Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

testat den nya skärmen nu i en vecka med massa BF4 och FC4 och den funkar som en dröm=)

Ingen pixel inversion?

Permalänk
Medlem

Kan inte säga annat än att jag är nöjd med mitt exemplar helskön att spela på
Har inte sett några bild eller pixelfel än så länge.

Visa signatur

I7 4790K | 16 gb | Gigabyte 980 | 1TB Evo 840 | Node 304 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Ingen pixel inversion?

nix inte på den nya.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

Någon som kört mycket CS GO med denna skärmen? Är det en bra skärm om man mest bara spelar CS GO eller skall man köra på en mindre, billigare variant? Det kommer väl förvisso bli att man spelar andra spel också när man får en lite roligare skärm men iaf mest timmar kommer läggas på CS GO.

Sedan en annan viktig fundering.

Benq tex har något som minskar det "skadliga" blue light och sedan något som heter flicker free som skall vara mycket snällare mot ögonen, vilket är något jag verkligen ser som ett stark köpargument för en ny skärm. Jag märker nämligen att mina ögon tar skada av den skärmen jag har nu, de tröttas ut och jag får ont i huvudet och ibland måste jag sluta läsa ett tag när jag suttit länge och kollat runt på forum för jag kan knappt kolla på skärmen. Finns det något sådant motsvarande som är mer skonsamt för ögonen hos denna asusmodell?

Mvh
Danne

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av block:

tack för tipset

Du får trycka på knappen igen vid siktet sen ta tillbaka knappen.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Har haft min skärm i 2 veckor nu, fungerar som en dröm.... man måste självklart ställa in färginställningar/gamma i Nvidia kontroll panel och på skärmen för att få optimal färgåtergivning, det enda jag märker är ett ljust flackande på skärmen i loading screens som är ljusa som tex, Company of heroes 2, Starcraft 2, men när loading är klart så fungerar den fin fint. Sen är problemet knappt märkvärt :).

Och jag är riktigt kinkig med V-Sync och blurr med mera, detta är den ultimata gaming PC upgraderingen då man nått en end game PC.
Vanligvis är man van vid att köra med V-sync och ändå ha en massa blur/stutter som irriterar mig nåt kopiöst, när jag väl beställde denna skärm så tänkte jag hmmm, 7,5k + 6,3k för grafikkortet. Det är mer än vad många andras hela PC setup kostar... men fan vad nöjd man blir med flytet och färgåtergivningen.
Man vill bara jizza på skärmen så bra den är!

Visa signatur

[ Processor i9 9900K 4,9ghz, 1,34V-- Grafikkort Asus strix 1080 TI OC -- Minnen Corsair 16 Gig minnen 3200 mhz DDR4 -- Hårdiskar 1x Samsung 850Evo -- Nätagg 850W Corsair gold -- CPU KylareThermaltake Floe Riing RGB 360 TT Premium -- Chassi Thermaltake View 71 Tempered Glass RGB Plus Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

nix inte på den nya.

Är du helt säker. Asus verkar fortfarande inte vet om det är drivrutins problem, bugg i gsync modulen eller fel på panelen.

Om det du skriver stämmer så är det öppenbart att det är fel på deras skärm och inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grahnen:

Är du helt säker. Asus verkar fortfarande inte vet om det är drivrutins problem, bugg i gsync modulen eller fel på panelen.

Om det du skriver stämmer så är det öppenbart att det är fel på deras skärm och inget annat.

kan ju bara prata för min skärm. men inte hittat eller sett något än iaf.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

kan ju bara prata för min skärm. men inte hittat eller sett något än iaf.

Vad är det för tillverknings månad på din skärm?

Permalänk
Medlem

vart ser jag det då?
hjälper denna?

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

vart ser jag det då?
hjälper denna?

Där du kopplar in kablarna på skärmen. På höger sida sett framifrån så sitter en klisterlapp med serienr och där står det aug 2014 på min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grahnen:

Där du kopplar in kablarna på skärmen. På höger sida sett framifrån så sitter en klisterlapp med serienr och där står det aug 2014 på min.

ah där ja, japp samma här.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

min är också från september

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Jag måste bara ha en gsync skärm, pallar inte att spela i dagsläget. Vill bara slita ut mitt hjärta och kasta det som snöboll med allt jävla screentearing eller fpsdrop/stuttering med vsync.

Nu till frågan: Ska man köpa en Swift eller vänta på ASUS svar? Har ju hört att swiften har en del problem.

Permalänk
Medlem

Hade gärna köpt en, men man blir ju mörkrädd för den procentuella chansen för fel. Innan ASUS går ut officiellt och erkänner problemet samt presenterar en lösning, kommer jag inte göra ett köp.

BenQ har en liknande skärm klar redan med samma teknologi och G-sync, som ska släppas Q4 2014 men blivit tillbakahållen av ASUS exklusivitetsavtal med Nvidia. Så jag tror det kommer bli en sådan om inte ASUS går ut med något gällande ROG Swift tyvärr.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Avstängd

Ska strax sätta ut min Swift vilken är helt felfri, funkat perfekt från dag ett så där kan ni göra ett klipp
Behöver pengar så då åker både burk/skärm ut, annars skullle jag aldrig sälja det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

ah där ja, japp samma här.

Skrivet av Prophet^:

min är också från september

Är det bara jag, men om ni tittar på siffran efter första bokstaven i serienumren, verkar ju stämma överens med månaden den är tillverkad, iallafall på dem ni har, om ni köper fysiskt i butik så borde ni ju kunna se det om det nu stämmer, kanske fler kan kolla och jämföra om jag har fel

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

min är också från september

Hmm beställde min den 14 sep och det står att den kommer från July 2014:p är det något fel på skärmarna från tidigare datum eller varför kollar ni datumet?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av block:

Jag har en, som jag kör med ett 970, är kanonnöjd! enda nackdelen (beror säkert på att jag är dum i huvudet dock) är att jag inte lyckas slå av skärmens inbyggda Crosshair om jag råkar fippla igång det ..

Slå på crosshair som vanligt. Stäng menyn och tryck 2 ggr på X knappen bak på skärmen. Borta :).

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk

Tjo alles, Inskaffade för en dryg månad sen min swift.. Har lirat lite från och till. Allt har funkat mkt bra. Har varit på tå från början ifall det skulle varit någon skit. Nu idag lirade jag lite bf4 i 3h och efter kanske 2h började jag uppleva att bilden ändrade sig.. man fick lite knepiga färger i några sekunder, sen kunde man ana linjer. Jag tänkte då att drivrutinen spökade då jag i början hade problem med att drivrutinerna hängde sig. Nu verkar det dock som att något fel har inträffat. Högra hörnet av skärmen är normal.. går man sedan diagonalt upp mot det vänstra övre hörnet är det precis som att man har någon konstig kantutjämning på.. vet inte hur jag ska förklara men texten ser udda ut. Har startat om skärm, dator, bytt upplösning, hertz, ändrat skärminställningar.. inget verkar hjälpa.

Funderar starkt på RMA nu. Står på min skärm att den är från Augusti 2014.. Inget man bör testa innan som jag inte tänkt på/tagit upp?

mvh

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.1 GHz / 8Gb DDR3 1600Mhz / Samsung 850Pro 256Gb / Plextor 128m3pro SSD / Asus P8Z77-V Pro /

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Långben12:

Tjo alles, Inskaffade för en dryg månad sen min swift.. Har lirat lite från och till. Allt har funkat mkt bra. Har varit på tå från början ifall det skulle varit någon skit. Nu idag lirade jag lite bf4 i 3h och efter kanske 2h började jag uppleva att bilden ändrade sig.. man fick lite knepiga färger i några sekunder, sen kunde man ana linjer. Jag tänkte då att drivrutinen spökade då jag i början hade problem med att drivrutinerna hängde sig. Nu verkar det dock som att något fel har inträffat. Högra hörnet av skärmen är normal.. går man sedan diagonalt upp mot det vänstra övre hörnet är det precis som att man har någon konstig kantutjämning på.. vet inte hur jag ska förklara men texten ser udda ut. Har startat om skärm, dator, bytt upplösning, hertz, ändrat skärminställningar.. inget verkar hjälpa.

Funderar starkt på RMA nu. Står på min skärm att den är från Augusti 2014.. Inget man bör testa innan som jag inte tänkt på/tagit upp?

mvh

Vad använder du för kabel mellan skärmen och datorn?Jag själv kör med displayportkabeln man fick med till skärmen och har inga större problem och drar den lätt i 144hz/FPS i dom flesta spel:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk

Alltså jag har inte haft några problem med något innan, gsync, upplösning, uppdateringsfrekvens.. allt har funkat. Kör displayporten.

Edit: verkar försvinna om man byter upplösning till 1920x1080 i 60hz.. tar man sedan native upplösningen med valfri uppdatering är problemet tillbaka.. böjar låta som problemen folk har tagit upp på rog.asus.com :/

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.1 GHz / 8Gb DDR3 1600Mhz / Samsung 850Pro 256Gb / Plextor 128m3pro SSD / Asus P8Z77-V Pro /

Permalänk
Medlem

man blir ju lite rädd för att starta upp bf4 med swiften

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Prophet^:

man blir ju lite rädd för att starta upp bf4 med swiften

Nejdå kör hårt jag snittar 90-130 fps i bf4 med orginalklock på mitt gtx 980 med ultra settings:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Jag bytte min Lenovo Ideapad z710 mot den här skärmen och idag skall jag göra lite speltestning.. Men annars är och ser den ju helt otroligt fin ut och responstiden är ju helt otrolig, min förra skärm BenQ E2420HD tog åtminstone 10 sekunder.. Är nog super duper nöjd.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Nejdå kör hårt jag snittar 90-130 fps i bf4 med orginalklock på mitt gtx 980 med ultra settings:-)

körde lite idag och det flyter ju på underbart bra med g-sync, och inte dog skärmen heller

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Prophet^:

körde lite idag och det flyter ju på underbart bra med g-sync, och inte dog skärmen heller

Nice:)

Du har ju bättre cpu än mig så det hjälper nog till:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Här ser man tydligt de linjer som uppstår. "Inversion artifacts" De uppkommer enbart vid snabba rörelser. Problemet blir ännu värre om man kör 3d på skärmen.

Den första bilden så syns linjerna på grönt. Den andra syns de tydligt på himmelen mellan trädet och ansiktet.

Permalänk

Jag lämnade tillbaka min. Sen ska jag dock säga att skärmen var fantastiskt bra den tiden den funkade. Sen kan ju Asus som företag fundera på om man kanske ska testa sina premiumprodukter lite mer, verkar ju vara sjukt mycket returer på denna om man ska tro på återförsäljarna.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.1 GHz / 8Gb DDR3 1600Mhz / Samsung 850Pro 256Gb / Plextor 128m3pro SSD / Asus P8Z77-V Pro /