Google Youtube Red är reklamfritt Youtube mot månadsavgift

Permalänk
Konsolgrävare

Att man får med YouTube music och play music gör det till ett garanterat köp! Hej då spotify!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Har du bakgrunds spelning offline play och google music?

Nej, det är ju så klart en bonus för dom som är ute efter det
Google Music har jag ingen användning av då redan Spotify täcker de behoven av min musik.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Faktiskt rätt pepp på detta. utan att få google music hade det varit alldeles för dyrt men nu känns det prisvärt när jag ändå använder youtube så mycket och hade gärna velat ha alla extra funktioner!

Permalänk
Medlem

Blir prenumerant sekunden det kommer till Sverige. Ca 75% av all rörlig bild jag konsumerar är Youtube.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Jockew1989:

"prenumeranter får även tillgång till play music" hur menar ni, ingår allt i det priset? I så fall får vi som redan prenumererar på play music yt red automatiskt? Rätt dumt att ens ha play music när detta kommer annars

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt den officiella youtube-bloggen verkar det så.

"And as a special bonus - YouTube Red works with Google Play Music, so subscribe to one and automatically get access to the other."

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Medlem

Fan, jag såg fram emot detta, men jag hade hoppats på en betydligt billigare tjänstl UTAN musiktjänsten, den har jag ingen som helst nytta av... Exklusivt innehåll känns ju, sådär, måste jag säga. Gillar inte att de sätter (iofs för mig ointressant) material bakom en pay-wall. Nej jag tror jag avstår so far.

Permalänk
Medlem

"För mobila användare blir det även möjligt att spara videoklipp offline samt att spela upp innehåll med tillhörande ljudspår i bakgrunden, vilket även gäller när skärmen är släckt."
Tja... tur att de flesta mobila enheter mer och mer blir hela datorer då, så man kan göra detta gratis

"...att samtliga kanaler med annonsfinansiering måste delta i Youtube Red, annars kommer videoklippen markeras som privata."
Och därför anser jag att Youtube behöver en ersättare. Man ska inte tvinga sina användare som trots allt är själva youtube, och anledning till att youtube är något ö.h.t.

Vi får se vad som sker, men av princip tror jag att jag hellre kommer välja alternativ framför detta, i ren protest, pga sättet de gör detta både mot deras användare, samt hela konceptet och anledningen till vad youtube från början stod för, och det är inte PayTube...

Fram med konkurrenter och alternativen tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Som jag säger varje gång, om pengarna primärt skulle gå till de YouTubare jag är subscribad till är detta en no-brainer för mig. Betvivlar bara hur rättvis fördelningen kommer vara...

Det är absurt få YouTubare som blir rika på det.

Men väldigt många som tjänar tillräckligt för att ladda upp video. Många kan ha det som sidoprojekt, deltidsarbete eller helt enkelt arbeta med det fullt. Sen att marknaden har gjort sitt så varenda människa kan ladda upp och föröka tjäna lite gör inte att resten av oss som tittar ska behöva betala ännu mera. Man har sedan några år tillbaka börjat stoppa in reklam och sponsors i videon, vidrig utveckling och man ska inte behöva se på sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

"För mobila användare blir det även möjligt att spara videoklipp offline samt att spela upp innehåll med tillhörande ljudspår i bakgrunden, vilket även gäller när skärmen är släckt."
Tja... tur att de flesta mobila enheter mer och mer blir hela datorer då, så man kan göra detta gratis

Finns det någon smidig app för att ladda ner klipp utan reklam från youtube nu? Testade för nåt år sen men då var det ganska bökigt. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

Men väldigt många som tjänar tillräckligt för att ladda upp video. Många kan ha det som sidoprojekt, deltidsarbete eller helt enkelt arbeta med det fullt. Sen att marknaden har gjort sitt så varenda människa kan ladda upp och föröka tjäna lite gör inte att resten av oss som tittar ska behöva betala ännu mera. Man har sedan några år tillbaka börjat stoppa in reklam och sponsors i videon, vidrig utveckling och man ska inte behöva se på sånt

Vem tvingar dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Finns det någon smidig app för att ladda ner klipp utan reklam från youtube nu? Testade för nåt år sen men då var det ganska bökigt. :/

App vet jag inte.
Själv gör jag det sällan, men om jag gör det så gör jag det med någon sida som ordnar det åt en: https://www.google.com/search?q=download+youtube+videos&ie=ut...

Permalänk
Sötast

Tveksamt hur länge adblock är ett alternativ på youtube.

Galet lätt för google att stoppa adblock på sidan så att ehh, det är helt upp till Google om vi fortsätter med adblock eller ej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Varför köra hobby projektet palemoon istället för Firefox (Som PM trots allt är byggt på) som webbläsare om jag får fråga ?
vad är det för fördelar

FF för mig presterande dåligt. Hängde sig då och då(provade ren installation, men hjälpte bara vid första minuterna). PM är bra mycket snabbare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem

En roliga sak är att om man betalar 9,99 dollar för det så får man ej använda det via ios appen
Apple villa ha 30% av pengarna så google ökade priset med 30% om man vill ha stöd för Youtube appen i ios

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

För en som redan använder adblocker på både mobilen, routern och datorn och en modifierat YT app med nedladdning och background play så vettitusan om det är något för mig. Hur kommer detta funka med filmer som har annonser redan från början, t ex som LTT? Det kommer ju ändå finnas kvar? Undrar också hur producenterna får nånting av denna kakan.

Väldigt prisvärt om man på GPM med dock.

Permalänk
Medlem

@Paddanx: Har testat en del sånna tjänster, tyvärr är kvalitén oftast vad man kan förvänta sig av något som är gratis och har inte hittat någon som duger till mer än ladda ner "poddar" i mp3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

YouTube Red works with Google Play Music, so subscribe to one and automatically get access to the other

För detta är ju 10$ inte alls farligt. Låter som att jag kommer köra play music fortsättningsvis med.

Var hittade du detta?
Trevliga nyheter för mig som redan använder Google Play Music.

EDIT: Hittade det på http://youtube-global.blogspot.se/2015/10/red.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

En roliga sak är att om man betalar 9,99 dollar för det så får man ej använda det via ios appen
Apple villa ha 30% av pengarna så google ökade priset med 30% om man vill ha stöd för Youtube appen i ios

Så fungerar det med Spotify också, köper man prenumerationen för Spotify via iTunes så kostar det 129kr/månad, men betalar man direkt via Spotify så är det endast 99kr/månad, men du kan fortfarande använda dig av inloggningen i iOS appen.

Samma sätt kommer man nog att kunna applicera på YouTube Red, dvs betala direkt till Google men fortfarande kunna använda appen iOS.

Så inget konstigt med det...

Har skrivits om det tidigare...
http://blogg.tkj.se/apples-konkurrenter-spotify-fcc/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Medlem

Vore intressant med en poll på detta för att se hur många som verkligen skulle bruka det. Själv nyttjar jag inte youtube så pass mycket så för mig är det inte intressant.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

@Paddanx: Har testat en del sånna tjänster, tyvärr är kvalitén oftast vad man kan förvänta sig av något som är gratis och har inte hittat någon som duger till mer än ladda ner "poddar" i mp3.

Okej.

Har du testat download helper i FF?
Vill minnas att den ska kunna ladda ner filmer/media från sidorna man besöker. Var ett tag sedan jag provade den för detta ändamål dock. Ett tag vet jag att de inte fungerade för just Youtube, men senaste gången jag såg uppdateringsruta från dem så stod det att de fått det att fungera igen.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/video-download...

Permalänk
Medlem

$10 för ännu fler närbilder på Pewdiepies näsborrar?

Nej tack.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Entusiast

Sjysst att Google play music ingår, jag använder istället för Spotify. Att även samtidigt slippa reklam på YouTube för samma peng är ju riktigt bra!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Bara jag som tror att Google med detta alternativ känner att de kan slå hårdare mot användare som kör Adblock utan att vara "Evil"?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
SpelClockers

Kostnadsmässigt med tanke på att man får Play google music eller vad den heter så är det inte så illa. Det där exklusiva materialet hade jag dock kunnat vara utan, speciellt med tanke på att en viss del av pengarna vi betalar antagligen går till dessa skapare trots att vi inte kollar på deras material.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Bra för de som vill ha det antar jag men inget för mig. Använder YouTube minimalt så det ger mig inget. Deras musik tjänst intresserar mig heller inte.
Sedan undrar även jag hur man tänkt med namnet. Vad syftas "Red" på för något viktigt som gör att man bara måste ha namnet? Googles sökmotor måste vara ganska dålig om de missat en viss vuxensida med liknande namn.
YouTube Premium/Plus/Gold eller liknande hade varit betydligt bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kollar på Youtube flera timmar om dagen. Om majoriteten av mina pengar går till skaparna av det jag kollar på så kan jag tänka mig att betala.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Vägledare

Kan inte förstå att fler inte är kritiska till detta ... :/

Permalänk
Medlem

Pengar och tid finns inte, så länge som någon tror på det så existerar det.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Okej.

Har du testat download helper i FF?
Vill minnas att den ska kunna ladda ner filmer/media från sidorna man besöker. Var ett tag sedan jag provade den för detta ändamål dock. Ett tag vet jag att de inte fungerade för just Youtube, men senaste gången jag såg uppdateringsruta från dem så stod det att de fått det att fungera igen.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/video-download...

Fungerade bra, dock krävde den ytterliggare tillägg för att få mer än 720p@24fps. Så tror jag väntar tills det kommer inbyggt i appen. (Betalar redan för Play music)