad exakt är det egentligen du (och ni andra) egentligen ser på? För de av oss som använder tjänsten lite så kan det vara intressant att se vad de som använder den mycket faktiskt fastnar för.

Hm, samtidigt är den ju både vit och svart med. Nej, jag undrar nog fortfarande vad som åsyftas hehe.

Har jag inte fel, så blir även skärmen fullskärms röd när man startar YouTube appen i mobilen. Jo tänkte på svart med, men känns som rött och vitt är dom primära.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Högintressant, ska definitivt se till att hålla mig ajour.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Jag kommer skaffa Youtube Red.

Brukar se Philip De Franco för att hålla mig lite uppdaterad då jag inte har så mycket tid att läsa nyheter från hela webben, plus han har mestadels vettiga åsikter och är skoj.

Brukar kolla TotalBiscuit för speltester och diverse gaming nyheter.

Brukar kolla se Tek syndicate/LinusTechTips ibland för diverse roligt på teknikfronten.

Tonight show Jimmy fallon, löjligt men roligt.

Sen brukar jag följa Devinsupertramp (Devin Graham) för han är ett kamera geni!

Avslutar alltid mitt tittande med en aktieanalys blogg via tuben jag brukar lyssna/se dagligen (typ en pod), ska inte avslöja vilken.

_

Med tanke på allt man ser, klart man kan tänka sig betala för att stödja dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Nej, det är ju så klart en bonus för dom som är ute efter det
Google Music har jag ingen användning av då redan Spotify täcker de behoven av min musik.

Fast med denna tjänsten så kan du skippa Spotify. Få liknande musik(vet inte vad som finns och inte på respektive) plus att du får allt som har med premium Youtube att göra. Jobbiga är väl övergången, med att få dit alla sina spellistor osv... Det jag gillar mest är ju att man kan "Ladda upp" sina låtar till sitt konto och sen streama de från valfri plattform. Alltså alla dina skivor kan du få in även om de inte finns i deras bibliotek.

Jag som redan använder Play Music blir detta perfekt! Ett av de få dåliga saker jag ser är att en del av pengarna kanske inte går till det som jag vill.

En annan sak som jag tänkte på. Om en användare inte gör om sina videos(Eller vad man nu behöver göra?) så de blir kompatibla med Youtube red. Vi säger en användare som slutat på Youtube och har gamla filmer kvar. Kan inte jag kolla alls på dem då? Blir de bara blockade och jag måste logga ut för att se dem? Eller missförstod jag det hela?

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Kan inte förstå att fler inte är kritiska till detta ...

Det är Googles tjänst. De får göra vad de vil med den, men folk kommer glida över till andra, icke pay-wall tjänster, om det inte finns något som lockar in dem. Och personligen kände jag att det inte fanns något som lockade här. uBlock Origin, i FF, fungerar bra för mig. Youtube använder jag i undantagsfall, för att höra någon gammal låt jag inte riktigt vet om det är den jag letar efter, osv.
Blockerar de sådana som mig, folk med reklamblockerare, är det deras förlust. Vimeo, med flera, kommer få ett uppsving.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

$9.99 per månad för Windows/Android, $12.99 för iOS.

http://arstechnica.com/gadgets/2015/10/youtube-red-offers-pre...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Jubileumsmästare

AdBlock eller 9.99$, svårt val.

Det går ju redan nu att spela upp videoklipp med släckt skärm. Lås telefonen med videon uppe, klicka på play/pause två gånger på dina hörlurar. Då går den igång i bakgrunden.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

AdBlock eller 9.99$, svårt val.

Det går ju redan nu att spela upp videoklipp med släckt skärm. Lås telefonen med videon uppe, klicka på play/pause två gånger på dina hörlurar. Då går den igång i bakgrunden.

Jag och många andra vill ju faktiskt att folk ska fortsätta göra videos, det funkar inte om alla använder adblock.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Boozfob:

Jag och många andra vill ju faktiskt att folk ska fortsätta göra videos, det funkar inte om alla använder adblock.

Någon gräns får det vara, kolla på Sweclockers framsida t.ex. Mer reklam än Sweclockers.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

Är inne i YouTube var eller varannan vecka. Är i huvudsak några musik-artister som jag brukar titta på och sen blir det några strövideor.
Artisterna är Sistar, Nicki Minaj, Fergie/Williams/Black Eyed Peas, Vazques samt nån gång Psy, Michael Jackson, Rebecca Black och Avicii. Har även prenumeration på dom så när det kommer nått nytt så brukar man gå in och titta.
Förr använde jag deras topplista ganska ofta men den är borta numer.
Förekommer att man tittar på instruktions-videor också.

Permalänk
Avstängd

Har nog med utgifter, nöjer mig med Adblock tillsvidare.

Permalänk
Medlem

Valmöjligheter är förstås alltid i grunden bra. Bara att hoppas på att de inte flyttar in innehåll som tidigare fanns tillgängligt via standardtjänsten till betaltjänsten.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Äntligen någon annan än jag som inte tycker om Chrome
Använder visserligen FF och inte PM, men är ändå mycket snabbare än Chrome på min i5-4210U. Dessutom är det ju en hel del skillnad på minnesanvändningen.

Precis. Har ogillat Chrome och dess "tabs on top" från dag ett, men det var FF snabba att apa efter såklart. Ingen fara tänkte jag.. Firefox är en öppen webbläsare som sätter användaren i fokus så självklart har de en möjlighet att fortsätta med tabs on bottom om man vill... tills PANG! Australis introduceras och borta är valmöjligheterna om man inte vill köra buggiga slöa tillägg, så då bytte jag till PM, vars community är så pass konservativt att en ändring i Australis rikning för main-build skulle få de flesta att byta till något annat.

Australis betyder förresten sydlig, och jag tycker verkligen att Firefox "went south" i och med just Australis, eller ska vi säga Efterapachromeis?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Jag och många andra vill ju faktiskt att folk ska fortsätta göra videos, det funkar inte om alla använder adblock.

Lustigt.... det har fungerat hela vägen från när Youtube skapades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Lustigt.... det har fungerat hela vägen från när Youtube skapades.

Det jag tycker är mest spännande är att det fungerade redan på den tiden då det inte kryllade av reklam, före, och i klippen. Nu är det helt plötsligt jordens undergång att reklamen, som trots allt inte betalar för sig, inte syns, för att folk blockerar den.

Jag är ledsen, men om PewPew behöver skaffa ett annat jobb, för att han inte kan leva lyxliv på att spela spel och låta folk titta på, är det inte likställt med jordens undergång. Marginellt mer seriösa aktörer, som "LinusTechTips" eller vad kanalen heter, är så hårt sponsrade att de inte drabbas i alla fall, så det kan folk titta vidare på. Den typen av reklam kommer man inte undan, och det kallas produktplacering.
Nåja...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

"prenumeranter får även tillgång till play music" hur menar ni, ingår allt i det priset? I så fall får vi som redan prenumererar på play music yt red automatiskt? Rätt dumt att ens ha play music när detta kommer annars

Skickades från m.sweclockers.com

Om inte annat så kan du ju avsluta din play music innan och få den via youtube?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Lustigt.... det har fungerat hela vägen från när Youtube skapades.

Skillnaden är att betydligt fler har videoskapande som jobb nu och även om Pewdie skulle klara sig på en hundradel av sin inkomst så finns det många som har svårt att få det att gå jämnt upp. Hög kvalitet är inte alltid liktydigt med höga tittarsiffror och det blir inte bättre av att reklaminkomsterna är opålitliga och fluktuerar kraftigt.

Det är lätt att säga att de kan skaffa sig ett "riktigt" jobb men med tanke på hur arbetsmarknaden ser ut idag så tycker jag vi ska vara glada för var och en som klarar sig själv.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Skillnaden är att betydligt fler har videoskapande som jobb nu och även om Pewdie skulle klara sig på en hundradel av sin inkomst så finns det många som har svårt att få det att gå jämnt upp. Hög kvalitet är inte alltid liktydigt med höga tittarsiffror och det blir inte bättre av att reklaminkomsterna är opålitliga och fluktuerar kraftigt.

Det är lätt att säga att de kan skaffa sig ett "riktigt" jobb men med tanke på hur arbetsmarknaden ser ut idag så tycker jag vi ska vara glada för var och en som klarar sig själv.

I så fall tycker jag att du ska komma och hyra kontor hos oss. För utan din hjälp så klarar inte vi oss och det vore ju synd om vi måste sänka kvaliten eller byta jobb.

Inser du hur snett du tänker? Det är inte "vi användarna" som ska köpa... det är de(ni) säljarna som ska göra det värt att köpa. Youtube är ingen "skyldighet" för tittarna att betala för det, utan exakt att inte behöva göra det var hela poängen med Youtube när det skapades.

Permalänk
Medlem

Har själv redan prenumeration till Google Play Music. Så jag får detta oavsett om jag vill eller inte

Nu har jag iofs en ursäkt att stänga av adblock i Youtube. Så de kanaler jag kollar på, får lite cash support från mig.

Faktumet att det inkluderar musik servicen på köpet, gör det till ett rätt bra deal. Speciellt för de som hatar reklam, men vill ge nån form av support för kanalerna de gillar.

Skrivet av Jockew1989:

"prenumeranter får även tillgång till play music" hur menar ni, ingår allt i det priset? I så fall får vi som redan prenumererar på play music yt red automatiskt? Rätt dumt att ens ha play music när detta kommer annars

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Eight08:

Om inte annat så kan du ju avsluta din play music innan och få den via youtube?

Som nämnts så ska de som redan prenumererar till Play Music automatiskt få tillgång till Youtube Red utan någon extra kostnad.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nu när jag är hemma vid min egna dator kan jag kolla vad jag använder för offline-uppspelning. Inte använt den så mycket sedan flash dumpades då jag främst använde den för att slippa göra webbläsaren instabil med flash: https://github.com/gantt/downloadyoutube

Du som tittar så mycket, vad exakt är det egentligen du (och ni andra) egentligen ser på? För de av oss som använder tjänsten lite så kan det vara intressant att se vad de som använder den mycket faktiskt fastnar för.

Hm, samtidigt är den ju både vit och svart med. Nej, jag undrar nog fortfarande vad som åsyftas hehe.

Jag spenderar också galet mycket tid på youtube: Lite kanaltips:

Allmänt Nördande/ få reda på saker du inte visste fanns:

  • CGPGrey: Amerikan/Britt, Gör videos om politik, geografi etc ("The City of London" och "Bizzare borders" är bra startingpoint)

  • Tom Scott: Britt, gör en serie som heter "things you might not know" om allt möjligt du troligtvis inte visste

  • TED talks: Vill du vidga din vy av din omvärld, se här. TED samlar folk som har något intressant att berätta, oavsett vad det handlar om. Föreläsningar som är 5-12 minuter långa. Denna kanal innehåller ALLT

Teknik, Dator, Spel

  • Colinfurze - Sjukt skön britt som bygger saker i sitt garage. Mycket sponsrade videos nu, men videos med hembyggda pulsjets är fortfarande sjukt roliga

  • Tek Syndicate, Jänkare som gör videos på ca 1h varje vecka. Pratar om IT-politik, Datorer, Vetenskap och spel.

  • Ahoy - Mycket spelvideos om vapen i tex CoD, men hans bästa är dem långa om tex grafikens historia

  • Super Bunnyhop - Recensioner och editorials av spel och spelbranschen

  • Escapist - För zero punctuation, recensioner av spel på 5 min. Grovt språk och skumma liknelser. "Glorious PC-master race" kommer från hans recension av The Witcher

Educational

  • Physics Girl - Ny kanal, tjej från MIT som pratar om fysik

  • ShiShow - All möjlig vetenskap, varierande nivå. Har även show för barn. Skapad av bröderna Green

  • SciShow Space - Spin of av scishow som pratar om nyheter om rymdforskning

  • In a Nutshell - Animerade Videos med kort men ändå djup/Väl efterforskad genomgång av spridda ämnen (Neutronstjärnor till bidöd)

  • Minute Earth - Videos om jorden, geologi, klimat, väder

  • Minute Physics - Samma sak, men om fysik

  • Numberphile - Videos om matematik, ofta avancerade teoretiska koncept, men välförklarade även för en som inte gillar teoretisk matte

  • Computerphile - Typ samma sak, men om datorer (Intervjuer av professorer etc)

  • Crash Course - Skapad av bröderna Green, Är vad titeln säger, "snabb" kurser om massor, nya serier kommer ständigt. UR önskade de kunde göra material som är såhär bra gjort.

  • Braincraft - Ny kanal, britt som pratar om psyket och hur människor uppfattar vår omvärld

  • BritLab - Sponsrat av BBC, videos om allt möjligt. James May är med då och då.

  • Vsauce - En av de bästa kanalerna på sidan. 10-20 min videos om alla möjliga intressanta ämnen. Hans senaste "Messages of the future" om hur vi skickat meddelanden till framtiden/resten av universum. Delen i slutet om Library of babel tror jag inte gå att se utan att lämna med en skum känsla

  • Veritasium - Samma som Vsauce, men en annan kille.

Helvete vad nördig jag känner mig när jag radar upp dem så här ^^

Jag förstår att många tycker att det borde vara gratis, men jag tvivlar på att materialet jag ser hade blivit producerat utan finansiering, i alla fall i den mängden (CGP-Grey lägger tex ca 100h per video + anteckningar när han är inspirerad. Antalet videos hade nog inte blivit stort om han "skaffat sig ett riktigt jobb"). Men använder man det till att titta på en fail-video då och då förstår jag att man inte känner att man borde betala. För mig är inte youtube längre en random klippsida, det är en seriös ersättare för TV, och antalet bra kanaler med "smalt" innehåll bara ökar. Ingen TV-kanal hade producerat tex Tek Syndicate.

Edit: Totalbiscuit pratar om youtube red: Podcast - Soundcloud. Tydligen så går 55% av intäkten till skaparna och 45% till youtube. Pengarna delas mellan dina sedda videos baserat på minuter tittade. Måste säga att det verkar iaf vara en mer fair deal än jag trodde det skulle vara.

Ny information
Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

I så fall tycker jag att du ska komma och hyra kontor hos oss. För utan din hjälp så klarar inte vi oss och det vore ju synd om vi måste sänka kvaliten eller byta jobb.

Vad tusan pratar du om här?

Skrivet av Paddanx:

Inser du hur snett du tänker? Det är inte "vi användarna" som ska köpa... det är de(ni) säljarna som ska göra det värt att köpa. Youtube är ingen "skyldighet" för tittarna att betala för det, utan exakt att inte behöva göra det var hela poängen med Youtube när det skapades.

Det här var också rätt obegripligt men det låter som det vanliga skitsnacket från en som inte förstår konceptet att betala för sin underhållning, eller inte kan acceptera att saker förändras. Försök inse att Youtube inte längre enbart är en avstjälpningsplats för folks idiotiska semestervideos.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Vad tusan pratar du om här?

Precis samma dumma kommentar som du gav här:

Skrivet av Roffe:

Skillnaden är att betydligt fler har videoskapande som jobb nu och även om Pewdie skulle klara sig på en hundradel av sin inkomst så finns det många som har svårt att få det att gå jämnt upp. Hög kvalitet är inte alltid liktydigt med höga tittarsiffror och det blir inte bättre av att reklaminkomsterna är opålitliga och fluktuerar kraftigt.

Det är inte lätt för någon i denna marknad, och ditt skit snack om att vi ska tvingas att stötta alla stackare och deras inkomst är precis lika dumt som att jag tvingar dig att hyra saker av oss.

Skrivet av Roffe:

Det här var också rätt obegripligt men det låter som det vanliga skitsnacket från en som inte förstår konceptet att betala för sin underhållning, eller inte kan acceptera att saker förändras. Försök inse att Youtube inte längre enbart är en avstjälpningsplats för folks idiotiska semestervideos.

Detta låter också som skitsnack från en som inte förstår att man betalar för den underhållning man vill ha, till det pris man vill ha. Annars låter man bli eller väljer en konkurrent. Jag hade hellre sett att youtube hade stannat i dess ursprungliga anda, och google kunde gjort/köpt en "paytube" skit sak istället. Men pengar korrupterar för mycket, tyvärr. Denna trådskapare sa det rätt bra faktiskt. Vi ratar MP för deras förslag om kultur och betala, men vi accepterar att Youtube som var vettig kultur har blivit betal-skit. Dubbelmoral?

Jag donerar rätt friskt till utvecklare för spel-moddar, tillägg för FF och en del youtube kanalers ägare också, men då gör jag det till dem, inte till Google, då de får nog från att sälja min privata data så det räcker. Jag donerar hellre till Adblocks skapare än till sidorna som irriterar skiten ur mig med dåliga annonser.

Så snälla försök acceptera att youtube nu förändras igen. Det var gratis, utan reklam, sen köptes det upp och i mina ögon förstördes. Nu är det adblock som regerar och det är för många "gratis" igen. Vissa kanaler lägger in reklam i filmerna istället, det är deras sätt att anpassa sig. 2015 är adblock nästan standard, och det kommer fortsätta vara så.

Ditt sätt att anpassa sig verkar vara att gnälla på att man "ska betala", så vem är det som har svårt att acceptera att saker förändras?