The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Ingen som vet på ett ungefär när patchen kommer?
Vill helst vänta tills den är inlagd innan jag fortsätter...

Finns ingen officiell tid vad jag vet, men eftersom Steam/Bethesda är i USA så lär det väl dyka upp på kvällen här (när det är dagtid i USA).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

2: Hur många hem kan man ha? , jag har precis köpt min 3e lya i Winterhold och känner att mitt uppdrag i spelet är att köpa ALLA! *elakt skratt*

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Houses

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Om du börjar tröttna på att questa kan du alltid bara framhäva din inre Ted Bundy som denna snubbe gjort. Varning; rätt creepy.

Permalänk
Medlem

Tackar för det , nu vet jag vad jag skall satsa på framöver för mitt fastighetsimperium.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Måste jag döda Paarthurnax för att kunna fortsätta med blades questet? jag har precis klarat main quest och nu har "Paarthurnax" questet försvunnit.. betyder det att jag inte kan göra blades questet längre?

Dold text

Edit: Fixade spoilertaggar /mod

Spoilertaggar
Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Tackar för det , nu vet jag vad jag skall satsa på framöver för mitt fastighetsimperium.

Precis det där brukar alltid vara målet när jag spelar också. Så var det i Oblivion och så ska det bli också i Skyrim.
Det känns lite mysigt med ett alldeles eget hus med fin inredning och så. Man är inte längre någon som bara driver omkring, utan är en etablerad del av samhället med sina hus

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Hmm, verkar ha dykt upp någon bugg där knappar lite slumpmässigt ibland bindar om sig i spelet för mig.
Lagom irriterande. Någon annan som råkat ut för detta ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Skulle precis börja lira när Steam började ladda ner något som verkade vara en uppdatering av spelet. När jag sen skulle spela så fungerade det inte längre att använda tab för att komma ut ur kistor och ens inventory. Lökigt när man har vant sig vid det. Någon som har märk samma sak eller kanske har en lösning? Står nu att jag har version 1.2.12.0

Permalänk
Relik 📜

Jahaja, efter patchen får jag inte upp någon meny, ser bara "drakemblemet" och massa rök som virvlar bakom.

EDIT: Lösning finns i denna tråd, bara att inaktivera en mod: http://www.sweclockers.com/forum/136-elder-scrolls/1065387-sk...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Hmm, verkar ha dykt upp någon bugg där knappar lite slumpmässigt ibland bindar om sig i spelet för mig.
Lagom irriterande. Någon annan som råkat ut för detta ?

Det är inte att det är skillnad i 3e person och 1a person ?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Hittade just ett unikt vapen, The woodmans friend. Det är väldigt kasst dock 17 dmg 2H yxa.
Någon som vet om den används till något, eller om jag kan göra mig av med den?

Edit: Kan tipsa om ett sätt som snabbar upp mining förresten.

Istället för att bara ha en pickaxe i ditt inventory så kan du equipa den och sedan slå på det du nu ska mina, istället för att bara trycka på E.
Detta snabbar upp det hela, och det går ännu fortare om du dual wieldar!

Dold text
Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Det är inte att det är skillnad i 3e person och 1a person ?

Nä, kör alltid i 1:st person.
Helt plötsligt när jag skulle dyrka en kista så kunde jag inte vrida låset med A och D. Sedan kunde jag inte heller "komma ur" låsdyrkningen med hjälp av tab.
Visade sig att det som var tab bindat om sig till en annan knapp och att A och D bindat om sig till mina strafeknappar. Det sistnämnda (med strafeknapparna) kändes väl inte helt onaturligt, men varför skedde isåfall inte det direkt utan 30 timmar in i spelet ?

Sedan kan jag tycka att det är rätt dåligt att "hjälpen" nere i vänstra hörnan som visar vilka knappar det är man ska använda inte alls stämmer (annat än om bindningen är som i default).

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Nä, kör alltid i 1:st person.
Helt plötsligt när jag skulle dyrka en kista så kunde jag inte vrida låset med A och D. Sedan kunde jag inte heller "komma ur" låsdyrkningen med hjälp av tab.
Visade sig att det som var tab bindat om sig till en annan knapp och att A och D bindat om sig till mina strafeknappar. Det sistnämnda (med strafeknapparna) kändes väl inte helt onaturligt, men varför skedde isåfall inte det direkt utan 30 timmar in i spelet ?

Sedan kan jag tycka att det är rätt dåligt att "hjälpen" nere i vänstra hörnan som visar vilka knappar det är man ska använda inte alls stämmer (annat än om bindningen är som i default).

De släppte ju precis patch 1.2 vilket bland annat ändrade ESC, istället för TAB, till att bli universell knapp för att gå ur menyer och liknande.

Tangentbordshjälpen använder tydligen inte text utan bilder för att visa "rätt" knapp och måste därigenom kompileras in i flashfilerna som UI:et består av. Antagligen för att vanliga text-fonter inte har rätt tecken för knapparna på handkontrollen (fyrkant, röd ring etc).
Om några månader så har det säkert kommit moddar som fixar det hela för just nu är det ganska förvirrande (om man inte kör med default-inställningarna).

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7V:

De släppte ju precis patch 1.2 vilket bland annat ändrade ESC, istället för TAB, till att bli universell knapp för att gå ur menyer och liknande.

Tangentbordshjälpen använder tydligen inte text utan bilder för att visa "rätt" knapp och måste därigenom kompileras in i flashfilerna som UI:et består av. Antagligen för att vanliga text-fonter inte har rätt tecken för knapparna på handkontrollen (fyrkant, röd ring etc).
Om några månader så har det säkert kommit moddar som fixar det hela för just nu är det ganska förvirrande (om man inte kör med default-inställningarna).

Jo, dock fungerade inte heller ESC, utan det bindades om till höger shift eller nåt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Aj. Ja det låter riktigt trasigt.
Misstänker att Bethesda får släppa en patch till patchen.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Jag kan inte komma ut från böcker när jag börjat läsa dom längre. Brukade ju vara tab förut men det funkar inte längre.. Någon som har samma problem och har löst det?

Permalänk
Medlem

Blev rätt orolig igår när jag installerade patchen men först efteråt läste att folk fick nya problem. Testade dock att spela ett par timmar idag och jag upplever inte något av de problem som folk sagt. Har aldrig haft något flyga runt när jag öppnar dörrar, min frost resistance verkar fungera osv. Stötte dock inte på någon drake så det återstår väl att se om de fungerar som de ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden55:

Jag kan inte komma ut från böcker när jag börjat läsa dom längre. Brukade ju vara tab förut men det funkar inte längre.. Någon som har samma problem och har löst det?

mm
Några inlägg högre upp ser du att jag har exakt samma problem.
Det visade sig att knapparna bindat om sig av sig självt. Enligt Bethesda skulle tydligen Esc fungera bra istället. För mig bindades dock knappen om till något helt annat.
Dock är det iofs lätt fixat genom att gå in i "controls" menyn och binda om till vad du nu vill ha.

För mig bindades dessutom A och D om (som användes till att vrida på lås) till pil vänster och pil höger...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Någon som upplevt en drake som flyr strid efter patchen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

mm
Några inlägg högre upp ser du att jag har exakt samma problem.
Det visade sig att knapparna bindat om sig av sig självt. Enligt Bethesda skulle tydligen Esc fungera bra istället. För mig bindades dock knappen om till något helt annat.
Dock är det iofs lätt fixat genom att gå in i "controls" menyn och binda om till vad du nu vill ha.

För mig bindades dessutom A och D om (som användes till att vrida på lås) till pil vänster och pil höger...

jaha vad knasigt:P men tack så mycket nu kan jag äntligen spela vidare!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexson:

Om du börjar tröttna på att questa kan du alltid bara framhäva din inre Ted Bundy som denna snubbe gjort. Varning; rätt creepy.

http://www.youtube.com/watch?v=JHvx0l_tVEw&feature=youtu.be

Skrivet av Harakiri:

Tackar för det , nu vet jag vad jag skall satsa på framöver för mitt fastighetsimperium.

Då är vi två. Får börja inreda mina tre ställen någon dag.

Permalänk
Medlem

http://www.bethblog.com/index.php/2011/12/01/skyrim-what-were... Låter ju som att det kommer hända lite åtminstone

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

http://www.bethblog.com/index.php/2011/12/01/skyrim-what-were... Låter ju som att det kommer hända lite åtminstone

Creation Kit i januari någon gång alltså.

Mods direkt från Steam.

Intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Någon som vet hur man får igång performancemodden om man har en dator med hybridgrafik? Den verkar bara funka när det integrerade Intelkortet är ihång (då visas 8800 gts i launchern). Har jag på det dedikerade G210M så dyker G210 upp i launchern, vilket man ju inte vill.

Ingen mer med en Asus UL30VT som försökt få igång detta? Den klarar ju Oblivion på högsta så känns som det hade ökat prestandan markant om man kunde få driverfixen att funka när det dedikerade grafikkortet är aktiverat. Dessvärre fungerar det ju bara när det integrerade Intelkortet är på.

Permalänk
Medlem

Idag spöade jag min första drake med min lvl 7 krigsmagiker på Master. Han var oväntat lätt, kändes som att han hade varit lite klurigare mano a mano dock... bra med kanonmat så att säga

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Idag spöade jag min första drake med min lvl 7 krigsmagiker på Master. Han var oväntat lätt, kändes som att han hade varit lite klurigare mano a mano dock... bra med kanonmat så att säga

Apropå drakar så verkar jag ofta råka ut för följande : Jag går in i en grotta som visar sig speciellt jobbig med massa otrevliga varelser och någon större slutboss. Jag kämpar länge och tappert och lyckas till sist döda bossen och "klara" uppdraget i grottan. Sedan kommer jag ut mitt i natten och tänker hur skönt och fridfullt det är med nattens lugn och en fin stjärnhimmel i jämföelse med kampen i grottan.
Då ser jag en välkänd siluett på marken framför mig och det tillhörande skriket...

"Skämtar dom med mig" är tanken som genast slår mig.
Som att ha stridit många rundor i en tuff boxningsmatch och precis när man är klar tvingas in i en ny match.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Hej!
En liten pinsam fråga!
Jag har glömt vart jag ställt min häst!
Är det bara att köpa en ny?
eller går det att hitta den enkelt?

Visa signatur

|-NZXT Beta|-|Intel I7-950 @ 3,07Ghz-|-|6-Gb-|-|Asus GTX 580-|

Permalänk
Medlem

mock: testa med att ta fast-travel till valfritt ställe, då bör hästen dyka upp vid dig. Om den inte gör det så är den troligen död.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Apropå drakar så verkar jag ofta råka ut för följande : Jag går in i en grotta som visar sig speciellt jobbig med massa otrevliga varelser och någon större slutboss. Jag kämpar länge och tappert och lyckas till sist döda bossen och "klara" uppdraget i grottan. Sedan kommer jag ut mitt i natten och tänker hur skönt och fridfullt det är med nattens lugn och en fin stjärnhimmel i jämföelse med kampen i grottan.
Då ser jag en välkänd siluett på marken framför mig och det tillhörande skriket...

"Skämtar dom med mig" är tanken som genast slår mig.
Som att ha stridit många rundor i en tuff boxningsmatch och precis när man är klar tvingas in i en ny match.

Det är därför man drar en QS innan man går ut, kanske sneak:ar ut & sen fast-travel:ar blixtsnabbt utanför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Det är därför man drar en QS innan man går ut, kanske sneak:ar ut & sen fast-travel:ar blixtsnabbt utanför.

Jovisst, det gör jag alltid. Jag missbrukar QS å det grövsta
Sedan klagar jag inte på att få en till drak-själ iofs.

Men det verkar som att dom ligger och lurpassar på en när man gått in i grottor

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.