Svåraste retro spelen ever :)

Permalänk
Avstängd

Svåraste retro spelen ever :)

satt och tänkte på gammla tider att spelen många gånger hade en svårighetsgrad som ibland kunde vara närmast omöjlig men jag klarade dom flesta jag satte tänderna i
spel som castlevania och liknande sa man många ful ord över innan man klarade men man körde igenom till slut sen fanns det dom som var episkt svåra som jag aldrig klarade "inte utan fusk i.a.f" och antar jag inte är ensam att träffa på sånna spel

Nummer 1 på min lista måste vara contra II till nes hette även probotector 2

Dold text

jag och min bror klarade det inte på första försöket i dag med fusk så man har 90 liv var tror jag det var
och utan fusk är det sammanlagt 9 tror jag vi klarade det i.a.f på andra med fusk men är ett riktigt svårt spel

Nummer 2 får bli Cobra Triangle som med var till nes där jag forfarande kan höra ljudet i huvudet när man åker ner i en mini maelström svänger till missar hoppet och åker ner för ett vattenfall är nästan så man får upp pulsen av att tänka på det så här många år senare

Dold text

det finns flera med men dom där har jag verkligen försökt klara i yngre dagar och failat
så har ni några spel som gett er traumatiska barndoms upplevelser

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Inte barndoms minne men skulle vilja slå ett slag för VVVVVV
http://www.youtube.com/watch?v=sf06P-_1lkU

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

satt och tänkte på gammla tider att spelen många gånger hade en svårighetsgrad som ibland kunde vara närmast omöjlig men jag klarade dom flesta jag satte tänderna i
spel som castlevania och liknande sa man många ful ord över innan man klarade men man körde igenom till slut sen fanns det dom som var episkt svåra som jag aldrig klarade "inte utan fusk i.a.f" och antar jag inte är ensam att träffa på sånna spel

Nummer 1 på min lista måste vara contra II till nes

jag och min bror klarade det inte på första försöket i dag med fusk så man har 90 liv var tror jag det var
och utan fusk är det sammanlagt 9 tror jag vi klarade det i.a.f på andra med fusk men är ett riktigt svårt spel

Nummer 2 får bli Cobra Triangle som med var till nes där jag forfarande kan höra ljudet i huvudet när man åker ner i en mini maelström svänger till missar hoppet och åker ner för ett vattenfall är nästan så man får upp pulsen av att tänka på det så här många år senare

det finns flera med men dom där har jag verkligen försökt klara i yngre dagar och failat
så har ni några spel som gett er traumatiska barndoms upplevelser

Moonstone, för att det buggade ur när man skulle loota själva stenen så man aldrig klarar det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Ninja Gaiden till NES?

Minns det kunde vara rent förjävligt emellanåt

Permalänk
Medlem

Solomon's Key. http://www.youtube.com/watch?v=9_lq-FKWhfI
Riktigt klurigt och väldigt få liv. Minsta misstag och man får börja om från början. Spelade contra 2 (eller samma spel med annan karaktär) och visst det var lite lurigt men inte alls omöjligt gällde bara att lära sig hur gubbarna fungerade.

Permalänk
Medlem

Tha last ninja minns jag som klurigt! Dock var man ju inte direkt fullvuxen när man spelade det, kanske skulle varit lättare idag.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Battledtoads till NES, helt klart överlägset svårast

Kom precis på att TMNT var riktigt svårt med, det enda spel jag faktiskt aldrig klarade.

Permalänk
Medlem

Har hört Battletoads ska vara svårt, inte spelat själv. Personligen hade jag ruggiga problem med en slutbana på Star Wars, sen var det något ställe mot slutet i Bionic Commando som jag fick kämpa med.. (Vi pratar NES)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Rick Dangerous till Amiga. Kom långt men klarade det aldrig!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Jag lägger min röst på BattleToads jag med...

Permalänk
Medlem

Trojan till NES var rätt svårt, men man utvecklade sig rätt mycket som spelare rätt fort ändå när man körde det.
Annars håller jag med om Battletoads.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem

Zelda II, Adventure of Link

Permalänk
Medlem

Tyckte att Aladdin Sega 32bit. (Hette den genesis?) Var riktigt tuff. Jag och min kompis försökte förgäves klara spelet. Hade 3 liv och det var ju inte som idag om man dog 3 liv så fick man starta om banan utan hela spelet.
Kommer fortfarande ihåg fusket. ABBA ABBA skulle man trycka då klarade man banan.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk

Bionic Commando till NES var väldigt svårt..

Visa signatur

Dator 1: Asus STRIX Z270H GAMING / i7 7700K / 1250W / 32GB DDR4 / 250GB+500GB SSD / GTX 1080
Dator 2: MSI A88XI AC / A10 7850K / 500W / 16GB DDR3 / 2TB HDD

Permalänk
Medlem

Ghosts and Goblins till NES utan tvekan

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk

Saker var lite mer ofarlatande forr i varlden, undrar hur manga av dages cod ungar skulle slangt kontrollen och aldrig mer startat spelet om spelen hade varit sa fortfarande.

Jag kanske var dalig pa fightingspel men mortal kombat 2 var inte latt att sla. Jag kommer ocksa ihag nat spel dar man sprang runt med en boomerang, maste ha varit till snes, vilket var helt omojligt for en 10-arig version av mig.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Jag minns hur svårt jag tyckte Dragons lair var. Det spelet drev mig till vansinne

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Inaktiv

1. Battle toads
2. Ninja gaiden

Ninja gaiden är 2a bara för att det spelet är mycket roligare

Permalänk
Avstängd

Bionic commando gillade jag och det var inte hel lätt men testade aldrig Ninja gaiden och Battletoads
Rad racer var med svårt sen en gammal favorit kid icarus var inte så lätt när man var liten plutt
vet att nått av Alex kidd spelen på master system drev mig nära galenskapens rand

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av lappen81:

Inte barndoms minne men skulle vilja slå ett slag för VVVVVV
http://www.youtube.com/watch?v=sf06P-_1lkU

Bladning av Gravity DUck och Supermeatboy!

Visa signatur

6600k@4.7 gHz - 16 GB - Radeon 5700 XT - Corsair Force MP510 1 TB

Permalänk
Medlem

Ghouls'n Ghosts både till NES och det som finns till SNES är typiskt svåra spel.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Jag minns hur svårt jag tyckte Dragons lair var. Det spelet drev mig till vansinne

Kom inte långt i det spelet alls, dog på tok för lätt...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ikari Warriors. Helt klart sinnessjukt jävla svårt.

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Ninja Gaiden till NES?

Minns det kunde vara rent förjävligt emellanåt

http://www.youtube.com/watch?v=6t2YvyLqw3c

Klart +1 på detta. När man dör på sista bossen blir man tillbakaskickad ännu längre än om man dör på banan just innan sista bossen.. Det ska tydligen svida att bli högmodig och tro att man klarar bossen

Permalänk

Altered Beast till Sega Mega Drive, fy fa-an säger jag bara vad jag svurit mig igenom det spelet!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av boomhowler:

Klart +1 på detta. När man dör på sista bossen blir man tillbakaskickad ännu längre än om man dör på banan just innan sista bossen.. Det ska tydligen svida att bli högmodig och tro att man klarar bossen

Vad? Ett NES-spel där man inte får game-over och får börja om från bana 1? Rent spontant vill man ju därmed påstå att detta spel inte har på listan att göra, men samtidigt har jag hört av andra att det är svårt..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd

Spelet är väl inte jätte gammalt men det har ju retro känsla, I wanna be the guy

EDIT: Contra och Contra III the alien wars, är ÄÄÄÄÄ svåra

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

World of warcraft..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Hjälpsam

Tetris!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI