Permalänk
Medlem

vanligtvis skruf stark, både white och vanlig.

just nu har jag fastnat för lundgrens slim berry och The lab no.13 nu när jag är nere i göteborg och snusaffärer finns med mer roligt utbud.

The lab 13 smakar riktigt nära som red bull.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av philipborg:

Det där låter riktigt intressant. Hur starkt blir det? I nikotin alltså.

Beror på vilken snus-sats du köper ..de ligger på 8-12mg nikotin...går att få riktigt tryck i snuset om man vill.
tips: det luktar lite tungt i köket när du kört i ugnen några timmar men köper du ungspåsar å har snus-burkarna i när du kör i ugnen så slipper du lukten.

Permalänk
Medlem

Ingen. Provade general lössnus när jag var 14år och spydde som en räv. Väntade två år till jag provade göteborgs våldtäkt i påse. Spydde den gången också. Detta hände för över tio år sen.
Så, nej tack. Cigaretter är nyttigare.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Grov, Ettan och General

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

Beror på vilken snus-sats du köper ..de ligger på 8-12mg nikotin...går att få riktigt tryck i snuset om man vill.
tips: det luktar lite tungt i köket när du kört i ugnen några timmar men köper du ungspåsar å har snus-burkarna i när du kör i ugnen så slipper du lukten.

Kommer definitivt testa det någon gång i framtiden. Låter riktigt roligt, gott och prisvärt. Några smaker du rekommenderar att göra?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av Kaptendum:

General portion, dåligt med pengar bli det Kaliber.

"När plånboken svider, så blir det Kaliber"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av philipborg:

Kommer definitivt testa det någon gång i framtiden. Låter riktigt roligt, gott och prisvärt. Några smaker du rekommenderar att göra?

Jag är från början en Grovsnusare så jag kör det jag tycker ligger närmast å det är Prillan GROV [brun kartong] ..finns otroligt mycket smaker man kan använda till sitt snus.. kolla in snus2.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

Jag är från början en Grovsnusare så jag kör det jag tycker ligger närmast å det är Prillan GROV [brun kartong] ..finns otroligt mycket smaker man kan använda till sitt snus.. kolla in snus2.se

Verkar vara en riktigt bra sida! Man tackar för råden.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Granit Vit, men försöker sluta så jag har lyckats gå ner till en dosa på 3-4 dagar Snusat i cirka 10 år.

Permalänk
Avstängd

Snus är heligt snusat sedan -82

Permalänk
Medlem

Kaliber Original mestadels, men lyxar till det med en go Grov lös lite då och då ..

oh, dags att ta en sådan goding nu tror jag minsann

Visa signatur

¤ Myllox ¤

# NZXT H510 # Corsair RMx 850 # Windows 11 Pro 64bit # i5-13500X # ASUS TUF GAMING B760-PLUS WIFI D4 # 16GB Trident Z Neo @ 3600 # 970 EVO NVMe 500GB # Noctua NH-U12A Chromax Black # Gigabyte RTX3070 Eagle# Acer Predator XB237U 1440p@170hzT # Kuriosabild: RX580 8GB Dual OC [noctua mod]

Permalänk
Avstängd

Jag har halkat in på Granit Vit. Mumsar på en Granit Lakrits nu till morgonkaffet. Vägrar betala över 40kr för en dosa snus. Sinnessjukt vad det ska kosta nuförtiden.

Borde lära mig göra eget egentligen. Borde ju finnas portions kit.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Avstängd

Rapé portion. Det händer att jag köper en dosa lös också, typ på semestern eller så. Rapé är dyrt dock så jag har försökt hitta något billigare med acceptabel smak men det har inte lyckats för mig. Hade jag haft dåligt med pengar hade jag bytt ändå förstås, men jag tycker det är en lyx som är väl värd sina pengar. Jag klarar mig lätt på en stock i månaden och då handlar det om en hundring eller två och det kan jag avvara liksom.

Permalänk
Medlem

snusar snusklubbor

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

Beror på vilken snus-sats du köper ..de ligger på 8-12mg nikotin...går att få riktigt tryck i snuset om man vill.
tips: det luktar lite tungt i köket när du kört i ugnen några timmar men köper du ungspåsar å har snus-burkarna i när du kör i ugnen så slipper du lukten.

Jag byggde en liten ugn bestående av frigolit med en nersänkt lampa som värmekälla

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Jag har halkat in på Granit Vit. Mumsar på en Granit Lakrits nu till morgonkaffet. Vägrar betala över 40kr för en dosa snus. Sinnessjukt vad det ska kosta nuförtiden.

Borde lära mig göra eget egentligen. Borde ju finnas portions kit.

Absolut finns just det

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Nikotintuggummin och ilska.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Lös General. Så lös det bara går. Inga hamsterbindor för mig!

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Rapé portion. Det händer att jag köper en dosa lös också, typ på semestern eller så. Rapé är dyrt dock så jag har försökt hitta något billigare med acceptabel smak men det har inte lyckats för mig. Hade jag haft dåligt med pengar hade jag bytt ändå förstås, men jag tycker det är en lyx som är väl värd sina pengar. Jag klarar mig lätt på en stock i månaden och då handlar det om en hundring eller två och det kan jag avvara liksom.

Det är en principsak för mig. Aldrig i livet att jag betalar 40-50kr för något som kostade en tjuga när man började. Mindre innehåll nu dessutom.

Skrivet av AmdX2:

Absolut finns just det

Borde kolla upp det då.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Det är en principsak för mig. Aldrig i livet att jag betalar 40-50kr för något som kostade en tjuga när man började. Mindre innehåll nu dessutom.

Men då har de ju vunnit

Nej, fortsätt betala och så säger du högt "jag köper mindre grönsaker istället och att ge pengar till fattiga har jag heller inte råd med längre"

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd

Ska man snusa ska man väl unna sig och inte köpa billigt skit som Kaliber, Knox och andra lågprismärken som smakar kamel.

Jag kör Göteborgs Rapé Hjorton eller med Lingon varvat med Ettan Lös.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Rapé portion. Det händer att jag köper en dosa lös också, typ på semestern eller så. Rapé är dyrt dock så jag har försökt hitta något billigare med acceptabel smak men det har inte lyckats för mig. Hade jag haft dåligt med pengar hade jag bytt ändå förstås, men jag tycker det är en lyx som är väl värd sina pengar. Jag klarar mig lätt på en stock i månaden och då handlar det om en hundring eller två och det kan jag avvara liksom.

Hehe jag tycker precis likadant. Älskar Rapé och har svårt att prova något annat. Det finns inget annat som smakar lika bra

Dock snusar jag FÖR mycket. Ligger på 2 dosor om dagen..3000kr i månaden på Rape

Permalänk
Medlem

General Long, men nu har dom tydligen slutat sälja dom så har hoppat över till General X-range som har samma slimma form på sina prillor som GL.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweMerlin:

Men då har de ju vunnit

Nej, fortsätt betala och så säger du högt "jag köper mindre grönsaker istället och att ge pengar till fattiga har jag heller inte råd med längre"

Nej, jag tycker att dom vinner om man betalar 40-50kr för något som kostade 20kr när man började köpa det. Skulle hellre sluta helt och hållet än att betala såna ockerpriser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Snusat sedan -92, General lös länge, efter man blev med fru så bytte man till general portion. Sedan någon månad nu endast Onico, vanan är det värsta att bryta...

När man började snusa (i lumpen) gick man till markan och köpte en dosa för 4 kr, kostar lite mer idag...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Ettan och enbart lös, avskyr portion.

Dock föredrar egenhändigt tillverkat snus, blir väldigt mycket billigare och godare.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

göteborgsrape,lös.
men gått över till o göra eget snus,enbär.
en hink 600 kr o räcker 2 mån

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chipw00t:

Det är en principsak för mig. Aldrig i livet att jag betalar 40-50kr för något som kostade en tjuga när man började. Mindre innehåll nu dessutom.

Jo visst tar det emot lite. När jag började snusa kostade lössnuset 11,50 och portion 10,50 så priset har verkligen gått upp. Jämför man med cigaretter så kostade de typ 30 för ett paket då och knappt det dubbla idag så uppenbarligen vill staten att man ska röka istället.

Permalänk
Avstängd

brukade köpa en snushink med 1000 portioner för 469 kr, nästan 5 stockar i den hinken, klart billigaste snuset då, men nu finns inte den hinken kvar då företaget har konkat.

Permalänk
Avstängd

Skruf Stark White är stora favoriten här, Det händer att det blir någon dosa Vit Kaliber dagarna innan löning