Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mocka:

Kollade du hemma?

Vad ska man göra åt det? OD (Overdrive) funktionen spelar ingen roll om jag sätter till Off, Normal eller Extreme.

G-sync fungerar prima!

Det viktiga man skall tänka på när man har en G-sync skärm är att alltid ha V-sync avstängt i spelinställningarna och alltid köra riktig Fullscreen (så att lampan på skärmen blir röd). I NVCP kör man G-sync på i V-sync inställningen.

FPSen är helt okej tycker jag själv för att vara 1440p. Nu har jag förvisso ett 970 (SLI ger ingen fördel utan faktiskt ger sämre FPS) men tycker jag håller mig runt 100fps utom i städer och raids där det går ner till 40 under bossfighter, men det är jag van vid. Vissa platser i vissa dungeons kan få FPSen att gå ner, t ex mycket eld osv.

Nej han inte kolla.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Har suttit och läst igenom i stort sett samtliga inlägg i denna tråd. Som jag kan se så verkar majoriteten av användare här ha problem med skärmen. Enligt alla tester som man läst så ska det vara en fantastisk skärm, men frågan är verkligen om det är värt att köpa den för 7500:- och ha en massa problem?

Vore kul och se fler positiva kommentarer, men det kanske är omöjligt med tanke på kvaliteten.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Jag är extremt nöjd. Jag använder den till 99% spel och surf. Till det fungerar den utmärkt. Inga problem att rapportera om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aqua_HeaD:

Har suttit och läst igenom i stort sett samtliga inlägg i denna tråd. Som jag kan se så verkar majoriteten av användare här ha problem med skärmen. Enligt alla tester som man läst så ska det vara en fantastisk skärm, men frågan är verkligen om det är värt att köpa den för 7500:- och ha en massa problem?

Vore kul och se fler positiva kommentarer, men det kanske är omöjligt med tanke på kvaliteten.

Du kommer alltid höra mest om folk som har problem. Än så länge så funger min skitbra. Har två stuck pixels men jag ser dom aldrig om jag inte trycker ansiktet upp mot skärmen, vilket jag aldrig gör.

Permalänk
Medlem

Min fungerar helt perfekt, riktigt bra skärm och TN panelen är väldigt bra på denna.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min för professionell bildbehandling, klarar inte av det utan 144Hz. Inputlagg när man retuscherar suger helt enkelt. Redigerar mina kattbilder i Corel Paint Shop Pro, skickar till facktidningar i ISO9660-godkända formatet .pspimage.

Skämt åsido, Corel PSP är rätt bra för att redigera kattbilder. Som hobby spelar jag. Har bara en skärm, kör allt i fullskärm med G-sync numera. Njuter av silkesmjuk bilduppdatering i flertalet spel. Nu stör jag mig på att spel som ACIV och Wolfenstein är låsta runt 60fps. Behöver mer grafikkraft, 2560x1440@144Hz är tungt att driva i många spel.

Permalänk
Medlem

Har ni några rekommendationer på drivers för WoW med denna skärm? Gärna drivers som inte disconnectar mig när jag tabbar ut under loading screen (problem jag har haft med en del drivers de senaste 4 åren eller nått ).

Drivrutinerna jag kör med just nu är 337.88 men känns aningen utdaterat med tanke på att de släpptes innan skärmen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haxlax:

Har ni några rekommendationer på drivers för WoW med denna skärm? Gärna drivers som inte disconnectar mig när jag tabbar ut under loading screen (problem jag har haft med en del drivers de senaste 4 åren eller nått ).

Kör med första versionen av GTX Titan och X99 om det har betydelse. Drivrutinerna jag kör med just nu är 337.88 men känns aningen utdaterat med tanke på att de släpptes innan skärmen?

Använd en drivrutin som stöder G-Sync. Typ 344.16.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Använd en drivrutin som stöder G-Sync. Typ 344.16.

Var inte dem drivrutinerna specifikt för 900-serien?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haxlax:

Var inte dem drivrutinerna specifikt för 900-serien?

Om dom vore det så hade dom inte funnits för andra grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Om dom vore det så hade dom inte funnits för andra grafikkort.

Hittar dem inte på officiella driver sidan hos nVidia. Guru3D säger att de är specifikt för dem grafikkorten.

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

Om dom vore det så hade dom inte funnits för andra grafikkort.

Nu har inte jag grottat in mig ordentligt, men det här hittade jag när jag googlade.

http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/78216/en-us

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Nu har inte jag grottat in mig ordentligt, men det här hittade jag när jag googlade.

http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/78216/en-us

Jo men de dyker endast upp om man söker efter 900 drivers. Känns onödigt att modda när jag kan bara dra ner några andra drivers.

Permalänk
Avstängd

Kan inte alla skriva början på sina S/N och Manufacture Date?

Mitt är E8 och Manufacture Date är August 2014. Folk på diverse forum tror det finnas några nya revisioner ute. Typ E9 och E10 osv.

Permalänk
Avstängd

Lägger frågan här också?Är det någon som har skärmen hemma och kan mäta exakt hur bred den är? Jag har exakt 626mm i bredd på mitt datorbord och enligt asus egna specs så är skärmen Phys. Dimension with Stand(WxHxD): 619.77x362.96x237.9mm.Alltså borde jag få plats med skärmen på mitt nuvarande datorbord?
MvH jonas

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Lägger frågan här också?Är det någon som har skärmen hemma och kan mäta exakt hur bred den är? Jag har exakt 626mm i bredd på mitt datorbord och enligt asus egna specs så är skärmen Phys. Dimension with Stand(WxHxD): 619.77x362.96x237.9mm.Alltså borde jag få plats med skärmen på mitt nuvarande datorbord?
MvH jonas

62cm i bredd enligt min slitna tumstock och ögonmått. Den har en utstickande kant på sidan som är bredaste punkten. Den är alltså inte rak på sidokanterna utan lite bredare på bakkanten av ramen, och lite smalare längst fram i bildskärmskanten (några millimeter smalare). Har du 62,6cm tillgängligt ska det gå, men du har minimalt spelrum.

Permalänk
Hedersmedlem

Någon annan som gjort crosstalk-tester på skärmen?
Undrar om min skärm är defekt eller om det är normalt med detta resultat (märks inte vid normal användning i windows/spel)

Mina resultat : http://youtu.be/FDHHA5jA8mI
Testbilder tagna från http://www.techmind.org/lcd/

Det jobbigaste är nog GSYNC-flickret som uppstår i alla spel som microstuttrar.
Ex spel som funkat bra för mig: Shooters i allmänhet, ex COD-AW, men även äldre spel ex Dragon Age origins
Spel som hittills inte funkat bra: Supreme commander (mega-flicker då varje selekterad enhet i spelet ger upphov till ett mini-stutter och flimmer ^^). Ospelbart dessvärre med GSYNC på.

Allmänt om färg och svärta. Det är lite synd att TN-bildkvalitén ska vara så dålig (ja, kommer man från VA/IPS-världen så är den det), för man blir så otroligt beroende av GSYNC (perfekt vsync utan input lag) att man aldrig kommer kunna spela på en vanlig skärm igen :/.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

62cm i bredd enligt min slitna tumstock och ögonmått. Den har en utstickande kant på sidan som är bredaste punkten. Den är alltså inte rak på sidokanterna utan lite bredare på bakkanten av ramen, och lite smalare längst fram i bildskärmskanten (några millimeter smalare). Har du 62,6cm tillgängligt ska det gå, men du har minimalt spelrum.

Tack för svar. Då chansar jag och beställer nu när inet har kampanj på skärmen,6999:)

https://www.inet.se/produkt/2205243/asus-27-rog-swift-pg278q-...

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

äntligen fått hem en NY efter 2 veckor utan!! denna ser ut i att funka sjukt mycket bättre (hitills) inte alls samma problem som innan.
så ni som har lite små problem hela tiden, försök att byta till en ny!

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

äntligen fått hem en NY efter 2 veckor utan!! denna ser ut i att funka sjukt mycket bättre (hitills) inte alls samma problem som innan.
så ni som har lite små problem hela tiden, försök att byta till en ny!

Vad har blivit bättre? Finns det en ny batch ute? Letar ny skärm men vill inte lägga 7k på en buggig skärm. Även kollat på 2420z men är det värt att vänta på G-sync modellen?

Mvh
Danne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Vad har blivit bättre? Finns det en ny batch ute? Letar ny skärm men vill inte lägga 7k på en buggig skärm. Även kollat på 2420z men är det värt att vänta på G-sync modellen?

Mvh
Danne

den flackar inte längre som min gjorde innan. hade svårt att skifta mellan 60-120-144hz oxå.
ska ännu testa spela lite. va någon uppdatering till BF4 som ja väntar på. (trögt nät)
men allt det ja hade innan på första skärmen är iaf borta. vet inte om det har med olika batchar att göra men.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HampZZ:

den flackar inte längre som min gjorde innan. hade svårt att skifta mellan 60-120-144hz oxå.
ska ännu testa spela lite. va någon uppdatering till BF4 som ja väntar på. (trögt nät)
men allt det ja hade innan på första skärmen är iaf borta. vet inte om det har med olika batchar att göra men.

Jag fick min idag också,och allt verkar flyta bra,den känns ganska ljus mot min gamla benq men det går säkert ställa in efter hand:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

jag ändra till Colur temp till Warm
och sedan contrast på 34. Brightness 40.

sedan ändra ja i kontrollpanelen på datorn till detta:
http://i.imgur.com/yuNeq3w.jpg?1

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Jag fick min idag också,och allt verkar flyta bra,den känns ganska ljus mot min gamla benq men det går säkert ställa in efter hand:-)

Ja, brightness får man ställa ner. Har min på 25, men beror förstås på omgivningsbelysning.

Permalänk
Avstängd

Tack för vettiga svar HammpZZ och Buio.)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Har suttit och läst igenom i stort sett samtliga inlägg i denna tråd. Som jag kan se så verkar majoriteten av användare här ha problem med skärmen. Enligt alla tester som man läst så ska det vara en fantastisk skärm, men frågan är verkligen om det är värt att köpa den för 7500:- och ha en massa problem?

Vore kul och se fler positiva kommentarer, men det kanske är omöjligt med tanke på kvaliteten.

Jag har en, som jag kör med ett 970, är kanonnöjd! enda nackdelen (beror säkert på att jag är dum i huvudet dock) är att jag inte lyckas slå av skärmens inbyggda Crosshair om jag råkar fippla igång det ..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av block:

Jag har en, som jag kör med ett 970, är kanonnöjd! enda nackdelen (beror säkert på att jag är dum i huvudet dock) är att jag inte lyckas slå av skärmens inbyggda Crosshair om jag råkar fippla igång det ..

Det gjorde jag med först men det räcker att stänga av skärmen en stund så försvann den:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Det gjorde jag med först men det räcker att stänga av skärmen en stund så försvann den:-)

tack för tipset

Permalänk
Medlem

hämtade precis ut min, inga döda pixlar, får kolla efter andra problem senare när jag sovit! grymt nöjd än så länge

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

testat den nya skärmen nu i en vecka med massa BF4 och FC4 och den funkar som en dröm=)

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop