Google Youtube Red är reklamfritt Youtube mot månadsavgift

Permalänk
Melding Plague

Google Youtube Red är reklamfritt Youtube mot månadsavgift

Efter en lång tid av rykten lanserar Google prenumerationstjänsten Youtube Red, som förutom reklamfria videoklipp ger stöd för videoklipp offline, exklusivt innehåll och musiktjänster.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Background Play! Det är ju nästa värt det redan där! Detta tåls en rejäl funderare...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blir inte lockad av att PewDiePei är med i bilden dock.

Skulle det vara mer seriöst som få tag i exklusiva recensioner eller dokumentärer (tja något åt det hållet, hade varit mer lockande).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Vill gärna veta hur mycket som går till videoskaparna. Om Google tar en fet bit av kakan kör jag nog hellre vidare på whitelist i Adblock på de jag vill stödja.

Permalänk
Medlem

Tror detta kan bli riktigt bra faktiskt. Men 10 dollar i månaden är lite högt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

"prenumeranter får även tillgång till play music" hur menar ni, ingår allt i det priset? I så fall får vi som redan prenumererar på play music yt red automatiskt? Rätt dumt att ens ha play music när detta kommer annars

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk

Kombinerat med att man får Google Play med så kan jag tänka mig att det blir värt för många som kollar mycket på Youtube. Ja och spela med släckt skärm vore riktigt nice, speciellt om det gäller livestreams också. Lyssna på Esport med endast ljud. Förhoppningsvis också så att bilden inte ens hämtas för att spara bandbredd.

Men nej inget jag kommer skaffa. Använder faktiskt youtube väldigt lite.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

"Youtube Red handlar inte enbart om video. Prenumeranter får dessutom stöd för Play Music och nya Youtube Music"

Wat. Jag som idag redan är prenumerant på Play Music får alltså YouTube Red 'gratis'?

Kul namn dessutom, för helt klart tankarna till YouTubes avlägsna kusin, RedTube

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Kan bli bra men jag skiter i "exclusivt" material från pewdiepie skulle mycket hellre vilja ha serier eller filmer.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Ja och spela med släckt skärm vore riktigt nice, speciellt om det gäller livestreams också. Lyssna på Esport med endast ljud. Förhoppningsvis också så att bilden inte ens hämtas för att spara bandbredd.

Detta finns redan som funktion i Twitch-appen. Du kan välja audio only och det funkar med släckt skärm.

Permalänk

Till datorn har jag ublock och videodownloader som två tillägg i firefox.
Till telefonen har jag youtube adblocker installerat via xposed och en modifierad youtube-spelare (OgYouTube) installerat.

Har således alla de ovan funktioner som listats och som jag anser som viktiga för youtube (reklamfritt, offline-möjlighet och bakgrunds-spelning). Finns inte en anledning till att jag ska betala pengar till några som redan har gott om dem, dessutom för några funktioner som dessutom går att få gratis.

Det ska väl vara Google Music isf, om man nu skulle använda det.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

YouTube Red works with Google Play Music, so subscribe to one and automatically get access to the other

För detta är ju 10$ inte alls farligt. Låter som att jag kommer köra play music fortsättningsvis med.

Permalänk

YouTube Red, sen blir det RedTube

Sen att man får exklusivt material från pewdiepie, nja han e ju en smula jobbig så det var ju inte lockande.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Intressant namnval måste jag säga.

För de oinsatta så är "Red" och "Tube" skrivet lite annorlunda så att säga... en helt annan typ av hemsida

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Livsnjutare 😎

Offline sync och bakrundsspelning för mobila enheter gör detta intressant för mig!

Får man dessutom en musiktjänst (då jag inte använder spotify längre eftersom jag för det mesta lyssnar på samma skivor/spår hela tiden) är bara en välkommen bonus i priset.

Jag kommer testa detta i ~3mån när det lanseras för att se hur det är.

Fredagspanelen offline och i fickan med släckt skärm, here i come!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av glad_katt:

Intressant namnval måste jag säga.

För de oinsatta så är "Red" och "Tube" skrivet lite annorlunda så att säga... en helt annan typ av hemsida

Hahaha, jag tänkte när jag läste namnet nu att "hmm.... Det där känner jag igen!" (Nyttjades mer när jag var singel för några år sedan )

Haha, ja jävlar.

Tack för dagens garv!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Nej tack. Jag kör helt lagligt vidare på Adblock Latitude

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Adblock för mig också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej tack. Jag kör helt lagligt vidare på Adblock Latitude

Varför köra hobby projektet palemoon istället för Firefox (Som PM trots allt är byggt på) som webbläsare om jag får fråga ?
vad är det för fördelar

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Som jag säger varje gång, om pengarna primärt skulle gå till de YouTubare jag är subscribad till är detta en no-brainer för mig. Betvivlar bara hur rättvis fördelningen kommer vara...

Skrivet av marmeladov:

Finns inte en anledning till att jag ska betala pengar till några som redan har gott om dem,

Det är absurt få YouTubare som blir rika på det.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Still...adblock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av TheSlicker:

Som jag säger varje gång, om pengarna primärt skulle gå till de YouTubare jag är subscribad till är detta en no-brainer för mig. Betvivlar bara hur rättvis fördelningen kommer vara...

Det är absurt få YouTubare som blir rika på det.

Jag åsyftade snarast Google själva, att sedan pewdiepie eller va det nu må heta gör grova pengar för sina alster är ett annat, pinsamt fenomen.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Blir inte lockad av att PewDiePei är med i bilden dock.

Skulle det vara mer seriöst som få tag i exklusiva recensioner eller dokumentärer (tja något åt det hållet, hade varit mer lockande).

Och långfilmer och serier så
Annars kör jag adblock

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant, jag kommer nog prova på då jag lyssnar väldigt mycket på musik från YT och funkar musikkontrollerna från datorn och mobil bra så kommer jag fortsätta. Bara bonus att det blir reklamfritt också, det bryr jag mig inte så mycket om.

Permalänk
Medlem

"Switch apps while playing"

Haha ibland glömmer man bort hur underskattat blackberrys operativsystem är när sådant här redan finns inbyggt

Offline spelande lät dock intressant. De hade varit riktigt trevligt att kunna spara in några videos som man kan titta på i flyget eller varför inte vid stranden utomlands.

Permalänk
Skrivet av MrNubcake:

Detta finns redan som funktion i Twitch-appen. Du kan välja audio only och det funkar med släckt skärm.

Jag vet Därför jag vill ha det i Youtube appen med då de börjat med streaming av spel.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Varför köra hobby projektet palemoon istället för Firefox (Som PM trots allt är byggt på) som webbläsare om jag får fråga ?
vad är det för fördelar

Det beror såklart på vad man anser är fördelar och inte, men Palemoon finns i 64-bitarsversion, är kompilerad för moderna processorer, har skalat bort mycket i koden som väldigt få användare har nytta av (och minskar därmed attackytan), samt har inte den DRM-modul som Mozilla bara sa ja tack och ammen till trots att många anser att stängd kod inte har i ett öppet program att göra.

Med det sagt så var det inte ovanstående som fick mig att byta, utan det handlar om att jag de senaste året blivit mer och mer missnöjd med Firefox prestanda och utseende. Visst, det går att komma runt med tillägg och about:config-edits, men Palemoon har det jag vill ha inbyggt, utan behov av plugins, vilket gör att det blir mindre kluddigt. Tabs on bottom och statusbar samt klassisk download manager är tre exempel som alla kräver tillägg om man vill ha det i Firefox, och tillägg slöar ju ner som vi vet.

Se'n känns det också som att Moon Child Produktions tagit över den rebellroll som Mozilla hade innan. Mozilla drar ner byxorna och böjer sig frammåt för minsta lilla, och Firefox främsta mål numera verkar vara att bli så identisk med Crome som möjligt, vilket jag tycker är helt fel väg att gå då Crome är en undermålig webläsare enligt mig.

Hoppas det var svar på din fråga

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Som jag förstått det så innebär detta en försämring för de som håller på med "smalt" material. YT är ju i princip en musiktjänst redan, så det är klart att krutet läggs där. Sen finns ju de andra giganterna Pewdie mfl
I nya avtalen för Red så får inte du lägga ut ditt material på konkurrerande sidor utan att lägga ut på YT tex.
CGP grey har pratat en del om detta..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Adam West:

Still...adblock

Skickades från m.sweclockers.com

Har du bakgrunds spelning offline play och google music?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Skönt att man inte använder tuben till mer än att kolla på klipp då och då. Skulle inte kunna tänka mig att betala någon summa alls för den användningen jag har.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |