Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandsu:

Känner tyvärr ingen med gassvets... Denna lösningen känns på tok för jobbig för att vara värt besväret, iallafall i min situation... Jag tackar dock för kreativiteten och förslaget

Tycker du det är för bökigt så sköter sig annars sånt där självt med tiden. Du hade ju vaskat av tangentbordet minutiöst, ge det bara några månader, så ska du se att det är luktfritt sedan

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Tycker du det är för bökigt så sköter sig annars sånt där självt med tiden. Du hade ju vaskat av tangentbordet minutiöst, ge det bara några månader, så ska du se att det är luktfritt sedan

Jo, har nu tvättat det sjuuukt noggrant så det är väl bara att hoppas att den sista lukten försvinner av sig själv snart

Skrivet av TeXoN:

Hade en skoldator en gång som luktade rätt illa, la några sånnahär på tbordet och fällde igen locket och lät stå över natten. detta var för 2 år sedan och datorn luktar fortfarande underbart
http://legradiautosbolt.hu/kepek/termek/Wunderbaum2.jpg

Haha, det döljer ju tyvärr bara lukten väl?

Skrivet av muppens:

Jag skulle säga isopropanol, vanlig etanol gör att vanligt skitplast dvs inte PBT böjer sig, iaf om det får vara hyffsat länge.

Var får man tag på det då?

Skrivet av Relive:

Tja, jobbar på internetcafé, och händer att folk spiller drickor och allt över tangentborden. Vi har visserligen inte mekaniska tangentbord. Men vi sköljer dem i vatten och låter dem torka länge så funkar dem bra igen sen! om man blandar i lite medel så får det säkert bort lukten

Nu har jag testat ditt sätt. Det torkar just nu, får se om det funkar sen. Rent är det iaf och nästan luktfritt.

Skrivet av loefet:

Ta bort alla plastdelar och lägg dem i en klorin och vattenblanding en stund och sen skölj och torka. Elektroniken blir nog bra med att torka av med en T-sprit/etanol/isopropanol fuktad trasa. Bör ta bort det mesta
Klorin is da shit

Jag är rädd att det tar lite väl mycket... Men tack!

Skrivet av mrqaffe:

Klorin is da ANTI-shit

Klorin är ett blekmedel, det kan påverka mer än bara lukten.

Jo, känns lite farligt...

Permalänk
Medlem

Kleta in det med snus

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Rekordmedlem

Isopropanol går att beställa på apotek om du inte har nån kemihandlare i närheten, det finns annars på Kjell http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/ovrigt/kemi-s...
Men för att få bort lukt så är nog ett ozonliknande medel bäst, febreze ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Härligt

Permalänk

Snacka om att ditt tangentbord måste vara skinande rent nu!

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Isopropanol går att beställa på apotek om du inte har nån kemihandlare i närheten, det finns annars på Kjell http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/ovrigt/kemi-s...
Men för att få bort lukt så är nog ett ozonliknande medel bäst, febreze ?

Yup, väteperoxid och ozon är båda bra men kanske lite väl farliga. Som mindre farligt alternativ finns natriumperkarbonat.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Snacka om att ditt tangentbord måste vara skinande rent nu!

Åtminstone lukta absolut ingenting.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Du borde nästan ha det renaste tangentbordet på SweC nu XD haha men om lukten kommer tillbaka när du börjar använda det på allvar så är det bara att sätta en klädnypa på näsan!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

När jag först såg rubriken så trodde jag det luktade nått helt annat....

Gammal onani vill säga....

Men så var ju inte fallet..he..he , ja men frysen är en bra idé.

Allt som luktar gott, doftgranar, farmors parfym, nytvättade trosor... Vad som helst och håll tbordet nära det under en lång tid!

Permalänk
Medlem

Hallå allihopa!

Nu har tangentbordet varit med om både det ena och det andra... Tvättat det med Ajax, med ättika, med YocoAir Luktborttagningsmedel. Det har legat i frysen, stått bredvid ett glas ättika. Alla tangenter har plockats bort och tvättats i olika typer av medel två gånger. Bordet har tvättats med topz, även det två gånger (om inte fler...). När jag luktar på tangentbordet och inser att det fortfarande luktar, då får det utstå först ett två timmar långt bad i varmt vatten och rengöringsmedel, sedan två timmar i varmt vatten och ättika. Efter att ha torkat i nästan en vecka fungerar det galant och lukten är tillräckligt borta för att det ska kunna användas

Tack för alla tips!

Permalänk
Skrivet av Sandsu:

Hallå allihopa!

Nu har tangentbordet varit med om både det ena och det andra... Tvättat det med Ajax, med ättika, med YocoAir Luktborttagningsmedel. Det har legat i frysen, stått bredvid ett glas ättika. Alla tangenter har plockats bort och tvättats i olika typer av medel två gånger. Bordet har tvättats med topz, även det två gånger (om inte fler...). När jag luktar på tangentbordet och inser att det fortfarande luktar, då får det utstå först ett två timmar långt bad i varmt vatten och rengöringsmedel, sedan två timmar i varmt vatten och ättika. Efter att ha torkat i nästan en vecka fungerar det galant och lukten är tillräckligt borta för att det ska kunna användas

Tack för alla tips!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA, åh! Underbar morgonläsning.

Tack för att du kom tillbaka och berättade hur det hade gått för dig!

Permalänk

finns även en spray: målartvätt i färgbutiker/avdelningar(såsom coop) som inte är så dyr, den löserloss nikotin rätt bra. Tänkt för att skonsamt rengöra inför målning. Man sanerar köksluckor och allt möjligt med sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltaMelta:

finns även en spray: målartvätt i färgbutiker/avdelningar(såsom coop) som inte är så dyr, den löserloss nikotin rätt bra. Tänkt för att skonsamt rengöra inför målning. Man sanerar köksluckor och allt möjligt med sådan.

Intressant, det ska jag komma ihåg! Man har ju (tyvärr?) ett känsligt luktsinne

Permalänk
Medlem

Ta och köp nån sån där luktar gott spray och dra hela burken på tangentbordet så lär det inte lukta rök längre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Avstängd

Jag köpte en dator en gång som luktade rök och den var verkligen skitäcklig innuti dammfilterna var helt igen kläggade av vad såg ut som jord! Men iaf så rengjorde jag hela datorn noga och satte i en wunderbaum - new car smell bakom insugs fläkten och lät den stå på över natten och resultatet blev mkt bra!
-Så wunderbaum kanske är värt för dig o testa på något vis?

Permalänk

Du kan ju börjar röka! Då känner du ju inte lukten längre!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system