Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Dts fungerar bra för mig.

Hur lyckades du med det? använder du s/pdif till förstarkare?

Övriga diskussion om det

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wint...

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Alltså rent tekniskt finns det inget i windows 7 som är bättre än win 8 eller 10 svårt för alla win 7 älskare som vänder o vrider på varenda argument som finns men så är det tyvär 😎

Vänta nu, strejf har du 2 olika login?

De mesta som du vill ha till ny och bättre teknik är bara annan teknik, om den sen är bättre är som sagt upp till de olika användarna och vad dom vill ha, alltså en subjektiv bedömning även där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Vänta nu, strejf har du 2 olika login?

De mesta som du vill ha till ny och bättre teknik är bara annan teknik, om den sen är bättre är som sagt upp till de olika användarna och vad dom vill ha, alltså en subjektiv bedömning även där.

va? detta är därför jag inte skriver så mycket längre pallar inte med folk som har sina egna resonemang, tycker Strejf gör ett bra jobb han blir ju fan bashad hela tiden jag orkar inte med sånt folk längre.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Visa mig en print i win 8 eller 10 där du har lika låg dcp latency som i W7.
Lovar du inte kommer lyckas.
Win8.1 kan du komma relativt lågt. W10 absolut inte i närheten.

Men average personen har väl ingen aning om vad detta ens är.

Det är komiskt att folk grät på samsung när dom hade massa bloatware i deras TW, men det är helt okej att MS trycker in skit som cortana, xbox integration, edge, onedrive, flera services som är default på och måste stängas av i gpedit osv.
Dubbelmoral deluxe på detta forumet alltså
Sen hur man kan tycka att mer bloatware/services som körs och som man inte kan rensa helt ifrån sitt system är bättre, ja vissa är roliga i tänket

Själv gillar jag OneDrive..Cortana går att slå av.Xbox grejen kan jag vara utan dock..

Men om det du säger stämmer och 10 án är fullsmetad med bloatware och ända tar mindre resurser än vad 7 an gör bevisar ju bara hur kass 7an är med att ta vara på datorns resurser

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

va? detta är därför jag inte skriver så mycket längre pallar inte med folk som har sina egna resonemang, tycker Strejf gör ett bra jobb han blir ju fan bashad hela tiden jag orkar inte med sånt folk längre.

Ja dessa windows 7 fanboys kan man inte övertyga hehe

Roligaste är när en windows 7 användare väl uppgraderar till 10 och kommer med saker som dom älskar och är skitbra..Då säger jag ja men det fanns ju redan i 8an då blir det helt plötsligt en annat ljud och svarar ja men inget jag kommer använda lool

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Någon mer än jag som får den här udda buggen ibland? Klockan liksom hamnar "utanför" skärmen, tror det är när nya saker laddas in i tray utan att allt uppdateras korrekt.

http://i.imgur.com/jyaQzPV.png

Aldrig sett det där på någon av de 10 olika datormodellerna jag har uppgraderat. Tycker att du ska rapportera det i den inbyggda feedback-appen "Windows Feedback" om du inte redan har gjort det. Brukar gå att skicka med ett screenshot i feedbacken med.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Ja dessa windows 7 fanboys kan man inte övertyga hehe

Roligaste är när en windows 7 användare väl uppgraderar till 10 och kommer med saker som dom älskar och är skitbra..Då säger jag ja men det fanns ju redan i 8an då blir det helt plötsligt en annat ljud och svarar ja men inget jag kommer använda lool

haha jo jag vet , allt handlar om startmenyn eller att 8an eller 10an har något annat fel som absoluuuut inte går för sig... folk som redan bestämt sig är det lixom igen ide att försöka komma med fakta eller argument, det är som apple fanboys

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Någon mer än jag som får den här udda buggen ibland? Klockan liksom hamnar "utanför" skärmen, tror det är när nya saker laddas in i tray utan att allt uppdateras korrekt.

http://i.imgur.com/jyaQzPV.png

Verka att det flera som har likande problem med Taskbar funktionalitet inkl mig själv
Du kan testa detta..

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-s...

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Kanske har något att göra med:
Ingen ny version där så problemet är inte löst och sannolikt är det samma i tian.

Fullt medveten om detta, går att använda inbyggda W10 eller annat program för 8.1 för att kolla DCP latency.
Och helt omöjligt att få ner den på w7 och w8.1 nivåer.

Och DCP latency har mer än musikprogram att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjornS:

Jag tycker snarare det låter som det är det programmet som gjorde den här "reparationen" du ska klaga på snarare än Windows 10. Det kanske inte är riktigt anpassat till Windows 10 än?

Möjligt, men behövde just kolla upp virus och Os:et gick sönder innan jag ens använda programmet (hann inte ens installera det). Utan tror något hände efter jag tog bort adware programmet.
Återställningen var det som sist dödade os:et

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Det är intressant att så många gillar Windows 7 och till och med Windows 8. Nyss såg jag en som föredrog Internet Explorer före Edge. Det är nog fler än jag som kommer ihåg när supporten för XP lades ned. Då var det katastrof! De nya versionerna var ju oanvändbara!

Det finns tydligen ett gäng som till varje pris ska ligga ett par versioner efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

@Broken-arrow: Det är en ren installation. Är nyfiken på om någon annan råkat ut för samma.
Tycks vara ett vanligt problem i just bf.
http://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/Battlefield-4-amp-HL-o...

Får hoppas att det går att lösa på sikt då.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av ZIPPEDFREAK:

Undrar också om detta, vill inte updatera och lida av dåligt fps i cs.

Vad är grejen med CS fanboys som MÅSTE ha 150FPS?

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

va? detta är därför jag inte skriver så mycket längre pallar inte med folk som har sina egna resonemang, tycker Strejf gör ett bra jobb han blir ju fan bashad hela tiden jag orkar inte med sånt folk längre.

Haha, ja det var inte menat som kränkande vare sig mot dig eller strejf, det var mer bara att du helt plötsligt "lät" som han i din kommentar.

Skrivet av fermia:

Ja dessa windows 7 fanboys kan man inte övertyga hehe

Roligaste är när en windows 7 användare väl uppgraderar till 10 och kommer med saker som dom älskar och är skitbra..Då säger jag ja men det fanns ju redan i 8an då blir det helt plötsligt en annat ljud och svarar ja men inget jag kommer använda lool

Skrivet av Oneone:

haha jo jag vet , allt handlar om startmenyn eller att 8an eller 10an har något annat fel som absoluuuut inte går för sig... folk som redan bestämt sig är det lixom igen ide att försöka komma med fakta eller argument, det är som apple fanboys

Alla är inte ute efter det senaste utan vill ha ett stabilt fungerande system som klarar deras behov, har inget med fanboy saker att göra.
De är väl snarare så att fanboys uppgraderar direkt till allt nytt och köper tillverkarens förklaringar till att det nya är MYCKET bättre än det gamla, utan att först kolla om det verkligen passar deras behov.
Så om vi skall diskutera fanboys är det nog snarare ni som är Microsoft fanboys.

Själv sitter jag kvar på 7:an till dom löst dom största problemen som brukar följa ett nytt OS, sen kommer jag högst troligt att gå över till W10, men just nu är det för mycket rapporter om ostabila system och andra problem.

Till er MS fanboys kan jag berätta om varför jag inte kört 8:an
I början var det helt pga avsaknaden av startmenyn och det nya utseendet som inte alls tilltalade mig, när dom sedan löst det mesta i 8.1 så var det helt enkelt inte läge att ominstallera bara för att det fanns ett nytt OS eftersom det inte erbjöd några fördelar för mitt användande.
Sen dess har jag helt enkelt inte behövt installera om min burk eftersom 7:an är så stabil

Permalänk
Medlem

Installationen flöt på smidigt och i början var upplösningen lite konstig. Utseendet är inget fel på i alla fall för min del. Dock så tog det en halvtimme innan min trådlösa Logitech tangentbord började fungera. Win 10 ville att jag skulle installera om min Avid Studio. Efter ca 1 timme när jag skulle surfa lite, så kraschade datorn eller jo den började reboota flera gånger om och det kom ett felmeddelande om att Win 10 har inte installerats korrekt, trots att den fungerade i alla fall i 1 timme. Efter ca 4-5 reboot i rad så fick jag alternativ om att återgå till min Win 7 Ultimate, så nu tror jag att jag avvaktar ett halvår innan jag försöker igen. Orkar inte med alla buggar, det ska bara fungera.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Installationen flöt på smidigt och i början var upplösningen lite konstig. Utseendet är inget fel på i alla fall för min del. Dock så tog det en halvtimme innan min trådlösa Logitech tangentbord började fungera. Win 10 ville att jag skulle installera om min Avid Studio. Efter ca 1 timme när jag skulle surfa lite, så kraschade datorn eller jo den började reboota flera gånger om och det kom ett felmeddelande om att Win 10 har inte installerats korrekt, trots att den fungerade i alla fall i 1 timme. Efter ca 4-5 reboot i rad så fick jag alternativ om att återgå till min Win 7 Ultimate, så nu tror jag att jag avvaktar ett halvår innan jag försöker igen. Orkar inte med alla buggar, det ska bara fungera.

Du uppgraderade från Win 7 Ultimate till ??

Permalänk
Medlem

Det var väl Win 10 Pro antar jag. Ärligt talat så har jag väl ingen anledning att uppgradera , då sjuan fungerar perfekt, men man vill testa nytt...

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Avstängd

Trodde att Edge skulle ersätta Internet Explorer helt... men de valde att ha den versionen kvar också.

Vilket väl var tur eftersom det inte är så många sidor som fungerar i Edge.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Quorthon:

Installationen flöt på smidigt och i början var upplösningen lite konstig. Utseendet är inget fel på i alla fall för min del. Dock så tog det en halvtimme innan min trådlösa Logitech tangentbord började fungera. Win 10 ville att jag skulle installera om min Avid Studio. Efter ca 1 timme när jag skulle surfa lite, så kraschade datorn eller jo den började reboota flera gånger om och det kom ett felmeddelande om att Win 10 har inte installerats korrekt, trots att den fungerade i alla fall i 1 timme. Efter ca 4-5 reboot i rad så fick jag alternativ om att återgå till min Win 7 Ultimate, så nu tror jag att jag avvaktar ett halvår innan jag försöker igen. Orkar inte med alla buggar, det ska bara fungera.

Jag fick göra en ren installation då funkade det perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Trodde att Edge skulle ersätta Internet Explorer helt... men de valde att ha den versionen kvar också.

Vilket väl var tur eftersom det inte är så många sidor som fungerar i Edge.

Just därför IE är kvar än så länge. Men skönt att även MS försöker avliva IE på nätet (som väldigt många sidor använder som mall). speciellt version 6 har varit svårt att bli av med.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

En sak jag har märkt är att NumLock är alltid av när jag startar datorn. Detta händer inte vid reboot.
Detta leder bara till en extra knapptryckning innan man slår in pinkoden så det är inget stort problem.

Nån annan som har märkt samma sak?

(I win7 så var NumLock alltid på när jag startade datorn).

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av JarlOdin:

Väldigt cleant utseende må jag säga men har dock ett problem som är väldigt störande.

Ibland kan allt hänga sig allt fryser i några sekunder och sen släpper det igen föstår inte vad som är fel?

Jag gjorde en uppgradering från Win 7 home premium men behöll några inställningar och appar "jag gjorde ingen clean install".

Någon som känner igen sig?

Japp, känner igen det där trots en clean install. Det hände oftare när jag precis installerat Win10.

Skrivet av m1k:

Bara jag som har problem med att Google Chrome fryser och laggar fast? Har windows 10 på både min stationära och bärbara och på båda enheterna så har jag det problemet.

Detta händer mig, dock endast på Youtube.com och mer i form av microstuttering.

Skrivet av mistahh:

En sak jag har märkt är att NumLock är alltid av när jag startar datorn. Detta händer inte vid reboot.
Detta leder bara till en extra knapptryckning innan man slår in pinkoden så det är inget stort problem.

Nån annan som har märkt samma sak?

(I win7 så var NumLock alltid på när jag startade datorn).

Japp, detta händer mig. Ganska störande då det verkar vara 30/70 chans att numlock ska vara på/Av.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mistahh:

En sak jag har märkt är att NumLock är alltid av när jag startar datorn. Detta händer inte vid reboot.
Detta leder bara till en extra knapptryckning innan man slår in pinkoden så det är inget stort problem.

Nån annan som har märkt samma sak?

(I win7 så var NumLock alltid på när jag startade datorn).

Har du numlock aktiverat i bios?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

En sak jag har märkt är att NumLock är alltid av när jag startar datorn. Detta händer inte vid reboot.
Detta leder bara till en extra knapptryckning innan man slår in pinkoden så det är inget stort problem.

Nån annan som har märkt samma sak?

(I win7 så var NumLock alltid på när jag startade datorn).

för mig e den alltid på dock i win 7 var den alltid av som default

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Har du numlock aktiverat i bios?

Jag kollade men hittar ingen sådan inställning.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Jag kom på att NumLock är av default på men nånting händer när Win10 laddas och då blinkar musen och tangentbordet till och numlock är sedan av. Ohwell fixas kanske senare.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Får hoppas att det går att lösa på sikt då.

Jo, de kommer nog göra. Enligt Nvidia själv så är dom medvetna om problemet, så kommer hoppeligen en fix inom kort !
Under tiden rullade jag tillbaka till w8.1 på denna burk.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem

Tycker det fungerar riktigt bra än så länge! Har inte stött på något förutom att Num lock verkar vilja vara av när jag startar datorn, det är dock ingenting jag stör mig på.

Uppgraderingen gick snabbt och smärtfritt. Funderar dock på att göra en ren installation då jag har en massa skit som ligger kvar efter gamla program som inte blivit raderat.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i5 3570k @ 3.4 Ghz | Corsair 8 GB 2 x 4GB LP | Gigabyte Geforce GTX 670 2GB OC | be quiet! Pure Power 630w 80+ Bronze Modular | MSI Z77A-GD55 ATX |Samsung Basic SSD 830 128 GB | W7HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Någon mer än jag som får den här udda buggen ibland? Klockan liksom hamnar "utanför" skärmen, tror det är när nya saker laddas in i tray utan att allt uppdateras korrekt.

http://i.imgur.com/jyaQzPV.png

Ja, jag har sett den någon gång på min bärbara.

Visa signatur

Intel: Asrock Z370 Extreme M4|8700K@4.9|Noctua DH15|G.Skill Flare X 3200@4000 17-19-19-39 32GB|MSI 1080TI Gaming X|Samsung 960 EVO 1TB
AMD: MSI B350 Tomahawk|RyzenR5 1600X|Fractal Design Celsius S24|Corsair Vengeance@2933 32GB|Asus 970|Samsung830 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Haha, ja det var inte menat som kränkande vare sig mot dig eller strejf, det var mer bara att du helt plötsligt "lät" som han i din kommentar.

Alla är inte ute efter det senaste utan vill ha ett stabilt fungerande system som klarar deras behov, har inget med fanboy saker att göra.
De är väl snarare så att fanboys uppgraderar direkt till allt nytt och köper tillverkarens förklaringar till att det nya är MYCKET bättre än det gamla, utan att först kolla om det verkligen passar deras behov.
Så om vi skall diskutera fanboys är det nog snarare ni som är Microsoft fanboys.

Själv sitter jag kvar på 7:an till dom löst dom största problemen som brukar följa ett nytt OS, sen kommer jag högst troligt att gå över till W10, men just nu är det för mycket rapporter om ostabila system och andra problem.

Till er MS fanboys kan jag berätta om varför jag inte kört 8:an
I början var det helt pga avsaknaden av startmenyn och det nya utseendet som inte alls tilltalade mig, när dom sedan löst det mesta i 8.1 så var det helt enkelt inte läge att ominstallera bara för att det fanns ett nytt OS eftersom det inte erbjöd några fördelar för mitt användande.
Sen dess har jag helt enkelt inte behövt installera om min burk eftersom 7:an är så stabil

Mitt Windows 10 är hur stabilt som helst.Har du ens testat win10 tror att till 99% av alla buggar osv som nämns så är det nog mer användaren som inte gör rätt och kör gamla drivrutiner..

Kommer ihåg hur det lät när 7an släpptes var likadant då om inte värre.
Så för mig har denna release varit klart den bästa och mest problemlöst.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz