Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Webhallen
Skrivet av _tekken_:

Hej

Nu är det så att jag var en av dom kunderna som hängde med när ni hade megarean på HD7870/HD7970/6990 iom det så pratades det om om utskick från er/Webhallen ang Bronze/Silver/Gold Vouchers där man kan få 2st spel gratis jag var inte ens inställd på att få någe sådant.

Men nu idag har det kommit en Silver Voucher för HD7870 vilket jag icke inhandlade samt att den har redan gått ut står på kortet

Valid Only From August 15.2013 To December 31,2013.

på kvittot som kom med så skickades den 2014-01-16 är det inte märkligt att personalen skickade en gammal voucher och varför i sådana fall då den inte funkar?

Kanske jag har missat nått?

Vi testade att redeema vouchers från denna batch och trots utgångsdatumet funkade de fortfarande så sent som igår.
Därför såg vi till att skicka ut de sista vi hade till de som beställt men inte fått.

Att det blev silver var för att guld var slut.

Funkar det inte så är det ju bara att slänga den i närmsta papperskorg så jag antar det inte är något större besvär för någon?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi testade att redeema vouchers från denna batch och trots utgångsdatumet funkade de fortfarande så sent som igår.
Därför såg vi till att skicka ut de sista vi hade till de som beställt men inte fått.

Att det blev silver var för att guld var slut.

Funkar det inte så är det ju bara att slänga den i närmsta papperskorg så jag antar det inte är något större besvär för någon?

Hej!

Jamen sedär ja det funkade utan problem!

Nu är jag ännu nöjdare med köpet av mitt HD7970 lite som en försenad julklapp var verkligen inte inställd på att få lite spel på köpet därav kom det som en förvåning när jag läste min mail att Webhallen hade skickat ett brev blev väldigt fundersam:P

Blev Hitman och Thief vilket inte är helt fel tack för snabbt svar.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

En irriterande sak med er sajt. Varför kan man inte filtrera så att bara fläktar av viss diameter visas? Segt att hålla på att leta efter specifika dimensioner.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av dannesthlm:

En irriterande sak med er sajt. Varför kan man inte filtrera så att bara fläktar av viss diameter visas? Segt att hålla på att leta efter specifika dimensioner.

Vi har ett system som numera har stöd för olika typer av filtrering.
Problemet är att mata in alla uppgifter i det systemet när man har ca 45 000 artiklar i sortimentet.

Men vi jobbar på det (och det finns såklart verktyg och tjänster som ska automatisera sådant här men vi har inte fått det att funka så bra än så länge)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen,

Jag har försökt nå er via mail men inte fått något svar så jag får försöka Sweclockers forumet istället. Ni får se detta som konstruktiv kritik samtidigt som jag känner att jag behöver tömma min frustration för någonting som hände för bara 2 dagar sen.

Hittills har jag alltid pratat gott om Webhallen men nu känner jag mig verkligen upprörd över butikens dåliga kösystem! Här är en kort förklaring varför:

För bara någon dag sedan och efter en hel del letande, hittade jag ett erbjudande på en PSU där ni hade 2st ex kvar i lager. Jag la in en beställning på ett av nätaggregaten samt tipsar en vän om att ett finns kvar. Han, 15 minuter efter mig, beställer det sista exemplaret.

I slutet av dagen får jag ett mail om att min beställning har annullerats eftersom produkten hade utgått medan min vän som la in sin order efter mig får ett mail om att hans paket är skickat. Detta känns långt ifrån rättvist, då butiken bör ha bättre koll på sin lagerstatus och på vilken ordning beställningarna kommer in. Hur kommer det sig att en senare order prioriteras före min? Har detta hänt tidigare och i så fall hur ofta händer det?

Jag är i alla fall fruktansvärd besviken över händelsen och känner mig verkligen lurad och bestulen på erbjudandet. Jag tycker att ni bör se över kösystemet så att detta verkligen inte händer igen. Nu sitter man där, fortfarande utan någon bra PSU och letar utan framgång

Permalänk
Medlem

Tja

Klickade runt på eran lagerrens sida är det inte lite väl saftigt pris på detta kort för att ligga i lagerrens?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/158735-a...
Justera till priset så kanske det försvinner iaf ett kort från eran hylla, kan ju tycka lagerrens inte borde betyda 40% högre pris mot konkurrenterna.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av addeus:

Hej Webhallen,

Jag har försökt nå er via mail men inte fått något svar så jag får försöka Sweclockers forumet istället. Ni får se detta som konstruktiv kritik samtidigt som jag känner att jag behöver tömma min frustration för någonting som hände för bara 2 dagar sen.

Hittills har jag alltid pratat gott om Webhallen men nu känner jag mig verkligen upprörd över butikens dåliga kösystem! Här är en kort förklaring varför:

För bara någon dag sedan och efter en hel del letande, hittade jag ett erbjudande på en PSU där ni hade 2st ex kvar i lager. Jag la in en beställning på ett av nätaggregaten samt tipsar en vän om att ett finns kvar. Han, 15 minuter efter mig, beställer det sista exemplaret.

I slutet av dagen får jag ett mail om att min beställning har annullerats eftersom produkten hade utgått medan min vän som la in sin order efter mig får ett mail om att hans paket är skickat. Detta känns långt ifrån rättvist, då butiken bör ha bättre koll på sin lagerstatus och på vilken ordning beställningarna kommer in. Hur kommer det sig att en senare order prioriteras före min? Har detta hänt tidigare och i så fall hur ofta händer det?

Jag är i alla fall fruktansvärd besviken över händelsen och känner mig verkligen lurad och bestulen på erbjudandet. Jag tycker att ni bör se över kösystemet så att detta verkligen inte händer igen. Nu sitter man där, fortfarande utan någon bra PSU och letar utan framgång

hej jag förstår verkligen att du är besviken och det är en brist vi är medvetna om. Kösystemet är inte bra på att hantera små volymer. Så när vi har 2-3 st kvar (eller en värre bara ett st) så kan det bli fel.
Det låter kanske som en dum och enkel sak men vi har svårt att komma tillrätta med det.

Skrivet av Lehto:

Tja

Klickade runt på eran lagerrens sida är det inte lite väl saftigt pris på detta kort för att ligga i lagerrens?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/158735-a...
Justera till priset så kanske det försvinner iaf ett kort från eran hylla, kan ju tycka lagerrens inte borde betyda 40% högre pris mot konkurrenterna.

Jag sänkte det till 1490 så nu är det lite billigare iaf.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag tänkte höra om ni har mer info om när butiken i Täby Centrum öppnar igen. Rör det sig om några månader eller dröjer det längre? Hoppas på att den återuppstår snart igen!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av twk:

Hej!

Jag tänkte höra om ni har mer info om när butiken i Täby Centrum öppnar igen. Rör det sig om några månader eller dröjer det längre? Hoppas på att den återuppstår snart igen!

Det lutar mot september som det ser ut nu!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det lutar mot september som det ser ut nu!

Okej, jag får hålla ut så länge! Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga om det finns några planer på R9 280x kampanjer som ni hade under december. Eller några andra Amd kort.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Nzt:

Tänkte fråga om det finns några planer på R9 280x kampanjer som ni hade under december. Eller några andra Amd kort.

Inget just nu tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inget just nu tyvärr.


Vi vill ha billiga Powercolor kort igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Nzt:


Vi vill ha billiga Powercolor kort igen.

Skickades från m.sweclockers.com

hehe tro mig, vi vill VERKLIGEN sälja dem också.
Tyvärr finns inga kort att köpa och om de fanns så skulle de inte finas till det priset vi erbjöd förra året så det ser mörkt ut just nu.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

hehe tro mig, vi vill VERKLIGEN sälja dem också.
Tyvärr finns inga kort att köpa och om de fanns så skulle de inte finas till det priset vi erbjöd förra året så det ser mörkt ut just nu.

Jag förstår det. Det kommer förmodligen inte bli sådana priser på amd kort igen på ett bra tag. Mining är för populärt för att ha så låga priser på dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Entusiast

Tjena Webhallen. Undrar om ni tänker ta in den här surfplattan med tillhörande tangentbord?
http://www.komplett.se/lenovo-miix-2-101-full-hd-touch/805083

500kr mer än T100, och då förlorar man USB 3.0 och möjligtvis lite batteritid, men istället får man 1920x1200 upplösning samt stereohögtalare.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Tjena Webhallen. Undrar om ni tänker ta in den här surfplattan med tillhörande tangentbord?
http://www.komplett.se/lenovo-miix-2-101-full-hd-touch/805083

500kr mer än T100, och då förlorar man USB 3.0 och möjligtvis lite batteritid, men istället får man 1920x1200 upplösning samt stereohögtalare.

Hej, den kommer inom kort och ska upp på hemsidan innan helgen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Hej, den kommer inom kort och ska upp på hemsidan innan helgen.

Okej, blir det 4490kr för den med tangentbordet hos er också?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Okej, blir det 4490kr för den med tangentbordet hos er också?

Det lär det bli ja.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Angående betalningar hos er, varför tar det så många dagar efter köp innan ni drar beloppet från ens bankkonto? Gjorde ett större köp förra helgen och beloppet har fortfarande inte dragits. Strökollar mitt saldo och tänker "Hade jag så mycket pengar? Nu kan jag köpa ännu mer [på Webhallen ;)]" men kommer på strax efter att nej, det har jag inte.

Inget jättestort problem men kan nog ställa till det för en del.
Trevlig helg

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Det lär det bli ja.

Med risk för att låta tjatig så undrar jag om ni har något leveransdatum på plattan? Behöver nämligen en ny platta innan nästa helg.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Hej beställde http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/187352-fifa... och http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/186009-psn_... , ser att de inte finns i postorderlager... När kan jag förvänta mig att ni skickar ut produkterna?

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag beställde en Webhallen config L13-0303 förra tisdagen, den 4 feb i butiken på Vasavägen. Fick då höra att den finns i Göteborg och skickas till den butiken, och borde vara där på 6e, eller senast fredag 7 feb. Det lät bra för att jag behövde datorn denna vecka. Ringde till butiken den 7 feb, och dom sa att den skickades på onsdag, men har inte kommit ännu. Ringde igår, samma sak, vi vet inte var den finns, men borde ha kommit. Han skulle kolla upp var den är och sedan maila mig. Men det kom såklart inget mail. Ringer idag, samma sak, den jag pratade med hittar inte datorn (hur kan man skicka produkter mellan butiker värda 10 000+ kr utan att ha koll på var dom är???), men ska kolla lite mera och maila mig. Nu väntar jag på det mailet. Men fick höra av en kompis att ni har startat upp tråd här, så tänkte "vent" lite här också. Jag har jobbar väldigt många olika jobb inom servicen, och det är bland det sämre servicen jag sett på WH. Att det inte går att kontakta butikerna, att det inte går att kontakt er på helger alls, att man får så vaga svar efter att första ha fått så självklar svar såsom, "kommer på torsdag, senast fredag".
det ska skeppas från Göteborg, inte Kina. Vad är det som händer egentligen??

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Med risk för att låta tjatig så undrar jag om ni har något leveransdatum på plattan? Behöver nämligen en ny platta innan nästa helg.

Hej plattan finns uppe sedan 2014_01-30 dvs strax efter ditt förra inlägg:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/193230-l...
Bilden är fel, det är den med tangentbord. Fixas nu.

Skrivet av Marcuswb:

Hejsan!

Angående betalningar hos er, varför tar det så många dagar efter köp innan ni drar beloppet från ens bankkonto? Gjorde ett större köp förra helgen och beloppet har fortfarande inte dragits. Strökollar mitt saldo och tänker "Hade jag så mycket pengar? Nu kan jag köpa ännu mer [på Webhallen ;)]" men kommer på strax efter att nej, det har jag inte.

Inget jättestort problem men kan nog ställa till det för en del.
Trevlig helg

Hej, det beror nog på vilken bank man använder. För mig personligen (använder länsförsäkringar bank och swedbank) är dragningen mer eller mindre omedelbar. Samma för handelsbanken vet jag också. Det är dock inget vi kan påverka tyvärr.

Skrivet av ludvigm:

Hej beställde http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/187352-fifa... och http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/186009-psn_... , ser att de inte finns i postorderlager... När kan jag förvänta mig att ni skickar ut produkterna?

Spelbundlingen finns i lager men vouchers för PSN har vi tyvärr inget bekräftat leveransdatum på. Om båda ligger på samma order och du vill ha bundlen direkt kan du höra av dig till kundtjänst och be dem dela på din order.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av morteez:

Hej,
Jag beställde en Webhallen config L13-0303 förra tisdagen, den 4 feb i butiken på Vasavägen. Fick då höra att den finns i Göteborg och skickas till den butiken, och borde vara där på 6e, eller senast fredag 7 feb. Det lät bra för att jag behövde datorn denna vecka. Ringde till butiken den 7 feb, och dom sa att den skickades på onsdag, men har inte kommit ännu. Ringde igår, samma sak, vi vet inte var den finns, men borde ha kommit. Han skulle kolla upp var den är och sedan maila mig. Men det kom såklart inget mail. Ringer idag, samma sak, den jag pratade med hittar inte datorn (hur kan man skicka produkter mellan butiker värda 10 000+ kr utan att ha koll på var dom är???), men ska kolla lite mera och maila mig. Nu väntar jag på det mailet. Men fick höra av en kompis att ni har startat upp tråd här, så tänkte "vent" lite här också. Jag har jobbar väldigt många olika jobb inom servicen, och det är bland det sämre servicen jag sett på WH. Att det inte går att kontakta butikerna, att det inte går att kontakt er på helger alls, att man får så vaga svar efter att första ha fått så självklar svar såsom, "kommer på torsdag, senast fredag".
det ska skeppas från Göteborg, inte Kina. Vad är det som händer egentligen??

Jag kan tyvärr inte se riktigt vad som hänt såhär i efterhand så jag har svårt att se vart det gått snett.

Dock ser jag att vi har en enda maskin i lager och den är i lager i stockholmsbutiken (sveavägen) och är bokad till en kund den 4e. Borde vara din? Har du fått hämtmail?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast

Jag vet att ni har plattan på sidan med den finns inte på lager utan ligger hos er leverantör, det var det jag menade

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Jag vet att ni har plattan på sidan med den finns inte på lager utan ligger hos er leverantör, det var det jag menade

Aha, ja det är inget vi kommer at lagerföra i stora antal. Vi har beställt hem 1 st som landar typ imorrn eller övermorrn på vårat lager. Men för saker vi inte lagerför är det alltid bäst att bara lägga en beställning så tar vi hem varan.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tack Webhallen för att ni skickade en Radeon Silver Reward kod som gick ut den 31 december. Den hade jag verkligen nytta av!

Minuspoäng till er.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Marwelln:

Tack Webhallen för att ni skickade en Radeon Silver Reward kod som gick ut den 31 december. Den hade jag verkligen nytta av!

Minuspoäng till er.

Står det på kupongen eller när du löser in den?
Sist vi testade funkade de fortfarande (typ runt 20e januari var det).

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Står det på kupongen eller när du löser in den?
Sist vi testade funkade de fortfarande (typ runt 20e januari var det).

Det stod på kupongen. Stod också (på deras webbsida) att koden hade utgått när jag försökte använda den.