Permalänk
Medlem
Skrivet av rufio:

Thousand Arms.

Ny:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/12407316/Sweclockers/39.p...

OK, en ledtråd med; släpptes 1987 till Apple IIGS.

Tower of Myraglen?

En av mina absoluta favoritspel all time:

Visa signatur

Hem/Main: i9 13900KF @ Stock | ASUS RTX 4090 TUF Gaming OC | Corsair RM1200w Shift x | Kingston Fury Renegade 32GB DDR5 CL32 6400mhz | Phanteks G500A | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Rog Strix Z790 Gaming-F | 2st Kingston Fury Renegade M2 Gen4 Heatsink 2TB | Acer 27" Predator XB271HU G-sync IPS 165Hz 1440P | Acer Gsync 24" XB240HA | Logitech G Pro X 2 lightspeed | Razer Adder Pro 3 | Corsair K70 RGB
Telefon: Iphone 13 Pro Max Konsol: Playstation 5 w/2TB SSD, Nintendo Switch, Wii U, Xbox One X w/500GB SSD Laptop: Acer Aspire 7 717-71G

Permalänk
Medlem
Skrivet av chiliboy:

Tower of Myraglen?

En av mina absoluta favoritspel all time:
http://fanappic.com/wp-content/uploads/2011/08/Z-the-game-iph...

Korrekt.

Och ditt spel är Z, kommer ihåg hur hypat det var

Permalänk
Medlem
Skrivet av rufio:

Korrekt.

Och ditt spel är Z, kommer ihåg hur hypat det var

Korrekt Underbart spel dock, minns hur man sätt med sin allra bästa kompis när man var 7 år och lirade in mot småtimmarna tills hans far kom in och sa till oss att gå lägga oss ^^ härligt!

Visa signatur

Hem/Main: i9 13900KF @ Stock | ASUS RTX 4090 TUF Gaming OC | Corsair RM1200w Shift x | Kingston Fury Renegade 32GB DDR5 CL32 6400mhz | Phanteks G500A | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Rog Strix Z790 Gaming-F | 2st Kingston Fury Renegade M2 Gen4 Heatsink 2TB | Acer 27" Predator XB271HU G-sync IPS 165Hz 1440P | Acer Gsync 24" XB240HA | Logitech G Pro X 2 lightspeed | Razer Adder Pro 3 | Corsair K70 RGB
Telefon: Iphone 13 Pro Max Konsol: Playstation 5 w/2TB SSD, Nintendo Switch, Wii U, Xbox One X w/500GB SSD Laptop: Acer Aspire 7 717-71G

Permalänk

det finns på mobil nu

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för förseningen, men ny bild:

Permalänk
Medlem
Skrivet av rufio:

Bubsy in: Claws Encounters of the Furred Kind

Jag brukade tycka om det spelet... tro det eller ej...

Mitt bidrag:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Bubsy in: Claws Encounters of the Furred Kind

Jag brukade tycka om det spelet... tro det eller ej...

Mitt bidrag:
http://i.imgur.com/Z9D5Lq9.png

Syndicate till SNES.

Jag gillade med Bubsy när det begav sig, dock ej spelat sedan 1992-93, så minnet kan svika...

Kan någon annan ta ny bild? Det går trögare och trögare att hitta något nytt kul.

Permalänk
Medlem

Här har vi en ny!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

The Terminator - Future Shock

((Lite osäker om den varit uppe innan)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xtreeem:

The Terminator - Future Shock

((Lite osäker om den varit uppe innan)
http://www.freeinfosociety.com/media/images/1506.jpg

Terranigma
Tyvärr har jag aldrig själv fått chansen att spela det. Men hört väldigt gott om det.

Permalänk
Inaktiv

Ingen aning om denna varit uppe tidigare men detta var ett jävla kul spel i alla fall!

Permalänk
Medlem

Förlåt om jag kapar tråden men söker 4 väldigt gamla spel.

1. Heter typ Dog: run for your life eller nåt sånt, tänk er typ gta fast third person och till amiga/pc tror jag.

2. Ett amiga spel där man var en indian och var tvungen att leta efter en pilbåge, haha fanns inga saves eller så-

3. Ett hack n slash där man kunde vara 2 karaktärer, nadia och en man som jag inte minns.

4. Ett RTS som kom till W95 tror jag, i introt ser man en alien halshugga en marinsoldat.

Vore väldigt tacksam om jag får veta då jag har letat länge.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon180898:

http://i.imgur.com/cTahXfr.jpg

Ingen aning om denna varit uppe tidigare men detta var ett jävla kul spel i alla fall!

MDK?

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunray:

Mmm, nån version MDK är det (jag gissar på ettan)

Skrivet av GarfieldPower:

Förlåt om jag kapar tråden men söker 4 väldigt gamla spel.

1. Heter typ Dog: run for your life eller nåt sånt, tänk er typ gta fast third person och till amiga/pc tror jag.

2. Ett amiga spel där man var en indian och var tvungen att leta efter en pilbåge, haha fanns inga saves eller så-

3. Ett hack n slash där man kunde vara 2 karaktärer, nadia och en man som jag inte minns.

4. Ett RTS som kom till W95 tror jag, i introt ser man en alien halshugga en marinsoldat.

Vore väldigt tacksam om jag får veta då jag har letat länge.

Ärligt talat känns det lite offtopic. Kanske något för en egen tråd?
Men iallafall:
Ettan: O.D.T. Escape or die trying kanske? (Och GTA är väl tredjeperson? åtminstone trean och framåt)
tvåan, kan det vara Colorado? ...fast man är ju inte indian i och för sig, och jag vete 17 om man hittar nån pilbåge.
Fyran kanske kan vara Dark Colony, men nu gissar jag mest bara.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Har inte följt tråden men är är ett spel jag satt med när jag var liten.

EDIT:
Var tvungen att fixa klänken, svaret fanns ju i den haha.
EDIT 2:
Ah läste reglerna. Men folk hade ju redan gissat på den förra och inte lagt upp nån ny bild (ganska säker på att de har rätt btw) så det är kanske lugnt att jag smyger in denna. Var mest intresserad att se om någon annan lirat det.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Skrivet av Teh Daniel:

Har inte följt tråden men är är ett spel jag satt med när jag var liten.
http://i61.tinypic.com/hx67o2.gif

EDIT:
Var tvungen att fixa klänken, svaret fanns ju i den haha.
EDIT 2:
Ah läste reglerna. Men folk hade ju redan gissat på den förra och inte lagt upp nån ny bild (ganska säker på att de har rätt btw) så det är kanske lugnt att jag smyger in denna. Var mest intresserad att se om någon annan lirat det.

Swords and serpents till nes ! Kultspel !
Farsgubben spelade det dock mer än jag som under den tiden var helt såld på ultima 4 till master system .

Permalänk

Skulle egentligen komma upp en bild här men fixar inte hur fn man ska få upp den via iPaden . Gör ett nytt försök

Riktigt gammal klassiker var omöjligt att komma någonstans på utan någon form av fusk/walktrough Var bland de snyggaste man kunde få tag på vid den tiden dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Skulle egentligen komma upp en bild här men fixar inte hur fn man ska få upp den via iPaden . Gör ett nytt försök http://www.atarimagazines.com/startv4n2/the_kristal.jpg

Riktigt gammal klassiker var omöjligt att komma någonstans på utan någon form av fusk/walktrough Var bland de snyggaste man kunde få tag på vid den tiden dock

Har för mig det heter Kristal, eller något i den stilen?

Permalänk
Skrivet av Lars Mandel99:

Skulle egentligen komma upp en bild här men fixar inte hur fn man ska få upp den via iPaden . Gör ett nytt försök http://www.atarimagazines.com/startv4n2/the_kristal.jpg

Riktigt gammal klassiker var omöjligt att komma någonstans på utan någon form av fusk/walktrough Var bland de snyggaste man kunde få tag på vid den tiden dock

>öppnar bild i ny flik
>hittar svaret

Bilden heter vad spelet heter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

>öppnar bild i ny flik
>hittar svaret

Bilden heter vad spelet heter.

Jepp, eller så gör man som jag gjorde och sökte på "skringles" och hittade spelet den vägen
Kaggix var först dock! Grattis (och hoppas du har en ny kul fråga på lager)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Har ont om tid, fritt fram för någon annan att slänga upp en!

Permalänk
Medlem

Ok, jag slänger in ett bidrag!

Länk till bilden här: http://www.appuntidigitali.it/site/wp-content/uploads/82.jpg (om hotlinking inte funkar)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

ViperRacing tror jag det hette. Hade det till Windows 98 för ganska så länge sen

Permalänk
Medlem

We have a winner

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

SVÅRT!
Ledtråd: Spelet är till Gamecube.
Är egentligen bara en massa minigames.

Permalänk
Medlem

Mja, svårt och svårt... Det tog mig en googling (inte så svårt att lista ut källmaterialet)

Jag ger nån annan chansen att ta denna... Nån som kanske kan ta den utan att fuska och söka på källmaterialet

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Jurassic Park: escape in a red and white car ?

Permalänk
Medlem

Äh, var det så svårt att googla på jurassic park gamecube?

Översta träffarna leder direkt till spelet: Universal Studios Theme Parks Adventure ...
Minigamet i fråga heter Jurassic Park - the Ride

Jag har inte läge att lägga upp en bild just nu dock. Feel free anyone

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Permalänk
Medlem

The Lost World: Jurassic Park Arcade Game

Postade en ny bild ovanför föregående.

EDIT:
Här kommer den igen då den hamnade på förra sidan. (innan jag tog bort min post då...)

Rätt svar (av ^Muck^): Science & Industry (HL-mod)

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...