Sonos gör hörlursdebut med Sonos Ace

Permalänk
Melding Plague

Sonos gör hörlursdebut med Sonos Ace

Företaget hoppas på att fler än audiofilerna kan lockas till att köpa nya Sonos Ace.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Audiofilerna är väl de enda som inte lockas av Sonos...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrken:

Audiofilerna är väl de enda som inte lockas av Sonos...

och tur är väl det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

och tur är väl det...

Haha ja hade audiofilerna varit intresserade så hade sonos satt priset 10x högre.
”De har ett grönare ljud och djupare tystnad” - anonym audiofil

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Haha ja hade audiofilerna varit intresserade så hade sonos satt priset 10x högre.
”De har ett grönare ljud och djupare tystnad” - anonym audiofil

Du måste göra skillnad på audiofilerna och audiostofilerna.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

Sonos delar mycket kunder med Apple så ska bli intressant hur dom står sig mot APM.

Permalänk
Medlem

Audiofilerna kommer bara nöja sig med dom om dom vet där är silverkablar och guldpläterat ladduttag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Sonos gör bra högtalare, tvekar inte på att dessa kommer bli bra.

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/so...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Sonos gör bra högtalare, tvekar inte på att dessa kommer bli bra.

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/so...

Håller med. Tycker Sonos är suveräna för priset. Och då får snobbarna säga vad de vill😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Audiofilerna kommer bara nöja sig med dom om dom vet där är silverkablar och guldpläterat ladduttag.

Guldpläterad bluetooth-antenn, annars får det vara.

Permalänk
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Sonos gör bra högtalare, tvekar inte på att dessa kommer bli bra.

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/so...

Det här kommer utifrån deras uppköp utav RHA
RHA var en liten aktör från Skottland som fokuserade på In ears och som var ruskigt bra och där deras planar version var väldigt fina.

Permalänk

Ser inte varför man skulle köpa andra trådlösa lurare än Sony WH-1000XM5. Finns för drygt 3k just nu med. Om Sony bara kunde komma på bättre produktnamn hade det varit perfekt. Brukar kalla det XM5 när jag rekommenderar lurarna till alla jag känner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezelag:

Ser inte varför man skulle köpa andra trådlösa lurare än Sony WH-1000XM5. Finns för drygt 3k just nu med. Om Sony bara kunde komma på bättre produktnamn hade det varit perfekt. Brukar kalla det XM5 när jag rekommenderar lurarna till alla jag känner.

Ja, dom är så klart bra. Jag har XM3 och är jättenöjd med dem.

Dock skulle jag kunna önska lite lyxigare design och riktade till de som använder lurarna hemma.
Hoppas verkligen Sony förnyar sig och breddar utbudet med kommande modeller.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem
Skrivet av dool:

Ja, dom är så klart bra. Jag har XM3 och är jättenöjd med dem.

Dock skulle jag kunna önska lite lyxigare design och riktade till de som använder lurarna hemma.
Hoppas verkligen Sony förnyar sig och breddar utbudet med kommande modeller.

Jag har också XM3. Det största problemet med dem är att de blir varma. Särskilt vid långa gaming-pass.

Permalänk
Medlem

Vad innebär stöd för Dolby Atmos i praktiken? Vad krävs för att nyttja det?
Kommer de här lurarna att kunna ge en upplevelse av 5.1/7.1 ljud över Bluetooth?

Om man har en Nvidia Shield som stödjer Dolby Atmos kommer Sonos Ace ge nåt mervärde jämfört med t.ex Sony WH1000-XMx?

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Det här kommer utifrån deras uppköp utav RHA
RHA var en liten aktör från Skottland som fokuserade på In ears och som var ruskigt bra och där deras planar version var väldigt fina.

Haft 3 par lurar från dem, MA750 som både trådat och trådlösa och ett tredje par jag inte kommer ihåg namnet på. Alla in ear. Ruskigt nöjd faktiskt, så tråkigt att de inte finns kvar under RHA längre. Trådade MA750 med hörlursförstärkare lät ruskigt bra för priset faktiskt.

Visa signatur

Chassi: Jonsbo U3 Moderkort: Asus z97 m-plus PSU: Fractal Design Newton R3 RAM: Kingston HyperX 4x4 1866mhz
CPU: Core i7 4790K GPU: Evga GTX 970 SC SSD: Crucial MX100 512GB + en H80i och lite fläktar

Permalänk

Haha härlig artikelbild på en misshagad audiofil.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk

Varje gång jag ser nya hörlurar så blir jag nyfiken, har de löst problem med bra ljudkvalitet samtidigt som micken är igång?

Det nämns aldrig i tester och jag har testat igenom Sony MX3, MX5, bose qc, bose 700, sennheiser momentum 4 och ett gäng till.

Jag sitter mycket i discord samtidigt som jag vill lyssna på musik och bara stänger av musiken om någon börjar snacka. Men alla bluetoothheadsets jag testat har haft sån dålig kvalitet på ljudet att det inte går att lyssna på musik när micken är i användning. Jag faller alltid tillbaka på arctic pro eller liknande dedikerade trådlösa headset.

Det skulle vara så fint med ett bluetooth headset som klarar att seamless switcha mellan mic+ljud och bara ljud med en low latency codec och multipoint så att man bara kan gå iväg och ha den till musiken också.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Jag vill bara skrika när jag hör Sonos. Som IT-tekniker, som tidigare även hjälpte privatpersoner, så ryser jag varje gång jag ser ett Sonos-system. Det är alltid något problem med det. Oftast med den trådlösa anslutningen. Leder ofta till fabriksåterställning och en jäkla massa jobb. Vet inte hur många gånger jag har jagat runt efter Sonos-högtalare som inte ansluter ordentligt och klättrat upp i bokhyllor och vitrinskåp för att återställa dem.

Behöver inte betyda att det skulle vara problem med deras lurar, men vettefan.

PS. Som ett tillägg - ju fortare de tar kål på alla jävla endast app-styrda system, desto bättre. Ni som vet, ni vet.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wwraver:

Jag vill bara skrika när jag hör Sonos. Som IT-tekniker, som tidigare även hjälpte privatpersoner, så ryser jag varje gång jag ser ett Sonos-system. Det är alltid något problem med det. Oftast med den trådlösa anslutningen. Leder ofta till fabriksåterställning och en jäkla massa jobb. Vet inte hur många gånger jag har jagat runt efter Sonos-högtalare som inte ansluter ordentligt och klättrat upp i bokhyllor och vitrinskåp för att återställa dem.

Behöver inte betyda att det skulle vara problem med deras lurar, men vettefan.

Funkat överlag bra med de högtalare från Sonos som jag har haft att göra med. Kanske ver mer instabilt tidigare?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av wwraver:

Jag vill bara skrika när jag hör Sonos. Som IT-tekniker, som tidigare även hjälpte privatpersoner, så ryser jag varje gång jag ser ett Sonos-system. Det är alltid något problem med det. Oftast med den trådlösa anslutningen. Leder ofta till fabriksåterställning och en jäkla massa jobb. Vet inte hur många gånger jag har jagat runt efter Sonos-högtalare som inte ansluter ordentligt och klättrat upp i bokhyllor och vitrinskåp för att återställa dem.

Behöver inte betyda att det skulle vara problem med deras lurar, men vettefan.

PS. Som ett tillägg - ju fortare de tar kål på alla jävla endast app-styrda system, desto bättre. Ni som vet, ni vet.

Jag känner absolut inte igen mig. Sonos är ett av de stabilaste systemen jag har.

Tur för dig att det finns andra högtalare att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezelag:

Ser inte varför man skulle köpa andra trådlösa lurare än Sony WH-1000XM5. Finns för drygt 3k just nu med. Om Sony bara kunde komma på bättre produktnamn hade det varit perfekt. Brukar kalla det XM5 när jag rekommenderar lurarna till alla jag känner.

Skrivet av dool:

Ja, dom är så klart bra. Jag har XM3 och är jättenöjd med dem.

Dock skulle jag kunna önska lite lyxigare design och riktade till de som använder lurarna hemma.
Hoppas verkligen Sony förnyar sig och breddar utbudet med kommande modeller.

Fortsätt ni med era mainstream-produkter, så kan vi som uppskattar hur riktigt ljud ska låta, ha Sennheiser ifred

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Funkat överlag bra med de högtalare från Sonos som jag har haft att göra med. Kanske ver mer instabilt tidigare?

Känner du inte igen trollandet på lukten?

Permalänk
Medlem

Sonos känns verkligen som högtalarnas Apple.
Betalar för "design" och "kvalité"...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av dool:

Ja, dom är så klart bra. Jag har XM3 och är jättenöjd med dem.

Dock skulle jag kunna önska lite lyxigare design och riktade till de som använder lurarna hemma.
Hoppas verkligen Sony förnyar sig och breddar utbudet med kommande modeller.

Skrivet av Edvin1:

Jag har också XM3. Det största problemet med dem är att de blir varma. Särskilt vid långa gaming-pass.

Förstår faktiskt inte hur ni kan tycka att de är bra. Ljudet är i mina öron på gränsen till uselt. Det som de gör bra är ljudisoleringen och passar när jag flyger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Förstår faktiskt inte hur ni kan tycka att de är bra. Ljudet är i mina öron på gränsen till uselt. Det som de gör bra är ljudisoleringen och passar när jag flyger.

Okej. Jag förstår faktiskt inte hur du kan tycka att ljudet är ”på gränsen till uselt”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezelag:

Ser inte varför man skulle köpa andra trådlösa lurare än Sony WH-1000XM5. Finns för drygt 3k just nu med. Om Sony bara kunde komma på bättre produktnamn hade det varit perfekt. Brukar kalla det XM5 när jag rekommenderar lurarna till alla jag känner.

Kul när någon vill ha in-ear och du rekommenderar de schabraken 😂

”Nej du vill inte ha små hörlurar som du kan ha i fickan! Det finns BARA de här att överväga”

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Känner du inte igen trollandet på lukten?

Kanske.
Minns att det var en del strul med Bluetooth på en Sonos Roam när den var ny. Men det blev stabilt efter några uppdateringar. En gång minns jag att Sonos One tappade kontakten med nätverket och fick ställas in igen. Så inte helt smärtfritt, men överlag stabilt tycker jag sett till hur ofta det faktiskt funkar.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av wwraver:

Jag vill bara skrika när jag hör Sonos.

Vem har löst det bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Varje gång jag ser nya hörlurar så blir jag nyfiken, har de löst problem med bra ljudkvalitet samtidigt som micken är igång?

Det nämns aldrig i tester och jag har testat igenom Sony MX3, MX5, bose qc, bose 700, sennheiser momentum 4 och ett gäng till.

Jag sitter mycket i discord samtidigt som jag vill lyssna på musik och bara stänger av musiken om någon börjar snacka. Men alla bluetoothheadsets jag testat har haft sån dålig kvalitet på ljudet att det inte går att lyssna på musik när micken är i användning. Jag faller alltid tillbaka på arctic pro eller liknande dedikerade trådlösa headset.

Det skulle vara så fint med ett bluetooth headset som klarar att seamless switcha mellan mic+ljud och bara ljud med en low latency codec och multipoint så att man bara kan gå iväg och ha den till musiken också.

Håller helt med. Jag har slutat använda mina XM4 av just denna anledning och istället åker AirPods Pro in. Spelar i princip inte och sitter extremt lite med PC men använder iPad och MacBook många timmar varje dag - jag kan verkligen inte förstå hur detta fortfarande kan vara ett problem. Om Apple kan lösa det - vad hindrar övriga?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”