BITFENIX PRODIGY FÖRST PÅ SWEC! (Förutom Jonas och Emils)

Permalänk

BITFENIX PRODIGY FÖRST PÅ SWEC! (Förutom Jonas och Emils)

Nu jävlar! mitt Bitfenix prodigy.

Setup:
Bitfenix Prodigy
Corsair AX750 + Sleeve kit (TIGHT NÅT SÅ IN I SATAN)
Asrock Z77-ITX
Intel Core i7 2600K
Corsair Force 3 120GB
Samsung 830 256GB
Club 3D Radeon HD 6990.

Samsung 27" LED LS27A950DS

[B]DATORN SÄLJES![B]
http://www.sweclockers.com/annons/70347-intressekoll-bitfenix...

BITFENIX PRODIGY FÖRST PÅ SWEC! (Förutom Jonas och Emils)

Permalänk
Medlem

Haha, fint bygge, men nocuta fläktarna är fula som stryk.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Haha, fint bygge, men nocuta fläktarna är fula som stryk.

Haha mjo, Man tar vad man har, Skall bytas ut ASAP
kabeldragningen var inte heller nå vidare, ville mest bara slänga ihop allt. Dock i helgen blire kanske lite nya bilder!

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Haha, fint bygge, men nocuta fläktarna är fula som stryk.

de är inte fula, de är hemska! men överlägest bäst innan cougar...

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Medlem

VAR FAN fick du tag i detta?? Har tjötat på inet o webhallen som attan, men dom har ju inte kommit in än! Haha sjukt snyggt bygge! Blir lite lätt förväntansfull och lite upphetsad Haha Fast jag har bara ett 6970 i det bygget då ( har det liggandes ) så jag ska sätta i det o ha den som lan dator!

Permalänk
Skrivet av Axelind:

VAR FAN fick du tag i detta?? Har tjötat på inet o webhallen som attan, men dom har ju inte kommit in än! Haha sjukt snyggt bygge! Blir lite lätt förväntansfull och lite upphetsad Haha Fast jag har bara ett 6970 i det bygget då ( har det liggandes ) så jag ska sätta i det o ha den som lan dator!

www.caseking.de
Jag har dock ett till som ligger undanlagt åt mig på Webhallen i fruängen om du vill ha det så kan du få ordernumret och åka och köpa det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dougielol:

www.caseking.de
Jag har dock ett till som ligger undanlagt åt mig på Webhallen i fruängen om du vill ha det så kan du få ordernumret och åka och köpa det

Haha det tackar jag så hemskt mycket för men Nu har jag lagt en beställning från inet på det!! Aldrig vart så uppe i varv, kommer på måndag antagligen ÄLSKAR verkligen detta chassi ! Men kommer antagligen uppgradera graffe kortet innan DHWinter till ett 7950 eller 7970 Blev trött på att släpa mitt vanliga system för det vägde för mycket... Har satt i 6 hårdiskar nu med och nytt kyl till graffe korten, närmar mig 30 KG

Permalänk
Medlem

Bitfenix känns ofta väldigt sunkigt och billigt. Dethär däremot ser helt ok eller kanske riktigt bra ut!

Personligen gillar jag verkligen inte den massiva hög av kabel och sleeve på det som du pulat in i chassit, men det är väl en personlig grejj.

+4p

Permalänk
Skrivet av rmd:

Bitfenix känns ofta väldigt sunkigt och billigt. Dethär däremot ser helt ok eller kanske riktigt bra ut!

Personligen gillar jag verkligen inte den massiva hög av kabel och sleeve på det som du pulat in i chassit, men det är väl en personlig grejj.

+4p

Kan ju säga att nätagget knappt gick in, Så måste dra om det där. Och kablarna drogs lite snabbt ut genom första bästa hål.
Men alla gillar vi olika! Tack för rösten

Permalänk

Någon röstade ner din dator till 3,8, jag tror den personen är avis för han har en hem-PC från packard bell från 2006

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Avstängd

Funderar själv på att bygga en liten fin itx-dator. Får man fråga varför du valde asrock z77 istället för asus P8Z77I?

Fint bygge för övrigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av webspirits:

Funderar själv på att bygga en liten fin itx-dator. Får man fråga varför du valde asrock z77 istället för asus P8Z77I?

Fint bygge för övrigt!

Skickades från m.sweclockers.com

man tackar!
Asusen har ju bättre Garantier, men då jag byter komponenter 1gång om året spelar det mindre roll för mig.
Körde asrock tidigare och den klockade riktigt bra, betydligt bättre än mitt Asus kort som jag sedan bytte ut det mot.
Samt jag gillar att Bioset ser trevligare ut och slippa massa "spaceade logotyper osv"
så that's why!

Permalänk
Medlem

Det där såg ju rymligt ut.

Permalänk
Medlem

Haha , såg du åt helvete ut innan du bytte till prodigy, sjukt snyggt jobbat

Permalänk
Skrivet av simme300:

Haha , såg du åt helvete ut innan du bytte till prodigy, sjukt snyggt jobbat

haha den kabeldragningen var inte att leka med köpte nytt moderkort och inväntade prodigyn

Permalänk

Varför har du inga fläktar i fronten? Snyggt bygge

Permalänk
Skrivet av Montolaya:

Varför har du inga fläktar i fronten? Snyggt bygge

Valde att avvakta med att köpa fläktar tills jag fått chassi så jag kan se lite hur ljudnivån blir samt vad som behövs. Och stressade hem efter jobbet, hämtade ut chassit och byggde ihop det. så fläktar kommer nog

Permalänk
Medlem

Fixa till kabeldragningen lite, tycker det blir mer rörigt med slevade kablar, blir så tjockt kontra tunna ex pci-e kablar, lättare att gömma snyggt.
Sleave kan vara snyggt men blir lite för mycket överallt, ditt gamla R3 såg ju hemskt ut, allt man såg var röda kablar i hela chassit

Gillar prodigy chassit dock, mysigt.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Fixa till kabeldragningen lite, tycker det blir mer rörigt med slevade kablar, blir så tjockt kontra tunna ex pci-e kablar, lättare att gömma snyggt.
Sleave kan vara snyggt men blir lite för mycket överallt, ditt gamla R3 såg ju hemskt ut, allt man såg var röda kablar i hela chassit

Gillar prodigy chassit dock, mysigt.

Mja, kände bara att jag inte orkade fixa allt idag efter jobbet, och polarn hetsade fram ett Galleri. men det kommer!
Haha, R3an var bara ett temporärt chassi då jag gav mitt gamla mATX kort + Chassi till en polare, så fick stå ut med den besten i 2 veckor tills Prodigyn kom

Permalänk
Medlem

Nice!

hämtar ut mitt imorgon blir ett komplett vattenbygge i mitt!

Permalänk
Skrivet av epizk:

Nice!

hämtar ut mitt imorgon blir ett komplett vattenbygge i mitt!

Riktigt nice!
Dock släpar jag min en del så ville ha en liten och smutt burk, det förstör man dock lite med tungt vatten i den ;D

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem

Fyfan vad jag vill bygga i det... dock faller inte det in i budgeten då jag köpte min dator innan de kom ut med första preview av Prodigy... dags för spara upp till det

Hoppas på fler bilder med bättre kabeldragning

Permalänk
Medlem

Hur var det att bygga i ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

5p, 6990 satt som en smäck!

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

Snart får jag min och ett nytt projekt kommer att påbörjas

Permalänk

härligt! hade själv lite tankar att sälja min gigantiska rigg och bygga något med Prodigy men sen hänger ju inte riktigt ekonomin med 5p för detta kompakta prestanda paket

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem

Får troligen mitt chassie idag, ska bli burk till äldste grabben. Ser riktigt trevligt ut!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk

Tack för alla fina kommentarer! Det var en fröjd att bygga i, Faktiskt väldigt trevligt. Förutom att få in Nätaggregatet. Enligt vad jag läste mig till skulle det inte vara några problem, men tror att Corsairs sleevingkit stod ut lite väl mycket, Så att få in nätagget krävdes det att jag tryckte på och nästan tvingade på bakplåten som höll det fast. i övrigt riktigt smidigt. och det är otroligt smidigt att bära på det med hjälp utav handtagen!

Permalänk
Medlem

sweet, beställde den vita av webhallen, ska hämtas imorgon i fruängen så alla vet ifall ni vill råna mig
Fast min kommer bli en server ^^

fräsch som fan!!

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.