Dragon Age 3: Inquisition

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Går det på något sätt öka drop/loot-rates att man exempelvis får 3-5 Elfroots när man skördar. Anser man slösar allt för mycket tid med "loot animationen".

Ja och nej. Det finns en Perk som ger chans på extra herbs. Men ingen stor bonus.
http://dragonage.wikia.com/wiki/Inquisition_perks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Ja och nej. Det finns en Perk som ger chans på extra herbs. Men ingen stor bonus.
http://dragonage.wikia.com/wiki/Inquisition_perks

Var ingen stor bonus, men blir väl en hel del i slutändan.

Någon som vet vad man bör göra med sina figurines, juveler samt totems man hittar som hamnar i valuables. Har sparat dem sedan början, och har knappt plats för att loota fler.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Underbart spel, men kommer ingenvart för jag ska stanna och ta screenshots hela tiden

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Underbart spel, men kommer ingenvart för jag ska stanna och ta screenshots hela tiden

http://i.imgur.com/NKtLuNJ.jpg

Hur har du fått det att se så bra ut? Spelar själv allt på ultra med GTX 970, dock ser det inte lika bra ut som på screenshot!

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Hur har du fått det att se så bra ut? Spelar själv allt på ultra med GTX 970, dock ser det inte lika bra ut som på screenshot!

Om du öppnar consolen (tryck på §) och skriver "Resolution.resolutionScale 2" så kommer spelet rendreras i dubbla upplösningen, får mest effekt på små detaljer men det ser allmänt bra ut då.

Sen har jag dragit ned det här: http://www.bfcinematictools.com/dai/ och med det kan du få "loss" kameran och kolla runt, och du kan ställa in allt möjligt. På min bild har jag pillat med DoF inställningarna för att det ska bli suddigt i bakgrunden och skärpa på gubben.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tog ca. 60 timmar för mig att spela igenom storyn och alla companion missions etc. Skippade en hel del sidoquests dock.

Överlag gillade ja spelet skarpt, det kändes välgjort. Storyn är väl inget speciellt direkt men den är inte dålig heller, och dialoger är för det mesta välskrivna. Karaktärerna man har mest att göra med är lyckade, likaså (de flesta) cutscenes. Grafiken och variationen i zonerna är bra. Stötte endast på ett fåtal buggar. Bästa single player upplevelsen jag haft på ett bra tag. Dragon Age: Origins är ett av mina favoritspel genom tiderna och det var riktigt roligt med så många bekanta ansikten därifrån.

Några negativa saker finns ändå. Spelade med Xbox kontroller för m&tb kändes inte bra, klumpigt med on/off springande. Mus fungerade dåligt utan autoattack etc. Även med kontroller var kameran helt åt skogen ibland, och "tactical mode" är värdelöst. Tar man striderna som i ett actionspel så funkar det okej, annars inte.
De gick lite överstyr med sidoquests också. Zonerna har en massa väldigt ointressanta missions som påminner en om ett MMORPG. De är förstås helt frivilliga, men jag är något av en completionist, så det känns lite trist att skippa content. Förstår inte varför de kände behovet av att lägga in fetch quests.

Men som sagt, i slutändan gillade jag det mycket. Detta är ett spel man verkligen kan betala fullt pris för och inte känna sig lurad, man får många många timmars välgjord underhållning för pengarna.

Permalänk
Medlem

Såg att EA hade kommenterat Dragon Age Inquisition som den bästa lanseringen i Biowares historia.

Citat:

In particular, Dragon Age: Inquisition had by far the most successful launch in BioWare’s history, exceeding our expectations.

Såg det här
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=149406245&postcoun...

Permalänk
Medlem

Har väl några frågor att ställa.

Hur viktigt är det att ha kört igenom föregångarna?
En stor nackdel med sk öppna spel är att det finns mycket att göra men att många av sakerna kanske inte är speciellt intressanta/liknande, hur viktigt skulle ni säga att sidouppdrag/liknande är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Hur viktigt är det att ha kört igenom föregångarna?

En stor nackdel med sk öppna spel är att det finns mycket att göra men att många av sakerna kanske inte är speciellt intressanta/liknande, hur viktigt skulle ni säga att sidouppdrag/liknande är?

Inte viktigt. Det finns korta summeringar av storyn från första spelen på nätet. Sen kan du ställa in hur du vill att storyn skulle vara med DAK: https://dragonagekeep.com utan att ha kört de två första spelen.
Det får inte jättestor effekt, men ett par grejer här och där påverkas. Man ställer in det DAK och väljer sen i DAI att importera inställningarna.

Svårt att säga. Gör du allt kommer det ta tid och du kanske tröttnar. Kör huvudstoryn, och companion quests, och en lagom mängd runt omkring. Collection questen är de som är tråkigast enligt mig. En del av dem måste man springa och hoppa runt rätt mycket för att lösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Har väl några frågor att ställa.

Hur viktigt är det att ha kört igenom föregångarna?
En stor nackdel med sk öppna spel är att det finns mycket att göra men att många av sakerna kanske inte är speciellt intressanta/liknande, hur viktigt skulle ni säga att sidouppdrag/liknande är?

Jag skulle säga att sido-uppdragen är rätt tråkiga. Däremot är uppdragen till ens kompanjoner riktigt kul att göra, speciellt om man gillar att lära känna karaktärerna lite mer på djupet.

Jag tror inte det är absolut nödvändigt att spela föregångarna MEN jag rekommenderar att du ändå spelar ettan för den är i mitt tycke den bästa som gjorts i serien. Håller än idag.

Jag har säkert spelat om ettan 4 ggr för att storyn och framförallt karaktärerna är så djupa och intressanta!

Edit: sen kommer det finnas personer du hör om och ser som du annars inte hade vetat något om, om du inte hade kört ettan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jag skulle säga att sido-uppdragen är rätt tråkiga. Däremot är uppdragen till ens kompanjoner riktigt kul att göra, speciellt om man gillar att lära känna karaktärerna lite mer på djupet.

Jag tror inte det är absolut nödvändigt att spela föregångarna MEN jag rekommenderar att du ändå spelar ettan för den är i mitt tycke den bästa som gjorts i serien. Håller än idag.

Jag har säkert spelat om ettan 4 ggr för att storyn och framförallt karaktärerna är så djupa och intressanta!

Edit: sen kommer det finnas personer du hör om och ser som du annars inte hade vetat något om, om du inte hade kört ettan.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan bara hålla med. Det sistnämnda du skriver stämmer iofs även på del 2.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

Grafiken är inte speciellt bra nej. Som sagt, det är mest massa particel effects, post processing osv. Det är inte direkt som att 3D modellerna och texturerna är mind blowing. Skulle kunna vara 5 år gamla.

Jag jämför inte med de spel du nämner, jag jämför med vad man borde förvänta sig av en trippel A title Q4 2014.

Rörelse animationerna är riktigt horribla. Gubbarna står och glider runt på marken och rör sig ungefär lika bra som i Half-Life (ett).

Öppnade spelet och print screenade första horribla textur jag hittade. Tog ca 2 minuter.
Jag spelar med Ultra Ultra Ultra Ultra @ 2560x1440.
Tycker du skägg/hår texturerna är fantaskitka? Ser det bra ut?

http://i60.tinypic.com/fbj6tw.png

Edit: Öppna bilden i ny flik så den syns i orginal storlek.

Arma 3
http://i61.tinypic.com/15hiic0.jpg

Ursäkta för att jag kommenterar så långt bak i tiden, men det här fångade mitt intresse och jag vill upplysa lite!

Anledningen till att hår och skägg ser ut som de gör i DA:I är för att användaren ska kunna förändra utseendet på sin karaktär. De använder skägg och hår som består av separata mesher för att kunna anpassa sig på bästa sätt efter huvudform samt för att inte ta upp lika mycket plats på datorn. Jag antar att utvecklarna även gjort så för att dra ner på mängden arbete som skulle krävas för att skapa unika utseenden på alla NPCer som befolkar världen.

Jag kan hålla med om att det kunde sett bättre ut dock. Andra spel fokuserar mycket på att få fint hår, men verkar som Bioware stött på problem eller fokuserat på annat. Det blir inte bättre av att resten av karaktärerena ser så snygga ut vilket gör att behåringen sticker ut ännu mer. Men detta är en trade-off som många spel med stora miljöer och djup character customization väljer att köra på.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Skrivet av Vlademil:

Ursäkta för att jag kommenterar så långt bak i tiden, men det här fångade mitt intresse och jag vill upplysa lite!

Anledningen till att hår och skägg ser ut som de gör i DA:I är för att användaren ska kunna förändra utseendet på sin karaktär. De använder skägg och hår som består av separata mesher för att kunna anpassa sig på bästa sätt efter huvudform samt för att inte ta upp lika mycket plats på datorn. Jag antar att utvecklarna även gjort så för att dra ner på mängden arbete som skulle krävas för att skapa unika utseenden på alla NPCer som befolkar världen.

Jag kan hålla med om att det kunde sett bättre ut dock. Andra spel fokuserar mycket på att få fint hår, men verkar som Bioware stött på problem eller fokuserat på annat. Det blir inte bättre av att resten av karaktärerena ser så snygga ut vilket gör att behåringen sticker ut ännu mer. Men detta är en trade-off som många spel med stora miljöer och djup character customization väljer att köra på.

Har faktiskt inte tänkt på att håret "sitter löst" . Spelar förvisso qunari med kort tuppkam, men det borde väl synas på NPCer? För övrigt tycker jag både ansikten och hår är riktigt snyggt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Patch 5 beta på gång med en hel del nyheter
http://blog.bioware.com/2015/02/13/introducing-the-dai-patch-...

Citat:

As part of the beta, participants will have access to the Black Emporium, a mysterious underground shop run by an immortal proprietor. There, Inquisitors can find powerful artifacts and tools to aid their cause, purchase epic weapons, powerful accessories, new crafting materials and schematics, and even change their voice and facial appearance using the Mirror of Transformation.

In efforts to support different playstyles, we’ve also included the ability to bind additional mouse buttons, as well as an auto-attack key for single player. We’re also including the option to adjust the size of subtitles, and added a shader quality setting to the graphics options, giving players more versatility when running Inquisition.

In Skyhold, we’re adding party storage to the Undercroft—a new feature that many players asked for and we’re happy to finally add. And for those looking to spice up their look, we’ve added an item tinter that lets players use crafting materials to change the color of armor.

Permalänk
Medlem

Vet inte om man ska skaffa det på xbox one eller på pc? Har ett gtx 580 så vad kan jag förvänta mig på pc?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rasmus117:

Vet inte om man ska skaffa det på xbox one eller på pc? Har ett gtx 580 så vad kan jag förvänta mig på pc?

Har du en vettig processor så lär du få allra minst samma grafik som på konsol

Permalänk
Medlem

Nu har jag klarat det hyfsat, visst finns det kvar en del sidouppdrag med begränsad nytta och div samlande kvar att göra, men är tveksam till att jag orkar köra allt sånt.

Tycker det är lite väl mycket samlande och sånt, huvuduppdragen är väl ok, men tyvärr så är sidouppdragen verkligen inget vidare. Hade nog varit vettigare att satsa på färre men bättre sidouppdrag istället för enormt många.

Men ok, det är som det är, har väldigt begränsad erfarenhet av just fantasy-RPG så kände att det kunde vara ok att prova kategorin ändå. Vad ska man nu spela funderar jag över, är Witcher 2 något att rekommendera? Eller är det också tungt vad gäller att måsta loota en massa och sidouppgifter med begränsad nytta?

Permalänk
Medlem

Multiplayer delen är det mest buggigaste skit jag sett.
Du kommer in kan inte göra nånting, inga skills, bars borta, bara gubben syns och ser andra som springer iväg. Hänt 3/5 gång.
Har alla material för craft nya gubbar men nä... "you cant do that"
Kör 4.8Ghz 64 GB DDR4 3x MSI 980 och du kommer inte högre än 70 FPS... stora framedrops i strid. Allt på Ultra.. lika skitigt med 1x 980.. om står still får 150 fps så så fort du rör dig drop ner till 80. grafikmässigt ser det inte bra ut ens på Ultra.

Och inga patcher fixar de heller.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Katastrof tycker jag det är, de pratar inte ens med fansen? wtf... De skulle fixa kontroller till PC?! inte ett ord sedan release. Alla buggar? inte ett ord? jävla h..rer...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Startade spelet och körde lite mp igår. Till min stora förtjusning upptäckte jag att man kan ändra storleken på muspekaren. Nu går det äntligen att se den även i lite högre upplösning

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Har bara spelat igenom en gång när spelet kom ut, har dom utvecklat den taktiska biten till PC något? Bättre tactical view, inställningar för vad medhjälparna ska göra osv?

Permalänk
Medlem

Är lite sugen att spela igen, men känns som att vänta på DLC kanske är en bra ide ? Blir det något ens ? Aha, är lika att vänta. Så kan man arbeta på ens Steambibliotek.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av JohanFalk:

Är lite sugen att spela lite igen, men känns som att vänta på DLC kanske är en bra ide ? Aha, är lika att vänta. Så kan man arbeta på ens Steambibliotek.

Känner lite samma! Har börjat på en andra genomspelning, men ska nog hålla mig tills kommande DLC finns ute.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Känner lite samma! Har börjat på en andra genomspelning, men ska nog hålla mig tills kommande DLC finns ute.

Dock verkar det väl inte som att något DLC kommer inom den snaraste framtiden, är nog ett antal månader ? Eller ? Hursomhelst så har man ett antal spel som behövs spelas så man blir nog inte uttråkad. Skyller på de förbaskade Humble Bundles som är så för jävligt prisvärda...

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av JohanFalk:

Dock verkar det väl inte som att något DLC kommer inom den snaraste framtiden, är nog ett antal månader ? Eller ? Hursomhelst så har man ett antal spel som behövs spelas så man blir nog inte uttråkad. Skyller på de förbaskade Humble Bundles som är så för jävligt prisvärda...

Nej, det lär ta ett tag, men har inte direkt någon brådska. Även om jag gillar DAI är det ingen titel jag känner att jag kommer spela igenom oändligt antal gånger, så lika bra att inte tröttna redan nu. Mass Effect däremot..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Nej, det lär ta ett tag, men har inte direkt någon brådska. Även om jag gillar DAI är det ingen titel jag känner att jag kommer spela igenom oändligt antal gånger, så lika bra att inte tröttna redan nu. Mass Effect däremot..

Körde nyligen igenom Mass Effect 2 och 3, mestadels eftersom en kompis tvingade mig att pröva det med mods, alltså MEHEM till större del. Blev utan tvekan bättre, gav en mycket bättre känsla av hur ska man säga det..."Closure" ?

Ahh, blev lite av ämnet nu.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Jag körde DAI så hårt att jag känner att jag inte tänker spela det mer igen. Har 195 timmarr uppdelade på två karaktärer.

Blir GTA V i april och framförallt Witcher 3 i maj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag körde DAI så hårt att jag känner att jag inte tänker spela det mer igen. Har 195 timmarr uppdelade på två karaktärer.

Blir GTA V i april och framförallt Witcher 3 i maj.

Sitter på ett liknande antal timmar här, känns lite som jag sett allt spelet har att erbjuda nu. Väntar på DLC och Pillars of eternity som kommer om 2 veckor nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pösk:

Har bara spelat igenom en gång när spelet kom ut, har dom utvecklat den taktiska biten till PC något? Bättre tactical view, inställningar för vad medhjälparna ska göra osv?

mmm de har ju sagt att de skall göra det, de har inte sagt något om det sedan release... tyvär...Jag håller mig har inte spelat sedan release men verkar som att vi PC spelare väntar förgäves.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Någon som har en idé om var man hittar Tier3 Light Armor Schematics?

Och kan man ha fler än tre karaktärer som gör side missions vid War table?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9