The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mock:

Hej!
En liten pinsam fråga!
Jag har glömt vart jag ställt min häst!
Är det bara att köpa en ny?
eller går det att hitta den enkelt?

Jag tycker de borde implementera ett "Vissel"-ljud man kan göra för att tillkalla sig hästen. Ofta när man är ute i skogen och strövar så dyker det upp fiender som man ofta slår ihäl, medan hästen springer långt bort och vissa gånger börjar slåss med vargar/björnar och så vidare.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Någon som har en lösning på detta?
Lirade en del Skyrim offline, då jag inte hade internet ett tag.
Drog en hel del achievements (de registrerades i offline-steam), och livet var gott.
Nu när jag kör online så är alla achievements jag fixade offline borta.
Går det att läsa in vilka achievements man tagit i savefilerna på något sätt?
Känns lite tråkigt om jag måste spela om allt online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Jag tycker de borde implementera ett "Vissel"-ljud man kan göra för att tillkalla sig hästen. Ofta när man är ute i skogen och strövar så dyker det upp fiender som man ofta slår ihäl, medan hästen springer långt bort och vissa gånger börjar slåss med vargar/björnar och så vidare.

Borde absolut ha varit med i spelet från start. I väntan på att Bethesda ska inse detta också så finns det en mod som åtminstone någorlunda fixar detta:
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1767

Inte säker på om den funkar med den senaste så kallade patchen dock.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk

Är det värt att patcha spelet till senaste? Gör det mer skada än nytta? Hört att en hel del problem uppstått....
Nämligen satt Steam på att inte auto-uppdatera det.

EDIT: Jahopp spelet hade tydligen patchats ändå.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk

Mask of Nahkriin måste väl ändå vara en av de bästa eller?

denna kommer högst när man söker på mask of nahkriin på youtube ..
http://www.youtube.com/watch?v=8_NputEqTvk&list=UUxhUzfuf0Xca...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GosuGamer:

Mask of Nahkriin måste väl ändå vara en av de bästa eller?

denna kommer högst när man söker på mask of nahkriin på youtube ..
http://www.youtube.com/watch?v=8_NputEqTvk&list=UUxhUzfuf0Xca...

Är säkert bra för mage iaf.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Tja alla Skyrim spelare!
Jag har några frågor om Skyrim pga att det är första gången jag lirar något av alla dessa spel.
Jag har en fet bounty och förstår inte hur man "yieldar", någon annan som har en aning?
Andra frågan är hur man inreder sitt hus? jag har det billigaste i Whiterun.

Kör race Dark elf och är infekterad vampyr i lvl 21 om det skulle ha något med saken att göra.
Spelar såklart på PC btw
Tacksam för hjälp och tips

Permalänk
Medlem

Idag klarade jag main quest. Har inte rusat utan gjort många sido quest chains, var lvl 32. Då gjorde jag någonting jag aldrig har gjort förut i ett spel, dvs startade om på nytt direkt efter. Så bra är det här spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmpa94:

Tja alla Skyrim spelare!
Jag har några frågor om Skyrim pga att det är första gången jag lirar något av alla dessa spel.
Jag har en fet bounty och förstår inte hur man "yieldar", någon annan som har en aning?
Andra frågan är hur man inreder sitt hus? jag har det billigaste i Whiterun.

Kör race Dark elf och är infekterad vampyr i lvl 21 om det skulle ha något med saken att göra.
Spelar såklart på PC btw
Tacksam för hjälp och tips

Hur stor bounty har du? Du yieldar genom att trycka på R, ta bort ditt vapen alltså. Men det är inte alltid det fungerar, och du kommer ändå behöva betala.

Du inreder ditt hus genom att prata med han du köpte huset av

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli lite orolig nu.

Alla säger att dom har stött på mängder med drakar vid level 7-8... min gubbe är level 18 och han har inte stött på en enda drake (förutom i början då det är en scriptad sekvens)... är detta nån bugg som enbart uppenbarar sig för mig??? eller har jag inte questat tillräckligt (det känns som om man har gjort rätt många uppdrag iofs)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Jag börjar bli lite orolig nu.

Alla säger att dom har stött på mängder med drakar vid level 7-8... min gubbe är level 18 och han har inte stött på en enda drake (förutom i början då det är en scriptad sekvens)... är detta nån bugg som enbart uppenbarar sig för mig??? eller har jag inte questat tillräckligt (det känns som om man har gjort rätt många uppdrag iofs)

Tror dom bara dyker upp efter man dödat sin första drake, i en main quest du gör väldigt tidigt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Har ett ganska drygt problem, varje gång jag går in i ett hus eller tex fast travlar så måste jag tabba ur 2 gånger för att fpsen ska bli normal igen den brukar ligga mellan 70-100 för att sen hoppa ner till runt 50 och måste då tabba ut 2 gånger för att det ska gå upp igen. Någon som har en lösning på detta? kör med radeonpro crossfire profilen från oblivion. Har testat att köra utan radeon pro men blir ingen skillanad bara mkt sämre fps.

Visa signatur

Chassi: HAF 912 + | M-kort: ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | CPU: i5 2500K @ 4,3 ghz | CPU kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Minne: Corsair 8GB 1600MHz XMS3 | GPU: Crossfire XFX Radeon HD6950 2GB @ 880/1325 | OS : Intel SSD 320 80GB | Lagring: 500GB WD CB | PSU: Fractal Design Newton R2, 800W | Skärm: BenQ XL2420T 120hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Jag börjar bli lite orolig nu.

Alla säger att dom har stött på mängder med drakar vid level 7-8... min gubbe är level 18 och han har inte stött på en enda drake (förutom i början då det är en scriptad sekvens)... är detta nån bugg som enbart uppenbarar sig för mig??? eller har jag inte questat tillräckligt (det känns som om man har gjort rätt många uppdrag iofs)

Öppna Journalen & markera antingen "Before the Storm" eller "Bleak Falls Barrow"
(beroende på om du gjort något steg alls, eller inte)
- och questa lite där om du vill ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Jag börjar bli lite orolig nu.

Alla säger att dom har stött på mängder med drakar vid level 7-8... min gubbe är level 18 och han har inte stött på en enda drake (förutom i början då det är en scriptad sekvens)... är detta nån bugg som enbart uppenbarar sig för mig??? eller har jag inte questat tillräckligt (det känns som om man har gjort rätt många uppdrag iofs)

Jag är lvl31 å har inte sett eller dödat en drake än så ta det bara lugnt

Det är efter Bleak Falls Barrow-uppdraget(var så för mig i alla fall) som du får möjligheten att "starta" drakarna, jag har valt att inte göra detta än

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fuck My Life bokstavligt talat.

Jag har haft Skyrim på en hårddisk som inte är samma som min systemdisk, och jag bestämde mig för att blåsa om datorn iochmed byte av moderkort.
Vad jag glömde kolla var vart Skyrim la sina spar-filer, och självklart var det det i mina dokument på C:

Så nu är allt jag spelat borta! :D:D:D:D Man blir så glad en sån här lördagskväll när man sitter hemma halvt sjuk.

Permalänk
Medlem

Jag har skyrim installerat på datorn hemma, men även på jobbdatorn jag är tvungen till att använda under veckorna (veckopendlar). Finns det något smidigt sätt att synka save-filerna eller är det kopiera mellan datorerna som gäller?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Fuck My Life bokstavligt talat.

Jag har haft Skyrim på en hårddisk som inte är samma som min systemdisk, och jag bestämde mig för att blåsa om datorn iochmed byte av moderkort.
Vad jag glömde kolla var vart Skyrim la sina spar-filer, och självklart var det det i mina dokument på C:

Så nu är allt jag spelat borta! :D:D:D:D Man blir så glad en sån här lördagskväll när man sitter hemma halvt sjuk.

Satan så drygt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Fuck My Life bokstavligt talat.

Jag har haft Skyrim på en hårddisk som inte är samma som min systemdisk, och jag bestämde mig för att blåsa om datorn iochmed byte av moderkort.
Vad jag glömde kolla var vart Skyrim la sina spar-filer, och självklart var det det i mina dokument på C:

Så nu är allt jag spelat borta! :D:D:D:D Man blir så glad en sån här lördagskväll när man sitter hemma halvt sjuk.

skulle vara mer upprörd över att alla dokument, foton, filer m.m. som sparas under mina dokument var borta än en simpel sparfil
det är därför jag alltid säkerhetskopierar innan jag gör sådana saker

Permalänk
Medlem

Noob som jag är, jag trycker på esc >general stats >crime >largest bounty?
Där står det iaf 3010. Och på total lifetime bounty 4477

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

skulle vara mer upprörd över att alla dokument, foton, filer m.m. som sparas under mina dokument var borta än en simpel sparfil
det är därför jag alltid säkerhetskopierar innan jag gör sådana saker

Jo det förstår jag, men sådant lagrar jag på min lagringsdisk, därför jag ej kollar igenom mina dokument så noga

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hur stor bounty har du? Du yieldar genom att trycka på R, ta bort ditt vapen alltså. Men det är inte alltid det fungerar, och du kommer ändå behöva betala.

Du inreder ditt hus genom att prata med han du köpte huset av

Höll också på att strula med att köpa mitt första hus och inreda det igår (i Whiterun även för mig, kändes naturligt som den stormcloak man är).
Letade runt som fan för att fatta vem den där stewarden är som man ska köpa inredningen av. Eftersom det inte kom upp något alternativ om att köpa möbler av han Jarleif som stod bredvid Jarlen så trodde jag att det var någon annan.

Jag var tvungen att göra en bit på ett visst quest i staden för att jag skulle få fram köpalternativen hos stewarden.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Nikkop:

Jo det förstår jag, men sådant lagrar jag på min lagringsdisk, därför jag ej kollar igenom mina dokument så noga

Mina Saves ligger under .\Documents\My Games\Skyrim.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Faan va trött jag blir...
Har suttit och kollat på filmer och läst om hur man ska göra, gjort som många här på swec skriver att man ska göra , men inget funkar fan.
Jag har provat att dricka blod av en människa, allt smygande och vara osynlig och oupptäckt funkade skit bra, men sedan när jag skulle suga självaste blodet så funkade det ej. Hade inget vapen eller armor på mig då men det funkade endå inte? är jag inte 100% vampyr då eller? Det är det enda felet jag kan komma på? har ni några tips?

Försökte även gå in i en combat i olika städer och ge upp, det resulterar bara med död, så det enda som finns kvar att göra är väl att söka upp den där gubben som man fixar en ny själ av... vet ej vart han är dock. Och om han skulle vara i någon sorts stad, storlek spelar ej roll, så kan jag ej gå dit och träffa han pga att folket slår ihjäl mig direkt.

Hahah hoppas någon orkar läsa all text och kanske kan hjälpa mig, all hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Personligen bryr jag mig inte ett dugg om sparfiler ryker... Ser inget värde i att "ha", bara i att "göra". För att citera herr Broberg:

"Målet är ingenting, vägen är allt."

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmpa94:

Faan va trött jag blir...
Har suttit och kollat på filmer och läst om hur man ska göra, gjort som många här på swec skriver att man ska göra , men inget funkar fan.
Jag har provat att dricka blod av en människa, allt smygande och vara osynlig och oupptäckt funkade skit bra, men sedan när jag skulle suga självaste blodet så funkade det ej. Hade inget vapen eller armor på mig då men det funkade endå inte? är jag inte 100% vampyr då eller? Det är det enda felet jag kan komma på? har ni några tips?

Försökte även gå in i en combat i olika städer och ge upp, det resulterar bara med död, så det enda som finns kvar att göra är väl att söka upp den där gubben som man fixar en ny själ av... vet ej vart han är dock. Och om han skulle vara i någon sorts stad, storlek spelar ej roll, så kan jag ej gå dit och träffa han pga att folket slår ihjäl mig direkt.

Hahah hoppas någon orkar läsa all text och kanske kan hjälpa mig, all hjälp uppskattas!

Använd [spoiler.]text här[/spoiler.] utan punkterna tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmpa94:

Faan va trött jag blir...
Har suttit och kollat på filmer och läst om hur man ska göra, gjort som många här på swec skriver att man ska göra , men inget funkar fan.
Jag har provat att dricka blod av en människa, allt smygande och vara osynlig och oupptäckt funkade skit bra, men sedan när jag skulle suga självaste blodet så funkade det ej. Hade inget vapen eller armor på mig då men det funkade endå inte? är jag inte 100% vampyr då eller? Det är det enda felet jag kan komma på? har ni några tips?

Försökte även gå in i en combat i olika städer och ge upp, det resulterar bara med död, så det enda som finns kvar att göra är väl att söka upp den där gubben som man fixar en ny själ av... vet ej vart han är dock. Och om han skulle vara i någon sorts stad, storlek spelar ej roll, så kan jag ej gå dit och träffa han pga att folket slår ihjäl mig direkt.

Hahah hoppas någon orkar läsa all text och kanske kan hjälpa mig, all hjälp uppskattas!

Testa dricka en potion som gör dig osynlig innan du ska dricka blod, kan fungera

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Fuck My Life bokstavligt talat.

Jag har haft Skyrim på en hårddisk som inte är samma som min systemdisk, och jag bestämde mig för att blåsa om datorn iochmed byte av moderkort.
Vad jag glömde kolla var vart Skyrim la sina spar-filer, och självklart var det det i mina dokument på C:

Så nu är allt jag spelat borta! :D:D:D:D Man blir så glad en sån här lördagskväll när man sitter hemma halvt sjuk.

Väldigt tråkigt när det händer sånt
Man kan ju fråga sig varför dom inte använder SteamCloud och syncar sparfilerna eftersom spelet i själv använder Steamworks...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Jag har skyrim installerat på datorn hemma, men även på jobbdatorn jag är tvungen till att använda under veckorna (veckopendlar). Finns det något smidigt sätt att synka save-filerna eller är det kopiera mellan datorerna som gäller?

Synka din/a sparfiler genom Steam Cloud så du lätt kan återuppta ditt äventyr på även andra datorer, om du nu spelar genom Steam.

MvH Generalen.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Jag har skyrim installerat på datorn hemma, men även på jobbdatorn jag är tvungen till att använda under veckorna (veckopendlar). Finns det något smidigt sätt att synka save-filerna eller är det kopiera mellan datorerna som gäller?

Jag synkar mellan olika datorer genom Dropbox. Bara synkar mapparna där, funkar fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalen Bash:

Synka din/a sparfiler genom Steam Cloud så du lätt kan återuppta ditt äventyr på även andra datorer, om du nu spelar genom Steam.

MvH Generalen.

Tror inte det går med Skyrim.

Visa signatur

RTS :D