Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Har lagt till er alla, hoppas det är ok?:) Jag lirar framför allt på kvällarna och då är det Forza 5 och Destiny som gäller (jösses vad grymt detta spel är, dock suger de väääääääääldigt långa laddtiderna...).

Edit: "Parakos" heter jag på XBOX live.

Lade till er också
Gamertag: PotaHH

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Hur gör du för att betala för spel? Jag får error code PBR9002 när jag försöker betala med paypal.

EDIT: Ser att mitt Paypal var inställt på sverige, säkert därför det inte går. Får ta och köpa digitala gift cards och betala med istället.

Edit 2: Tog och bytte min gamertag, så nu heter jag Marinlik som jag även gör här, på Steam och på PSN.

Har du inget VISA/Mastercard?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Har du inget VISA/Mastercard?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo VISA har jag. Men gissade att det inte skulle fungera med ett svenskt VISA då mitt konto är amerikanskt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Jo VISA har jag. Men gissade att det inte skulle fungera med ett svenskt VISA då mitt konto är amerikanskt.

Du lägger till kortet i boxen, med förslagsvis en amerikansk billing address. Tex en Oregon, eller kanske Delaware som stat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Skrivet av KlockreN:

Nu när jag fått en "tyst" konsol ska jag nog köpa Destiny idag & kanske Diablo. Sen tidigare har jag Forza 5.

Ni går gärna adda mig: Granholm

Avancerad exchange eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Vad är detta? Personer från Swec?

Japp det är listan från swec lättare att hålla kollot folk så

Postar igen xbox lne live friendlist byggvidare !

Tänkte det var dags att uppdatera listan inför destiny

1. RiksFettot, CoD,Ryse,Forza,Titanfall, PvZ, Destiny
2. Framfart, Fifa14,Ryse,Forza,Titanfall
3. Panicmango, Fifa14, Forza, AC4, Titanfall, Plants vs zombies, Rayman etc etc...
4. maccswe, CoD,Titanfall, BF4, Tomb Raider,AC4.
5. baxeee , CoD, BF4, FIFA 14.
6. TheWalruz, AC4, DR3, TRDE
7. Kikoel, Forza, Fifa 14, Ryse, Killer instinct, Tomb raider
8. Jurand, Forza, Fifa, Tomb Raider, Titanfall
9. Halogen78, Forza, AC4
10. Fariko Eggzje, Forza,BF4,FIFA,PVZGW,Just Dance
11.blodvite, pvzgw, Titanfall
12. Gu1dIvar, Titanfall, Ryse

Permalänk
Medlem

Då paypal med svenskt kort och kortbetalning överhuvudtaget inte fungerar för mig gjorde jag såhär för att kringå det.

Köp ett amazon.com giftcard med valfritt saldo, använd sedan det för att köpa Xbox Credzzz-ellervaddetnuheter.
Man behöver bara ha en amerikansk billing adress när man genomför köpet av Xbox-koden. Amazon-giftcards går bra att köpa med svenskt kort och svensk adress. Sedan har amazon även ett supersmidigt sätt att växla mellan olika billing adresser.

Permalänk
Medlem

Eller g2a för den delen.

Någon som spelar Madden 15? Sugen på lite svenskt motstånd

Permalänk
Skrivet av lillsowi:

Då paypal med svenskt kort och kortbetalning överhuvudtaget inte fungerar för mig gjorde jag såhär för att kringå det.

Köp ett amazon.com giftcard med valfritt saldo, använd sedan det för att köpa Xbox Credzzz-ellervaddetnuheter.
Man behöver bara ha en amerikansk billing adress när man genomför köpet av Xbox-koden. Amazon-giftcards går bra att köpa med svenskt kort och svensk adress. Sedan har amazon även ett supersmidigt sätt att växla mellan olika billing adresser.

Fnns ett annat sätt också. Gå in på offgamers.com och gör ett konto sen kan man köpa xbox giftcards. Sen behöver man inte någon billing adress på offgamers bara dit visa eller mastercard

Permalänk
Skrivet av PFall:

Lade till er också
Gamertag: PotaHH

Lägger till er med!

Permalänk
Medlem

Någon som vill bjuda in mig till preview updates?
min gamertag: emilgrensman

Permalänk
Medlem
Skrivet av grensman:

Någon som vill bjuda in mig till preview updates?
min gamertag: emilgrensman

Har redan skickat en invite med din Gamertag. Du får vänta på besked från Microsoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillsowi:

Då paypal med svenskt kort och kortbetalning överhuvudtaget inte fungerar för mig gjorde jag såhär för att kringå det.

Köp ett amazon.com giftcard med valfritt saldo, använd sedan det för att köpa Xbox Credzzz-ellervaddetnuheter.
Man behöver bara ha en amerikansk billing adress när man genomför köpet av Xbox-koden. Amazon-giftcards går bra att köpa med svenskt kort och svensk adress. Sedan har amazon även ett supersmidigt sätt att växla mellan olika billing adresser.

Ja, eller så reggar du ditt visa med adress i Oregon, som det står på ett tiotal ställen i tråden. Allra smidigast.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får 16:9 ratio när man spelar upp fysiska dvd filmer på maskinen. Får bara 4:3 ratio om ens knappt det.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Någon som vet hur man får 16:9 ratio när man spelar upp fysiska dvd filmer på maskinen. Får bara 4:3 ratio om ens knappt det.

Har för mig att jag sett det finns i settings.

Edit: lägg gärna till mig på live Aurahead

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Lägg gärna till mig hörn i, GT Ramp94 Är lätt på att lira lite Destiny!

Permalänk
Medlem

Lägg till WhiterLiridon, vill gärna ha en full fireteam när vi grindar pvp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Har redan skickat en invite med din Gamertag. Du får vänta på besked från Microsoft.

Ah, trodde man kom med direkt Tack för invite!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Växla:

Äntligen har den anlänt!
Microsoft hade tydligen inte lyckats leverera min beställning till mediamark(Day One Limited Edition). Men fick istället ett ersättningspaket Xbox One m. Kinect, FIFA15, Forza 5, Dance Central Spotlight, Dead Rising 3, 13 månader Xbox Live Gold, en extra handkontroll för samma pris! Grymt fixat måste jag säga.

Den står just nu och uppdaterar/laddar spel osv. Lägg gärna till mig, rätt casual spelare då jag både studerar och har lite på sidan Gamertag: eck1N

PS: inga missljud från min, dock en EU import version med kinect.

Köpte du green eller black box?

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller tar det sjukt länge att ladda ner Forza 5 till xboxet. Nu efter 5 timmar så står det på 79%. Gjorde en nätverkstest och fick cirka 16mbts ner. Har ju 100/100 fiber så det borde gå fortare kan man ju tycka :). Men som sakt så är ju spelet på cirka 40gb.

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Köpte du green eller black box?

Hade ju beställt en Black box, men slutade upp med att jag fick en Green.

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk

Earpill: Forza 5, Destiny än så länge

Någon som älskar att drifta runt lite? Vore ball o vara med ett gäng o köra!

Sedan om någon har en preview invite, så säger jag inte nej <3

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem med kinect?
Jag får den att reagera på xbox men säger jag sedan t.ex go to netflix så reagerar den inte.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte att jag hamnade lite utanför när jag och polarna lirade destiny nyss och är därför i funderingarna att fixa ett headset eller enbart adaptern till min xbone. Har ni några prisvärda alternativ?
Jag besitter just nu ett g430, koss iporta pro samt sennheiser momentum. De två sistnämnda ska micen inte fungera med vad jag förstått. Och G430 måste jag skaffa någon kabel till som gör om de två 3,5orna till en som passar med adaptern, frågan är var jag kan få fatt på en sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Butterfinger:

Earpill: Forza 5, Destiny än så länge

Någon som älskar att drifta runt lite? Vore ball o vara med ett gäng o köra!

Sedan om någon har en preview invite, så säger jag inte nej <3

gametag?

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Någon mer än jag som har problem med kinect?
Jag får den att reagera på xbox men säger jag sedan t.ex go to netflix så reagerar den inte.

Säger du "xbox go to netflix" bör det funka. och att du har engelska som språk

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk

Fick min Xbox idag. Jag har det här "irriterande" hdd ljudet men det stör faktiskt inte mig, antagligen p.g.a. Att jag spelade FIFA 14 senast igår på min 360 som låter som en jetmotor. Jag kommer inte att skicka tillbaka den, kanske efter första updaten om det inte blir fixat!

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motofinne:

Fick min Xbox idag. Jag har det här "irriterande" hdd ljudet men det stör faktiskt inte mig, antagligen p.g.a. Att jag spelade FIFA 14 senast igår på min 360 som låter som en jetmotor. Jag kommer inte att skicka tillbaka den, kanske efter första updaten om det inte blir fixat!

trist. Vulken bundle köpte du och vart?

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Motofinne:

Fick min Xbox idag. Jag har det här "irriterande" hdd ljudet men det stör faktiskt inte mig, antagligen p.g.a. Att jag spelade FIFA 14 senast igår på min 360 som låter som en jetmotor. Jag kommer inte att skicka tillbaka den, kanske efter första updaten om det inte blir fixat!

Man har hittat att det beror på kassa spolar i samband med vissa CPU frekvenser, det är inget som kan fixxas med en uppdatering. Det kan däremot bli bättre, sämre eller ingen skillnad med tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Man har hittat att det beror på kassa spolar i samband med vissa CPU frekvenser, det är inget som kan fixxas med en uppdatering. Det kan däremot bli bättre, sämre eller ingen skillnad med tiden.

Killbom strikes again. Bättre, sämre eller ingen skillnad. Klar och tydlig information, jag antar att du är politiker.
Har du källan till att det är kassa spolar?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10