BITFENIX PRODIGY FÖRST PÅ SWEC! (Förutom Jonas och Emils)

Permalänk
Medlem

sååå läckert chassi! bitfenix har verkligen lyckats bra! älskar det och det verkar ju som sagt vara mycket gott om plats

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Snart får jag min och ett nytt projekt kommer att påbörjas

Chokladburken är nedlagd alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Har fått mitt chassie och börjat plocka ihop det, men hur löser man det här med fläkt kontakter?
Jag hittar bara två och behöver åtminstånde två till!!!

Sorry hittade lösningen med en adapter!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Skrivet av Duca:

Har fått mitt chassie och börjat plocka ihop det, men hur löser man det här med fläkt kontakter?
Jag hittar bara två och behöver åtminstånde två till!!!

Sorry hittade lösningen med en adapter!

Fläktkontakterna beror ju på moderkortet, inte chassit.

Permalänk
Medlem

jag har med ett hehe

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xigmatek asgard:

Fläktkontakterna beror ju på moderkortet, inte chassit.

Ja det det vet jag, fel av mig att posta i denna tråd , ber om ursäkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem

lätt att detta chassit ska användas när lanburken byggs!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Skrivet av Xcym:

lätt att detta chassit ska användas när lanburken byggs!

Oja!
Riktigt jäkla smutt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Chokladburken är nedlagd alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte alls :), Väntar på CNC-teamet som är tillbaka efter sommarn...detta kommer att vara utav samma tema
Måste ha något att sitta på då jag inte har en egen dator då förra blev såld :), så snart bllir det ett ny projektlogg och ett nytt galleri

Stayed tuned

Klicka på texten till min signatur och gilla min sida så får du se lite previews till projektet och vad som komma skall

Permalänk
Medlem

Nice! Ska hämta ut min Prodigy nu i dagarna!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Blev också sjukt nöjd med mitt. Blev förvånad över hur pass tysta standardchassifläktarna är. Upplevde även chassit som mindre än vad jag förväntat mig. Kan verkligen rekommendera det. Mitt blev i det närmaste totalt ljudlöst, möjligtvis kan man höra cpufläkten (Noctua DH14) lite om det är helt tyst i rummet och man sitter nära datorn.

Permalänk
Medlem

Så himla snygg och praktisk verkar den ju vara. vill bara ha en sån.

Permalänk
Skrivet av opuntia:

Så himla snygg och praktisk verkar den ju vara. vill bara ha en sån.

Den är riktigt mysig! Nu även med NZXT-Fläktkontroller i fronten.

Permalänk
Medlem

Trevligt med lite nya bilder! Upplever du att burken blev högljuddare när du bytte till mindre chassi?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Trevligt med lite nya bilder! Upplever du att burken blev högljuddare när du bytte till mindre chassi?

Upplever den faktiskt som tystare. hade ett Silverstone Temuljin TJ08E innan. Det var rätt bara mycket plåt så den lät rätt bra trots en relativt tyst 180mms fläkt i fronten, Älskar prodigyn må jag säga!

Permalänk
Medlem

Vad är nackdelarna med mITX/mATX kort jämfört med vanliga?

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Skrivet av Memon:

Vad är nackdelarna med mITX/mATX kort jämfört med vanliga?

Enda nackdelarna som jag ser är väl att det är något nedbandat med Anslutninsmöjligheter.
Såsom Internt Ljudkort eller 2 Grafikkort (få PCI-lanes)
Det är nog det enda jag kan se, möjligen att det inte är lika klockbara vid extrem överklockning men det är orelevant för min del.

Permalänk
Avstängd

Mm man sku köpa det här eller p280 Mini
Gillas starkt iaf!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memon:

Vad är nackdelarna med mITX/mATX kort jämfört med vanliga?

Ibland är det begränsad TDP, vissa m-ITX-kort kan man bara köra 95W-cpu, färre SATA-kontakter, endast två platser för RAM-minnen (eller endast SO-DRAM-platser), endast 1 PCI-E-anslutningsmöjlighet och inget mer. Men det blir bättre och bättre i takt med utvecklingen. Har kört m-ITX i ett år nu och är nöjd, trots att AM3-plattformen var/är ännu sämre än Intels dito.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Fint bygge!

Skrivet av Dougielol:

Upplever den faktiskt som tystare. hade ett Silverstone Temuljin TJ08E innan. Det var rätt bara mycket plåt så den lät rätt bra trots en relativt tyst 180mms fläkt i fronten, Älskar prodigyn må jag säga!

Hmm, skulle varit schysst men en bild på nya lådan bredvid TJ08 och även bredvid Definechassit, så man får en känsla för storleken

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Fint bygge!

Hmm, skulle varit schysst men en bild på nya lådan bredvid TJ08 och även bredvid Definechassit, så man får en känsla för storleken

Gav bort min gamla låda TJ08an till en polare även moderkortet samt Ramet. har dock R3an här hemma. kan nog ta en bild så får du lite perspektiv, Kommer inom kort! skall bara installera nya SSDn

Permalänk
Medlem

En annan nackdel med miniitx är ju att priset är lite högre i förhållande till vad man får men jag tycker personligen det helt klart är värt det.

Permalänk
Medlem

Tackar Dougielol - ingen brådska

Skrivet av Andyreas:

En annan nackdel med miniitx är ju att priset är lite högre i förhållande till vad man får men jag tycker personligen det helt klart är värt det.

Mjae, det är ju inga jätteskillnader. De fetaste ITX-korten kostar ju inte direkt mer än ett hyfsat påkostat atx moderkort. Och lådorna är ju inte alltid speciellt dyra. Prodigy är ju snorbillig!

Utöver det så är det ju egentligen inga direkta skillnader mot ATX i en så rymlig låda som Prodigy: resten är ju standarddelar!
Men visst, vill man ha en kompaktare ITX-låda, så kan det ju bli dyrare om man måste ha slimdrives, SFX nätagg mm.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt chassi.
Får man plats med ett ASUS Radeon HD 7850 tro?
Bredd 4.3 cm Djup 25.9 cm Höjd 11.4 cm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wokke:

Väldigt snyggt chassi.
Får man plats med ett ASUS Radeon HD 7850 tro?
Bredd 4.3 cm Djup 25.9 cm Höjd 11.4 cm

alla grafikkort som inte är tjockare än ett "vanligt" dualslot kort passar!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

alla grafikkort som inte är tjockare än ett "vanligt" dualslot kort passar!

Ok. Tack

Permalänk
Medlem

Hej alla, gjorde en liten uppdatering av intrycken i mitt galleri och tänkte posta den texten här också för de som är nyfikna.

120718 - Uppdatering
Har nu kört datorn en vecka ungefär och är extremt nöjd med moderkortet. Körde Asus egna Tuningprogram och just nu kör den helt perfekt i 4,45 GHz från original 3,5GHz. Det var en större ökning än vad jag hade väntat mig. I win7 indexet får den 7,8 på ram och cpu (max är 7,9) och på disk får den 7,9. 6,6 på grafikdelarna. Har kört 4-5 andra prestandatestsviter och är lika glad varje gång resultatet kommer. Bootar datorn på ca 12-13 sekunder vilket i praktiken är galet snabbt.

Dock, den låter mer än vad jag först upplevde det som och vad jag hade väntat mig. Jag trodde det var originalchassifläktarna men det visar sig vara 140mm cpufläkten (kör endast en cpufläkt). Det gjorde mig lite besviken då denna är tämligen påkostad och får bra i tester. Jag stängde av denna fläkten helt och köra 100% belastning på cpun (i 4,45Ghz alltså). Det maxade tempteraturen på 67 grader från ca 60 med fläkt. Hur bra som helst så behovet av den fläkten är tämligen litet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyreas:

Dock, den låter mer än vad jag först upplevde det som och vad jag hade väntat mig. Jag trodde det var originalchassifläktarna men det visar sig vara 140mm cpufläkten (kör endast en cpufläkt). Det gjorde mig lite besviken då denna är tämligen påkostad och får bra i tester. Jag stängde av denna fläkten helt och köra 100% belastning på cpun (i 4,45Ghz alltså). Det maxade tempteraturen på 67 grader från ca 60 med fläkt. Hur bra som helst så behovet av den fläkten är tämligen litet.

Så 140mm noctuafläkten låter mycket? Trodde jag inte...
Jag skulle nog helst inte köra helt utan fläkt för att vara på säkra sidan. Det hänger väl med såndär low noise adapter (dvs motstånd) som gör att fläkten snurrar långsammare? Med en sån på plats borde du kunna få till en tyst lösning som ändå hjälper luftflödet en del.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Mycket är att överdriva. Det är tyst, men inte jättetyst. Detta är givetvis subjektivt men jag kommer från en P180 med för den tiden liknande komponenter och det är betydligt tystare. Nätagget är vad jag skulle kalla ljudlöst, chassifläktarna låter väl ca 60% av vad noctuafläkten låter. Det är tyst och i ett chassi anpassat för ljudnivå (typ Refine R3 eller P280 etc) hade man troligtvis upplevt den som ljudlös men prodigyt är för öppet för det. Jag kör med ULNA adaptern, dvs att fläkten snurrar i 900rpm. Just nu lutar det åt att jag skippar cpufläkten och ersätter chassifläktarna mot ännu tystare sådana. Problemet är bara (rätta mig om jag har fel) att det inte finns några direkt tysttysta 200mm eller större chassifläktar just nu. Funderar på att köra 3 st 120-140mm istället.

Så förutom att ljudet var lite högre än vad jag hoppats på på CPUkylaren är jag extremt nöjd med den, väldigt enkel att montera, sitter mycket bra och som sagt, den kyler mer än tillräckligt utan cpufläkt även när datorn är rejält överklockad.

Permalänk
Skrivet av Andyreas:

Mycket är att överdriva. Det är tyst, men inte jättetyst. Detta är givetvis subjektivt men jag kommer från en P180 med för den tiden liknande komponenter och det är betydligt tystare. Nätagget är vad jag skulle kalla ljudlöst, chassifläktarna låter väl ca 60% av vad noctuafläkten låter. Det är tyst och i ett chassi anpassat för ljudnivå (typ Refine R3 eller P280 etc) hade man troligtvis upplevt den som ljudlös men prodigyt är för öppet för det. Jag kör med ULNA adaptern, dvs att fläkten snurrar i 900rpm. Just nu lutar det åt att jag skippar cpufläkten och ersätter chassifläktarna mot ännu tystare sådana. Problemet är bara (rätta mig om jag har fel) att det inte finns några direkt tysttysta 200mm eller större chassifläktar just nu. Funderar på att köra 3 st 120-140mm istället.

Så förutom att ljudet var lite högre än vad jag hoppats på på CPUkylaren är jag extremt nöjd med den, väldigt enkel att montera, sitter mycket bra och som sagt, den kyler mer än tillräckligt utan cpufläkt även när datorn är rejält överklockad.

Har dock aldrig haft problem med ljudnivåer och en rätt hög tolerans för det. Absolut det finns tystare chassin. men att jämföra Prodigyn med P180 är väl lite att ta i? När detta chassit är nästintill dubbel så litet och väger precis hälften så lite. jag tycker absolut att man får det man betalar för + lite därtill i denna prisklassen.