Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk

Vill bara lämna ett litet tips till en annan gång, när ni får en beställning från någon som inte har ett konto på Webhallen så skicka fortfarande ut orderbekräftelse och information om att varorna skickats. Vi beställde för lite mer än en vecka sedan, pratade lite igår om att vi inte fått paketet och undrade om beställningen över huvud taget hade fungerat... Idag kom ett SMS om att paketet fanns på posten, lite av en chock när vi precis kommit fram till att vi troligen fick beställa igen. Annars är vi nöjda, nästan alla produkterna fanns med och det var bra packat, men vi är lite besvikna på informationen...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

På medlemssidan och under fliken "Erbjudande", skulle man inte kunna ordna att sortera sakerna efter grupp/typ av produkt?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Webhallen
Skrivet av gaminggirl:

Vill bara lämna ett litet tips till en annan gång, när ni får en beställning från någon som inte har ett konto på Webhallen så skicka fortfarande ut orderbekräftelse och information om att varorna skickats. Vi beställde för lite mer än en vecka sedan, pratade lite igår om att vi inte fått paketet och undrade om beställningen över huvud taget hade fungerat... Idag kom ett SMS om att paketet fanns på posten, lite av en chock när vi precis kommit fram till att vi troligen fick beställa igen. Annars är vi nöjda, nästan alla produkterna fanns med och det var bra packat, men vi är lite besvikna på informationen...

Hej, informationsflödet skiljer sig inte mellan inloggade beställningar och "gästbeställningar".
Orderbekräftelse skickas till den mailadress man angett. Däremot skickas inget mail när varorna skickas ut (men detta är något vi tänker implementera.)

Skrivet av N_Micke:

På medlemssidan och under fliken "Erbjudande", skulle man inte kunna ordna att sortera sakerna efter grupp/typ av produkt?

Jag håller med, detta ligger på vår IT-avdelnings bord

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Reklamation i butik

Hej,
Jag beställde en Nexus 7 i söndags och fick hem den idag, tyvärr är det något fel med touchskärmen, den "ghost touch'ar" och skriver dubbeltecken när man använder tangentbordet. Kan man gå in i en av era butiker och reklamera en vara som man köpt i webbutiken? Det känns enklast/snabbast...

Mvh
/ Stefan

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Fenrisulv:

Hej,
Jag beställde en Nexus 7 i söndags och fick hem den idag, tyvärr är det något fel med touchskärmen, den "ghost touch'ar" och skriver dubbeltecken när man använder tangentbordet. Kan man gå in i en av era butiker och reklamera en vara som man köpt i webbutiken? Det känns enklast/snabbast...

Mvh
/ Stefan

Jadå, det är inga problem.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Fick ett grafikkort som var stendött levererat till mig i onsdags, mailade omedelbart och meddelade detta samt frågade hur jag skulle göra för att skicka tillbaka detta men har inte fått något svar än.

"Vår kundtjänst besvarar mail inom 48 timmar, med undantag för helger och röda dagar då avdelningen ej är bemannad."

48 timmar har gått och inget svar än. Ska jag tolka detta som att mailet inte kom fram?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Insanity92:

Fick ett grafikkort som var stendött levererat till mig i onsdags, mailade omedelbart och meddelade detta samt frågade hur jag skulle göra för att skicka tillbaka detta men har inte fått något svar än.

"Vår kundtjänst besvarar mail inom 48 timmar, med undantag för helger och röda dagar då avdelningen ej är bemannad."

48 timmar har gått och inget svar än. Ska jag tolka detta som att mailet inte kom fram?

Det kan vara så, vi har inga ovanligt långa svarstider just nu så svarstider bör ligga under 24 timmar.
Skicka ordernr i ett PM till mig eller testa att ringa in till oss på 08 - 673 60 00 (testa runt 11:30)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast

Följer Assassins Creed med era GTX 750 Ti kort? Sitter med fingret på köpknappen på ert Palit dual GTX 750 Ti, men vad jag kan se så är det bara hos Inet spelet följer med
Kommer köpa kortet hos er i vilket fall då ni är de enda med just den modellen och det verkar vara den bästa samtidigt som det är en av de billigare. Skulle dock vara kul med gratis spel.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Följer Assassins Creed med era GTX 750 Ti kort? Sitter med fingret på köpknappen på ert Palit dual GTX 750 Ti, men vad jag kan se så är det bara hos Inet spelet följer med
Kommer köpa kortet hos er i vilket fall då ni är de enda med just den modellen och det verkar vara den bästa samtidigt som det är en av de billigare. Skulle dock vara kul med gratis spel.

Vi kommer att lägga till det i början på veckan, men om du köper idag så är det bara att maila/ringa kundtjänsten så får de skicka det i efterhand helt enkelt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Vi kommer att lägga till det i början på veckan, men om du köper idag så är det bara att maila/ringa kundtjänsten så får de skicka det i efterhand helt enkelt.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/194581-palit_...
Beställde ett sådant i helgen, skulle du kunna ge något ungefärligt leveransdatum? Den här veckan? Nästa vecka?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/194581-palit_...
Beställde ett sådant i helgen, skulle du kunna ge något ungefärligt leveransdatum? Den här veckan? Nästa vecka?

Palit skickade korten till oss igår så jag skulle tippa på att de kommer in på lager på torsdag.

Angående AC IV till GTX 750 så är det Inet som gjort fel, vi återförsäljare får inte lov att ge bort det med GTX 750 serien eller Titan Black. Men om du köpt det på den premissen så fixar vi såklart det till dig, bara att du skickar mig ditt ordernummer som PM så lägger jag till det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

HejHej! Jag har tänkt att beställa några komponeneter till min nya dator från er. och jag tror alla dom finns inne på erat postorder lager men inget i butiken i västerås. Jag undrar om jag kan beställa allt och få det skickat till webhallen i västerås istället för posten? Om det går hur ska man göra för att få det skickat dit istället för posten? finns det som alternativ innan man betalar?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ic3DucK:

HejHej! Jag har tänkt att beställa några komponeneter till min nya dator från er. och jag tror alla dom finns inne på erat postorder lager men inget i butiken i västerås. Jag undrar om jag kan beställa allt och få det skickat till webhallen i västerås istället för posten? Om det går hur ska man göra för att få det skickat dit istället för posten? finns det som alternativ innan man betalar?

Till kassan -> Gå till kassan -> Privatperson -> Betala i butik -> Traversgatan 10, Västerås -> Vidare -> bekräfta beställning

Du får mail så fort varorna är på plats i butiken och betalar dem i samband med att du hämta dem.
Skulle priset förändras till det lägre medan du väntar på att varorna kommer in så får du automatiskt det lägre priset (om det handlar om en nämnvärd förändring). Skulle priset gå upp så behåller du det lägre priset som var i ordern.
Inget köptvång, inga avgifter om du skulle ångra dig och inte vill ha något (eller vill avboka delar av ordern tex).

So much win

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Till kassan -> Gå till kassan -> Privatperson -> Betala i butik -> Traversgatan 10, Västerås -> Vidare -> bekräfta beställning

Du får mail så fort varorna är på plats i butiken och betalar dem i samband med att du hämta dem.
Skulle priset förändras till det lägre medan du väntar på att varorna kommer in så får du automatiskt det lägre priset (om det handlar om en nämnvärd förändring). Skulle priset gå upp så behåller du det lägre priset som var i ordern.
Inget köptvång, inga avgifter om du skulle ångra dig och inte vill ha något (eller vill avboka delar av ordern tex).

So much win

På tal om era butiker, hur står det till med Täby-butiken? När åter(åter)lanseras den, och var i centrumet?

Permalänk
Medlem

Har webhallen tappat gnistan på senare tid? Har en order som vart "under behandling" sedan den 13e februari, skickade epost till "info" och frågade om vad som försiggår, inget svar alls, långt mer än 24h har passerat.

En "bekant" väntade nyligen 2 veckor på en order utan att nåt hände, men lyckades tydligen få kontakt och få ordern avbeställd.

I januari 2013 tog det minsann bara 2 dagar att packa och skicka en order.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har samma problem som esselte ovanför,
Beställde delar för en himla massa pengar måndags förra veckan och dom står fortfarande som "under behandling"
Börjar bli orolig....

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G45 | Proccesor: i5 3570K @4,5Ghz | Kylare: Corsair H80i | Ram: Corsair 8gb Vengeance LP | Chassi: BitFenix Shinobi Window | Grafikkort: 2x EVGA 780 SC ACX SLI @ 1250Mhz | Nätagg: Corsair AX860 | Lagring: Crucial m4 128GB SSD | Skärm: AOC Q2963PM 21:9 2560x1080 29" @ 73hz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Udihow:

Har webhallen tappat gnistan på senare tid? Har en order som vart "under behandling" sedan den 13e februari, skickade epost till "info" och frågade om vad som försiggår, inget svar alls, långt mer än 24h har passerat.

En "bekant" väntade nyligen 2 veckor på en order utan att nåt hände, men lyckades tydligen få kontakt och få ordern avbeställd.

I januari 2013 tog det minsann bara 2 dagar att packa och skicka en order.

Hej, jag ber om ursäkt för dröjsmålet!
Vår leveranstid på lagerhållna produkter är oförändrad. På icke lagerhållna produkter kan det, precis som det står i vår köpinformation, variera kraftigt.
Skicka gärna ordernummer till mig så jag får se varför det dröjer på din order.
Svarstiden på mail är fortsatt inom ett dygn (bortsett från helger förstås). Har man inte fått svar inom två dygn så har troligen mailet gått förlorat på något sätt.

Skrivet av GHFear:

Har samma problem som esselte ovanför,
Beställde delar för en himla massa pengar måndags förra veckan och dom står fortfarande som "under behandling"
Börjar bli orolig....

Hej.
Skicka över ditt ordernummer så tar jag en titt, ursäkta att det dröjt!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd

Hej! Har Webhallen planer på att ta in ytterligare Nanoxia Deep Silence aka Fractal Design dödare, tänkte mest på 4-6? Har ni även några framtida planer att börja med Fraktfritt för sweclockers medlemmar?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, jag ber om ursäkt för dröjsmålet!
Vår leveranstid på lagerhållna produkter är oförändrad. På icke lagerhållna produkter kan det, precis som det står i vår köpinformation, variera kraftigt.
Skicka gärna ordernummer till mig så jag får se varför det dröjer på din order.
Svarstiden på mail är fortsatt inom ett dygn (bortsett från helger förstås). Har man inte fått svar inom två dygn så har troligen mailet gått förlorat på något sätt.

Hej.
Skicka över ditt ordernummer så tar jag en titt, ursäkta att det dröjt!

Jag skickade ordernummer till dig i PM.

Edit: Kollade precis lagerstatus på varorna och dom är ju inte i lager nu??? Jag kollade ju så alla va i lager när jag beställde...

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G45 | Proccesor: i5 3570K @4,5Ghz | Kylare: Corsair H80i | Ram: Corsair 8gb Vengeance LP | Chassi: BitFenix Shinobi Window | Grafikkort: 2x EVGA 780 SC ACX SLI @ 1250Mhz | Nätagg: Corsair AX860 | Lagring: Crucial m4 128GB SSD | Skärm: AOC Q2963PM 21:9 2560x1080 29" @ 73hz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av DjRaven:

Hej! Har Webhallen planer på att ta in ytterligare Nanoxia Deep Silence aka Fractal Design dödare, tänkte mest på 4-6? Har ni även några framtida planer att börja med Fraktfritt för sweclockers medlemmar?

Hej, fri frakt har vi inga tankar på i dagsläget.
Vi lägger fri frakt på produktnivå och de flesta populära komponenter, datorer osv. ligger vi redan på o eller 29 kr frakt på.

Nanoxia saknar för tillfället svensk distribution och nätagg är väldigt dyra att frakta (kan ofta utgöra ett påslag på 15% eller mer av kostnaden).
Detta kombinerat med att intresset som bäst var ljummet under den period de fantiskt hade distribution har gjort att vi inte lagt nämnvärd tid på att se till att kunna erbjuda dem.
Det kanske ändras i framtiden men just nu kommer vi nog inte att ta oss an det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av GHFear:

Jag skickade ordernummer till dig i PM.

Edit: Kollade precis lagerstatus på varorna och dom är ju inte i lager nu??? Jag kollade ju så alla va i lager när jag beställde...

Vad jag kan se är det en vara som inte fanns i lager vid beställningstillfället:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/182930-corsai...
(Varken hos oss, någon europeisk distributör eller i Corsairs egna lager i Europa)
Just nu är förväntat leveransdatum på nätagget 4:e April (jag vet, sjukt lång tid, tyvärr inte mycket vi kan göra då det är Corsair som är oförmögna att leverera dem )

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Till kassan -> Gå till kassan -> Privatperson -> Betala i butik -> Traversgatan 10, Västerås -> Vidare -> bekräfta beställning

Du får mail så fort varorna är på plats i butiken och betalar dem i samband med att du hämta dem.
Skulle priset förändras till det lägre medan du väntar på att varorna kommer in så får du automatiskt det lägre priset (om det handlar om en nämnvärd förändring). Skulle priset gå upp så behåller du det lägre priset som var i ordern.
Inget köptvång, inga avgifter om du skulle ångra dig och inte vill ha något (eller vill avboka delar av ordern tex).

So much win

hur länge kan det ta om ni har alla varor inne på postorder innan dom kommer till butiken? Samt jag har tänkt att köra avbetalning på ordern då det finns räntefritt i 12 månader, kan man fixa så det blir så i butiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, jag ber om ursäkt för dröjsmålet!
Vår leveranstid på lagerhållna produkter är oförändrad. På icke lagerhållna produkter kan det, precis som det står i vår köpinformation, variera kraftigt.
Skicka gärna ordernummer till mig så jag får se varför det dröjer på din order.
Svarstiden på mail är fortsatt inom ett dygn (bortsett från helger förstås). Har man inte fått svar inom två dygn så har troligen mailet gått förlorat på något sätt.

Bara för att göra det tydligt, jag såg till att båda artiklarna faktiskt fanns i lager.

Förvisso var den enda en fyndvara (ett ensamt ex) och de andra fanns på ett annat lager, men de fanns ändå där enligt statusen.

Har skickat ordernummer

Visa signatur
Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ic3DucK:

hur länge kan det ta om ni har alla varor inne på postorder innan dom kommer till butiken? Samt jag har tänkt att köra avbetalning på ordern då det finns räntefritt i 12 månader, kan man fixa så det blir så i butiken?

Om allt finns i lager på huvudlagret så brukar det ta två dagar tills att det finns i butiken för upphämtning. (Vill man hämta det i Fruängen som är själva postorderlagret så går det att hämta direkt förstås.)

Om du vill ta på avbetalning så kan du lägga upp det i förväg i kassan och ändå välja att hämta i butik (ingen faktura skapas förrän du hämtar varorna i butik så det är ingen risk och du förbinder dig inte till något).
Du kan också bara göra så som jag skrev i första inlägget och sen säga till i butiken att du vill ha det på 12 månaders avbetalning. Resultatet är det samma

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Udihow:

Bara för att göra det tydligt, jag såg till att båda artiklarna faktiskt fanns i lager.

Förvisso var den enda en fyndvara (ett ensamt ex) och de andra fanns på ett annat lager, men de fanns ändå där enligt statusen.

Har skickat ordernummer

Har svarat på ditt PM nu, ser att du fått vänta länge. Ber verkligen om ursäkt.

Just i ditt fall kan vi inte förstå varför varan inte flyttats från Uppsala till Postorderlagret så vi har bett IT att titta på det omgående så att det inte är en bugg som drabbat fler kunder.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vad jag kan se är det en vara som inte fanns i lager vid beställningstillfället:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/182930-corsai...
(Varken hos oss, någon europeisk distributör eller i Corsairs egna lager i Europa)
Just nu är förväntat leveransdatum på nätagget 4:e April (jag vet, sjukt lång tid, tyvärr inte mycket vi kan göra då det är Corsair som är oförmögna att leverera dem )

Kommer skärmen och SLI bryggan skickas innan nätagget?
Klarar mig utan nätagget ett tag lixom. Så länge jag får skärmen och SLI bryggan är allt ganska lugnt.
Om du kan så hade det varit underbart om du kan ändra från RM1000 till ett AX860 nätagg?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/165095-corsai...
Får panik xD Ska iväg till Spanien i 2 veckor.... så måste ha grejorna i den här veckan ^^

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G45 | Proccesor: i5 3570K @4,5Ghz | Kylare: Corsair H80i | Ram: Corsair 8gb Vengeance LP | Chassi: BitFenix Shinobi Window | Grafikkort: 2x EVGA 780 SC ACX SLI @ 1250Mhz | Nätagg: Corsair AX860 | Lagring: Crucial m4 128GB SSD | Skärm: AOC Q2963PM 21:9 2560x1080 29" @ 73hz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av GHFear:

Kommer skärmen och SLI bryggan skickas innan nätagget?
Klarar mig utan nätagget ett tag lixom. Så länge jag får skärmen och SLI bryggan är allt ganska lugnt.
Om du kan så hade det varit underbart om du kan ändra från RM1000 till ett AX860 nätagg?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/165095-corsai...
Får panik xD Ska iväg till Spanien i 2 veckor.... så måste ha grejorna i den här veckan ^^

Då så har vi bytt till AX860 och ordern kommer att skickas imorgon (såg tyvärr inte dettaförrän posten redan hade haft sin upphämtning idag).
Vi bjuder såklart på mellanskillnaden.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Då så har vi bytt till AX860 och ordern kommer att skickas imorgon (såg tyvärr inte dettaförrän posten redan hade haft sin upphämtning idag).
Vi bjuder såklart på mellanskillnaden.

Tack så jättemycket Du är en ängel.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G45 | Proccesor: i5 3570K @4,5Ghz | Kylare: Corsair H80i | Ram: Corsair 8gb Vengeance LP | Chassi: BitFenix Shinobi Window | Grafikkort: 2x EVGA 780 SC ACX SLI @ 1250Mhz | Nätagg: Corsair AX860 | Lagring: Crucial m4 128GB SSD | Skärm: AOC Q2963PM 21:9 2560x1080 29" @ 73hz

Permalänk

Har ni någon Zowie AM och/eller FM framme i butiken inne i göteborg?
Funderar på att köpa men hade gärna känt på, eller ännu bättre - testat, den!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Knightogus:

Har ni någon Zowie AM och/eller FM framme i butiken inne i göteborg?
Funderar på att köpa men hade gärna känt på, eller ännu bättre - testat, den!

Skickades från m.sweclockers.com

Vi har tyvärr inte det i dagsläget och det är nog inget som kommer att komma upp heller.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch