[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem

dino crisis?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av olga32:

The Lost World: Jurassic Park Arcade Game
http://i.imgur.com/oQH1NaP.jpg

Postade en ny bild ovanför föregående.

EDIT:
Här kommer den igen då den hamnade på förra sidan. (innan jag tog bort min post då...)
http://i.imgur.com/rwqdXqM.jpg

HL mod "Science and Industry", dock kom det 2006?
Ganska säker på att det är rätt så här kommer en ny:

Riktigt roligt spel som tyvärr var extremt buggit :(!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^Muck^:

HL mod "Science and Industry", dock kom det 2006?

Korrekt.

Ursäkta, mitt fel. Tänkte inte på att den smyger lite på gränsen för reglerna då "stable"-releasen kom senare än 2003. Dock så fanns det som beta redan 1999.

Nästa bild! EDIT: Är här ovanför

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^Muck^:

HL mod "Science and Industry", dock kom det 2006?
Ganska säker på att det är rätt så här kommer en ny:
http://i.imgur.com/qH3zKO9.jpg

Riktigt roligt spel som tyvärr var extremt buggit :(!

Street Legal Racing Redline?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Street Legal Racing Redline?

Japp, kanske borde ta något svårare :P.

Permalänk

Okej, gissa på! En gammal goding till Commodoren.

Visa signatur

Chassi: Fractal design r2 PSU: 850W CPU: Intel I5-2500k @ 3,3Ghz GPU: Asus GeForce GTX 560 RAM: Kingston 8Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 1TB OS: Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilhelmblomgren:

Okej, gissa på! En gammal goding till Commodoren.
http://imageshack.com/a/img823/6224/cwys.png

Commando!

Har inte tid att lägga upp en bild, så någon annan får bära facklan vidare.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Commando!

Har inte tid att lägga upp en bild, så någon annan får bära facklan vidare.

Då lånar jag facklan en stund:

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arazand:

Då lånar jag facklan en stund:

http://i.imgur.com/cZLPy5g.jpg

Hegemonia?

Tror det var ett demo jag körde av detta spel någon gång i början av 2000 talet, kommer ihåg det som riktigt ball men rätt avancerat med väldigt mycket att hålla koll på? Kanske ett lir att kolla upp igen nu när man är äldre och bättre på att sätta sig in i saker

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Hegemonia?

Tror det var ett demo jag körde av detta spel någon gång i början av 2000 talet, kommer ihåg det som riktigt ball men rätt avancerat med väldigt mycket att hålla koll på? Kanske ett lir att kolla upp igen nu när man är äldre och bättre på att sätta sig in i saker

Haegemonia är korrekt. Ett avancerat realtids X4-liknande spel-grej-sak är en rätt bra beskrivning. Det finns multiplayer som jag och några vänner provade LAN på... det visade sig vara HELT omöjligt att vinna på det spelet... den tiden det tog att komma fram med sina trupper var tillräckligt för att fienden tt bygga upp ett tillräckligt stor försvar och det var stalemate situationer hela tiden. I multiplayer var spelet i princip helt trasigt.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arazand:

Haegemonia är korrekt. Ett avancerat realtids X4-liknande spel-grej-sak är en rätt bra beskrivning. Det finns multiplayer som jag och några vänner provade LAN på... det visade sig vara HELT omöjligt att vinna på det spelet... den tiden det tog att komma fram med sina trupper var tillräckligt för att fienden tt bygga upp ett tillräckligt stor försvar och det var stalemate situationer hela tiden. I multiplayer var spelet i princip helt trasigt.

Haha, kanske är lika bra att låta bli det ändå i så fall även om lite djupare strategispel alltid är trevligt.

Nästa spel har jag tyvärr inte kartong till då polarna aldrig förstod sig på dess storhet men men jag uppskattade det i alla fall

EDIT: gått över 8 timmar utan något svar nu så kanske var svårare än vad jag trodde? Lägger upp ytterligare en bild på en lite annan miljö så kanske det klickar för någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Haha, kanske är lika bra att låta bli det ändå i så fall även om lite djupare strategispel alltid är trevligt.

Nästa spel har jag tyvärr inte kartong till då polarna aldrig förstod sig på dess storhet men men jag uppskattade det i alla fall

http://i.solidfiles.net/a91cf6ccc9.jpg

EDIT: gått över 8 timmar utan något svar nu så kanske var svårare än vad jag trodde? Lägger upp ytterligare en bild på en lite annan miljö så kanske det klickar för någon?

http://i.solidfiles.net/8b9da199b1.jpg

"The Entente: Battlefields World War I", a.k.a. "WWI: The Great War"

Här kommer ett spel från min första konsol:

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanS:

"The Entente: Battlefields World War I", a.k.a. "WWI: The Great War"

Här kommer ett spel från min första konsol:
http://oi59.tinypic.com/2dsoc4y.jpg

Utopia (Intellivision)

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem

Namnet där på kanten är en rätt stor hint antar jag?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

AirXonix

Om det är rätt så får någon annan lägga upp en bild

Permalänk
Medlem

Xonix 3D?

Ifall jag har rätt...

Bland de första man körde, grymt kul var det

Edit: Inte Berzerk jag tänkte på, men det såg väldigt likt ut!

Edit2: Amok är rätt :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Hmm, min första gissning är Berzerk, men det verkar inte vara riktigt rätt?
(det såg iallafall lite annorlunda ut på atari 2600)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Xonix 3D?

Ifall jag har rätt...

http://s.uvlist.net/l/y2005/1/7128.jpg

Bland de första man körde, grymt kul var det

Amok?

Om jag har rätt så:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qazsz123:

Phantasy Star IV (Sega Megadrive)

Permalänk
Medlem

Någon som kan namnet på ett spel från 90-talet där man spelade en fisk/piraya och så kom en haj på slutet av varje rond. Mins att det var jäkligt kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

Någon som kan namnet på ett spel från 90-talet där man spelade en fisk/piraya och så kom en haj på slutet av varje rond. Mins att det var jäkligt kul!

Ecco the Dolphin?

Du måste nog vara extreeemt mer specifik, finns 100-tals spel som stämmer in på detta...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Ecco the Dolphin?

Du måste nog vara extreeemt mer specifik, finns 100-tals spel som stämmer in på detta...

Jag försökte. Jag var typ mellan 5-7 år gammal då och mitt minne är inte det skarpaste:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

Någon som kan namnet på ett spel från 90-talet där man spelade en fisk/piraya och så kom en haj på slutet av varje rond. Mins att det var jäkligt kul!

Piranha Panic?

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Piranha Panic?

JAAAAA!! Jävlar vad nice! Tack! Har gått runt och tänkt på det där spelet ett tag nu:)

Nu gäller det bara att få tag på spelet, tips?

Permalänk

Kan det vara uninvited ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Ja, det stämmer! Ett klassiskt äventyrsspel till Mac från slutet av 1980-talet. Spelade nyligen om det i Mac-emulatorn mini vMAC (rekommenderas).

Permalänk

[nä får inte upp någon bild , skickar vidare till någon annan ...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ser ut att vara Battletoads, misstänker arkad versionen för det ser mycket bättre ut än jag minns det till NES.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arazand:

Ser ut att vara Battletoads, misstänker arkad versionen för det ser mycket bättre ut än jag minns det till NES.

Rätt Arkad version av Battletoads. OM du inte spelat bör du spela