Dragon Age 3: Inquisition

Permalänk
Skrivet av Pessimismo:

Bianca är det enda vapen Varric kan ha, man kan uppgradera det för mer damage osv.

Skrivet av Dogshitjoint:

Tack men det visste jag redan, jag undrar om alla spelare får Varric i sitt party? EDIT: fick reda på det

Skrivet av VexedRelic:

Man skulle kunna köra varric med daggers om man vill, men annars så är bianca ett bra vapen du lär bara hitta schematics eller uppgradering till det.

Annars kommer man alltid få Varric och solas i tutorial uppgraget, annars för att inte spoila för mycket så kommer man få tillgång till en till mage och archer i val royex staden vilket är mellan level 4-7 vilket ställer om sig till din level, du behöver bara tillräckligt med inqusition power för att låsa upp det.

Tackar för infon

Skrivet av Dogshitjoint:

Jomenvisst!

Du har alldeles rätt min vän, men måste vi alltid vara korrekta här på Swec?

Mvh.

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som tyckte uppdraget i Winter Palace var oerhört långtråkigt och dåligt gjort? Var nära att stänga ner spelet för att det var så långdraget

Dold text

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Någon mer än jag som tyckte uppdraget i Winter Palace var oerhört långtråkigt och dåligt gjort? Var nära att stänga ner spelet för att det var så långdraget

Dold text

Mvh J

Menar du balen när man ska träffa kejsarinnan? Så sjukt frustrerande...

Dold text
Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Menar du balen när man ska träffa kejsarinnan? Så sjukt frustrerande...

Dold text

Tycker tvärt om att det var ett trevligt uppdrag.

Lite omväxling från "Döda 10 monster", eller "Hitta alla shards".

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem

Är inne på min andra runda nu, körde igenom "balen" igår igen. Det var såklart mindre frustrerande denna gång när man visste hur man skulle göra (ett tips: du är obeväpnad i palatset, se till att gå in i Inventory och lägga till vapen innan du ger dig ut i fajter, annars kan det bli "lite" segt att slåss). Eftersom jag kör med ett annat party denna gång tyckte jag det var kul att se annorlunda sekvenser, något jag verkligen uppskattar med detta spelet. Lär bli en tredje genomspelning, bara för att uppleva variationen genom att spela som annan ras/inriktning och med olika companions.

Permalänk
Medlem

Måste säga tummen upp för Denna utgåva av Dragon age.. Helt klart hands down det bästa Rollspel jag spelet genom alla mina långa tröttsamma spel år.. Tycker det är bättre än Skyrim och Fallout 3 faktiskt
I början var det ok, sen blev det bra och nu 72h senare är det ett underbart bra spel.. Loren är fantastiskt, grafiken samma och äventyret man är med i är helt fantastiskt..

Grymt skön känsla i spelet

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Gillar också spelet skarpt!

Tycker dock dom har överdrivit mängden XP man får för att döda en drake. Man tar ju en hel lvl på en enda drake.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Balen är ju som The Fade i första spelet, riktigt seg

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Måste säga tummen upp för Denna utgåva av Dragon age.. Helt klart hands down det bästa Rollspel jag spelet genom alla mina långa tröttsamma spel år.. Tycker det är bättre än Skyrim och Fallout 3 faktiskt
I början var det ok, sen blev det bra och nu 72h senare är det ett underbart bra spel.. Loren är fantastiskt, grafiken samma och äventyret man är med i är helt fantastiskt..

Grymt skön känsla i spelet

Håller helt klart med. Körde klart spelet för andra gången igår och har fortfarande områden och quester jag inte gjort. Spelet växer ju mer man spelar, ett mästerverk.

Permalänk
Medlem

Jag blev besviken på att det inte fanns någon svårighetsgradsutveckling i spelet. Alla zoner ligger på ungefär samma level och det fanns ingen riktigt svår strid som upplevdes dynamisk (alla drakar i stort sett likadana). Det gjorde för min del att jag började med de svårare zonerna (vilket jag inte var medveten om) och sedan var spelet förstört. Under den sista bossen styrde jag inte någonting alls och kunde göra annat under tiden..

Spelade på Hard och ångrar mig verkligen att jag inte började med Nightmare.

Så för er som inte spelat ännu, se till att inte göra för mycket optional quests vid er första playthrough. Blir mycket roligare om ni gör det vid en andra spelomgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llorona:

Jag blev besviken på att det inte fanns någon svårighetsgradsutveckling i spelet. Alla zoner ligger på ungefär samma level och det fanns ingen riktigt svår strid som upplevdes dynamisk (alla drakar i stort sett likadana). Det gjorde för min del att jag började med de svårare zonerna (vilket jag inte var medveten om) och sedan var spelet förstört. Under den sista bossen styrde jag inte någonting alls och kunde göra annat under tiden..

Spelade på Hard och ångrar mig verkligen att jag inte började med Nightmare.

Så för er som inte spelat ännu, se till att inte göra för mycket optional quests vid er första playthrough. Blir mycket roligare om ni gör det vid en andra spelomgång.

Ibland får man inga ledtrådar från spelet vilken level som är lämplig för olika områden. Har följt den här och den tycker jag funkade bra.
Levels

Permalänk

Blir något jätte besviken på bioware, allt fungerade tills patchen och sedan går det inte ens att spela längre och har inte gått att spela sedan den 9:e.
Har testat alla hotfixar som jag har hittat, installerat om drivisar och kollat alla forum som finns typ.
Dom har iaf sagt på biowares forum att det inte är något som kan fixas från spelar sidan utan man måste vänta på en fix på det, dom som har problemen alltså.

Surt att i prinicp vara på sista questet och sedan kan man inte spela klart det och faller liksom ur spelet hela tiden när man ändå hade kommit in i det hyffsat bra efter 90 timmar.

Permalänk
Medlem

Funderer på dersom jeg skal kjøpe spillet nå eller vente lite.

Tror dere det vil være noen sjanse at DA I vil være på ekstra nedsatt pris under mellomdags rea eller vil det ligge stabilt rundt 399 kr på det laveste (Electroworld - nedlasting)? Hvordan funker det å legge en bestilling på en nedlasting der? Vil en få nøkkel koden på et konto der eller tilsendt via epost? Kan ikke riktig se noen forklaring på hvordan det funker på deres side der. Jeg vil gå ut fra at nøkkelen legger en inn på Origin siden?

En annen sak jeg gjerne vil vite er hvor mye plass spillet og alle patcher vil ta opp på SSD:n?

God Jul, Inquisitioninster!

Permalänk
Skrivet av Gigantrix:

Funderer på dersom jeg skal kjøpe spillet nå eller vente lite.

Tror dere det vil være noen sjanse at DA I vil være på ekstra nedsatt pris under mellomdags rea eller vil det ligge stabilt rundt 399 kr på det laveste (Electroworld - nedlasting)? Hvordan funker det å legge en bestilling på en nedlasting der? Vil en få nøkkel koden på et konto der eller tilsendt via epost? Kan ikke riktig se noen forklaring på hvordan det funker på deres side der. Jeg vil gå ut fra at nøkkelen legger en inn på Origin siden?

En annen sak jeg gjerne vil vite er hvor mye plass spillet og alle patcher vil ta opp på SSD:n?

God Jul, Inquisitioninster!

Jag köpte från Electroworld och fick det för 375kr (tror jag) med jul erbjudande. Fick mail med kod i. Bara att skriva in i origin och börja tanka.

Undviker gärna sidor som g2a, oneplay o.s.v. där priserna är misstänksamt billiga (kanske inte just i detta fallet) men det är ju bara min personliga prefernse.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Gigantrix:

Funderer på dersom jeg skal kjøpe spillet nå eller vente lite.

Tror dere det vil være noen sjanse at DA I vil være på ekstra nedsatt pris under mellomdags rea eller vil det ligge stabilt rundt 399 kr på det laveste (Electroworld - nedlasting)? Hvordan funker det å legge en bestilling på en nedlasting der? Vil en få nøkkel koden på et konto der eller tilsendt via epost? Kan ikke riktig se noen forklaring på hvordan det funker på deres side der. Jeg vil gå ut fra at nøkkelen legger en inn på Origin siden?

En annen sak jeg gjerne vil vite er hvor mye plass spillet og alle patcher vil ta opp på SSD:n?

God Jul, Inquisitioninster!

Hej Giga!

Jag postade ett inlägg tidigare, men tänkte inte på att man inte får använda ref-länkar på Sweclockers.

https://www.g2a.com
Där köpte jag min DAI nyckel. Och jag kommer att fortsätta att handla mina icke Steam spel i framtiden på denna site, så länge priserna är oftast är högre via inhemska alternativ, som dessutom tar längre tid på sig att skicka nyckel.

Det gick loss på 380 spänn fast då skänkte jag ändå lite stålar till de behövande barnen, G2a multiplicerar din donering med x6 (du väljer själva hur mycket du vill donera). Jag tror att du får svårt att finna en lika bra tjänst på nätet. Det tog 5 ungefär 5 sekunder ifrån köp tiills nyckeln vart min.

DAI är rimligt stort och om du har snålt om utrymme på SSD, så kör på vanlig disk. (eller med fördel RAM-Disk på 32GB ) Det käkar upp dryga 27GB diskutrymme har jag för mig. (26.8GB)

God Jul på dig mannen, och alla andra på Sweclockers!

//Hund

§11
Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogshitjoint:

Hej Giga!

Jag postade ett inlägg tidigare, men tänkte inte på att man inte får använda ref-länkar på Sweclockers.

https://www.g2a.com
Där köpte jag min DAI nyckel. Och jag kommer att fortsätta att handla mina icke Steam spel i framtiden på denna site, så länge priserna är oftast är högre via inhemska alternativ, som dessutom tar längre tid på sig att skicka nyckel.

Det gick loss på 380 spänn fast då skänkte jag ändå lite stålar till de behövande barnen, G2a multiplicerar din donering med x6 (du väljer själva hur mycket du vill donera). Jag tror att du får svårt att finna en lika bra tjänst på nätet. Det tog 5 ungefär 5 sekunder ifrån köp tiills nyckeln vart min.

DAI är rimligt stort och om du har snålt om utrymme på SSD, så kör på vanlig disk. (eller med fördel RAM-Disk på 32GB ) Det käkar upp dryga 27GB diskutrymme har jag för mig. (26.8GB)

God Jul på dig mannen, och alla andra på Sweclockers!

//Hund

Skrivet av Sweets589:

Jag köpte från Electroworld och fick det för 375kr (tror jag) med jul erbjudande. Fick mail med kod i. Bara att skriva in i origin och börja tanka.

Undviker gärna sidor som g2a, oneplay o.s.v. där priserna är misstänksamt billiga (kanske inte just i detta fallet) men det är ju bara min personliga prefernse.

Det ble et kjøp på 349 kr på Electroworld (kampanje ved kjøp for mer enn 250 på 50 kr rabatt: bruk koden julklapp ved betaling i kassen; gjelder frem til 23.desember). Fikk umiddelbart koden på mitt konto i EW til Origin rett etter jeg betalt, så det gikk hurtigere enn forventet. Ikke noen ventetid med andre ord, slik visse andre siter kan ha innen en kan se koden.

Passet på også å kjøpe Digital Deluxe oppgraderingen fra Origin for 79 kr (20% rabatt frem til jul - normal pris 99 kr), så hele pakken landet på 428 kr for eksakt samme innehold på Origin, der de vil ha 699 kr for DA I digital deluxe utgaven. Med andre ord er jeg nå svært glad over å ha alt det ekstra som inngikk i forkjøpskampanjen på Origin for en mye mindre peng!

Takk for tipset om G2A! Siden lanseringen er det blitt holdt et øye på G2A og Fast2Play, men de siste ukene virke disse siter øke priset, så Electroworld er blant de billigere alternativene når det gjelder nedlasting av DA I.

Måtte flytte rundt litt blant mine spill (Steam/Origin) fra harddisken og SSD:n for å få plass til DA I. Selvfølgelig sjekket jeg ikke hvor Origin ville innstallere spillet, så det havnet på harddisken, men det ordne seg gjennom å flytte over alt til SSD:n når hele pakken på 24 GB endelig ble ferdig nedlastet. Bare til å endre Origins mappe pekere (standard mappen) til hvor spillene nå skal befinne seg og gjøre en kjøring fra Origin slik alle nødvendige tilpassninger og innstillinger ville bli oppdatert fra klienten.

Selve spillet synes jeg fungerer uten større problemer på mitt system, så her langt! Bare litt stutter i dialogene på cut scenene, men ikke verre enn at det vil gå å følge storyn i seg. Dette spill vil passe meg perfekt som en jule og fødseldagsgave!

Takk for tipsene Dog/Hund og Sweet og ha en riktig God Jul!

Her er en link til oppgraderingen jeg kjøpte til Digital Deluxe utgaven for de som sitter på standard utgaven: https://www.origin.com/sv-se/store/buy/dragon-age-inquisition...

Legg inn koden Origin20 for å få 20% rabatt frem til 23. desember (sjekk link for eksakt datum)!

Permalänk
Medlem

Mitt första Dragon Age spel och vilken upplevelse!
Generellt tycker jag att spelet är verkligen bra på de flesta punkterna. Störde mig lite på att jag inte fattade vissa grejer på en gång.
Som till exempel att namnet på ringar anger vilken skill som får buff stat. Jag trodde det bara var random namn så jag har råkat slänga massor!

Tycker också det är lite segt att man får hoppa lite fram och tillbaka för att se stats på olika saker vid crafting. Senaste patcherna har ju bättrat på det lite. Finns mer att göra.

Har spelat ca 60-70 timmar och endast dödat en drake. Finns ju sjukt mycket att se och göra!

Jag är helt klar nöjd. Snacka om valuta för pengarna, om man bortser kostnader för riggen som driver det. haha

Permalänk
Skrivet av fabz:

Som till exempel att namnet på ringar anger vilken skill som får buff stat. Jag trodde det bara var random namn så jag har råkat slänga massor!

Haha jag fattade inte heller det från början. "Va fan alla ringar gör ju samma sak!" xD

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Kan man "tradea" items på något sätt i spelet? Antar att jag är fast i Path of Exile träsket på riktigt...

@ Gigantrix: Kul Kul och varsågod

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimsig:

Tycker tvärt om att det var ett trevligt uppdrag.

Lite omväxling från "Döda 10 monster", eller "Hitta alla shards".

Håller med. Lite intriger, diplomati och mer fokus på karaktärerna. Mer sådant i rollspel tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Haha jag fattade inte heller det från början. "Va fan alla ringar gör ju samma sak!" xD

..................... :facepalm:

Jaha, ja då vet jag det då.

Permalänk
Medlem

Har precis köpt spelet och är riktigt imponerad! Grafiken är förstås väldigt bra, men det som gör mig mest imponerad är nog känslan av att spelet är oändligt. Har spelat i 15 timmar tror jag, och har inte alls kommit långt! Det enda som är lite tråkigt är att min qunari verkar.... blyg? Han kollar alltid ner i golvet, undviker ögonkontakt och har absolut ingen styrka i rösten. Det hade jag inte räknat med, haha!

Skrivet av fabz:

Störde mig lite på att jag inte fattade vissa grejer på en gång.
Som till exempel att namnet på ringar anger vilken skill som får buff stat. Jag trodde det bara var random namn så jag har råkat slänga massor!

^This! Även jag trodde att det var random namn, så jag satte på mig sådana ringar med abilities som jag inte ens använde! Det borde stå tydligare i tooltipen.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabz:

Mitt första Dragon Age spel och vilken upplevelse!
Generellt tycker jag att spelet är verkligen bra på de flesta punkterna. Störde mig lite på att jag inte fattade vissa grejer på en gång.
Som till exempel att namnet på ringar anger vilken skill som får buff stat. Jag trodde det bara var random namn så jag har råkat slänga massor!

Tycker också det är lite segt att man får hoppa lite fram och tillbaka för att se stats på olika saker vid crafting. Senaste patcherna har ju bättrat på det lite. Finns mer att göra.

Har spelat ca 60-70 timmar och endast dödat en drake. Finns ju sjukt mycket att se och göra!

Jag är helt klar nöjd. Snacka om valuta för pengarna, om man bortser kostnader för riggen som driver det. haha

Har du använt dig av dragon age keep? Har man spelat 1an + 2an är det såklart roligast då man vet bakgrundsstoryn, men där kan man i alla fall välja vilka val som har hänt tidigare i storyn. Kan ändra din spelupplevelse sjukt mycket! Typ var å varannan gubbe/händelse ändras beroende på bakgrundsstoryn

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Trots att RPG:s aldrig varit min grej tänkte jag att jag skulle prova på DA3. Spelat någon timme och det känns som jag missat något. Så fort jag stöter på en grupp fiender blir jag besegrad direkt. Har använt mina power ups men det känns knappt som mina attacker gör någon skada. Läst att folk tycker spelet är för lätt på hard och jag spelar på normal

Hur ska man egentligen komma igång med ett sånt här spel om man inte spelat liknande innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Trots att RPG:s aldrig varit min grej tänkte jag att jag skulle prova på DA3. Spelat någon timme och det känns som jag missat något. Så fort jag stöter på en grupp fiender blir jag besegrad direkt. Har använt mina power ups men det känns knappt som mina attacker gör någon skada. Läst att folk tycker spelet är för lätt på hard och jag spelar på normal

Hur ska man egentligen komma igång med ett sånt här spel om man inte spelat liknande innan?

Se till först att fienden inte har högre level än dig. Du ser en siffra ovanför deras huvud.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Har du använt dig av dragon age keep? Har man spelat 1an + 2an är det såklart roligast då man vet bakgrundsstoryn, men där kan man i alla fall välja vilka val som har hänt tidigare i storyn. Kan ändra din spelupplevelse sjukt mycket! Typ var å varannan gubbe/händelse ändras beroende på bakgrundsstoryn

Har inte testat dragon age keep. Har just avslutat min spelgenomgång. Måste smälta det som hänt och hur allting slutade innan jag ger mig på en ny runda. När jag väl ger mig på ett nytt spel ska jag rollspela skiten ur det! Det ska bli kul att se vad som sker! Kanske kommer dragon age keep till användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Trots att RPG:s aldrig varit min grej tänkte jag att jag skulle prova på DA3. Spelat någon timme och det känns som jag missat något. Så fort jag stöter på en grupp fiender blir jag besegrad direkt. Har använt mina power ups men det känns knappt som mina attacker gör någon skada. Läst att folk tycker spelet är för lätt på hard och jag spelar på normal

Hur ska man egentligen komma igång med ett sånt här spel om man inte spelat liknande innan?

Det jag gjorde var att specialisera Cassandra i rollen som en så kalla "tank". Jag gav henne poäng i "Vangaurd" skill trädet. Vad detta betydde är att Cassandra blev den som först gav sig in i strid med uppgiften att hålla fiendens fokus på henne medan resten av gruppen kan attackera ostört.

Kolla runt lite i vilka skills man kan ge sina grupp medlemmar. Kolla även in "Tactics" filken. Det är där du styr lite över hur de ska bete sig i strid.

Ge det lite tid. Ha tålamod. Om du har funderingar, fråga! Så svarar jag efter bästa förmåga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Se till först att fienden inte har högre level än dig. Du ser en siffra ovanför deras huvud.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av fabz:

Det jag gjorde var att specialisera Cassandra i rollen som en så kalla "tank". Jag gav henne poäng i "Vangaurd" skill trädet. Vad detta betydde är att Cassandra blev den som först gav sig in i strid med uppgiften att hålla fiendens fokus på henne medan resten av gruppen kan attackera ostört.

Kolla runt lite i vilka skills man kan ge sina grupp medlemmar. Kolla även in "Tactics" filken. Det är där du styr lite över hur de ska bete sig i strid.

Ge det lite tid. Ha tålamod. Om du har funderingar, fråga! Så svarar jag efter bästa förmåga.

Tack! Jag ska gå igenom tactics och kolla lite Youtube-videos och se om det klarnar lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabz:

Har inte testat dragon age keep. Har just avslutat min spelgenomgång. Måste smälta det som hänt och hur allting slutade innan jag ger mig på en ny runda. När jag väl ger mig på ett nytt spel ska jag rollspela skiten ur det! Det ska bli kul att se vad som sker! Kanske kommer dragon age keep till användning.

Tänk på att du måste använda dragon age keep för att bygga historien INNAN man gör en ny gubbe, det är lite halva poängen

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Har dom fixat så man kan binda mousekeys o lite andra settimgs ännu?

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]