Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

hur gör du? Min app klagar bara på att jag ej har någon usb hårddisk inkopplad.

Kolla settings och se så det inte finns en uppdatering till, jag fick uppdatera mitt xbox manuellt igår. Trots att mitt står i standby.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Om jag kollar under mina registrerade konsoler på xbox.com så har jag två, min egen samt en annan med annat serienummer. Ingen aning vad den kommer ifrån. Nån som varit med om detta?

Yepp.

Jag gick in och skulle regga min igår, la in det serienummer som stod på boxen och när den var tillagd stod det att jag hade två registrerade... Den första har ett annat serienummer

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Kolla settings och se så det inte finns en uppdatering till, jag fick uppdatera mitt xbox manuellt igår. Trots att mitt står i standby.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo min uppdaterade ej automatiskt igår så jag gjorde en manuell och kollade igen efteråt och där fanns ingen mer updpatering.

Skumt!

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

Yepp.

Jag gick in och skulle regga min igår, la in det serienummer som stod på boxen och när den var tillagd stod det att jag hade två registrerade... Den första har ett annat serienummer

Det kan inte vara kinect S/N? tyckte jag såg på lådan att kinecten hade ett eget nummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjkw:

Det kan inte vara kinect S/N? tyckte jag såg på lådan att kinecten hade ett eget nummer.

Visst var det så!

På kartongen av Xboxet framgår det tydligt vilket som är kinects S/N och själva boxens S/N. På registrerings sidan så framgår dock båda som en Xbox One.

Tack för visdomen

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Äntligen har den anlänt!
Microsoft hade tydligen inte lyckats leverera min beställning till mediamark(Day One Limited Edition). Men fick istället ett ersättningspaket Xbox One m. Kinect, FIFA15, Forza 5, Dance Central Spotlight, Dead Rising 3, 13 månader Xbox Live Gold, en extra handkontroll för samma pris! Grymt fixat måste jag säga.

Den står just nu och uppdaterar/laddar spel osv. Lägg gärna till mig, rätt casual spelare då jag både studerar och har lite på sidan Gamertag: eck1N

PS: inga missljud från min, dock en EU import version med kinect.

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Addat dig eck1N (daevilb)

Jag har själv haft en sedan februari, riktigt nöjd!.
Spelade 5 minuter destiny igår när jag kom hem men ska nog försöka hitta ett fire-team eller vad det kallas och fortsätta ikväll

tror det blev Warlock, kommer inte ihåg.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Folk som spelar Destiny får gärna adda mig, anar att det är roligare i grupp.. är just nu lvl 6 tror jag.
Nick är pjkw

Permalänk
Inaktiv

Fick min box igår och lirade lite Destiny innan sovdags! Addar friskt alla jag hittar i tråden! (killbom)

Knäpptyst var min, även under spel. Låter mindre än min HTPC som har en fläkt på 400 RPM. Snäppet mer när man spelar men fortfarande långt tystare än min tysta projektor.

Permalänk
Skrivet av Arzei:

Om jag kollar under mina registrerade konsoler på xbox.com så har jag två, min egen samt en annan med annat serienummer. Ingen aning vad den kommer ifrån. Nån som varit med om detta?

Har du begärt ett utbyte? För mig står det också två serienummer där jag antar aatt nr 2 är den konsoll som är på väg hem till mig som ersättning för den defekta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

Jag hade samma problem men det var för att min xbox profil var satt i sverige medans min xbox var satt på USA. Ställde om min region(till USA) på https://account.xbox.com/ så fungerade det fin fint att teckna sedan(använde det kort jag har kopplat till en amerikansk adress, paypal fick jag inte att fungera till Xbox Music)

Har du dock allt inställt på svenska så vet jag inte varför du får problemet.

allt var rätt inställt, chattade med supporten idag och de sparkade igång det åt mig.

måste väl säga att jag gillar det, har dock inte testat så mycket än.
ska ha party på lördag, och det känns på nåt sätt smidigt att ha musiken i boxen, sen är det ett plus att det kommer videos för de låtar som har en.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Någon annan som gjort en advance exchange? De har inte gjort en reservation på mitt kort men jag kan följa leveransen via supportsidan och se att den är skickad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Addat dig eck1N (daevilb)

Jag har själv haft en sedan februari, riktigt nöjd!.
Spelade 5 minuter destiny igår när jag kom hem men ska nog försöka hitta ett fire-team eller vad det kallas och fortsätta ikväll

tror det blev Warlock, kommer inte ihåg.

Skrivet av pjkw:

Folk som spelar Destiny får gärna adda mig, anar att det är roligare i grupp.. är just nu lvl 6 tror jag.
Nick är pjkw

Skrivet av anon81912:

Fick min box igår och lirade lite Destiny innan sovdags! Addar friskt alla jag hittar i tråden! (killbom)

Har lagt till er alla, hoppas det är ok?:) Jag lirar framför allt på kvällarna och då är det Forza 5 och Destiny som gäller (jösses vad grymt detta spel är, dock suger de väääääääääldigt långa laddtiderna...).

Edit: "Parakos" heter jag på XBOX live.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Någon annan som gjort en advance exchange? De har inte gjort en reservation på mitt kort men jag kan följa leveransen via supportsidan och se att den är skickad...

Har ochså gjort en advanced exchanged. Men här har dem varken dragit nått på kortet eller fått nått mail ännu. Skulle gissa på att det tar en stund innan dem drar summan från kontot.

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Har lagt till er alla, hoppas det är ok?:) Jag lirar framför allt på kvällarna och då är det Forza 5 och Destiny som gäller (jösses vad grymt detta spel är, dock suger de väääääääääldigt långa laddtiderna...).

Fint, det är dom spelen jag spelar också.. är det forza eller destiny du tycker har långa laddtider? Tycker forza har alldeles för lång laddtider men destiny har jag inga problem med.
Jag läste metros recension av xbox one idag och det han hakar upp sig på är just laddtiderna och att det är det som gör den sämre än PS4, kollar man på bilden spelar han just forza... googlade lite och vad det verkar har xbox one oftast kortare laddtider än ps4.

http://www.metro.se/metropdf/stockholm/
sidan 24 (25 enligt PDF läsaren)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjkw:

Fint, det är dom spelen jag spelar också.. är det forza eller destiny du tycker har långa laddtider? Tycker forza har alldeles för lång laddtider men destiny har jag inga problem med.
Jag läste metros recension av xbox one idag och det han hakar upp sig på är just laddtiderna och att det är det som gör den sämre än PS4, kollar man på bilden spelar han just forza... googlade lite och vad det verkar har xbox one oftast kortare laddtider än ps4.

http://www.metro.se/metropdf/stockholm/
sidan 24 (25 enligt PDF läsaren)

Tycker båda har långa laddtider, Forza är nog värst. Tror att laddtiderna i Destiny kan ha o göra med sega servrar också. Ibland kan det ta evigheter när man "ligger i orbit" innan skeppet dyker ner till Jorden t.ex...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Nu när jag fått en "tyst" konsol ska jag nog köpa Destiny idag & kanske Diablo. Sen tidigare har jag Forza 5.

Ni går gärna adda mig: Granholm

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem

Hur är D3 på Xbox One ni som spelar/äger det?

Körde D3 vid release fast på PC

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Vet ej om detta tagits upp tidigare men efter att ha haft kontakt MS Xbox support så bekräftade dom att de skickar ut swap enheter, mao reparerade enheter med ett ihopplock av gamla och nya delar men alltid nya skal. Tyckte själv att det kändes sådär när jag ägt konsolen i ca 20 timmar.
Vet inte om folk bryr sig men jag gillade det inte.

Permalänk
Medlem

Alla som har problem med oljud, ge den lite tid så ska ni nog se att den blir tyst/tystare. Min lät när den tankade ner i början under första dygnet, nu låter den ingenting endast lite fläktljud oavsett om den tankar eller inte. I standby-läge så kan jag höra ett svagt tickande var 15:e sekund men det är så lågt att det hörs knappt ens när det är helt tyst i rummet.:)

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

Hur är D3 på Xbox One ni som spelar/äger det?

Körde D3 vid release fast på PC

Jag köpte d3 när det kom till pc och har spelat ganska mycket, slutade dock spela medans marknaden fortfarande fanns,
tog upp spelandet igen när adventure mode kom och tyckte det va riktigt skoj, sen slutade jag lira

nu.. köpte jag det på Xbox One och det är SNUSKIGT mycket roligare, dels 55" istället för 27" och sen handkontrollen gör jäkligt mycket.

För mig känns sånna spel utmärkta till att spelas framför tv:n!

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Alla som har problem med oljud, ge den lite tid så ska ni nog se att den blir tyst/tystare. Min lät när den tankade ner i början under första dygnet, nu låter den ingenting endast lite fläktljud oavsett om den tankar eller inte. I standby-läge så kan jag höra ett svagt tickande var 15:e sekund men det är så lågt att det hörs knappt ens när det är helt tyst i rummet.:)

Liknande för mig. Lät betydligt mer första dagen. Däremot låter den fortfarande en del när man tankar ner spel, men annars inte.
Undrar vad detta beror på..?

Permalänk
Medlem

Någon som vet nåt bra/billigt ställe att köpa spel?

Visa signatur

PII 965 BE | GA-MA770-UD3 | Kingston 4 Gb 1066 mhz | 8600GTS | Corsair VX450 Watt | WD Black 500 Gb | WD Black 500 Gb | WD Green 1000 Gb | Fractal Design R2 | Win 7 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Jag köpte d3 när det kom till pc och har spelat ganska mycket, slutade dock spela medans marknaden fortfarande fanns,
tog upp spelandet igen när adventure mode kom och tyckte det va riktigt skoj, sen slutade jag lira

nu.. köpte jag det på Xbox One och det är SNUSKIGT mycket roligare, dels 55" istället för 27" och sen handkontrollen gör jäkligt mycket.

För mig känns sånna spel utmärkta till att spelas framför tv:n!

Hur fungerar det tekniskt då, gubbarna som man har från PC lirandet följer dom med? eller är konsol versionen i sin egna lilla värld? Antar att man inte kan spela med folk som spelar på PC heller

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Izeen:

Hur fungerar det tekniskt då, gubbarna som man har från PC lirandet följer dom med? eller är konsol versionen i sin egna lilla värld? Antar att man inte kan spela med folk som spelar på PC heller

Verkar bara vara mellan de olika konsolerna som det funkar?
http://us.battle.net/d3/en/blog/15058023/pick-your-platform-k...
Edit:
Från Frequently Asked Questions:
"Q. Will I be able to transfer my game data from PC to console for Ultimate Evil Edition?

No. You will not be able to transfer your game data from PC to any supported console platform for Ultimate Evil Edition (or vice-versa)."

Lade till info om Frequently Asked Questions
Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Verkar bara vara mellan de olika konsolerna som det funkar?
http://us.battle.net/d3/en/blog/15058023/pick-your-platform-k...
Edit:
Från Frequently Asked Questions:
"Q. Will I be able to transfer my game data from PC to console for Ultimate Evil Edition?

No. You will not be able to transfer your game data from PC to any supported console platform for Ultimate Evil Edition (or vice-versa)."

tack!

Lite synd ändå :/

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Jo det är synd att man inte kan köra transfer från pc -> Xbox men jag som endast lirat barb och wizard på pc lite sporadiskt skapade en crusader och körde på Xboxen istället

är väl level 56 tror jag nu, men ska lira lite rifts för att maxa level tänkte jag.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Vad är det för chattadapter som följer med?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Precis. Att handla spel på svenska Xbox store är inte en försvarbart med de priserna som är där. Jag kör amerikansk region på konto och konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur gör du för att betala för spel? Jag får error code PBR9002 när jag försöker betala med paypal.

EDIT: Ser att mitt Paypal var inställt på sverige, säkert därför det inte går. Får ta och köpa digitala gift cards och betala med istället. Gift card köpt på amazon.com fungerade perfekt, så klart.

Edit 2: Tog och bytte min gamertag, så nu heter jag Marinlik som jag även gör här, på Steam och på PSN.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell