2 skärmar för programmering till XPS 15

Permalänk
Medlem

2 skärmar för programmering till XPS 15

Hej,

Jag har en ny Dell XPS 15 som jag programmerar på. Det funkar för det mesta, men min nacke har börjat bli lite stel så jag vill börja arbeta på höj- och sänkbara skärmar istället när jag kan.

Jag vill ha två externa skärmar. Vilka skärmar rekommenderar ni? Förut har jag haft en Dell U2412M som jag var nöjd med.

Jag är ute efter 2 skärmar som är max 24". Mer än så blir svårt att få plats med. Jag ska jobba och inte kolla på film. Vad gäller upplösning så vet jag inte vad min dator stödjer men säkert 2 skärmar på 1920x1080 i alla fall.

Jag har kollat runt lite själv bland skärmar, men det finns så himla många. Bara Dell hade massa modeller att välja mellan. Jag hoppas att någon här på forumet är mer kompetent än jag är och kan tipsa mig om en favorit.

Tack!

Permalänk
Medlem

Jag får bara kasta in en grej där, jag sitter dagarna i ända med SecureCRT och notepad++ och bara utgår ifrån att du sitter i liknande textmiljö, kanske liknande emacs (eller något modernt flashigt coolt). Jag stortrivs med mina dubbla 27":are. Det är *mycket* behagligare för ögonen än 24":are.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

@Gurk: Vilka skärmar har du? Rekommenderar du dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anter:

@Gurk: Vilka skärmar har du? Rekommenderar du dom?

Jag har två dellskärmar för det var vesafästen på dom (har ett smalt skrivbord och ville ha armar som dom satt på för att flytta bak dom). Njae, dom jag hade rekommenderat från dell är deras ultrasharp modeller men dom kanske är för dyra... annars är det två högst ordinära 27":are för typ 1200kr styck vilket gör jobbet alldeles utmärkt för text och ett lagom långt betraktningsavstånd.

//edit - Denna såg helt ok ut prismässigt iaf: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2826714
// den jag tänkte på (som är vansinnigt trevlig) är nog denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2981197

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T