BITFENIX PRODIGY FÖRST PÅ SWEC! (Förutom Jonas och Emils)

Permalänk

Hade du inte varit nöjd med den skärmen så vettefan.... Helt fruktansvärt underbar.

Hur gillar du Chassit än så länge då?

Permalänk
Medlem

Att jämföra dom mot varandra vore fel det har du rätt i men att jämföra dom för att ge en förståelse för ljudnivån tycker jag är ok. Refererade till just P180 för att det var (är...) ett så pass populärt chassi.

Permalänk
Medlem

The monster is in it's cage.

Så monstret är en bur?

Skämt åsido 'his', det var bara ett roligt fel

Jädra litet chassi, du tycker inte att det är något problem med att inte ha en extra slot för t.ex. ett ljudkort eller trådlöst lan? Jag håller nog på mAtx just pga av det problemet.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

Nzxt sentry får ju visst plats i prodigy, har en själv!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Woods:

The monster is in it's cage.

Så monstret är en bur?

Skämt åsido 'his', det var bara ett roligt fel

Jädra litet chassi, du tycker inte att det är något problem med att inte ha en extra slot för t.ex. ett ljudkort eller trådlöst lan? Jag håller nog på mAtx just pga av det problemet.

Moderkortet har inbyggt trådlös, Och så kräsen är jag inte när det gäller ljud kör mina Logitech G35 för spel och sedan en optisk kabel till Recievern som jag tycker fungerar alldeles utmärkt.

Skrivet av grottsten:

Nzxt sentry får ju visst plats i prodigy, har en själv!

Jo men hålen matchade inte, Så fick borra 2 nya hål i chassit

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi har själv funderat på att bygga en mindre burk än den man har nu i sådant chasie.
Men måste fråga en sak om skärmen.
Kan du köra både HDMI och DVI samtidigt så dom tar halva bilden var?(vet att man kunde göra det på föregångarn då foten såg normal ut)

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Snyggt chassi har själv funderat på att bygga en mindre burk än den man har nu i sådant chasie.
Men måste fråga en sak om skärmen.
Kan du köra både HDMI och DVI samtidigt så dom tar halva bilden var?(vet att man kunde göra det på föregångarn då foten såg normal ut)

Hm vet faktiskt inte, Hur menar du med halva bilden var? Att de sammarbetar för att visa bilden? med samma grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dougielol:

Hm vet faktiskt inte, Hur menar du med halva bilden var? Att de sammarbetar för att visa bilden? med samma grafikkort?

Typ så menade jag om man har ett grafikkort med dubbla utgångar 2 grafikkort så aktiverar man båda ingångarna samtidigt och man slipper skarven i mitten som man får med 2 skärmar då jag tycker full hd känns som det räcker med en 22tums skärm typ men har man då en 27 så är det skönt att köra dubbla skärmar fast på en skärm

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Typ så menade jag om man har ett grafikkort med dubbla utgångar 2 grafikkort så aktiverar man båda ingångarna samtidigt och man slipper skarven i mitten som man får med 2 skärmar då jag tycker full hd känns som det räcker med en 22tums skärm typ men har man då en 27 så är det skönt att köra dubbla skärmar fast på en skärm

Det går att göra via Eyefinity ställa in så att allt går som en stor skärm.
Annars finns även program såsom Ultramon som kan göra liknande.

Permalänk

Hej ser ju riktigt fint ut! Vad heter fläkkontrollern du använder? Har en H80 monterad på samma fläktplats som du. Vill hitta en snygg, effektiv och felfri fläktkontroller. Är det trångt mellan din kylare och kontrollern?

Permalänk
Skrivet av ZebbeSebbe:

Hej ser ju riktigt fint ut! Vad heter fläkkontrollern du använder? Har en H80 monterad på samma fläktplats som du. Vill hitta en snygg, effektiv och felfri fläktkontroller. Är det trångt mellan din kylare och kontrollern?

http://www.inet.se/produkt/6909652/nzxt-sentry-2-lcd-flaktkon...
NZXT Sentry 2

Nja trångt är det nog inte den sitter ju i 5.25" platsen.

Permalänk

sweeet

Visa signatur

•••• ¨˜”°ºIntel I7-6700k 4.0ghz - 16gb Ram - GTX 980ti 6gbº°”˜¨ ••••

Permalänk
Medlem

Läckert bygge helt klart. Gillar chassit något enormt faktiskt. Även om jag valde ett vitt själv.
En liten fråga bara, hur tight blir det med corsair sleeve kit på nätagget? Jämfört med orginal kablarna?

Fick nämligen in mitt AX750 hyffsat lätt när jag böjde kablarna lite.

Men funderar på och Sleeve kit kablarna är svårare och böja just vid kontakten pga krympslangen.
Får nämligen hem ett Sleeve Kit här snart så vore kul och veta hur du gjorde för att få in det

5p btw

Permalänk
Skrivet av Dougielol:

Nu jävlar! mitt Bitfenix prodigy.

Setup:
Bitfenix Prodigy
Corsair AX750 + Sleeve kit (TIGHT NÅT SÅ IN I SATAN)
Asrock Z77-ITX
Intel Core i7 2600K
Corsair Force 3 120GB
Samsung 830 256GB
Club 3D Radeon HD 6990.

Samsung 27" LED LS27A950DS

[B]DATORN SÄLJES![B]
http://www.sweclockers.com/annons/70347-intressekoll-bitfenix...

BITFENIX PRODIGY FÖRST PÅ SWEC! (Förutom Jonas och Emils)

Funderar på att köpa en sån skärm, rekommenderar du den?

Visa signatur

~en gammal äcklig laptop~