Permalänk
Entusiast

Gick ner till Statoil då jag vart sömnlös och snuslös och tänkte jag skulle köpa mig en General Onyx, minns att de var jävla goda för några år sedan när jag sista provade. De var då helsvarta och allt såg och smakade väldigt bra, men till min förvåning så öppnade jag nu dosan och såg att prillorna var helvita ungefär som general white, kollade datumet och det är bara ett par veckor kvar på bäst före datumet.

Smakar väl iof som den ska, men tråkigt om de ändrat på den.

Har de ändrat på Onyxen när det kommer till färgen eller är det att den är såpass nära sitt utgångsdatum?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Botaniserar i budgetträsket och sitter nu med en Phantom portion under läppen. Skulle vara en generalkopia, men jag vet inte.

Gillar Kaliber bäst av de billiga snussorterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk

Började snusa för ett par år sen för att jag inte kunde röka på jobbet. Snusar mest 'tjejsnus', dvs Catch lakrits/eukalyptus eller Skruf tranbär. Ca 40 spänn dosan, en dosa räcker 2-3 dar för det mesta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Grov portion är min bassort men för tillfället har jag en halv dosa General Lös kvar att använda innan det är tillbaka till vardagen

Precis nu sitter jag och laddar upp suget innan jag lägger in en, bara för att öka klimaxen.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Gick ner till Statoil då jag vart sömnlös och snuslös och tänkte jag skulle köpa mig en General Onyx, minns att de var jävla goda för några år sedan när jag sista provade. De var då helsvarta och allt såg och smakade väldigt bra, men till min förvåning så öppnade jag nu dosan och såg att prillorna var helvita ungefär som general white, kollade datumet och det är bara ett par veckor kvar på bäst före datumet.

Smakar väl iof som den ska, men tråkigt om de ändrat på den.

Har de ändrat på Onyxen när det kommer till färgen eller är det att den är såpass nära sitt utgångsdatum?

Man har ändrat på den tyvärr.
Blev besviken jag med när jag köpte en dosa för ett par månader sen.

Permalänk
Medlem

Själv snusar jag general portion och lös sen herrans massa år tbx Började när jag var 14 med någorlunda frekvent snusning..och idag sitter jag fortfarande med prilla under läppen, så snart 20 år. Ska man fira med jubileum då ?

Har provat div sorter meeen jag faller alltid tillbaks till denna..

Nej...tycker inte att nån "budget" variant kan ersätta generalen.. =)Men det är ju en smaksak!

Nån som provat www.fintsomsnus.se ?

Nostalgi är väl när jag började snusa tror jag inte dosan kostade 10kr dosan ens..=)
Ganska bra ökning på 400% eller så..

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk

Är det förresten bara jag som betalar 65-70 kronor dosan? Älskar att bo i nazi-Finland och vara tvungen att handla på svarta marknaden <3

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Är det förresten bara jag som betalar 65-70 kronor dosan? Älskar att bo i nazi-Finland och vara tvungen att handla på svarta marknaden <3

Jag räknade just ut att jag betalar knappt 6 kr per dosa sedan jag gick över till att "bränna hemma" i ugnen. Hemska tanke att betala 70 kr dosan, då hade jag lagt ner direkt.

Permalänk
Skrivet av Hraf:

Jag räknade just ut att jag betalar knappt 6 kr per dosa sedan jag gick över till att "bränna hemma" i ugnen. Hemska tanke att betala 70 kr dosan, då hade jag lagt ner direkt.

haha det är så. Jag får 9000 i månaden och köper 1 stock portion för 650 kronor och ofta lite lös för 70 kronor dosan också, plus räkningar o.s.v. Länge leve regeringen

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk

Kronan vit portion samt Offroad portion Frosted.
Den senare rekommenderas starkt. Dock inte för nybörjare. Den gör ont!
Känns faktiskt kallt under läppen och skiljer sig rejält mot vanligt snus när det gäller smak.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

general original portion och general original portion "extre strek " gäller här för min del

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

haha det är så. Jag får 9000 i månaden och köper 1 stock portion för 650 kronor och ofta lite lös för 70 kronor dosan också, plus räkningar o.s.v. Länge leve regeringen

Kan du inte be någon skicka snuset till dig? eller är det förbjudet?
Hade du bott i Helsingfors kunde jag tagit med x antal stockar...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Kaliber vit portion 170spänn rullen
Grov lös

Permalänk
Medlem

Jag har kört med Prillan lös ett bra tag nu, dvs hemmagjort. Billigt och smakar helt okej.

Ivanligafall är det Ettan lös som gäller och ettan portion när man är på krogen/föreläsningar/andra tillfällen då lös inte är så smidigt.

Kram

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk

General Original Portion, såklart :)! Vilket är Sveriges #1 snus!

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Kör på grov white när jag jobbar eller är i skolan, bara för att det inte ska rinna så mycket. Ibland general white extra strong när man behöver det lilla extra.
Annars är det vanlig grov eller ettan som gäller.

Permalänk
Medlem

Jag kör general extra strong, varvar det ibland med lite ettan portion.

Permalänk
Medlem

Nån som vet nåt bra budget snus ? Har tidigare använt general och grov som strandad snus (orginal portion ) har provat kaliber och ld men inte tyckt att dom har vart så goda nån som et nåt gott billigt orginal portion snus som är gott ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av albin98:

Nån som vet nåt bra budget snus ? Har tidigare använt general och grov som strandad snus (orginal portion ) har provat kaliber och ld men inte tyckt att dom har vart så goda nån som et nåt gott billigt orginal portion snus som är gott ?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör på kronan och tycker det funkar riktigt bra. Rätt neutral smak och de börjar inte rinna eller blir sunkiga fort utan en prilla håller sig länge. Föredrar den faktiskt framför dyrare sorter som general, vilken jag tycker fortare tappar "stinget" än kronan så man vill byta snus oftare, och grov som jag tycker smakar allmänt blä

Men det är det ju så individuellt vad man gillar, så jag kan bara säga att har du inte provat kronan så rekommenderar jag starkt att du gör det!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Jag kör på kronan och tycker det funkar riktigt bra. Rätt neutral smak och de börjar inte rinna eller blir sunkiga fort utan en prilla håller sig länge. Föredrar den faktiskt framför dyrare sorter som general, vilken jag tycker fortare tappar "stinget" än kronan så man vill byta snus oftare, och grov som jag tycker smakar allmänt blä

Men det är det ju så individuellt vad man gillar, så jag kan bara säga att har du inte provat kronan så rekommenderar jag starkt att du gör det!

Grov är en favo men det är väll en smak sak . Har aldrig provat kronan men det blir väll mitt nästa inköp . Gillar dock när det rinner

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har nästan alltid snusat Rapé Lime, Grov White ett tag men tycker dom är riktigt vidriga just nu. General Mint är helt ok men dom bränner ju som satan fast har jag slut på snus så tar jag emot de flesta snus-sorter förutom lös

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin98:

Grov är en favo men det är väll en smak sak . Har aldrig provat kronan men det blir väll mitt nästa inköp . Gillar dock när det rinner

Skickades från m.sweclockers.com

Jag måste fråga..baserar ditt namn på din ålder?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Jag måste fråga..baserar ditt namn på din ålder?

vad har det med saken att göra ? och ja det är det .

Permalänk
Medlem

Göteborgs rapé portion och Grov lös beroende på humör

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

General Extra Sterk och Sterk White (varvas för att inte tröttna) 02 kan vara trevligt ibland också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin98:

vad har det med saken att göra ? och ja det är det .

Du är ju bara ett år yngre än mig, ska inte gå off-topic..men herregud att du snusar =O

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Du är ju bara ett år yngre än mig, ska inte gå off-topic..men herregud att du snusar =O

Han är väll ca 14-15 år(kan ha räknat fel..), är ju ändå en ganska vanligt att börja i den åldern. Började själv röka vid 14 och gick över till snus vid 15.
Typ varenda 13-åring röker ju numera..

Permalänk
Medlem

Ettan portion och Knox portion eller LD Salmiak när plånboken svider.
Kan bli grov lös vid lite festliga tillfällen. ^^

Gamingkväll på sommaren med en fet lös! Det är mumsigt! :3

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Är ingen kedjesnusare, men brukar bli ett par dosor i veckan, och då brukar jag slå till med att köpa antingen röda lacket portion eller general white portion, mina absoluta favoriter!

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem

Tar vad jag kommer over, sedan det for ett tag sedan blev knas for snus butikerna i sverige att skeppa till eu land handlar jag mest via US och sista repan blev det en blandning av stoker's varianter, ganska festligt att det kom levererat i hink format (med en refill dosa vid sidan om).

Visa signatur

umgänge kan vara förenat med livsfara..