Test, DX11: Warhammer: Vermintide 2

Egenskap

Värde

Titel

Warhammer: Vermintide 2

Utvecklare

Fatshark

Genre

Förstapersonsaction

DirectX-version

11

Lanseringsdatum

2018-03-08

Systemkrav

  • Intel Core i5-2300, AMD FX 4350 eller motsv.

  • AMD Radeon HD 5870, Nvidia Geforce GTX 460

  • 6 GB RAM

Testinställningar

Extreme (upplösning varierar)

När Bödvar Ribspreader vill plocka fram en armé av råttliknande Skaven vankas gott om slafsigt slagsmål för dig och upp tre vänner i bästa Left 4 Dead-stil. Under skalet rullar grafikmotorn Autodesk Stingray med stöd för gott om effekter under både DirectX 11 och DirectX 12 – perfekt för testande, med andra ord.

Warhammer: Virmintide 2 börjar som många tidigare speltitlar med både Geforce RTX 2080 Ti FE och RTX 2080 FE i toppen av diagrammet, vilken följs efter av föregående flaggskeppet Geforce GTX 1080 Ti.

Samma tendenser fortsätter även i nästa steg när upplösningen ställs till 2 560 × 1 440 pixlar med Geforce RTX 2080 Ti FE och RTX 2080 FE i ledningen, och i den ordningen. Korten har ett tryggt försprång över närmsta utmanare Geforce GTX 1080 Ti som är dryga 11 FPS bakom RTX 2080 FE.

Till slut är det dags för högsta upplösningen på 3 840 × 2 160 pixlar, och föga förvånande så är ställningen identisk mot tidigare diagram från speltiteln.

Renderingstider

Graferna för renderingstider representerar hur lång tid varje bildruta tar att rita upp mätt i millisekunder. Värdet kan ge nya insikter runt prestandaproblem, men påverkas samtidigt starkt av flaskhalsar från till exempel processor eller spelmotor. Observera att sekvensen inte nödvändigtvis motsvarar underlaget för FPS-värdena ovan.

Renderingstiderna för Warhammer: Virmintide 2 ser bra ut, dock har båda korten oönskade spikar i mitten av grafen som inte riktigt märktes av i faktiska spelet.