Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk
Medlem

Några saker bättre än 7an

http://www.windows10insider.com/2015/08/11-improvements-in-wi...

tycker endå de viktigaste för gamers är nya WDM.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Några saker bättre än 7an

http://www.windows10insider.com/2015/08/11-improvements-in-wi...

tycker endå de viktigaste för gamers är nya WDM.

Nja, 10 saker som är ren BS och försäljningssnack och en som är bättre.
Av dom punkterna håller jag endast med om att aktivitetshanteraren är bättre.

Permalänk

Sli och bf4 funkar lika bra som under beta tiden...
Den har fått nya symptom nu under den skarpa versionen.
Äter upp vram direkt till sist crashar spelet med out of memory error.
Hände aldrig någonsin under win8.1 den åt ungefär 3100 vram med dom inställningarna jag kör med.
Nu med win10 äter den upp allt vram direkt och crashar som sakt efter en stund.
Prövat samma inställningar på ett kort då funkar det som vanligt, 3100 på ett ungefär är vad den använder.
Vad som också kan nämnas är att den använder ungefär 1.5gig mera systemram också än vad den gjorde under win8.1 tiden.
Korten i fråga två strix 970or

Ja, jag har instalerat om nvidia drivrutiner.
Ja, jag har reparerat spelet i origin.
Pröva ändra i nvidias kontroll panel till singel display only, ingen skillnad tog lite längre innan den crasha bara, men åt som vanligt upp hela minnet direkt.

I övrigt kan jag säga att jag gillar den nya windows !
Har inte haft något annat problem med det förutom det som står ovan.
Funkar riktigt bra på alla maskiner jag testat med ett kort.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Jag har en bekant som efter uppdatering till W10 får mycket sämre hastigheter på sitt trådlösa nät hemma.

Senaste drivrutinerna installerade på nätverkskort och senaste FW på router. Han gick från ungefär 100mbit/s till ca 30mbit/s.

Har det hänt någon annan också eller är han rätt ensam med problemet?

Nepp, men TCP/IP stack buggen som inte togs tag i på evigheter (förmodligen för att den var svår att återskapa och isolera) i W8 (fixades tillslut någonstans i W8.1 uppdateringen) som sänkte nätverket från 1Gb till under 1Mb har jag inte sett röken av i tian iallfall.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

På samma dator utan bytt hårdvara borde du väl kunna göra det oändligt många ggr. Om nyckel blir låst på nåt sätt kontakta MS.

Tack för svaret, är nämligen inte nöjd med win10 (just nu) så därför tänkte jag ikväll installera win8 igen. Och sen jag köpte datorn för ca 2-3 år sen, så har jag formaterat och installerat win8 2 gånger som högst bara, med samma dator och moderkort jah,, Allt

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Nja, 10 saker som är ren BS och försäljningssnack och en som är bättre.
Av dom punkterna håller jag endast med om att aktivitetshanteraren är bättre.

det är ju fakta inte så mkt annat, mounta ISO tex är ju grymt smidigt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

Sli och bf4 funkar lika bra som under beta tiden...
Den har fått nya symptom nu under den skarpa versionen.
Äter upp vram direkt till sist crashar spelet med out of memory error.
Hände aldrig någonsin under win8.1 den åt ungefär 3100 vram med dom inställningarna jag kör med.
Nu med win10 äter den upp allt vram direkt och crashar som sakt efter en stund.
Prövat samma inställningar på ett kort då funkar det som vanligt, 3100 på ett ungefär är vad den använder.
Vad som också kan nämnas är att den använder ungefär 1.5gig mera systemram också än vad den gjorde under win8.1 tiden.
Korten i fråga två strix 970or

Ja, jag har instalerat om nvidia drivrutiner.
Ja, jag har reparerat spelet i origin.
Pröva ändra i nvidias kontroll panel till singel display only, ingen skillnad tog lite längre innan den crasha bara, men åt som vanligt upp hela minnet direkt.

I övrigt kan jag säga att jag gillar den nya windows !
Har inte haft något annat problem med det förutom det som står ovan.
Funkar riktigt bra på alla maskiner jag testat med ett kort.

ää är bara 3,5 buggen som spökar

Seriöst kör du Windows rent eller uppdaterat till win 10?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Nej tack!

Uppgraderade till Windows 10 från 8.1. Var otroligt nyfiken att se startmenyn som alla har höjt till skyarna. Vilken besvikelse. Jag är helt ointresserad av så kallade (Metro) appar och till min fasa inser jag nu vad Microsofts strategi är. Alla delar i operativsystemet håller så sakta på att konverteras till appar. Stora delar av den klassiska kontrollpanelen har förts över till den nya appen Settings. Kalkylatorn är nu en app, osv. På startmenyn förminskas ikonerna av traditionella (Win32) desktop applikationer och slängs in i en tile. Ikonernas betydelse minskar eftersom alla ser "lika ut" på grund av dessa tiles. Den vänstra delen av startmenyn där man kan visa alla installerade program är anpassad för touch screen med otroliga mellanrum mellan raderna och med rubriker (som tar massa utrymme) för varje begynnelsebokstav. Omöjligt att få någon överblick. Till och med Windows 8.1 gjorde detta bättre med en fullskärmsvy över alla installerade program. Det som stör mig mest är dock hur otroligt tråkigt app UI:et är. TVÅ(!) färger?!?! Simplifierade kontroller och knappar anpassade för touch screen. Apparna kräver ju halva min skärm för att presentera en rubrik med några on/off switchar. Nej, tills man kan välja att anpassa hela Windows 10 UI:t efter vanlig desktop användning utan touch screen är jag inte intresserad. Har återgått till Windows 8.1

Permalänk

Någon spelentusiast som upplever samma problem som jag med att ljudet "scramblar"/tjuter/piper när man startar diverse spel och att spelen ibland crashar när man byter res?
Spelen detta har hänt på är:
-WoW(Retail och priv)
-Lords of the fallen
-Mount and blade:Warband
-CSGO
-DotA 2

Jag vet inte vad problemet kan vara, men det uppstod efter installationen av W10. Kan det vara drivrutiner?
Kanske EVGA Precision X?
Om någon har en lösning så dela med er gärna, jag blir fan tokig... Slänger W10 åt helvete snart och återvänder till W7 om jag inte lyckas fixa detta....

Tack på förhand kamrater <3

EDIT: Fuck it, återgår till W7.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av RexIce:

Är det något som lyckas att få Digital audio (DTS) fungerar?

Dts fungerar bra för mig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@Broken-arrow: Det är en ren installation. Är nyfiken på om någon annan råkat ut för samma.
Tycks vara ett vanligt problem i just bf.
http://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/Battlefield-4-amp-HL-o...

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

det är ju fakta inte så mkt annat, mounta ISO tex är ju grymt smidigt

Fakta är det definitivt inte, utan snarare en subjektiv bedömning.
Som jag sa så är det min bedömning att det endast var en av de 11 punkterna som är en klar förbättring sen W7.

Att mounta en ISO är visst smidigt, men eftersom det inte är speciellt svårt att få till det i W7 på annat sätt så ligger det i nivå med när dom la in zip stöd i XP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

För att "inte så bra" är ungefär samma sak?

Nej, det är det inte. "Inte så bra" är nåt man ogillar. Skräp är nåt man inte vill befatta sig med alls.

Permalänk

Har MS blåst kunderna med windows 10??? Jag skulle installera windows 8 ikväll, och stöter på ett problem med en gång, Slog in min win8 nyckel 2 gånger och den var felaktig. Och senare kollar jag igenom installationen, och så ser jag att det står på engelska: Operativsystem som är installerad på denna dator är låst!! Så win10 är låst och jag inte installera win8 igen..

Eller är det nått jag har missat?

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Entusiast

En liten snabb fråga, om jag använder Windows 10 download tool för att skapa en USB installation går denna att boota ifrån BIOS eller är det enbart för installation redan inne i OS?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Fakta är det definitivt inte, utan snarare en subjektiv bedömning.
Som jag sa så är det min bedömning att det endast var en av de 11 punkterna som är en klar förbättring sen W7.

Att mounta en ISO är visst smidigt, men eftersom det inte är speciellt svårt att få till det i W7 på annat sätt så ligger det i nivå med när dom la in zip stöd i XP.

Alltså rent tekniskt finns det inget i windows 7 som är bättre än win 8 eller 10 svårt för alla win 7 älskare som vänder o vrider på varenda argument som finns men så är det tyvär 😎

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

En liten snabb fråga, om jag använder Windows 10 download tool för att skapa en USB installation går denna att boota ifrån BIOS eller är det enbart för installation redan inne i OS?

Nej funkar att boota på också.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Oneone:

Alltså rent tekniskt finns det inget i windows 7 som är bättre än win 8 eller 10 svårt för alla win 7 älskare som vänder o vrider på varenda argument som finns men så är det tyvär 😎

Det är många som totalt verkar glömma bort interfacets påverkan, ett dålig interface kan ju göra saker å ting närmast oanvändbara i praktiken och det var ju det som hände med "mui"
10 har en del välkomna saker typ multipla skrivbord men allt är inte helt lättanvänt och allt har verkligen inte bättre prestanda under skalet heller, tex verkar det ta betydligt längre tid att avsluta program i win 10.och sökfunktionen är ju bedrövlig och numera närmast oanvändbar, den har verkligen blivit mycket sämre.
Jag har blivit mer skeptisk till 10an än jag var från början men jag hoppas att det ska bli anständigt bra inom några månader annars blir det att stanna med 7an och linux.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är många som totalt verkar glömma bort interfacets påverkan, ett dålig interface kan ju göra saker å ting närmast oanvändbara i praktiken och det var ju det som hände med "mui"
10 har en del välkomna saker typ multipla skrivbord men allt är inte helt lättanvänt och allt har verkligen inte bättre prestanda under skalet heller, tex verkar det ta betydligt längre tid att avsluta program i win 10.och sökfunktionen är ju bedrövlig och numera närmast oanvändbar, den har verkligen blivit mycket sämre.
Jag har blivit mer skeptisk till 10an än jag var från början men jag hoppas att det ska bli anständigt bra inom några månader annars blir det att stanna med 7an och linux.

Dock är ju inte interface ändrat så mycket, det mesta är på exakt samma ställe och finns det inte där det var förut så finns det i Settings appen, tycker inte det är så svårt då det tog mig max ett par minuter att hitta alla inställningar jag ville åt när jag installerade Windows 10.

Vad har du för problem med sökfunktionen i Windows 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Men Os blev efter avinstallation av adware och installation av Malwarebyte blev os:et korrupt och återställning fungerade inte.

Jag tycker snarare det låter som det är det programmet som gjorde den här "reparationen" du ska klaga på snarare än Windows 10. Det kanske inte är riktigt anpassat till Windows 10 än?

Visa signatur

Intel: Asrock Z370 Extreme M4|8700K@4.9|Noctua DH15|G.Skill Flare X 3200@4000 17-19-19-39 32GB|MSI 1080TI Gaming X|Samsung 960 EVO 1TB
AMD: MSI B350 Tomahawk|RyzenR5 1600X|Fractal Design Celsius S24|Corsair Vengeance@2933 32GB|Asus 970|Samsung830 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Alltså rent tekniskt finns det inget i windows 7 som är bättre än win 8 eller 10 svårt för alla win 7 älskare som vänder o vrider på varenda argument som finns men så är det tyvär 😎

Visa mig en print i win 8 eller 10 där du har lika låg dcp latency som i W7.
Lovar du inte kommer lyckas.
Win8.1 kan du komma relativt lågt. W10 absolut inte i närheten.

Men average personen har väl ingen aning om vad detta ens är.

Det är komiskt att folk grät på samsung när dom hade massa bloatware i deras TW, men det är helt okej att MS trycker in skit som cortana, xbox integration, edge, onedrive, flera services som är default på och måste stängas av i gpedit osv.
Dubbelmoral deluxe på detta forumet alltså
Sen hur man kan tycka att mer bloatware/services som körs och som man inte kan rensa helt ifrån sitt system är bättre, ja vissa är roliga i tänket

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av LeVvE:

Dock är ju inte interface ändrat så mycket, det mesta är på exakt samma ställe och finns det inte där det var förut så finns det i Settings appen, tycker inte det är så svårt då det tog mig max ett par minuter att hitta alla inställningar jag ville åt när jag installerade Windows 10.

Vad har du för problem med sökfunktionen i Windows 10?

Den söker väldigt "ologiskt" och man får en massa irrelevanta träffar före det man letar efter.
Jag vill självklart slippa allt vad appar heter när jag är på skrivbordet om jag inte uttryckligen väljer att använda såna, startmenyn är ju ett steg framåt från 8an men den är ju långt ifrån lika bra som den gamla och att tex inställningar är så splittrade på olika ställen och via olika interface är inte en bra lösning, det känns inte som ett färdigt system.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Visa mig en print i win 8 eller 10 där du har lika låg dcp latency som i W7.
Lovar du inte kommer lyckas.
Win8.1 kan du komma relativt lågt. W10 absolut inte i närheten.

Men average personen har väl ingen aning om vad detta ens är.

Det är komiskt att folk grät på samsung när dom hade massa bloatware i deras TW, men det är helt okej att MS trycker in skit som cortana, xbox integration, edge, onedrive, flera services som är default på och måste stängas av i gpedit osv.
Dubbelmoral deluxe på detta forumet alltså
Sen hur man kan tycka att mer bloatware/services som körs och som man inte kan rensa helt ifrån sitt system är bättre, ja vissa är roliga i tänket

Jag förstår inte varför du bryr dig om Windows. Med din kompetens borde du kunna köra Linux och få bestämma själv hur systemet ska vara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Visa mig en print i win 8 eller 10 där du har lika låg dcp latency som i W7.
Lovar du inte kommer lyckas.
Win8.1 kan du komma relativt lågt. W10 absolut inte i närheten.

Men average personen har väl ingen aning om vad detta ens är.

Nej, eller bryr sig inte över huvud taget även om de vet vad det är. Sysslar man inte med ljudproduktion så har det ingen betydelse. Dock lär det väl bli bättre med tiden, framför allt då latencyn normalt beror på dåliga drivrutiner.

Citat:

Det är komiskt att folk grät på samsung när dom hade massa bloatware i deras TW, men det är helt okej att MS trycker in skit som cortana, xbox integration, edge, onedrive, flera services som är default på och måste stängas av i gpedit osv.
Dubbelmoral deluxe på detta forumet alltså
Sen hur man kan tycka att mer bloatware/services som körs och som man inte kan rensa helt ifrån sitt system är bättre, ja vissa är roliga i tänket

Problemet med Samsungs bloat var ju att operativsystemet redan hade program för alla de funktioner som Samsungs appar hade. Jag behöver inte ChatOn när Hangouts är förinstallerat exempelvis, eller Samsungs synkfunktioner när Googles redan är installerade och mycket bättre. I Windows har jag bara MS program, hade Samsung (eller Acer, whatever) installerat en massa konstiga appar på deras datorer med W10 (eller 8) som hade samma funktioner som MS medföljande appar så hade de förtjänat och fått kritik för det.

Samsung fick också kritik för att de ändrade operativsystemet från hur det var tänkt att se ut och fungera i inställningar och liknande, det var inte "Vanilla-Android" utan långt ifrån, men MS är de som gör Windows och Windows (så länge du inte använder någon konstig OEM-utgåva från en större tillverkare) är "Vanilla" alltid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Nej, eller bryr sig inte över huvud taget även om de vet vad det är. Sysslar man inte med ljudproduktion så har det ingen betydelse. Dock lär det väl bli bättre med tiden, framför allt då latencyn normalt beror på dåliga drivrutiner.
Problemet med Samsungs bloat var ju att operativsystemet redan hade program för alla de funktioner som Samsungs appar hade. Jag behöver inte ChatOn när Hangouts är förinstallerat exempelvis, eller Samsungs synkfunktioner när Googles redan är installerade och mycket bättre. I Windows har jag bara MS program, hade Samsung (eller Acer, whatever) installerat en massa konstiga appar på deras datorer med W10 (eller 8) som hade samma funktioner som MS medföljande appar så hade de förtjänat och fått kritik för det.

Samsung fick också kritik för att de ändrade operativsystemet från hur det var tänkt att se ut och fungera i inställningar och liknande, det var inte "Vanilla-Android" utan långt ifrån, men MS är de som gör Windows och Windows (så länge du inte använder någon konstig OEM-utgåva från en större tillverkare) är "Vanilla" alltid.

Speciellt när vi vet att Windows 8 har mycket lägre latency än Windows 7. Därmed har förstås Windows 10 också lägre latency än 7.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Tycker det fungerar bra, lite jobbigt o gå runt o hitta det man söker som flyttat på sig.
Det jobbigste hittils har varit tre saker;
1. När jag blåste datorn o installerade om windows 10 fräscht installerades inte drivrutiner till mitt nätverkskort. Sen när har windows inte med sig de vanligaste drivrutinerna till grejjer?
2. Färgen på flikarna i aktivitetsfältet, tror jag går emot bra design. Händer ofta att jag istället råkar klicka på fönstret som är öppet, istället för det jag vill öppna.
3. Kunde inte installera Visual Studio då installationen klagade på att den inte ska köras i kompitabilitetsläge. Fick ta o kopiera ut alla filerna o köra från en mapp istället för skiva. Dock kunde saker o ting inte installeras så som sp 3 o annat. Tog o installerade VS15 istället för o se hur det går.

Permalänk
Relik 📜

Någon mer än jag som får den här udda buggen ibland? Klockan liksom hamnar "utanför" skärmen, tror det är när nya saker laddas in i tray utan att allt uppdateras korrekt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Speciellt när vi vet att Windows 8 har mycket lägre latency än Windows 7. Därmed har förstås Windows 10 också lägre latency än 7.

Bra lögn som vanligt Strejf
Och din logik är fruktansvärt dålig.

Kan du visa mig sådan latency i w10?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Bra lögn som vanligt Strejf
Och din logik är fruktansvärt dålig.

Kan du visa mig sådan latency i w10?
http://cdn.overclock.net/3/39/39cb2e0a_aaa.png

Kanske har något att göra med:

Skrivet av TheSycon:

Windows 8 Compatibility: The DPC latency utility runs on Windows 8 but does not show correct values. The output suggests that the Windows 8 kernel performs badly and introduces a constant latency of one millisecond, which is not the case in practice. DPCs in the Windows 8 kernel behave identical to Windows 7. The utility produces incorrect results because the implementation of kernel timers has changed in Windows 8, which causes a side effect with the measuring algorithm used by the utility. Thesycon is working on a new version of the DPC latency utility and will make it available on this site as soon as it is finished.

Ingen ny version där så problemet är inte löst och sannolikt är det samma i tian.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Kanske har något att göra med:
Ingen ny version där så problemet är inte löst och sannolikt är det samma i tian.

Exakt vad jag hade tänkt svara.

Här har vi ett äkta test mellan Windows 8 och 7 i ljudprogram. Som vi ser krossar Windows 8 Windows 7.

http://blog.cakewalk.com/windows-8-a-benchmark-for-music-prod...

Conclusion
All the tests above were done running the current shipping version of SONAR X1 with no special Win8 tweaks. The tests ran very smoothly with no problems noted under Win8 using SONAR X1. In fact you could push the system harder under Win8 without getting glitches in audio as compared to Win7. The tests show that despite the controversial changes to Windows, there are some significant benefits even for standard Windows desktop apps running Windows 8. This is great news for existing Windows 7 users who are considering an upgrade to Windows 8.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...