Svåraste retro spelen ever :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Har för mig att 3:an var ännu svårare :s

Inte en chans, den var riktigt enkel i jämförelse med ettan, som var det i särklass svåraste av megamanspelen. De andra var faktiskt inte särskilt svåra alls med NES-mått mätt.

Skrivet av Dalton Sleeper:

Min röst går till Shadow Gate

Det handlade ju bara om att komma på hur man skulle göra och memorera det. Några grejer var dock ganska ologiska, minns speciellt nåt tornrum eller nåt (man hade gått upp för en trappa efter sfinxen) där det fanns nåt monster som käkade upp en hur man än vred och vände på det. Tog lång tid innan man kom på hur man skulle göra där.

Skrivet av Ibymafayhas:

Little Nemo var ett annat spel som tog ordentlig med tid att klara. Värld 3 och 5 samt 8-2 var grymmt svåra. Passagen med 5 st eldsprutande saker från golv och tak samtidigt som "pollen" ramlade från ovan skapade och en hel del heta känslor!

Wut? Det klarade jag typ första veckan jag hade det. Sjukt bra spel för övrigt

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Wut? Det klarade jag typ första veckan jag hade det. Sjukt bra spel för övrigt

Var inte mer än 8 år, så kan förklara en hel del. Håller med dig om att det var ett grymt bra spel.
Alla gamla disney-titlar var oerhört bra också, minns R&R och två spelare var helt underbart.

Permalänk
Medlem

Nån som kom nån längre bit i Blood money till Amiga??!?!

http://www.youtube.com/watch?v=Jvm3hit7g2M

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Kosmo eller Kosmos. I var fall en hoppande raketdriven bil som körde efter en blockbana i rymden. Varje gång man krashade så hade spelet någon förolämpande kommentar. Jag minns det som de senare banorna var extremt frustrerande. Spelet var på svenska, har ingen aning om det var ett svenskt spel eller översatt.

Annars pågrund av obefintlig engelska så var varje nes8 spel som krävde att man läste texter för att lista ut vad man skulle göra ganska frustrerande och tidskrävande

Permalänk
Medlem

Vill minnas att Heart of Darkness var riktigt jävligt emellanåt

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Inaktiv

Tänkte faktiskt på Blood Money med..

Gold Runner eller Xenon spelen jiddrade man mycket med oxå..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Tänkte faktiskt på Blood Money med..

Gold Runner eller Xenon spelen jiddrade man mycket med oxå..

Haha, tänkte faktiskt även på Xenon. Grym musik på introt!

http://www.youtube.com/watch?v=2w-tiRnac2k

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Spel jag kämpat med men aldrig klarat på NES:
Mega Man (skitsvåra hopp på sina ställen)
Castlevania (inga problem till sista banorna plus att Reaper är tuff)
Cobra Triangle (inga kommentarer)
TMNT (finns flera ställen där man inte kommer förbi om man inte tar skada har jag för mig)
To the Earth (helt ärligt, går det ens att klara?)

På Game Boy:
Castlevania (du går konstant i lera)

Med emulator och Save State har jag lyckats bräcka Mega Man och Castlevania samt GB Castlevania iaf.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x