Permalänk
Medlem
Skrivet av anden55:

Han är väll ca 14-15 år(kan ha räknat fel..), är ju ändå en ganska vanligt att börja i den åldern. Började själv röka vid 14 och gick över till snus vid 15.
Typ varenda 13-åring röker ju numera..

Som sagt vill inte gå off topic. men inte längre, nu är rökarna i skolan mer töntar än "coola" , sen varierar det från skola och skola såklart, men ändring har skett..Men tycker det låter otroligt att någon faktiskt med vilja langar snus/cigaretter till ungdomar..

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Just nu: Skruf Tranbär White

Riktigt underbar om man gillar tranbär!

Någon som testat Röda Lacket White förresten och kan dela några åsikter?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

General lös eller white portion.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Jag har inte köpt snus på ett år!! Det låter ju duktigt, men så köpte jag 4st kartonger med Prillan snussats innan det som jag ännu inte har hunnit snusa upp.

Ett tips till den som vill prova på något smaskens, gör en sats Prillan grov och häll i 50ml (dvs två flaskor) enbär. Smakar inte som rapé, snarare en lyxigt annorlunda general. Grymt mycket godare än att köpa den "äkta" varan iaf.

Permalänk
Skrivet av Hraf:

Ett tips till den som vill prova på något smaskens, gör en sats Prillan grov och häll i 50ml (dvs två flaskor) enbär. Smakar inte som rapé, snarare en lyxigt annorlunda general. Grymt mycket godare än att köpa den "äkta" varan iaf.

Enbär låter väldigt gott :)! Vilka nätbutiker rekommenderar du som säljer snus och essenser?

Till er andra på tråden, skriv gärna länkar till billiga snusbutiker på nätet :)!

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har börjat blanda lite mellan grov portion white och ettan lös. Kör portion i skolan och jobbet och lös hemma

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Enbär låter väldigt gott :)! Vilka nätbutiker rekommenderar du som säljer snus och essenser?

Till er andra på tråden, skriv gärna länkar till billiga snusbutiker på nätet :)!

Snus2.se har väldigt bra priser och helt godkänt utbud, men det hade varit roligt om de hade lite fler essenser.

Permalänk
Medlem

Finns bara en:

Permalänk
Medlem

Atm; Ettan lös.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Kaliber extra tobak.

Jag borde slutat när Grov svart försvann.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Pendlar mellan Rapé och Smålands white.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

General White men det börjar bli dyrt nu, köpte en stock Kronan då den går att få för hälften av priset mot General men fan det smakar skit, helt klart värt dubbla pengen.

Har ni nå tips på bra snus att gå över till om man är inbiten Generalsnusare?

Permalänk
Skrivet av fesen:

General White men det börjar bli dyrt nu, köpte en stock Kronan då den går att få för hälften av priset mot General men fan det smakar skit, helt klart värt dubbla pengen.

Har ni nå tips på bra snus att gå över till om man är inbiten Generalsnusare?

LD kan jag rekommendera bl.a som jag skrev i föregående inlägg

.

Smålands Original har jag även prövat efter General, den är billig som attan men ej välfylld påse och inte så smakfull..

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

General White men det börjar bli dyrt nu, köpte en stock Kronan då den går att få för hälften av priset mot General men fan det smakar skit, helt klart värt dubbla pengen.

Har ni nå tips på bra snus att gå över till om man är inbiten Generalsnusare?

Några på jobbet som gått från General till Phantom och efter några dosor saknar de inte General.

http://www.snus2.se/snus/white-portion/phantom-classic-white-...

Permalänk

LD vit, salmiak och kaliber vit så snål som man är :3
Och hemmagjord portion och lös

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

General Onyx, det enda rätta!

Permalänk
Hedersmedlem

Ettan portion, Ettan lös och Olde Ving 99.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

LD kan jag rekommendera bl.a som jag skrev i föregående inlägg http://i.imgur.com/EiY4byW.gif
.

Smålands Original har jag även prövat efter General, den är billig som attan men ej välfylld påse och inte så smakfull..

Har testat båda, Smålands är skit LD är okej men smakar ingenting

Skrivet av SUMITOMO:

Några på jobbet som gått från General till Phantom och efter några dosor saknar de inte General.

http://www.snus2.se/snus/white-portion/phantom-classic-white-...

Ska testa denna, får hoppas att den är bra.

Permalänk
Inaktiv

Förr snusade jag alltid General eller Göteborgs Rapé.

I samband med en livskris så ifrågasatte jag varför jag snusar samma snus hela tiden. Så jag knallade iväg till en välsorterad tobaksaffär och bad mannen i kassan ge mig en dosa av varje sort som han rekommenderade.

Numera blandar jag snus hej vilt, så bad-ass är jag.

Permalänk
Medlem

Jag kör stenhårt på LD Enbär faktiskt.
Skulle köpa en stock Rapé för något år sen och tobaksmannen undrade varför jag inte testade LD Enbär istället?

Så, jag gjorde det, betalar 17,90:- dosan och tycker det är helt ok som vardagssnus.
Sen brukar jag lyxa till det med en General Lös över helger och sådär.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av freddan:

Jag kör stenhårt på LD Enbär faktiskt.
Skulle köpa en stock Rapé för något år sen och tobaksmannen undrade varför jag inte testade LD Enbär istället?

Så, jag gjorde det, betalar 17,90:- dosan och tycker det är helt ok som vardagssnus.
Sen brukar jag lyxa till det med en General Lös över helger och sådär.

Blir till att testa LD Enbär också, tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Göteborgs rape'. Bara av gammal vana sen långt tillbaka. Funderar på att försöka sluta men är rädd för att jag kommer förvandlas till ett monster. Har två barn och ett krävande jobb... Finns aldrig ett läge att sluta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Blir till att testa LD Enbär också, tack för tipset.

Gört! Kan dock rekommendera att testa mer än en dosa, tog en stund att vänja sig vid LD-stuket från premiumsnus.

Ett annat snus jag tycker är riktigt fint är General White Stark/Strong/Extrastark (vad den nu heter).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NerZ:

I brist på annat så skapar jag nu en tråd för alla snusare! Jag uppmuntrar ingen till att snusa jag är snarare ute efter vilka av alla olika sorter ni snusar! Själv är jag ganska petig när det kommer till snus och snusar endast Göteborgs Rapé (White), Rapé Lingon (White) eller Röda Lacket portion

Tack för mig!

Bra smak! Jag kör rape, rape lingon och rape hjortron. Den sista är favoriten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tillverkar sedan årsskiftet eget med snussats Cobra. Försat delen smaksattes med Bergamott och en liten del Jamaica Rom. 2,5kg färdigt snus till en kostnad av 450:- räckte från 7 januari till slutet av april. Ka-CHING!

Inne på andra satsen med bara Jamaica Rom....mums.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Har ingen favorit men en dröm vore ändå om Ettan portion släpps i stark version. Nu för tiden pendlar det mellan General strong white, skruf stark vit, kaliber vit, N&J ice, rapé m.m.

Skrivet av Destromath:

General Onyx, det enda rätta!

Går den att hitta längre? Riktigt bra smak

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

Rapé portion har jag snusat i ~15år nu. Visst har man tagit något annat lite då och då men ingen annan påse ligger och smakar lika bra under läppen. Har dessutom varit lite sne och förundrad att det inte kommit någon budget variant av rapé, men såg nu precis att LG enbär fanns så den ska jag leta upp och testa!

Fotnot: När jag började snusa så kostade en dosa General lös ~18kr och portion ~20. Nuförtiden är lössnus dyrare...

Permalänk
Medlem

Skruf stark white!